Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vakantieplannen 2020

<<

Libelle'

Kwebbel

Berichten: 404

Geregistreerd: 04 Nov 2016 12:06

Bericht 30 Nov 2019 20:55

Re: Vakantieplannen 2020

Bliss schreef:
Libelle' schreef:In februari ga ik naar Tanzania (Zanzibar en ws nog een national park op vaste land)
April naar Nepal (trekking Himalaya).
In Augustus aan het kijken naar India (Rickshaw run).
En dan einde volgend jaar hoop ik nog naar Iran te kunnen

Ik heb bij mijn baan nu echt asociaal veel vakantiedagen :smile:


En ook een asociaal hoog salaris dan zeker? Haha ik heb niet eens zomaar geld voor één zo'n reis, laat staan vier! En dan verdien ik niet eens slecht.


Haha ik mag niet klagen, maar asociaal hoog (wat vind jij asociaal hoog) dat ook niet.
Overigens ieder zn keuze toch, de één geeft al zn geld uit aan uitgaan, andere duur huis etc. Het is trouwens ook een misvatting dat reizen per definitie gelijk heel duur zijn, ik ga meestal backpacken en heel budget.

En nee, last van vliegschaamte heb ik inderdaad niet. Ik ben van mening dat iedereen op zijn eigen manier bijdraagt aan het milieu.
<<

Anoniem279

Bericht 30 Nov 2019 21:00

Re: Vakantieplannen 2020

Ik ben altijd oprecht benieuwd hoe mensen zo goedkoop zulke leuke reizen kunnen maken.

Al lees ik trouwens al vaak ‘t woordje hostel, en dat vind ik dan zelf weer niet zo fijn. Ik trek me aan het eind van de dag graag terug op een eigen plekje, heb die rustmomenten/momenten voor mezelf ook heel erg nodig. Dus een gedeelde kamer/gedeelde badkamer zou ‘t voor mij niet worden, ben ik bang.

Maargoed, voor wat betreft het low budget reizen: Misschien een idee voor een topic? ? Lijkt me echt leuk om tips van anderen te lezen, tips voor bestemmingen etc etc.
<<

Libelle'

Kwebbel

Berichten: 404

Geregistreerd: 04 Nov 2016 12:06

Bericht 30 Nov 2019 21:27

Re: Vakantieplannen 2020

Websites in de gaten houden zoals skyscanner, spelen met vertrek en aankomst luchthavens, kan ook veel geld schelen. Bijv vertrek vanaf Brussel, terug op Amsterdam. Als je bijv in Brabant woont maakt die afstand niet super veel uit.
Dit jaar had ING een rentepunten deal, heb zo 250 eur korting gekregen, betaalde nog geen 400 euro retour met KLM naar Brazilie en 2 overnachtingen erbij.
Hostels in Azie zijn heel goedkoop, voor 5 euro heb je al een bed, tickets daarheen al voor 400 retour.
Keyword is wel flexibel zijn in je data en schoolvakanties vermijden, dan is alles vaak veel duurder.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 01 Dec 2019 09:19

Re: Vakantieplannen 2020

Helemaal te gek Libelle. Zo zag mijn leven er pre-kind ook uit haha. Heb ook echt als hobby goedkope reizen en overnachting vinden. Nu gaan we niet meer in hostels, al sluit ik dat niet uit in de toekomst als zoon wat ouder is, maar dan privekamer of een dorm voor 4 personen huren voor ons 3en (of vieren). Ik hou van het hostel leven (geen party hostels). Kriebelt enorm als ik jouw verhalen lees!

Het is compleet afhankelijk van wat voor baan ik of mijn man krijg volgend jaar (en of ik wel of niet zwanger ben/raak), maar in elk geval staat Thailand weer op de planning, ik denk in juli want dan is het hier winter. Misschien in combinatie met Vietnam, want daar ben ik nog nooit geweest.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem313

Bericht 01 Dec 2019 09:49

Re: Vakantieplannen 2020

Filoria schreef:

Caulfield: Vlieland is zo leuk!! We zijn er tijdens Into The Great Wide Open geweest en hebben er toen meteen een vakantie van gemaakt. De sfeer is zo fijn daar :)


Dat is ongeveer hoe ik het dit jaar ga doen! Okay, kaarten voor ITGWO natuurlijk nog niet in de pocket maar dat lukt eigenlijk elk jaar wel. En nu zit ik dan de week voorafgaand met man en kinderen al op Vlie, en dan gaan zij weg en komt m’n vriendin met wie ik altijd ITGWO doe. De combinatie lijkt me super. En ik vind Vlieland altijd zo leuk maar met het festival ben ik altijd druk met andere dingen en dan vliegt de tijd.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 01 Dec 2019 10:30

Re: Vakantieplannen 2020

Ik ben na veel verhalen hier ook enthousiast geworden over Vlieland, wil daar ook wel heen misschien volgend jaar. Waar verblijven jullie dan doorgaans? Kamperen doe ik niet aan.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem272

Bericht 01 Dec 2019 10:34

Re: Vakantieplannen 2020

Bliss: ik weet een heel leuk vakantiehuisje! Ik kan je de naam wel in een persoonlijk berichtje sturen. Niet op een vakantiepark maar gewoon in een straatje met woonhuizen. Er zijn wel meer van dat soort vakantiehuisjes op Vlieland.

Caulfield: ooh, dus tijdens het festival geen kinderen? Dat is wel relaxt. Goed geregeld.

Libelle, ik vrees dat je dan geen idee hebt hoe de verhoudingen liggen, misschien iets om je een keer in te verdiepen. De uitstoot die je veroorzaakt met één a twee verre vliegreizen is ongeveer even groot als de uitstoot die een gemiddeld gezin een jaar lang maakt (met autorijden, eten, huis verwarmen, spullen kopen etc.). Dat is dus amper te compenseren. En betekent eigenlijk dat mensen zoals ik (ik rijd geen auto, vlieg niet en eet geen vlees), voor jou compenseren. Zonder dat je daar wakker van ligt, blijkbaar.

Ik vind het gewoon heel moeilijk om in dit soort topics te lezen dat meiden elkaar inspireren met verhalen over verre vliegreizen, zonder daarbij íets te laten merken van besef over de impact van dat soort reizen. Ik wil zelf ook heel graag nog een keer een verre reis maken (ben nog nooit buiten Europa geweest), maar dat zou echt een levensgebeurtenis worden, iets unieks, niet iets wat je jaarlijks zomaar even doet.

Misschien open ik een 'vakantieplannen binnen Europa topic' of zo, zou daar animo voor zijn?
<<

Anoniem308

Bericht 01 Dec 2019 10:45

Re: Vakantieplannen 2020

Lekker veroordelend filoria. Jij hebt 2 kinderen, denk je dat dat niet bijdraagt aan uitstoot en vervuiling?
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 01 Dec 2019 10:45

Re: Vakantieplannen 2020

Oh je mag me wel pb'en ja!

Ik ben ook nog nooit buiten Europa geweest, maar in april ga ik voor het eerst (naar New York).
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem279

Bericht 01 Dec 2019 10:55

Re: Vakantieplannen 2020

Filoria schreef:Bliss: ik weet een heel leuk vakantiehuisje! Ik kan je de naam wel in een persoonlijk berichtje sturen. Niet op een vakantiepark maar gewoon in een straatje met woonhuizen. Er zijn wel meer van dat soort vakantiehuisjes op Vlieland.

Caulfield: ooh, dus tijdens het festival geen kinderen? Dat is wel relaxt. Goed geregeld.

Libelle, ik vrees dat je dan geen idee hebt hoe de verhoudingen liggen, misschien iets om je een keer in te verdiepen. De uitstoot die je veroorzaakt met één a twee verre vliegreizen is ongeveer even groot als de uitstoot die een gemiddeld gezin een jaar lang maakt (met autorijden, eten, huis verwarmen, spullen kopen etc.). Dat is dus amper te compenseren. En betekent eigenlijk dat mensen zoals ik (ik rijd geen auto, vlieg niet en eet geen vlees), voor jou compenseren. Zonder dat je daar wakker van ligt, blijkbaar.

Ik vind het gewoon heel moeilijk om in dit soort topics te lezen dat meiden elkaar inspireren met verhalen over verre vliegreizen, zonder daarbij íets te laten merken van besef over de impact van dat soort reizen. Ik wil zelf ook heel graag nog een keer een verre reis maken (ben nog nooit buiten Europa geweest), maar dat zou echt een levensgebeurtenis worden, iets unieks, niet iets wat je jaarlijks zomaar even doet.

Misschien open ik een 'vakantieplannen binnen Europa topic' of zo, zou daar animo voor zijn?

Interessant. Is deze vergelijking in uitstoot echt gerekend per reiziger in dat vliegtuig of gaat het erom dat een volledig vliegtuig inclusief alle reizigers dit uitstoot, en je die uitstoot dus eigenlijk nog even moet delen door 300?
Vind het echt een behoorlijke aanval en ik vind het persoonlijk ook wel raar dat je dat in dit topic doet. Ik denk dat er best animo voor is als je er een apart discussietopic van maakt.

Ik zou het trouwens jammer vinden als dit topic gesplitst wordt. Los daarvan: ook binnen Europa wordt er gevlogen. Mogen die mensen niet meeschrijven?
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 01 Dec 2019 11:41

Re: Vakantieplannen 2020

Ik zou ook apart topic maken, want daar gaat het hier niet over.
Alhoewel ik me wel afvraag waarom er nog geen milieuvriendelijkere vliegtuigen bestaan in deze tijd. Maar dat past dan weer beter in dat topic.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 01 Dec 2019 12:28

Re: Vakantieplannen 2020

Ik snap Filoria's reactie wel en het is maar hoe je het bekijkt, ik vind het niet aanvallend bedoeld. Het mag toch wel gezegd worden en of dat nu in een topic over reizen is, een topic over kleding, over vlees, over auto rijden oid. Het is allemaal enorm belastend voor het milieu en het kan geen kwaad om daar over na te denken en bewust in te zijn/worden.

Ik denk dat er wel animo is voor zo'n topic, Filoria.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem269

Bericht 01 Dec 2019 12:39

Re: Vakantieplannen 2020

Ik snap het enerzijds ook wel, maar het gaat er ook om hoe je t brengt. Dan vraag ik me af wat zij heeft aangepast aan haar bestaande levensstijl vanwege het milieu (aangezien ze al nooit ver weg op vakantie ging). Ik denk dat dat een betere vraag is (hou jij in je overige levensstijl rekening met t milieu) dan zeggen: wat erg dat jij zoveel met het vliegtuig gaat. Ik eet geen vlees, heb geen auto etc. Dat maakt het veroordelend.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 01 Dec 2019 12:45

Re: Vakantieplannen 2020

Filoria staat bij mij wel bekend dat ze echt veel doet voor milieu, ik wist voor haar antwoord niet hoe slecht cruiseschips waren bijv. Maar de manier waaróp, toen bij mij ook, schoot echt in verkeerde keelgat. Moet je jezelf opeens verdedigen en verantwoorden, terwijl je iets blij’s aan het vertellen bent. Bewustwording is heel goed, maar open een topic erover, dan kunnen mensen zelf beslissen of daar verder te discussiëren i.p.v. hier iemands te gekke vakantieplannen te besmeuren en aan te vallen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem313

Bericht 01 Dec 2019 13:56

Re: Vakantieplannen 2020

Denk idd dat het goed is dat in een ander topic te doen en daar praat ik graag mee!
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 01 Dec 2019 16:40

Re: Vakantieplannen 2020

Ik ben ook wel benieuwd naar een aparte discussie hierover.

Wij hebben nog geen plannen voor 2020 (behalve de wintersport), maar ik laat me milieutechnisch niet tegenhouden om niet te gaan vliegen.
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Libelle'

Kwebbel

Berichten: 404

Geregistreerd: 04 Nov 2016 12:06

Bericht 01 Dec 2019 19:59

Re: Vakantieplannen 2020

Sayhtia schreef:Ik snap Filoria's reactie wel en het is maar hoe je het bekijkt, ik vind het niet aanvallend bedoeld. Het mag toch wel gezegd worden en of dat nu in een topic over reizen is, een topic over kleding, over vlees, over auto rijden oid. Het is allemaal enorm belastend voor het milieu en het kan geen kwaad om daar over na te denken en bewust in te zijn/worden.

Ik denk dat er wel animo is voor zo'n topic, Filoria.


Haha, ik snap het eigenlijk niet, iemand anders veroordelen maar zelf 2 kinderen hebben wat vele malen slechter is voor het mileu dan de reizen die ik maak.
Ik vind het ook gewoon niet zo netjes om anderen terecht te wijzen op de keuzes die ze maken zonder dat je het totale plaatje hebt van iemand.
<<

Libelle'

Kwebbel

Berichten: 404

Geregistreerd: 04 Nov 2016 12:06

Bericht 01 Dec 2019 20:02

Re: Vakantieplannen 2020

Filoria schreef: En betekent eigenlijk dat mensen zoals ik (ik rijd geen auto, vlieg niet en eet geen vlees), voor jou compenseren. Zonder dat je daar wakker van ligt, blijkbaar.


Pardon? En dit komt uit iemand zn toetsenbord die zelf kinderen heeft?
Of dacht je dat die auto en dat geen vleeseten dat allemaal compenseert :smile: :haha:
Ik weet niet of je ook nog huisdieren hebt maar dat is ook allemaal niet al te best voor het milieu..
<<

Anoniem272

Bericht 01 Dec 2019 20:33

Re: Vakantieplannen 2020

Ik weet dat kinderen krijgen niet goed voor het milieu is, en ben hier juist zo fel over omdat ik hoop dat mijn kinderen (die er nu eenmaal zijn, die beslissing van bijna 7 & 12 jaar geleden kan ik niet terugdraaien) nog op een fijne planeet kunnen leven straks. Ik kan daar echt, serieus, wakker van liggen. Hoe ziet hun leven er over vijftig jaar uit? Maar voor jou is het alleen maar grappig en een 'wie is er het meest hypocriet spelletje', aan je posts te zien.

Mijn kinderen kan ik niet terug in mijn buik stoppen, maar jij hebt nog een keuze om het qua reizen ietsje rustiger aan te doen.

Maar goed, ik heb wel een bepaalde toon gezet en had dit soort reacties kunnen verwachten, dat wist ik ook wel. Subtiliteit is niet mijn sterkste kant. En de juiste toon vinden ook niet, nu bereik ik misschien wel een tegengesteld effect en vooral veel irritatie, dat is onhandig van me :(
Laatst gewijzigd door Anoniem272 op 01 Dec 2019 20:36, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem272

Bericht 01 Dec 2019 20:35

Re: Vakantieplannen 2020

Maar dat nieuwe topic dus: een discussietopic of een milieuvriendelijk reistopic? Wat willen jullie?
<<

Libelle'

Kwebbel

Berichten: 404

Geregistreerd: 04 Nov 2016 12:06

Bericht 01 Dec 2019 20:48

Re: Vakantieplannen 2020

Nee ik zie het niet als een spelletje, het milieu is geen spelletje.
Het gaat er mij ook niet om wie het meest milieuzuinige is, maar ik kan er gewoon wel een beetje bozig om worden als ik word veroordeeld om iets terwijl de ander het totaalplaatje niet weet.
Ik vind wel goed dat je zo goed met het milieu bezig bent, juist eigenlijk door je felle reactie laat je zien dat je heel erg bewust ermee bezig bent!
Maar ik geloof er in dat iedereen dat doet op zijn eigen manier :).
Laten we in dit topic verder gaan over ieder zn reisplannen en inderdaad een nieuw topic over het milieu, waarin er verder gediscussieerd kan worden over het milieu :)
<<

Anoniem279

Bericht 01 Dec 2019 20:55

Re: Vakantieplannen 2020

Ik zou een discussietopic wel interessant vinden, Filoria.
<<

Anoniem308

Bericht 01 Dec 2019 21:13

Re: Vakantieplannen 2020

Filoria schreef:Maar dat nieuwe topic dus: een discussietopic of een milieuvriendelijk reistopic? Wat willen jullie?

Beide?
Bij nieuws en actualiteiten discussie en het reistopic bij reizen.
<<

Anoniem336

Bericht 02 Dec 2019 13:11

Re: Vakantieplannen 2020

Claire**** schreef:Ik snap het enerzijds ook wel, maar het gaat er ook om hoe je t brengt. Dan vraag ik me af wat zij heeft aangepast aan haar bestaande levensstijl vanwege het milieu (aangezien ze al nooit ver weg op vakantie ging). Ik denk dat dat een betere vraag is (hou jij in je overige levensstijl rekening met t milieu) dan zeggen: wat erg dat jij zoveel met het vliegtuig gaat. Ik eet geen vlees, heb geen auto etc. Dat maakt het veroordelend.



Eens. De toon is m.i. erg denigrerend. Ik begrijp het punt, maar dat kan ook anders geformuleerd worden.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 02 Dec 2019 13:35

Re: Vakantieplannen 2020

We leven nu eenmaal in een consumptiemaatschappij, maar 4x in het jaar met het vliegtuig (dus niet voor werk) op vakantie gaan vind ik ook te veel. Wij komen denk ik niet eens aan 1x in de 2 jaar. Nog sterker ik heb een hekel aan vliegen gekregen (met name dat constante wachten etc..). Ik gun je best de vrije tijd (ik heb zelf ook 80 vrije dagen, elke week 1 vaste vrije dag en daarnaast nog 30 vrije dagen), maar ik gebruik dat vooral om te onthaasten. Ik word echt gek van de gehaaste maatschappij van tegenwoordig. Die dagen gebruik ik dus om naast wat huishoudelijke dingen te doen rustig op mijn gemakje te relaxen.
VorigeVolgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers