Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Menstruatie

<<

Anoniem277

Bericht 28 Nov 2019 22:00

Menstruatie

Ik wil niet meer aan de pil maar ik word echt gek van de menstruatie klachten. Het is niet zo dat ik lang ongesteld ben maar wel heftig. En daarnaast is het ook om de 2 weken.
Dat in combinatie met de buikpijn, migraine en rugklachten, maakt dat ik er wel klaar mee ben.
Iemand tips? Dokter komt alleen aan met de pil of ... (Hoe heet dat ook alweer)
Maar zodra de pil niet werkt, moet ik een hogere dus kreeg op d'n duur 50 terwijl ik hem niet eigenlijk niet wilde.
Nu dus gestopt maar nog geen oplossing. Dat andere wil ik ook niet want ik wil niets onnatuurlijks in mijn lijf (ik kan nogal heftig reageren op dingen dus ik durf niet)
<<

Anoniem279

Bericht 28 Nov 2019 22:03

Re: Menstruatie

Even langs de huisarts? Want een cyclus van 2wkn lijkt me wel wat kort.

Edit oh wacht, daar ben je al geweest. Misschien zou hij eens wat verder naar je cyclus kunnen (laten) kijken. Jammer dat hij op het advies van de pil blijft hangen, als je die hormonen niet meer wilt dan zal er toch verder gekeken moeten worden.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11570

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 28 Nov 2019 23:02

Re: Menstruatie

Ik heb 2 maand geleden mijn spiraal laten verwijderen omdat ik ongesteld bleef. Ik moest wel even een aantal cycli afwachten om te kijken wat er zou gebeuren. Maar ook nu super heftig ongesteld alleen niet zo lang meer als het was maar op de zwaarste dagen heb ik echt dubbele bescherming nodig. Bij mij is al wel een echo gemaakt om te kijken of er in Mn baarmoeder wat geks zou zitten en uitstrijkjes waren ook goed. Zijn er bij jou al wel echo’s gemaakt want zo’n korte cyclus lijkt mij ook niet helemaal goed.
2015 💙
<<

Anoniem277

Bericht 29 Nov 2019 05:45

Re: Menstruatie

Nee geen echo of iets. Daar kan ik inderdaad eens naar vragen.
Denk ik vraag hier eerst om tips voor ik weer naar de huisarts ga en ze weer geen andere oplossing bieden dan de pil.
<<

Anoniem279

Bericht 29 Nov 2019 07:14

Re: Menstruatie

Maar kan iedere twee weken bloedverlies niet duiden op dat er mogelijk iets mis is in je lichaam? Zo ja, dan zou je huisarts dat toch over die kennis moeten beschikken? Ik vind het dan wel een beetje laks dat er niet verder gekeken wordt en zou op m’n strepen gaan staan.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 29 Nov 2019 09:04

Re: Menstruatie

Ik zou idd ook duidelijk aangeven dat dit geen oplossing is en dat je een doorverwijzing wilt naar de gyneacoloog.
Mijn huisarts had ook alleen maar de pil als oplossing maar heeft me toen dus wel doorverwezen naar de gyneacoloog. Die hebben er veel meer verstand van en zijn dus ook beter op de hoogte van de mogelijkheden.
30-04-2017
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 29 Nov 2019 09:27

Re: Menstruatie

Dat zou namelijk ook inhouden dat je hele cyclus maar zo kort is. Heb je dat altijd gehad? Anders komen de bloedingen ergens anders vandaan dan echt van je menstruele cyclus.
<<

Anoniem277

Bericht 29 Nov 2019 10:45

Re: Menstruatie

Nee ik had altijd een lange cyclus, meer dan 40-50 dagen. Maar sinds de zwangerschap werd het 30 en nu dus steeds minder. Ga een afspraak maken bij de dokter en vraag een verwijzing! Bedankt
<<

Tompouce

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 17 Jan 2019 20:39

Bericht 29 Nov 2019 11:06

Re: Menstruatie

Ik zou even een doorverwijzing vragen naar de gynaecoloog.

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers