Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tips gezocht voor goedkope stedentrip.

<<

vlinder-19

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 60

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 18 Nov 2013 20:45

Tips gezocht voor goedkope stedentrip.

Wij willen half december een stedentripje maken naar Barcelona, Londen of Berlijn. Wie o wie heeft er tips voor websites ed om zo voordelig mogelijk te boeken. Algemene tips zijn ook welkom!
F.ay E.lize 21-01-2009
* juni 2010

* april 2011
L.ivia I.sabeau 18-10-2012
<<

Anoniem9

Bericht 18 Nov 2013 20:52

Re: Tips gezocht voor goedkope stedentrip.

Wij hebben toen geboekt bij D-reizen en we waren voor 4 dagen Barcelona 600 euro kwijt geloof ik.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 18 Nov 2013 20:56

Re: Tips gezocht voor goedkope stedentrip.

Wij hebben laatst bij Expedia geboekt, 380 euro voor 5 dagen Barcelona (voor 2 personen, dus ongeveer 190 pp). Eerder hadden we ook al een keer 4 dagen Lissabon geboekt bij hen en dat was ook niet duur.
Verder boeken wij eigenlijk nooit bij een organisatie, maar gewoon losse vlieg- of treintickets en een hotel via bv booking.com. Maar expedia is ons ook goed bevallen em voor die prijs kun je het zelf denk ik niet heel veel goedkoper vinden.
Laatst gewijzigd door Mizz_S op 19 Nov 2013 19:16, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem187

Bericht 18 Nov 2013 21:21

Re: Tips gezocht voor goedkope stedentrip.

Tickets via Ryan-air boeken en hotel via www.bookings.com ben je altijd een stuk goedkoper uit dan via een reisbureau!
Vanuit het vliegveld rijden er bussen naar het centrale station van Barcelona, vanuit daar kun je met de metro op alle plekken komen, echt ideaal.
<<

Anoniem185

Bericht 18 Nov 2013 21:24

Re: Tips gezocht voor goedkope stedentrip.

Sowieso zou ik voor Berlijn gaan. Dat is in mijn ogen goedkoper dan Londen en Barcelona. Maar dat kan ook tussen mijn oren zitten hoor, omdat ik zelf in Berlijn minder geld heb gespendeerd.
<<

Anoniem119

Bericht 18 Nov 2013 21:26

Re: Tips gezocht voor goedkope stedentrip.

Websites zoals holiday Pirates enzo in de gaten houden. Fikse kortingen op vliegtickets en hotels.
Ik heb via daar van de zomer een deal gevonden voor drie nachten hotel voor €150 totaal.
Staan ook vaak expedia kortingen op enzo.
<<

Fayebella

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 774

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:57

Bericht 18 Nov 2013 22:23

Re: Tips gezocht voor goedkope stedentrip.

Inderdaad zelf zoeken naar een goedkope vlucht en het hotel los boeken. In Berlijn en Barcelona kun je zo met een bus vanuit vliegveld (Tegel in Berlijn). naar het centrum van de stad gaan.
Hotel zoek ik meestal via trivago, dan zie je verschillende prijzen bij verschillende aanbieders. Heb je een hotel gevonden wat je leuk lijkt, dan bekijk altijd nog even de website van het hotel.
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:33

Bericht 19 Nov 2013 12:24

Re: Tips gezocht voor goedkope stedentrip.

Naar Londen, Parijs, Berlijn en Praag kan je ook heel goedkoop met de bus, bijv. met Van Nood reizen, Bolderman of Effeweg. Inderdaad, minder luxe misschien, maar daar is de prijs ook naar :).
<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 767

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:01

Bericht 19 Nov 2013 17:53

Re: Tips gezocht voor goedkope stedentrip.

Mocht je naar Berlijn willen is het misschien voordeliger om via www.db.de treinkaartjes te bestellen.
Ik woon vlakbij de grens en koop altijd daar mijn treinkaartje, hoef ik alleen een enkeltje te kopen van station hier in nl naar bad bentheim en dat kost iets van 3 euro. Bovendien hebben ze in Duitsland vaak europaspezials en dan heb je een retourtje voor 39 euro door heel Duitsland, en dan hoef je niet op dezelfde dag terug maar bijvoorbeeld van vrijdag tot maandag.
<<

Anoniem130

Bericht 19 Nov 2013 18:00

Re: Tips gezocht voor goedkope stedentrip.

Ik zou een goedkopere stad kiezen. Ik ben dit voorjaar naar budapest geweest, vlucht en airbnb in hartje cemtrum samen nog geen 200 euro en verder ook alles spotgoedkoop.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 19 Nov 2013 19:16

Re: Tips gezocht voor goedkope stedentrip.

Uiltje schreef:Mocht je naar Berlijn willen is het misschien voordeliger om via http://www.db.de treinkaartjes te bestellen.
Ik woon vlakbij de grens en koop altijd daar mijn treinkaartje, hoef ik alleen een enkeltje te kopen van station hier in nl naar bad bentheim en dat kost iets van 3 euro. Bovendien hebben ze in Duitsland vaak europaspezials en dan heb je een retourtje voor 39 euro door heel Duitsland, en dan hoef je niet op dezelfde dag terug maar bijvoorbeeld van vrijdag tot maandag.


Ja, dat doe ik ook altijd, dat scheelt zoveel. Bij NS hispeed is het altijd zoveel duurder.
<<

Anoniem173

Bericht 19 Nov 2013 19:21

Re: Tips gezocht voor goedkope stedentrip.

Easyjet vliegt relatief goedkoop naar Londen en Berlijn! Dan kun je een koffertje handbagage meenemen die onbeperkt qua kilo's mag wegen, ideaal!
Qua hotel booking.com of expedia en als je dan de vlucht en hotel samen boekt scheelt dat vaak nog eens een paar %. Oh en expedia heeft een vrij hoge koers bij euroclix mocht je daar aan doen :p.
Kies een hotel centraal gelegen bij voorkeur. Ik ben net terug uit new york, de eerste nachten zaten we vrij hoog in de stad wat ons veel tijd koste met de metro (we hadden een weekkaart gekocht dus qua kosten viel dat mee). De 2e x zaten we onderhand op times square, dat scheelde echt veel, in 2 dagen tijd geen metro gezien!
<<

Fayebella

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 774

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:57

Bericht 19 Nov 2013 21:17

Re: Tips gezocht voor goedkope stedentrip.

Mizz_S schreef:
Uiltje schreef:Mocht je naar Berlijn willen is het misschien voordeliger om via http://www.db.de treinkaartjes te bestellen.
Ik woon vlakbij de grens en koop altijd daar mijn treinkaartje, hoef ik alleen een enkeltje te kopen van station hier in nl naar bad bentheim en dat kost iets van 3 euro. Bovendien hebben ze in Duitsland vaak europaspezials en dan heb je een retourtje voor 39 euro door heel Duitsland, en dan hoef je niet op dezelfde dag terug maar bijvoorbeeld van vrijdag tot maandag.


Ja, dat doe ik ook altijd, dat scheelt zoveel. Bij NS hispeed is het altijd zoveel duurder.


Maar ook bij DB moet je aanbiedingen in de gaten houden. Ik was in het voorjaar goedkoper uit om te vliegen met Air Berlin vanaf Düsseldorf (retour) dan met de trein. Want als je een ice in Duitsland moet hebben, ben je ook gelijk weer duurder uit dan met de Regionaal Bahn.
<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 767

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:01

Bericht 19 Nov 2013 21:49

Re: Tips gezocht voor goedkope stedentrip.

Ik reis met die aanbieding altijd met de ICE vanuit Nederland :) maar zou kunnen zijn dat het veranderd is .

Zag net in mijn mail voorbijkomen dat d-reizen morgen vanaf 14:00 aanbieding naar Budapest heeft vanaf 139 euro , kon niet zien voor hoe lang etc maar kun je morgen op hun site vast wel vinden.
<<

Anoniem 52

Bericht 19 Nov 2013 21:53

Re: Tips gezocht voor goedkope stedentrip.

Forti schreef:Wij hebben toen geboekt bij D-reizen en we waren voor 4 dagen Barcelona 600 euro kwijt geloof ik.


Incl. eten enzo?
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:38

Bericht 19 Nov 2013 21:56

Re: Tips gezocht voor goedkope stedentrip.

Dan zou ik je aanraden naar Berlijn te gaan. Daar is alles veel goedkoper (eten, musea, attracties etc). Ik zou via airbnb een goedkoop appartementje zoeken en met de auto of trein gaan.
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:38

Bericht 19 Nov 2013 21:59

Re: Tips gezocht voor goedkope stedentrip.

Nog goedkoper is trouwens meerijden met mensen die al daarheen gaan. Daar is een Duitse website voor, zal even kijken hoe t ook alweer heet. In Nederland heet t geloof ik blablacar.nl
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 19 Nov 2013 23:01

Re: Tips gezocht voor goedkope stedentrip.

Fayebella schreef:
Mizz_S schreef:
Uiltje schreef:Mocht je naar Berlijn willen is het misschien voordeliger om via http://www.db.de treinkaartjes te bestellen.
Ik woon vlakbij de grens en koop altijd daar mijn treinkaartje, hoef ik alleen een enkeltje te kopen van station hier in nl naar bad bentheim en dat kost iets van 3 euro. Bovendien hebben ze in Duitsland vaak europaspezials en dan heb je een retourtje voor 39 euro door heel Duitsland, en dan hoef je niet op dezelfde dag terug maar bijvoorbeeld van vrijdag tot maandag.


Ja, dat doe ik ook altijd, dat scheelt zoveel. Bij NS hispeed is het altijd zoveel duurder.


Maar ook bij DB moet je aanbiedingen in de gaten houden. Ik was in het voorjaar goedkoper uit om te vliegen met Air Berlin vanaf Düsseldorf (retour) dan met de trein. Want als je een ice in Duitsland moet hebben, ben je ook gelijk weer duurder uit dan met de Regionaal Bahn.


Maar als je gaat vliegen, dan moet je ook eerst naar het vliegveld (benzine en parkeerkosten of een treinkaartje kopen), en je moet op plaats van bestemming van het vliegveld naar de stad. En beide dingen ook weer op de terugweg. Als je dat gaat meerekenen is trein meestal veel goedkoper is mijn ervaring.
en de trein vind ik veel leuker en relaxter, maar dat is mij persoonlijke mening.
<<

Fayebella

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 774

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:57

Bericht 20 Nov 2013 00:30

Re: Tips gezocht voor goedkope stedentrip.

Mizz_S schreef:
Uiltje schreef:Mocht je naar Berlijn willen is het misschien voordeliger om via http://www.db.de treinkaartjes te bestellen.
Ik woon vlakbij de grens en koop altijd daar mijn treinkaartje, hoef ik alleen een enkeltje te kopen van station hier in nl naar bad bentheim en dat kost iets van 3 euro. Bovendien hebben ze in Duitsland vaak europaspezials en dan heb je een retourtje voor 39 euro door heel Duitsland, en dan hoef je niet op dezelfde dag terug maar bijvoorbeeld van vrijdag tot maandag.


Ja, dat doe ik ook altijd, dat scheelt zoveel. Bij NS hispeed is het altijd zoveel duurder.


Maar ook bij DB moet je aanbiedingen in de gaten houden. Ik was in het voorjaar goedkoper uit om te vliegen met Air Berlin vanaf Düsseldorf (retour) dan met de trein. Want als je een ice in Duitsland moet hebben, ben je ook gelijk weer duurder uit dan met de Regionaal Bahn.[/quote]

Maar als je gaat vliegen, dan moet je ook eerst naar het vliegveld (benzine en parkeerkosten of een treinkaartje kopen), en je moet op plaats van bestemming van het vliegveld naar de stad. En beide dingen ook weer op de terugweg. Als je dat gaat meerekenen is trein meestal veel goedkoper is mijn ervaring.
en de trein vind ik veel leuker en relaxter, maar dat is mij persoonlijke mening.[/quote]

Voor mij was het in het voorjaar wel een stuk goedkoper. Maar ik sta ook met 40 minuten voor de deur bij Düsseldorf airport. Meestal laat ik me brengen/halen door familie.
Qua kosten van het vliegveld naar de stad, in Berlijn heb ik zo'n kaartje gekocht waar je 5 dagen met alle ov kan. Dus dan heb je ook geen extra kosten van en naar het vliegveld.
Ik was ook een stuk langer bezig met de trein dan met het vliegtuig, omdat ik alleen handbagage mee had, dus dan ben je in 15 minuten door de douane. En als je al een e-ticket hebt, kun je gewoon veel sneller.

Maar dat is persoonlijk wat je zelf fijner vind.

Ik denk dat je evengoed de aanbiedingen in de gaten moeten houden, vliegen of met de trein.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers