Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Moeilijk zwanger worden topic #3

<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 13 Nov 2019 10:29

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Taeda schreef:Ik had vaak 2 tot 4 keer een controle echo, deze was inderdaad tijdens een standaard uurtje in de ochtend. De IUI zelf neemt wat meer tijd in beslag, dan heb je natuurlijk ook het labwerk er nog tussen zitten waar je op moet wachten.


Dat las ik bij Sarah ook al. Bij ons was dat dus niet zo. Mijn vriend moest het bij het lab inleveren voor 8 uur 's ochtends, de IUI afspraak was dan gewoon tussen 11 en 12en dat was dan zo gepiept. Wij hoefden dus niet tussendoor te wachten. Op zich vond ik dat wel fijn, maar zo zie je maar dat het weer ziekenhuis afhankelijk is. Ik ken ook iemand en die moet het zaad juist weer de dag van te voren inleveren.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 13 Nov 2019 10:41

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Caro wij mogen ook gewoon tussendoor weggaan. Maar naar huis gaan is dan net te kort ervoor, we doen dan boodschappen tussendoor. Hier moet je als het inlever moment is gewoon in een wachtkamer gaan zitten dan haalt iemand je op en lever je het potje in. En in die zelfde wachtkamer ga je dan 5 kwartier later weer zitten en komt diezelfde vrouw weer en geeft je een envelop. En dan loop je naar de fertiliteit afdeling
Afbeelding
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 13 Nov 2019 11:29

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Ja, bij ons ging dat toch echt anders :-). Voor 8 uur inleveren bij het lab, en dan ergens tussen 11 en 12 de IUI. Maar ieder ziekenhuis heeft daar weer zijn eigen protocol voor natuurlijk!
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 13 Nov 2019 14:32

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

We zullen zien. Ik denk dat ik het tzt nog maar een keer vraag tijdens de eerste controle. Ze heeft het wel verteld, meende ik. Maar ben het vergeten.

De controle zijn idd altijd in de ochtend.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 13 Nov 2019 21:20

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Caro schreef:Ja, bij ons ging dat toch echt anders :-). Voor 8 uur inleveren bij het lab, en dan ergens tussen 11 en 12 de IUI. Maar ieder ziekenhuis heeft daar weer zijn eigen protocol voor natuurlijk!

Maar dan zou je toch alsnog moeten wachten? Tenminste, bij ons was het een uur reistijd, dus op en neer zou dan nog niet opschieten. We mochten inderdaad wel weg tussendoor.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 13 Nov 2019 21:33

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Caro schreef:
Taeda schreef:Ik had vaak 2 tot 4 keer een controle echo, deze was inderdaad tijdens een standaard uurtje in de ochtend. De IUI zelf neemt wat meer tijd in beslag, dan heb je natuurlijk ook het labwerk er nog tussen zitten waar je op moet wachten.


Dat las ik bij Sarah ook al. Bij ons was dat dus niet zo. Mijn vriend moest het bij het lab inleveren voor 8 uur 's ochtends, de IUI afspraak was dan gewoon tussen 11 en 12en dat was dan zo gepiept. Wij hoefden dus niet tussendoor te wachten. Op zich vond ik dat wel fijn, maar zo zie je maar dat het weer ziekenhuis afhankelijk is. Ik ken ook iemand en die moet het zaad juist weer de dag van te voren inleveren.


Bij ons ging dat ook zo. Rond 8.00u het potje inleveren en tussen 11.00u en 12.00u de iui.
Of ‘s middags begin vd middag inleveren en rond 16.00u de iui.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 13 Nov 2019 21:39

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Taeda schreef:
Caro schreef:Ja, bij ons ging dat toch echt anders :-). Voor 8 uur inleveren bij het lab, en dan ergens tussen 11 en 12 de IUI. Maar ieder ziekenhuis heeft daar weer zijn eigen protocol voor natuurlijk!

Maar dan zou je toch alsnog moeten wachten? Tenminste, bij ons was het een uur reistijd, dus op en neer zou dan nog niet opschieten. We mochten inderdaad wel weg tussendoor.


Wij wonen op 10 minuten afstand, dus dat scheelt wel in de beleving hoeveel tijd zo’n behandeling kost!
<<

Pioen

Noob

Berichten: 181

Geregistreerd: 31 Mei 2019 20:41

Bericht 13 Nov 2019 22:01

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Wij gingen dan gewoon apart heen, man in de ochtend en ik later. Niet heel gezellig maar kwam soms niet anders uit. Wonen wel binnen 20 minuten van het ziekenhuis.
Bij ons was het ook zaad inleveren in de ochtend en 2 uur later IUI volgens mij.
Ik deed ook IUI op basis van ovulatietesten en niet op echo’s. Wel idee gehad dat de timing niet altijd goed was daardoor.
2017
2021
<<

Marley

Noob

Berichten: 45

Geregistreerd: 21 Nov 2019 19:23

Bericht 21 Nov 2019 19:31

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Hoi, ik zou graag ergens willen meeschrijven maar ik weet niet of dit het aangewezen topic ervoor is. Mijn partner en ik hopen een kindje te krijgen, maar de enige manier waarop dit op dit moment voor ons mogelijk is, is via zelfinseminatie. Dit omdat penetratie bij mij niet mogelijk is. Ik heb het topic nog niet echt doorgelezen maar zijn er hier anderen die op deze manier zwanger zijn geraakt?
Wij lopen op dit moment bij een seksuoloog met de hoop dat ik in de toekomst toch kan genieten van seks inclusief penetratie, en hebben over een aantal weken een intake bij een fertiliteitsarts betreffende de zelfinseminatie.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5683

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 21 Nov 2019 19:57

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Mijn ex-partner en ik zijn beide ook zwanger geraakt via zelf inseminatie.
Dus als je iets meer wilt weten; stuur maar een berichtje.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17375

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 21 Nov 2019 22:26

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Wat moeilijk voor jullie Dew. Sterkte voor jullie in dit traject!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 21 Nov 2019 22:29

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Dat lijkt me een emotioneel zwaar proces Dew, sterkte! Hopelijk biedt de seksuoloog jullie hulp en mogen jullie op welke wijze dan ook jullie wens verwezenlijken.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Marley

Noob

Berichten: 45

Geregistreerd: 21 Nov 2019 19:23

Bericht 21 Nov 2019 23:05

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Dank jullie wel voor jullie reacties. Gek genoeg voelt het voor mij alsof er een last van mijn schouders is gevallen, de druk voor het daadwerkelijk hebben van seks is er niet meer nu er ook een andere mogelijkheid blijkt te zijn om zwanger te kunnen worden. Het geeft ons in elk geval de kans om in alle rust te werken aan een normaal seksleven, met daarnaast nog altijd maandelijks de kans om zwanger te kunnen worden.

Dora, dank je voor je aanbod! Ik wacht de afspraak met de fertiliteitsarts af, maar mochten we vragen hebben dan stuur ik je absoluut een berichtje. Bedankt!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17375

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 22 Nov 2019 08:30

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Dat kan ik me heel goed voorstellen. Heel fijn voor je relatie denk ik ook :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 24 Nov 2019 20:06

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

dew welkom, en succes met alles lijkt me ook heftig zeg allemaal


Hoe gaat het met de rest allemaal?

Hier hebben we morgen de 3e iui, en echt alles wat slecht kan gaan gaat er nu al. Dus heb weinig hoop deze maand. Maarja in het ziekenhuis zijn ze positief. Ik moest vorige week 3x voor een echo. De arts zei beter 3x dan dat we te vroeg of te laat zijn. Als deze poging niet lukt moet ik vanaf de volgende ronde extra spuiten. En gezien de tijd van het jaar denk ik dat we in dec overslaan want de afdeling is ook beperkt open en mijn man heeft voor de kerst vakantie ook erg druk op zijn werk. Maar wie weet is het niet nodig
Afbeelding
<<

Anoniem316

Bericht 24 Nov 2019 21:15

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Waarom heb je geen hoop voor deze maand dan Sarah?
Succes Dew! Fijn dat er een manier voor jullie is om zwanger te worden.

Hier zit ik weer in de wachtweken. Had weer rond dag 18 een eisprong dus dat is super fijn!(normaal dag 25 of later) Vorige maand had ik dat ook. Nu weer 2 weken in spanning..
Ik ben wel begonnen met d Chiro inositol supplementen en mama vitamines met omega 3. Schijnt goed te werken bij pcos, dus ben benieuwd! Die eersten zijn erg duur maar als het werkt..
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 25 Nov 2019 20:02

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

omdat ik niet fit ben en een kuur heb. Is puur een gevoel hoor.

Vanochtend dus de iui. man man man wat een ellende. Ik heb dus een ontsteking in mijn bil en heb daar een kuur voor. Ik ging liggen en zij deed die eendenbek erin. En jemig wat een pijn. Ik heb een hele hoge pijngrens het deed z'n zeer ik kon amper ademen. (vergeet altijd te ademen als ik pijn heb) Mijn man hield mijn hand vast. De arts was super lief. En ik probeerde rustig te worden gedachten te verzetten en toen zei ze het is klaar. Oh wat fijn. Door die ontsteking is het dus extra gevoelig daar. Ik had echt de neiging om te zeggen laat maar allemaal.


spannend weer de wachtweken . Dat is altijd wel zwaar.
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 26 Nov 2019 11:28

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Ah wat rot Sarah. Sterkte met wachten! Ik driedubbelduim voor je!
En voor jou ook natuurlijk Dee!
Let's discover the world together.
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 27 Nov 2019 09:55

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Heeft er iemand ervaring met letrozol?

Daar mag ik mee starten.
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

Pioen

Noob

Berichten: 181

Geregistreerd: 31 Mei 2019 20:41

Bericht 27 Nov 2019 10:45

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Spannend Sarah en Dee! Ga voor jullie duimen.

Geen ervaring met zelfinseminatie Dew, wil je wel succes wensen!

Ken het middel niet Anousch, wat doet het precies?

Lees voor nu nog mee, hoop snel duidelijkheid te krijgen wanneer wij weer kunnen starten. Zit nu nog volop in afwikkeling van m’n missed abortion helaas.
2017
2021
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 27 Nov 2019 11:15

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Bij mijn 1e zwangerschap heb ik clomid gebruikt om mijn eiblaasjes te laten groeien. Dit werkte niet en na 6 maanden kreeg ik een leo operatie, die brandde veel van de eiblaasjes weg (heb PCOS). 3 maanden na de operatie werd ik spontaan zwanger.

Letrozol heeft het zelfde doel als clomid alleen schijnt het vaak beter te helpen, en minder bijwerkingen. Dus daar ben ik vooral benieuwd naar.

Heftig Pioen :( hoe gaat t nu met je?
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 27 Nov 2019 12:04

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Marin schreef:Ah wat rot Sarah. Sterkte met wachten! Ik driedubbelduim voor je!
En voor jou ook natuurlijk Dee!

Dankje marin
Afbeelding
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 27 Nov 2019 12:04

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Pioen wat erg voor jou zeg. Hopelijk weet je snel meer. Hoe gaat het met je
Afbeelding
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 27 Nov 2019 23:13

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Geen ervaring Anousch, succes! Hopelijk helpt het jullie.
Sarah, spannende tijd voor jullie. Rotweken zijn dit!
Dee, hoe is het bij jullie?

Pioen, wat ontzettend verdrietig, geen woorden voor... Hopelijk kun je deze periode snel afsluiten en weer vooruit kijken. Het verdriet gaat niet weg, maar tijd en hoop helpt wel om andere dingen belangrijker te laten worden.

In het nieuwe jaar gaan wij ook weer beginnen. Eigenlijk klinkt beginnen als een verkeerde benaming, want voor ons speelt de wens alweer ruim een jaar. Ook al hadden we, op de terugplaatsing na, weinig verwachting, een beetje hoop en verdriet is er toch.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 09 Dec 2019 10:47

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Hoe Is het met iedereen?

Hier zaterdag ochtend ongesteld geworden op dag 28 vorige keer was ineens dag 25. Flink balen weer. Vanochtend het ziekenhuis gebeld en we zouden vanaf de volgende ronde met meer spuitjes starten. En omdat het nu zo lastig is met kerst dan zijn ze dicht. Moeten we deze ronde overslaan. En moeten we volgende week even langskomen voor hoe nu verder.

Aan de ene kant vind ik het jammer een ronde overslaan maar eindelijk hadden we al bedacht om over te slaan want dan is het of precies op een werk dag van mijn man of als wij een dag weg zijn of met kerst wat toch al niet kon.

Wij gaan altijd in december samen te shoppen en vorig jaar zeiden we nou volgend jaar lopen we vast met zijn drieën. Niet wetende dat ik toen zwanger was. Helaas niet met zijn drieën als we dit jaar gaan shoppen.
Nou ja 2019 was niet mijn jaar. Laat 2020 dan maar de mijne worden. Dat gun ik lederen in dit topic
Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Sublimo