Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Grote groepen diner

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 25 Nov 2019 10:35

Grote groepen diner

Ik meende hier laatst al wat over gelezen te hebben maar kan geen specifiek topic terug vinden (tot 5 pagina's terug gekeken, tot 2018) dus ik open bij deze een topic dat voor allerlei vragen hierover gebruikt kan worden. Dus stel je vraag hier (met de grootte van de groep en wat voor soort diner je zoekt, buffet, hapjes, sit down, chic of rustiek etc).

Ik begin want ik heb dit topic nu nodig haha.

Ik zoek tips voor een maaltijd voor een groep van 30 personen (allemaal volwassenen).

Sit down diner, liefst 3 gangen. Hoeft niet te chic, beetje rustiek mag (grote ovenschalen bijv). Hebben een horeca keuken tot onze beschikking.
Liefst geen schelpdieren (één allergie en kosten ook beetje drukken).
Liefst wel íets origineler dan lasagne bijv.

Tips?
Let's discover the world together.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 25 Nov 2019 11:31

Re: Grote groepen diner

Wij gaan voor een kerstdiner met 14 personen risotto met gestoofde kalfswang maken.
Dit kun je redelijk ver van te voren voorbereiden en dan ter plekke afmaken.

En eigenlijk geldt dat voor alle stoof gerechten
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 25 Nov 2019 11:50

Re: Grote groepen diner

Ik zou eerst een thema/land kiezen. En daar verder op borduren.

Anti pasti als voorgerecht (schalen op tafel, caprese, vitello tonato, panzanella, etc)
Dan idd iets van een stoofgerecht, makkelijk in de voorbereiding. Ossobuco oid.

Of Aziatisch. Met een goed gevulde noodles salade vooraf (met garnalen bv)
En dan kip als hoofdgerecht, met veel groentes en rijst

Of lekker Bourgondisch een geroosterd kippetje uit de oven. Met geroosterde aardappelen en een goede salade erbij. En dan vooraf een pompoensoep ofzo.

Leuk! Succes, voor wat voor een gelegenheid is het? En met hoeveel mensen kook je?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 25 Nov 2019 12:01

Re: Grote groepen diner

Kreeft schreef:Leuk! Succes, voor wat voor een gelegenheid is het? En met hoeveel mensen kook je?


Weekend weg met de Ronde Tafel (club van m'n man) met partners (en kinderen maar die liggen dan al op bed). We koken met z'n vieren/vijven.

Goeie tips!

We komen vanavond bijeen om te bespreken dus ik ga zeker zoiets voorstellen. Stoof (dan wel Hollands, dan wel Italiaans) is ook handig inderdaad, kan je zelfs van te voren maken en invriezen en daar ontdooien. Want hete pannen uren laten stoven als er ook nog kinderen zijn en activiteiten bezig zijn waardoor je niet constant in de keuken bent, vind ik niet zo'n prettig idee.
Let's discover the world together.
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 26 Nov 2019 10:43

Re: Grote groepen diner

Leuk! En wat is het geworden?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 26 Nov 2019 11:13

Re: Grote groepen diner

We moeten nog even met de locatie bellen of de oven voldoende bakplaten en braadsledes heeft enzo maar in principe gaan we het zo doen.

We wilden eerst idd antipasti als voorafje maar de borrelcommissie gaat dat al voor de borrel doen, dus slaan wij over.

Vooraf: Broccoli soepje met geitenkaas
Primi: Pasta met spekjes, champignons en room (soort cheaters carbonara, lekker makkelijk)
Secondi: Beenham met balsamico glaze, tomaten uit de oven met pangrattato en een salade.
Dessert: Koffie plus grote borrelplanken met zoetigheden.

Dus goeie mix tussen lekker makkelijk en toch lekker.
Let's discover the world together.
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 26 Nov 2019 15:56

Re: Grote groepen diner

Klinkt goed! Veel plezier en succes alvast.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers