Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Werk & studie biechttopic

<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 18 Nov 2019 18:56

Re: Werk & studie biechttopic

Ise schreef:Gefeliciteerd Misoe!

Was sneller opgelost dan ik dacht haha, dus ik heb het alweer weggehaald ?


Oh gelukkig! Fijn dat het is opgelost.
30-04-2017
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 12:15

Bericht 19 Nov 2019 09:15

Re: Werk & studie biechttopic

Tnx :smile:
Ik kom op de finance afdeling te werken. En dan alle voorkomende werkzaamheden van debiteuren, crediteuren, boekhouding, afsluitingen etc etc.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 23 Nov 2019 08:18

Re: Werk & studie biechttopic

Ik heb op mijn werk zo'n nare feedback gekregen. De zin was ongeveer zo: je doet je werk gewoon goed maarja je karakter.. Of hoe zeg jedat? Je bent sociaal niet zo goed.

Ik denk nu elke dag opweg naar werk hier aan, mijn karakter is niet leuk. Ik ga met zo'n tegenzin aan het werk nu. Ik ga het liefst helemaal niet meer terwijl ik daarvoor wel met plezier ging.

Wilde dit gewoon even kwijt..
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 23 Nov 2019 08:38

Re: Werk & studie biechttopic

Wat rot Biechtje. Ik begrijp dat zoiets niet fijn aanvoelt. Heb je wel concrete voorbeelden gekregen? Ik zou het gesprek nog een keer aangaan en vragen wat met deze uitspraak wordt bedoeld en wat het precies is waar zij tegenaan lopen en vragen hoe je dit kan verbeteren. En bevestigen per e-mail.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 23 Nov 2019 08:48

Re: Werk & studie biechttopic

Oh wauw, wat een rot feedback! Ik snap je gevoel helemaal. Ik denk dat de tip van SoGood goed is, ga het gesprek nog eens aan. Jij hebt er nu zelf ook over na kunnen denken, dus je kunt nu ook wat gerichter reageren ipv dat je zo wordt overvallen.
Misschien kunnen ze wat voorbeelden geven zodat je het probleem herkent (of juist niet).
Niemand heeft een rot karakter, maar ik weet van mezelf dat mensen mijn bedoelingen vaak niet herkennen zoals ik ze daadwerkelijk bedoel. Als ik dan voorbeelden heb, kan ik er ook concreet op letten om de volgende keer beter over te komen.
Misschien heb je uiteindelijk iets aan het gesprek. En als ze niet in staat zijn er iets opbouwends van te maken waar je iets mee kunt, dan zou ik op zoek gaan naar een andere baan want dan zijn zij duidelijk het probleem.
<<

Anoniem307

Bericht 24 Nov 2019 19:56

Re: Werk & studie biechttopic

Ik ben ooit ontslagen, omdat mijn karakter niet meewerkte. Ik heb het daar erg moeilijk mee gehad. Echt. Het is acht jaar geleden en ik voel nog het verdriet van toen. Let wel dat je bent aangenomen op basis van het rot karakter, misschien is het slechts een momentopname waardoor zoiets bij een leidinggevende eruit glipt? Persoonlijk zou ik zeggen dat je moet opstaan, knietjes moet afvegen en gewoon moet doorgaan. Kijk waar je iets kunt verbeteren, maar als het niet in jouw karakter ligt, is het dan noodzakelijk om het aan te passen?
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 25 Nov 2019 07:03

Re: Werk & studie biechttopic

Ik zou echt nog even vragen wat er werd bedoeld. Zoals ik het lees heeft diegene zich gewoon niet goed kunnen uitdrukken. Nergens is gezegd dat je een rot karakter hebt. Vat het dus niet zo op! Het lijkt er meer op dat die persoon na, ‘ je karakter’ een stilte liet vallen op zoek naar woorden. Vervolgens werd er toch ook aangegeven dat je niet zo sociaal bent?
Niet sociaal houdt echt niet in dat je een rot karakter hebt of geen leuk persoon oid bent. Wellicht vinden ze jou te afwachtend of teveel op de achtergrond? Vinden collega’s het wat lastiger om een gesprek met je aan te knopen omdat je timide bent? Je weet het niet. Kan vanalles zijn toch? Echt, vraag nou wat er precies werd bedoeld, anders blijf he je alleen maar rot voelen over iets wat wellicht alleen in jouw eigen hoofd bestaat.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 25 Nov 2019 09:43

Re: Werk & studie biechttopic

In de zomer hoorde ik van een externe organisatie dat er een interessante en uitdagende opdracht voor een aantal jaar vrij komt. Ik heb toen interesse getoond en mijn toenmalige leidinggevende hiervan op de hoogte gesteld. Ik heb al een gesprek gehad en ik heb aan het eind van deze week het tweede gesprek (het gaat nog om mij en een ander). Tegelijkertijd kwam er binnen mijn eigen organisatie een opdracht van een paar maanden op intranet. Ook super interessant. Ook hier mag ik op gesprek komen (eerste gesprek vandaag). En ik krijg ook deze week mijn beoordeling.

Nu weet ik niet meer zo goed hoe ik het moet aanpakken. Het salaris van de functie bij externe ligt hoger dan mijn huidige salaris, maar zij willen wel detacheren (vind ik niet heel fijn) en het aantal uur ligt eigenlijk net iets te hoog. Ik heb nu een vast contract en als mijn beoordeling hoog is krijg ik salarisverhoging (niet zo hoog als nieuwe baan). De gave opdracht van mijn huidige werkgever is maar voor een paar maanden. Ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Wat nou als het ene aanbod eerder komt dan het andere aanbod? Kan ik het beste open kaart spelen? Ik wil sowieso een van de opdrachten doen. Dat geeft meer verdieping en ik ben toe aan een nieuwe stap. Ik ben alleen bij de externe opdrachtgever bang dat ik niet uit het arbeidsvoorwaardengesprek kom. Ik wil eigenlijk niet gedetacheerd worden en ik wil ook iets minder uur werken (denk ook dat ik de opdracht aan kan in het aantal uur dat ik ga voorstellen). Nou ja, tips? Of maar afwachten hoe het loopt en open kaart spelen?
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 25 Nov 2019 10:29

Re: Werk & studie biechttopic

Ik zou even afwachten hoe het loopt. Je hoeft niet op het moment dat je een aanbod gedaan wordt reactie te geven dus je kunt gewoon wat dagen bedenktijd nemen. Misschien heb je aan die tijd genoeg om af te wachten wat er op de andere opdracht beslist wordt.
Als het nodig is kun je altijd nog openkaart spelen.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 26 Nov 2019 09:27

Re: Werk & studie biechttopic

Ik heb geen biecht, maar een vraag. Ik weet niet of er iemand mee leest die ik ken vandaar even zo.

Ik heb nu al een flink aantal jaar een vast contract bij een organisatie. Ik heb momenteel een baan die ik niet heel leuk vind. Binnen de organisatie is er niet een andere passende baan en ik weet niet of die in de toekomst er wel is. Ik ben dus om me heen aan het kijken. Nu heb ik een vacature gezien maar het is maar een vacature voor een half jaar. Ik heb er al heen gebeld om hier navraag over te doen maar nog niemand te pakken gekregen.

Ik neem dus een risico als ik eventueel daar aangenomen wordt. Nu dacht ik ineens, als mijn contract daar niet verlengt wordt omdat dat dus van te voren bekend is heb ik dan recht op WW? Stel dat dat zo is dan is in mijn hoofd het risico wat minder groot omdat ik dus daarna recht heb op ww en ik weer op zoek kan naar een baan. Begrijp me goed ik wil niet in de WW komen, maar vind het wel een fijne gedachte op financieel gebied als het echt maar voor een half jaar is en ik voor die tijd niet meteen een andere baan heb.
Ik heb op de site van UWV gekeken, volgens mij heb ik er dan wel recht op, omdat ik aan de weken eis voldoe, ik heb namelijk de afgelopen 16 jaar alleen maar gewerkt, met uitzondering van 3 maand ziektewet en verlof rondom zwangerschap. Maar dat is al 4 en en 8 jaar geleden.

Iemand die hier iets met enige zekerheid over kan zeggen?
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 26 Nov 2019 09:53

Re: Werk & studie biechttopic

Ik heb de opdracht bij mijn eigen organisatie gekregen. Ze hadden gisteren alle gesprekken en ik was de beste. Ik ben dus nog dezelfde dag gebeld. Ik heb gelukkig tijdens het gesprek wel eerlijk aangeven dat ik nog een laatste gesprek heb voor de andere opdracht. In mijn agenda zijn al allemaal afspraken gezet voor de nieuwe opdracht. Kan ik hier nu gewoon mee starten tot ik meer weet over de andere opdracht? Of moet ik nogmaals uitspreken dat ik ook in aanmerking kom voor de andere opdracht. Ze zijn er zelf niet meer over begonnen. Moeilijk. Maar hoe dan ook een stap in mijn carrière. Jeee :banaan:
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 26 Nov 2019 10:30

Re: Werk & studie biechttopic

Biechtje schreef:Ik heb geen biecht, maar een vraag. Ik weet niet of er iemand mee leest die ik ken vandaar even zo.

Ik heb nu al een flink aantal jaar een vast contract bij een organisatie. Ik heb momenteel een baan die ik niet heel leuk vind. Binnen de organisatie is er niet een andere passende baan en ik weet niet of die in de toekomst er wel is. Ik ben dus om me heen aan het kijken. Nu heb ik een vacature gezien maar het is maar een vacature voor een half jaar. Ik heb er al heen gebeld om hier navraag over te doen maar nog niemand te pakken gekregen.

Ik neem dus een risico als ik eventueel daar aangenomen wordt. Nu dacht ik ineens, als mijn contract daar niet verlengt wordt omdat dat dus van te voren bekend is heb ik dan recht op WW? Stel dat dat zo is dan is in mijn hoofd het risico wat minder groot omdat ik dus daarna recht heb op ww en ik weer op zoek kan naar een baan. Begrijp me goed ik wil niet in de WW komen, maar vind het wel een fijne gedachte op financieel gebied als het echt maar voor een half jaar is en ik voor die tijd niet meteen een andere baan heb.
Ik heb op de site van UWV gekeken, volgens mij heb ik er dan wel recht op, omdat ik aan de weken eis voldoe, ik heb namelijk de afgelopen 16 jaar alleen maar gewerkt, met uitzondering van 3 maand ziektewet en verlof rondom zwangerschap. Maar dat is al 4 en en 8 jaar geleden.

Iemand die hier iets met enige zekerheid over kan zeggen?

Je hebt een vast contract dus er is toch geen sprake van contract wel of niet verlengen?
<<

Anoniem304

Bericht 26 Nov 2019 10:48

Re: Werk & studie biechttopic

Harrison schreef:
Biechtje schreef:Ik heb geen biecht, maar een vraag. Ik weet niet of er iemand mee leest die ik ken vandaar even zo.

Ik heb nu al een flink aantal jaar een vast contract bij een organisatie. Ik heb momenteel een baan die ik niet heel leuk vind. Binnen de organisatie is er niet een andere passende baan en ik weet niet of die in de toekomst er wel is. Ik ben dus om me heen aan het kijken. Nu heb ik een vacature gezien maar het is maar een vacature voor een half jaar. Ik heb er al heen gebeld om hier navraag over te doen maar nog niemand te pakken gekregen.

Ik neem dus een risico als ik eventueel daar aangenomen wordt. Nu dacht ik ineens, als mijn contract daar niet verlengt wordt omdat dat dus van te voren bekend is heb ik dan recht op WW? Stel dat dat zo is dan is in mijn hoofd het risico wat minder groot omdat ik dus daarna recht heb op ww en ik weer op zoek kan naar een baan. Begrijp me goed ik wil niet in de WW komen, maar vind het wel een fijne gedachte op financieel gebied als het echt maar voor een half jaar is en ik voor die tijd niet meteen een andere baan heb.
Ik heb op de site van UWV gekeken, volgens mij heb ik er dan wel recht op, omdat ik aan de weken eis voldoe, ik heb namelijk de afgelopen 16 jaar alleen maar gewerkt, met uitzondering van 3 maand ziektewet en verlof rondom zwangerschap. Maar dat is al 4 en en 8 jaar geleden.

Iemand die hier iets met enige zekerheid over kan zeggen?

Je hebt een vast contract dus er is toch geen sprake van contract wel of niet verlengen?

Bij die nieuwe baan voor een half jaar krijgt ze een contract voor een half jaar, gok ik?
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 26 Nov 2019 14:33

Re: Werk & studie biechttopic

Als jij je vaste contract nu opzegt en die baan aanneemt, dan heb je een contract voor 6 maanden. Mocht je werkgever er na 6 maanden voor kiezen om je contract niet te verlengen, dan heb je in principe gewoon echt op een WW uitkering.
Je kunt op de site van het uwv zelf heel makkelijk kijken hoe lang je daar dan recht op hebt. Al je gegevens zijn bij hun bekend.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 26 Nov 2019 15:38

Re: Werk & studie biechttopic

Het is een vacature buiten de organisatie waar ik nu werk. Ik neem dan ontslag bij mijn huidige werkgever en ga dan naar een andere werkgever en die vacature is voor een half jaar uitgezet. De vacature tekst is aangepast want er staat nu bij met kans op verlening. Het gaat er dus idd om of ik dan na een half jaar en mijn contract wordt niet verlengd ik dan recht heb op WW.
<<

Anoniem313

Bericht 27 Nov 2019 09:01

Re: Werk & studie biechttopic

Biechtje schreef:Het is een vacature buiten de organisatie waar ik nu werk. Ik neem dan ontslag bij mijn huidige werkgever en ga dan naar een andere werkgever en die vacature is voor een half jaar uitgezet. De vacature tekst is aangepast want er staat nu bij met kans op verlening. Het gaat er dus idd om of ik dan na een half jaar en mijn contract wordt niet verlengd ik dan recht heb op WW.


Ja.

Zie https://www.uwv.nl/particulieren/werklo ... ng-krijgen
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 27 Nov 2019 09:24

Re: Werk & studie biechttopic

Ww biechtje, ik denk dat je idd wel ww zal krijgen, maar het is niet zo simpel als het lijkt. Uwv kan namelijk zeggen dat je verwijtbaar werkloos bent omdat je zelf je vaste aanstelling hebt opgegeven voor een contract voor 6 maanden. Nou denk ik door die aanvulling van met mogelijke verlenging de soep niet zo heet gegeten zal worden, maar wou het toch even melden.
Ik zou gewoon solliciteren en kijken hoe dat loopt en wat evt. afgesproken wordt over de voorwaarden van contractverlenging. Dan kan je ook altijd het Uwv bellen voor advies.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 27 Nov 2019 09:45

Re: Werk & studie biechttopic

Luisa schreef:Ww biechtje, ik denk dat je idd wel ww zal krijgen, maar het is niet zo simpel als het lijkt. Uwv kan namelijk zeggen dat je verwijtbaar werkloos bent omdat je zelf je vaste aanstelling hebt opgegeven voor een contract voor 6 maanden. Nou denk ik door die aanvulling van met mogelijke verlenging de soep niet zo heet gegeten zal worden, maar wou het toch even melden.
Ik zou gewoon solliciteren en kijken hoe dat loopt en wat evt. afgesproken wordt over de voorwaarden van contractverlenging. Dan kan je ook altijd het Uwv bellen voor advies.


Maar dan zou je dus nooit van baan kunnen veranderen. Er zijn niet veel werkgevers die direct een vast contract geven. Dan zou dus ook niemand meer van baan veranderen.
2015 💙
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 27 Nov 2019 09:49

Re: Werk & studie biechttopic

Biechtje, ik hoop dat je de goede afweging kunt maken. Succes!

Ik wil even iets kwijt.
Ik ben al zo lang zo klaar met mijn huidige werk als incassomedewerker en gisteren zag ik een vacature voorbij komen voor woonbegeleider in een verpleeghuis. Er stond bij dat ervaring en relevante opleiding niet vereist werd en dat je intern zou worden opgeleid.
Ik heb dus gemaild en zonet werd ik al gebeld. Ik mag op gesprek komen! Ik vind het doodeng, maar ook heel spannend op een leuke manier. Ben erg benieuwd of het iets voor mij is en of er een klik is. En zo niet, dan kan ik in ieder geval zeggen dat ik het geprobeerd heb.
<<

Anoniem313

Bericht 27 Nov 2019 10:07

Re: Werk & studie biechttopic

Wat leuk, Biechtje! Stoer van je.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 27 Nov 2019 11:32

Re: Werk & studie biechttopic

Wat goed van je Biechtje! Spannend!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 27 Nov 2019 11:52

Re: Werk & studie biechttopic

Wat goed zeg, spannend! Knap dat je de stap durft te nemen!
30-04-2017
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 27 Nov 2019 13:27

Re: Werk & studie biechttopic

Minx, het is niet zo zwart/wit. Volgens mij ligt de grens idd bij een contract van 6 maanden. Een vaste aanstelling opgegeven voor een contract < 6 mnd KAN (dus hoeft zeker niet) verwijtbare werkloosheid beteken. Maar of er bijvoorbeeld kans op verlenging is, is volgens mij dan wel weer iets wat mee speelt. Het fijne weet ik er niet van, dus beter bij UWV informeren.

Leuk biechtje met mogelijke carrièremove!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 28 Nov 2019 10:09

Re: Werk & studie biechttopic

Stel ik heb een nieuwe baan gevonden binnen dezelfde organisatie maar op een andere afdeling.

Kan ik dan mijn huidige baan opzeggen zonder eerst officieel iets te hebben/tekenen?

Is het dan dat ik vandaag of morgen een telefoontje krijg genoeg? Want moet voor 1 december dan opzeggen namelijk.

Een mondelinge overeenkomst ?
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 28 Nov 2019 13:49

Re: Werk & studie biechttopic

Ik zou dit neerleggen bij de nieuwe afdeling waar je gaat werken. Of je moet voor 1-12 een nieuw contract tekenen, of je begint later. Zou er niet jouw risico/probleem van maken door op te zeggen voor je officieel wat anders hebt.
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers