Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kerstplannen

<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 21 Nov 2019 21:09

Kerstplannen

Ik dacht dat het topic er nog niet was en ik denk omdat het over 5 weken kerst is de meeste wel plannen hebben. Dus vertel wat ga je doen met kerst?
:heart: :heart: 2011
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 21 Nov 2019 21:12

Re: Kerstplannen

Wij hebben alleen nog maar plannen voor 1e kerstdag. Dan gaan we naar mijn ouders en mijn zus met haar gezin komen dan ook. We hebben door middel van lootjes cadeaus gekocht en we gaan lekker eten.

2e kerstdag, geen idee. Normaal vieren we dat met vrienden maar die zijn op vakantie. En ik heb geen idee wat we nu gaan doen, misschien niks maar eigenlijk wil ik wel wat doen. Hoeft niet perse uiteten, dat gaat denk ik ook niet meer lukken om zo kort van te voren een restaurant te reserveren. Ik moet er nog maar eens goed over nadenken.
:heart: :heart: 2011
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 21 Nov 2019 21:14

Re: Kerstplannen

Wij gaan Eerste Kerstdag naar mijn ouders. Mijn broers en zus komen ook met hun partners en kids. Meestal eten we makkelijk, maken een wandeling met lampionnen, gaan langs bij een groot versierd huis in het dorp met kersttuin (hobby van de bewoner) en eten makkelijk ivm de coeliakie van mijn nichtje.

Tweede Kerstdag gaan we met mijn schoonfamilie uiteten bij Live Cooking.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 21 Nov 2019 21:20

Re: Kerstplannen

Oh jee het is hier nog niet helemaal in kannen en kruiken.

Wij missen dit jaar één stel ouders, omdat m'n vader en stiefmoeder op vakantie zijn. Jammer dat we hen niet zien, maar het maakt het wel een heel stuk behapbaarder met de jaarlijke kerstautoritten.
En we vieren voor het eerst kerst met de schoonouders bij ons thuis, om de stressfactor voor m'n schoonmoeder iets te verlagen.

Mijn voorstel, maar dat is tot nu toe nog niet goedgekeurd is:

Kerstavond: Kerstdiner bij m'n moeder thuis
Eerste Kerstdag: Kerstontbijt bij m'n moeder thuis. Daarna in de auto op naar huis. 's Avonds beetje knullig kerstdineetje met z'n drietjes (dit vindt m'n man nog niet zo denderend, maar ik vind het wel eens leuk) en daarna de keuken in duiken voor food prep.
Tweede Kerstdag: Kerstdiner met de schoonfamilie bij ons thuis.

Maar dit moet nog even goed gestreamlined worden met alle schoonouders van alle broers/zussen én m'n schoonmoeder had vorig jaar al Tweede Kerstdag (ja zij is er zo eentje die dan graag om en om wil, zo vermoeiend) maar omdat wij het dit jaar bij ons doen, vind ik dat wij daar ook iets meer in mogen mee beslissen. Whaa altijd zoveel gedoe.

Nog geen concrete dinerplannen dus, eerst dit maar eens regelen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem298

Bericht 21 Nov 2019 21:38

Re: Kerstplannen

Dit jaar is het afspreken waar we op welke dag zijn voor het eerst soepel verlopen. Eerste Kerstdag gaan we eerst naar de kerk, daarna zijn we met mijn ouders, broer en zussen en alle aanhang bij elkaar, Tweede Kerstdag gaan we naar mijn schoonouders. Waarschijnlijk gaan we (veel) eten, verder zien we het wel.
<<

Anoniem279

Bericht 21 Nov 2019 22:21

Re: Kerstplannen

Eerste kerstdag vieren we met/bij mijn ouders en broertje, met cadeaus en qua eten weet ik nog niet wat ze dit jaar willen gaan doen.

Tweede kerstdag zijn we voor het eerst samen, geen familiebezoeken. Hoe ik het zelf voor me zie (maar dat moet ik nog even afstemmen met vriend): overdag lekker een stuk gaan wandelen en dan thuiskomen, warme chocomel en de rest van de dag/avond lekker kerstfilms opzetten. En in de avond samen gourmetten. En waarschijnlijk leggen we ook nog wel wat cadeautjes voor elkaar onder de boom.

Waarschijnlijk zijn we de 24e ook allebei vrij, het leek me wel leuk om dan samen naar iets van een kerstmarkt te gaan. Misschien eentje in Charles Dickens-stijl, maar dan moeten we even kijken waar precies.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 21 Nov 2019 22:30

Re: Kerstplannen

@ Flo, zondag 15 december heb je Druten eentje in Dickensstijl. De keer dat ik hier naartoe ben geweest vond ik het erg mooi.
<<

Anoniem279

Bericht 21 Nov 2019 22:41

Re: Kerstplannen

Ja maar wij willen dus de 24e ? We moeten maar even kijken of er dan nog eentje is, hoor.
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:24

Bericht 21 Nov 2019 22:51

Re: Kerstplannen

Ik moet met kerstavond een slaapdienst werken. Op kerstochtend kom ik daar weer uit. Rond het middaguur komt de familie van mijn vriend bij ons lunchen/borrelen. ‘s Avonds hebben we lekker niks. Ik denk dat we wat tapas maken en spelletjes doen met de meiden. Tweede kerstdag gaan we naar mijn ouders. Aan het begin van de middag gaan we met z’n allen naar een musical in de schouwburg en daarna uitgebreid dineren bij mijn ouders thuis.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 01:06

Bericht 21 Nov 2019 22:52

Re: Kerstplannen

Uhmm de mijne zijn niet zo moeilijk. De 24ste ben ik vrij, dan vieren we het met nog 3 bevriende stellen bij ons thuis. We hebben (lees ik) een 8 gangen diner op papier gezet, en ieder stel maakt 2 gangen.

1ste en 2de kerstdag moet ik werken.
<<

Summerlovin

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1404

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:10

Bericht 21 Nov 2019 23:49

Re: Kerstplannen

Ik ben 14 december uitgerekend. Daardoor is het maken van plannen dit jaar wat lastiger. Misschien ben ik met kerst wel aan het bevallen ?.
Als de baby er al is en alles gaat goed gaan we eerste kerstdag even bij mijn schoonouders langs. Zij organiseren dit jaar het kerstdiner voor de familie van mijn vriend. Maar ik denk niet dat we de hele avond aanschuiven.

Verder zullen wij wel thuis blijven. En mijn ouders zullen vast wel even langs komen.
💗24-12-2019
💙07-03-2022 ⭐️06-06-2022
💙21-04-2023
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 22 Nov 2019 00:08

Re: Kerstplannen

Kerstavond: kindermis en uiteten met z’n viertjes
Eerste kerstdag: mijn ouders komen eten
Tweede kerstdag: bij mijn schoonouders eten. Ieder gezin maakt één gang en wij hebben dit jaar de soep.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 22 Nov 2019 07:06

Re: Kerstplannen

Kerstavond ben ik gewoon pas tegen 18:30uur thuis uit werk. We zijn die avond gewoon met ons gezin en ik denk dat we hapjes eten bij een kerstfilm.

Eerste kerstdag zijn we bij mijn schoonfamilie. We kregen een dringende app dat we allemaal moesten helpen en door konden geven welke gang we wilde maken zonder dat er ook maar iets van overleg geweest was over dat we het eten zouden gaan verdelen. We zitten niet op de basisschool, gezeik vond ik het dus ik heb mijn man zijn moeder laten bellen en gezegd dat wij het hele menu wel koken. Denk dat we gaan voor gebakken brie op wat sla met gekarameliseerde uien, een simpel soepje met sterren van bladerdeeg, beenham met rozemarijn aardappels een groene salade met doperwtjes/ boontjes/ rode ui en een balsamico dressing en iets van gepofte tomaatjes of zo. En na een blondie met gezouten karamelsaus en een bolletje ijs.

Tweede kerstdag zijn we de ochtend lekker thuis als gezin en in de loop van de dag komen mijn ouders. Mijn man krijgt altijd een ( zeer luxe) kerstdiner mee van zijn werkgever wat we alleen maar op hoeven te warmen en dat eten we die dag.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 22 Nov 2019 08:18

Re: Kerstplannen

Op kerstavond eten wij bij mijn ouders, samen met oma en mijn zus en haar gezin. Mijn man moet werken. Meestal gaan we gourmetten (leuk voor de kindjes).

Eerste kerstdag eten we bij mijn schoonouders, daar gaan we altijd gourmetten. We gaan dan in de loop van de middag die kant op, borrelen wat en er zijn ook wel cadeaus. Daarna eten en na het eten weer naar huis.

Tweede kerstdag moet mijn man weer werken, maar ze organiseren dan een soort familiediners in de kazerne. Mijn zoon kijkt daar nu al naar uit. Eten tussen de brandweerauto’s. En dan maar duimen dat er geen uitruk is, anders zit ik daar tussen allerlei familieleden van collega’s van mijn man die ik niet ken ?

♥♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 22 Nov 2019 08:25

Re: Kerstplannen

Vind dat diner wel heel leuk klinken in de kazerne! Iig heel leuk opgelost voor degenen die met kerst aan 't werk zijn.
Let's discover the world together.
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 22 Nov 2019 08:34

Re: Kerstplannen

Dat familiediner klinkt wel heel tof Elliot, fijn om zo dan toch de dag bij elkaar te kunnen zijn!

Dit jaar is de eerste kerst zonder mijn moeder, gek vind ik ‘t maar. Kerst was echt haar feestdag. Op kerstavond gaan we met mijn vader uiteten. Eerste kerstdag vieren we met mijn zusjes en hun aanhang bij hem. We gaan dan in de ochtend naar de kerk, de mis wordt (onder andere) aan mijn moeder opgedragen. Verder doen we cadeautjes, en samen met mijn vader gaan we een poging wagen kalkoen klaar te maken. Hij heeft alle hoop op mij gevestigd wat betreft dat beest, ik had vorig jaar toch wat beter op moeten letten wat mijn moeder deed.
Op tweede kerstdag zullen we naar mijn schoonouders gaan, maar daarover is nog niks afgesproken.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Anoniem321

Bericht 22 Nov 2019 08:53

Re: Kerstplannen

Klinkt gezellig, al die plannen. Wij hebben voor kerst helemaal nog geen plannen gemaakt, wel voor oud&nieuw.

Kerst vind ik nooit zoveel aan.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 22 Nov 2019 08:57

Re: Kerstplannen

Kerstavond en eerste kerstdag zijn we bij mijn schoonouders. Tweede kerstdag hebben we nog geen plannen, waarschijnlijk pyjamadag met lekkere hapjes erbij en kerstfilms.
<<

Anoniem301

Bericht 22 Nov 2019 09:06

Re: Kerstplannen

Kerstavond thuis cadeautjes uitpakken en gourmetten. Ik vind gourmetten heel erg stom maar mijn man en dochter vinden het erg leuk, dus soit. Mijn man en ik gaan samen volgens traditie naar Love Actually kijken.

Eerste Kerstdag gaan we eerst met het gezin naar de kerk. Later naar mijn moeder, daar ook weer cadeautjes uitpakken gezellig samen eten.

Tweede Kerstdag gaan we met de familie van mijn man lunchen in ons favoriete restaurant, dan doen we eigenlijk elk jaar. Dan zit je tegen etenstijd ook nog erg vol, dus dat wordt een klein hapje. Mijn man gaat die avond dan langs een vriend, dat doet hij eigenlijk ook elk jaar. Ik ga dan lekker op de bank zitten, Netflixen of muziek luisteren.
Laatst gewijzigd door Anoniem301 op 22 Nov 2019 14:15, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 22 Nov 2019 09:20

Re: Kerstplannen

Wij vieren het de zaterdag voor Kerst al met mijn schoonfamilie. We hebben lootjes getrokken, en gaan volgens mij gourmetten.

Eerste Kerstdag vieren we het bij mijn ouders thuis. Hier hebben we ook lootjes getrokken en we maken allemaal een gang van het diner.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 22 Nov 2019 09:29

Re: Kerstplannen

24 december willen we naar de avond/nachtmis gaan. Er zijn 3 Kerstmissen in een kerk in de buurt, waarvan de laatst ons qua zang het interessants lijkt (dan zit de kerk ten minste ook niet vol met gezinnen/kinderen)
25 december naar mijn ouders (eten/spelletjes spelen etc...)
26 december naar schoonmoeder (eten etc...)
27 december zijn we beide vrij, als het goed weer is wandelen (geocachen) bij slecht weer mogelijk wat kerstspullen in de uitverkoop ergens gaan kopen
28 december vrienden komen op bezoek (wandelen en spelletjes spelen
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 22 Nov 2019 09:34

Re: Kerstplannen

Kerst avond komen misschien vrienden eten

Eerste kerstdag vieren wij altijd met schoonfamilie. Wij eten bij mijn man zijn nicht.

2e kerstdag zijn wij bij mijn ouders waar mijn zus en zwager ook zijn en ik denk het zoontjes van mijn zus ook.
2014 2016
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 22 Nov 2019 09:47

Re: Kerstplannen

Kerstavond moet ik werken.
Eerste kerstdag werk ik van 13.00-18.00, daarna voor mezelf nog een kerstdiner maken, dat wordt iets wat snel klaar is. Daarna lekker op de bank.
Tweede kerstdag moet ik van 7.00-13.00 werken. Dan ga ik in elk geval een wat uitgebreider kerstdiner maken voor mezelf en dat opeten onder genot van foute kerstfilms.
<<

Kris

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 766

Geregistreerd: 26 Aug 2015 14:19

Bericht 22 Nov 2019 10:12

Re: Kerstplannen

Kerstavond: All you need is love kijken met lekkere hapjes en wijn.
1e Kerstdag: eten en borrelen met mijn familie bij mijn ouders.
2e Kerstdag: eten en borrelen met mijn schoonfamilie bij schoonouders.
Maart 2014
Februari 2018
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:38

Bericht 22 Nov 2019 10:36

Re: Kerstplannen

Ik heb nog geen idee.
Kerstavond zing ik in de nachtdienst met mijn koor.
1e en/of 2e kerstdag zal ik wel gaan geocachen met mn ouders en dan eten. Verder geen idee, heb ook geen zin in gedoe ?
Volgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers