Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Geen controle over hond - ergens melden?

<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 21 Nov 2019 21:41

Geen controle over hond - ergens melden?

In mijn wijk loopt een man met een Stafford achtige hond. Die man heeft totaal geen controle over de hond. De hond laat hem eerder uit dan andersom. De hond bepaalt de route, springt bij het minste en geringste op z’n achterste poten. Ik kom hem regelmatig tegen als ik m’n kinderen naar de opvang breng. De hond oogt niet agressief, eerder enthousiast. Toch voel ik me niet veilig in z’n buurt, zeker niet met de kinderen. De man corrigeert hem ook niet.

Kun je hier ergens melding van maken? Neerleggen bij de wijkagent misschien? Klinkt misschien een beetje te, maar ik heb liever dat de situatie in het vizier is, dan dat er misschien iets voorvalt. De hond is één en al spier, dus als er wat gebeurt, is het goed mis. En dat wil ik voorkomen.
L2014 & H2017
<<

Roxi3

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 21 Nov 2019 21:49

Re: Geen controle over hond - ergens melden?

Heb je de man zelf al gesproken? Ik vind ergens melding maken als eerste stap een beetje heftig. Ik zou proberen het gesprek aan te gaan. Mocht dit geen effect hebben dan kun je altijd nog melding maken bij de gemeente of wijkagent.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 21 Nov 2019 21:55

Re: Geen controle over hond - ergens melden?

Ik durf die man ook niet goed aan te spreken, eerlijk gezegd. Hij loopt zelf half weggedoken in z’n jas, ik kan geen oogcontact maken. Ik groet normaal gezien iedereen. En ik zou ook niet goed weten wat te zeggen.
L2014 & H2017
<<

Anoniem269

Bericht 21 Nov 2019 21:59

Re: Geen controle over hond - ergens melden?

Zit die hond niet aan een riem dan?

Gelijk een melding maken zou ik niet doen. En eerlijk denk ik ook niet dat ze er iets mee doen.
<<

Roxi3

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 21 Nov 2019 22:03

Re: Geen controle over hond - ergens melden?

Ja, dat maakt het wel lastig inderdaad. Heeft één van de buren niet toevallig contact met de man? Dan zou het contact misschien via iemand anders kunnen lopen. Je hebt ook buurtbemiddeling maar er is natuurlijk geen ruzie. Je zou wel even kunnen bellen voor advies misschien hebben zij goede tips.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 21 Nov 2019 22:06

Re: Geen controle over hond - ergens melden?

Hij heeft hem gelukkig wel aan een riem, maar die man laat zich meeslepen door z’n hond.

Nee, ik denk ook dat er niets mee wordt gedaan al zou ik waar dan ook melding maken. Ik zal een vrouw met een hondje die we ook regelmatig zien eens vragen of zij de man kent en of ze weet of hij aanspreekbaar is.
L2014 & H2017
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 21 Nov 2019 22:07

Re: Geen controle over hond - ergens melden?

Roxi3 schreef:Ja, dat maakt het wel lastig inderdaad. Heeft één van de buren niet toevallig contact met de man? Dan zou het contact misschien via iemand anders kunnen lopen. Je hebt ook buurtbemiddeling maar er is natuurlijk geen ruzie. Je zou wel even kunnen bellen voor advies misschien hebben zij goede tips.


Dat laatste is een goede, dank je!
L2014 & H2017
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 21 Nov 2019 22:09

Re: Geen controle over hond - ergens melden?

Aw ik zag dit topic en dacht echt even dat CBL terug was :(
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Bloom