Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dubai met dreumes

<<

Anoniem290

Bericht 19 Nov 2019 14:31

Dubai met dreumes

Zaterdag gaan we voor de derde keer naar Dubai. Eerste keer was mijn babymoon (een keer eerder nog, maar dat telt niet, want was maar 1 dag als tussenstop). Tweede keer met baby van 10 mnd en nu gaan we dus weer en is L ruim anderhalf (20 mnd). Ik zie best wel op tegen de vlucht. Ze slaapt niet goed (zeker niet als het niet donker en stil is) en we hebben een nachtvlucht.

Iemand tips voor de vlucht? Wat voor speelgoed is handig voor in het vliegtuig? We hebben de voorste stoelen, waar evt een bedje kan hangen, maar die zijn maar 75 cm en daar past ze niet meer in. Dus die boeken we er niet bij. Maar ze heeft zo wel plaats om op de grond wat te spelen.

En Dubai tips? We hebben natuurlijk veel al gezien en gedaan (burj Khalifa, de malls, woestijn, wadi waterpark, The Walk). We zitten in The Westin hotel, denk dat we vooral daar lekker zitten in het zwembad en op het strand.

Ik vind het dus wel spannend met deze leeftijd, vooral met slapen en eten (ze lust niet veel).
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 19 Nov 2019 14:54

Re: Dubai met dreumes

Spannend dat jullie dat gaan doen! Hopelijk gaat de vlucht goed.

Wat bij ons hielp tijdens de vlucht was kleine zakjes met speelgoed, dus dat hij eens in de zoveel tijd even iets anders kon krijgen voor de variatie. Let op speelgoed met kleine onderdelen (geen Duplo enzo), dat is zooo irritant als dat onder de stoelen kwijt raakt. Dus gewoon speelgoed van één stuk enzo. Een magnetisch tekenbord was hier ook een succes en stickerboeken ook. Ook hadden we de iPad mee maar die hebben we aan boord niet zoveel gebruikt. Wel kon hij gewoon tv kijken op het schermpje met speciale kinderprogramma's. Dat mocht van ons wel. We hadden van te voren een koptelefoon gekocht met speciale kinder decibelbegrenzing.

Een babywiegje is inderdaad maar tot pakweg 6 a 8 maanden, dus die zal ze niet meer kunnen krijgen nee. Je hebt ook nog kans dat je van jullie plekken worden gezet als er mensen reizen met kleinere kindjes die dat wiegje en dus die plek ook nodig hebben. Houd daar eventueel rekening mee, dat mag gewoon. Maar hopelijk kunnen jullie gewoon blijven zitten en heeft ze inderdaad wat speelruimte. Ons leek dat juist echter níet handig, want dan geef je je kind ook veel meer ruimte om gewoon weg te rennen. Wij hebben een wegrennert, vandaar. Hij zat bij ons juist aan het raam, zodat hij wat meer ingesloten zat en op z'n eigen plekje bleef (uiteraard gingen we wel af en toe met m door 't gangpad lopen hoor). En als hij dan sliep hoefden we niet om hem heen omdat hij aan het raam zat.

Qua eten zou ik gewoon wat snacks/repen/krentenbollen etc meenemen waarvan je weet dat ze het eet. Iig voor de vlucht en voor de eerste avond/dag.

Dubai zelf ken je denk ik beter dan ik. Ik ben er één keer geweest. Ik vond The Walk inderdaad leuk, daar zou ik met een kind ook naar toe kunnen gaan. En de malls inderdaad. Verder zou ik het ook niet zo goed weten eerlijk gezegd.

Goeie reis!
Let's discover the world together.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 19 Nov 2019 16:36

Re: Dubai met dreumes

V was bijna twee en we hadden terug van Zuid Afrika een nachtvlucht. We hadden een duryan matrasje mee en daar heeft ze op de grond op geslapen. En ook op mijn schoot. Misschien lukt dat wel. Ik dacht ook dat ze niet zou gaan slapen.

Heen hadden we dezelfde plek (ook waar die mandjes nog opgehangen kunnen worden) en wij vonden het wel fijn dat ze ruimte had en kon lopen. Ze heeft uren rondjes om de muur gelopen langs de toiletten.

Qua speelgoed: vingerpopjes, magnetisch tekenbord, waterstifen (hiermee kleur je een tekening in en als het water opdroogt is de tekening weer weg), boekjes. En wat snackjes.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Bibi

Noob

Berichten: 197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:17

Bericht 19 Nov 2019 22:06

Re: Dubai met dreumes

Wat een toffe plannen!
Wij zijn een paar weken geleden 5 dagen in Dubai geweest voordat we naar Thailand gingen. Wij hebben 2 dochters die niet graag slapen;) ze zijn een half jaar en bijna 4, wij hadden ook een nachtvlucht.
De overige vluchten waren dagvluchten en ik vond achteraf de nachtvlucht het meest relaxt.
Alle vluchten zijn heel goed gegaan. Probeer zelf relaxt te zijn, voldoende eten meenemen, speelgoedjes en een ipad oid.
Misschien helpt het om een eigen dekentje mee te nemen zodat ze fijner kan slapen. Wij hadden ook een koptelefoon voor de oudste, zodat ze wat afgesloten was van andere geluiden.

Wij hebben inderdaad in Dubai ook de Burk Khalifa gedaan, Dubai Mall met aquarium, misschien dat je dochter dat al leuk vindt.
We hebben op Palm eiland bij riva beach club een strand dagje gehad.
De Burj al Arab hebben we gezien, de Souk madinat bij de Burj al Arab is mooi om te zien. Je kunt hier een boottochtje doen met uitzicht op de Burj al Arab.
Geniet vooral van de tijd daar!
<<

Anoniem290

Bericht 19 Nov 2019 22:42

Re: Dubai met dreumes

Bibi schreef:Wat een toffe plannen!
Wij zijn een paar weken geleden 5 dagen in Dubai geweest voordat we naar Thailand gingen. Wij hebben 2 dochters die niet graag slapen;) ze zijn een half jaar en bijna 4, wij hadden ook een nachtvlucht.
De overige vluchten waren dagvluchten en ik vond achteraf de nachtvlucht het meest relaxt.
Alle vluchten zijn heel goed gegaan. Probeer zelf relaxt te zijn, voldoende eten meenemen, speelgoedjes en een ipad oid.
Misschien helpt het om een eigen dekentje mee te nemen zodat ze fijner kan slapen. Wij hadden ook een koptelefoon voor de oudste, zodat ze wat afgesloten was van andere geluiden.

Wij hebben inderdaad in Dubai ook de Burk Khalifa gedaan, Dubai Mall met aquarium, misschien dat je dochter dat al leuk vindt.
We hebben op Palm eiland bij riva beach club een strand dagje gehad.
De Burj al Arab hebben we gezien, de Souk madinat bij de Burj al Arab is mooi om te zien. Je kunt hier een boottochtje doen met uitzicht op de Burj al Arab.
Geniet vooral van de tijd daar!


Wauw wat gaaf, naar Thailand met zijn allen! Burj al arab hebben we idd ook gezien (niet in geweest), we zaten vorig jaar in het al Qasr hotel daar, dus alles deden we daar met die bootjes. prachtig was dat! Deze keer gaan we naar The Westin, het strand vind ik daar ook fijn.

We hebben geen iPad, maar ik heb alvast wat Netflix filmpjes gedownload op mijn telefoon. Nu nog even wat nieuw speelgoed halen en hopen dat ze nog wat passende zomerkleren heeft, en nieuwe sandaaltjes bestellen. Dat aquarium vond ze trouwens ook heel leuk, gaan we lekker nog eens naartoe denk ik!
<<

Bibi

Noob

Berichten: 197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:17

Bericht 19 Nov 2019 23:15

Re: Dubai met dreumes

Poppy schreef:
Bibi schreef:Wat een toffe plannen!
Wij zijn een paar weken geleden 5 dagen in Dubai geweest voordat we naar Thailand gingen. Wij hebben 2 dochters die niet graag slapen;) ze zijn een half jaar en bijna 4, wij hadden ook een nachtvlucht.
De overige vluchten waren dagvluchten en ik vond achteraf de nachtvlucht het meest relaxt.
Alle vluchten zijn heel goed gegaan. Probeer zelf relaxt te zijn, voldoende eten meenemen, speelgoedjes en een ipad oid.
Misschien helpt het om een eigen dekentje mee te nemen zodat ze fijner kan slapen. Wij hadden ook een koptelefoon voor de oudste, zodat ze wat afgesloten was van andere geluiden.

Wij hebben inderdaad in Dubai ook de Burk Khalifa gedaan, Dubai Mall met aquarium, misschien dat je dochter dat al leuk vindt.
We hebben op Palm eiland bij riva beach club een strand dagje gehad.
De Burj al Arab hebben we gezien, de Souk madinat bij de Burj al Arab is mooi om te zien. Je kunt hier een boottochtje doen met uitzicht op de Burj al Arab.
Geniet vooral van de tijd daar!


Wauw wat gaaf, naar Thailand met zijn allen! Burj al arab hebben we idd ook gezien (niet in geweest), we zaten vorig jaar in het al Qasr hotel daar, dus alles deden we daar met die bootjes. prachtig was dat! Deze keer gaan we naar The Westin, het strand vind ik daar ook fijn.

We hebben geen iPad, maar ik heb alvast wat Netflix filmpjes gedownload op mijn telefoon. Nu nog even wat nieuw speelgoed halen en hopen dat ze nog wat passende zomerkleren heeft, en nieuwe sandaaltjes bestellen. Dat aquarium vond ze trouwens ook heel leuk, gaan we lekker nog eens naartoe denk ik!


Thailand was heel tof inderdaad, maar ik vond Dubai ook echt heel gaaf!
Fijn dat je een mooi strand bij het hotel hebt! Je dochter kan nu waarschijnlijk ook lekker in het zand spelen, dat is ook fijn. Misschien zo'n mini opblaasbaar zwembadje meenemen? Doe je daat wat water in, je zet haar er in met wat bekertjes bijvoorbeeld en grote kans dat ze zich een hele tijd vermaakt..
In de dubai mall heb je bij de foodcourt ook een paar speelapparaten voor kinderen, misschien ook leuk.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers