Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vlucht vertraagd/omgeboekt

<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 11 Okt 2019 18:45

Re: Vlucht vertraagd/omgeboekt

Bliss, wij hebben zoiets gelukkig zelf ook nog nooit meegemaakt hoor. Volgens mij gaat het in 90% van de gevallen gewoon goed. Dus niet druk om maken?
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 21:09

Bericht 11 Okt 2019 18:47

Re: Vlucht vertraagd/omgeboekt

Ik boek altijd een pakketreis en dat gaat eigenlijk altijd goed. 1x 14 uur vertraging gehad vanuit Turkije, verder hoogstens een keer een uur ofzo. Met die 14 uur vertraging kregen we geen vergoeding omdat het geen EU maatschappij was. Ik heb ook al 3x gevlogen met de kind(eren) en dat ging ook prima.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 11 Okt 2019 19:40

Re: Vlucht vertraagd/omgeboekt

Wij hebben het 1x meegemaakt. Niet via eu claim indienen hoor, ben je hartstikke veel aan hun kwijt. Gewoon bij Transavia of tui zelf. Ze hebben gewoon een formulier wat je in moet vullen. Wij kregen toen 2x400 euro, taxi en belkosten terug.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 11 Okt 2019 20:08

Re: Vlucht vertraagd/omgeboekt

Oh echt? Thanks voor de tip. Ik was vanmiddag even op het tui reisbureau hier in de buurt, en zij raadden me juist EU Claim aan. Toch maar even anders indienen dus, Thanks!
<<

ChiQ

Bericht 11 Okt 2019 22:04

Re: Vlucht vertraagd/omgeboekt

Elk jaar gaan wij een paar x met Tui weg. Nooit gedonder gehad. Dit is gewoon onmacht. Dat kan gebeuren, of niet maar 10000 slechte ervaringen zegt nog helemaal niets over jouw vakantie. Mensen zijn eerder geneigd slechte ervaringen te delen.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 11 Okt 2019 22:47

Re: Vlucht vertraagd/omgeboekt

Ja klopt, dat laatste bedacht ik me ook. Ben wel weer wat gerustgesteld gelukkig.

@ JD: zijn je ouders inmiddels geland? En hadden ze verder wel een fijne vakantie gehad?
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem269

Bericht 12 Okt 2019 10:09

Re: Vlucht vertraagd/omgeboekt

Bij meer dan 3 uur vertraging heb je recht op compensatie. Dit kun je gewoon bij de luchtvaartmaatschappij aanvragen. Vaak krijg je je hele vlucht bedrag terug.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 12 Okt 2019 11:04

Re: Vlucht vertraagd/omgeboekt

Claire**** schreef:Bij meer dan 3 uur vertraging heb je recht op compensatie. Dit kun je gewoon bij de luchtvaartmaatschappij aanvragen. Vaak krijg je je hele vlucht bedrag terug.


Inderdaad, gewoon rechtstreeks doen. Wij hebben een keer een overnight delay gehad met KLM en kregen toen 2x600€ terug (intercontinentaal). Wel proberen ze je (in ons geval dan) af te kopen met vouchers voor een volgende vlucht, dan hadden we 2x800 kunnen krijgen.
Overigens hadden wij ook een pakket(rond)reis, maar moesten dus bij de luchtvaartmaatschappij zelf indienen, waar we trouwens bij de gate al een folder over kregen.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem284

Bericht 12 Okt 2019 20:38

Re: Vlucht vertraagd/omgeboekt

Jip schreef:Wij hebben het 1x meegemaakt. Niet via eu claim indienen hoor, ben je hartstikke veel aan hun kwijt. Gewoon bij Transavia of tui zelf. Ze hebben gewoon een formulier wat je in moet vullen. Wij kregen toen 2x400 euro, taxi en belkosten terug.


Inderdaad! Kan je best zelf, zonde om een deel af te gaan staan.

Ik had toen pech, weersomstandigheden worden niet vergoed. Ik had 2 uur vertraging door sneeuw in Nederland waardoor ik al m’n vervolgvluchten miste en uiteindelijk kwam het neer op 24 uur vertraging. Niks voor gekregen. Als in een vergoeding in geld trouwens. Ik kreeg wel netjes een hotel en al mijn vluchten werden kosteloos ongeboekt.

O, ja, alleen €150 ofzo omdat mijn koffer ook nog eens 4 dagen kwijt was. ?

Grootste rampenreis ooit.
<<

Anoniem301

Bericht 13 Okt 2019 08:23

Re: Vlucht vertraagd/omgeboekt

Claire**** schreef:Bij meer dan 3 uur vertraging heb je recht op compensatie. Dit kun je gewoon bij de luchtvaartmaatschappij aanvragen. Vaak krijg je je hele vlucht bedrag terug.

Klopt, maar dan wel berekend op de aankomsttijd. Dus als je 3 uur later aankomt dan gepland, dan heb je recht op vergoeding. Heb je 3 uur vertraging vanaf vertrek houdt dat niet in dat je vergoed krijgt. Heb het helaas afgelopen september meegemaakt. We hadden 3,5 uur vertraging op de heenweg maar qua aankomst op 19 minuten na binnen de 3 uur. Geen vergoeding ?

Was echt heel vervelend met een kind erbij, ze kon pas om 0.45 uur slapen terwijl we om die reden een middagvlucht hadden geboekt.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 13 Okt 2019 17:28

Re: Vlucht vertraagd/omgeboekt

Bliss, ik boek eigenlijk altijd bij TUI. Nooit problemen gehad, op een keer na.
Daar kon Tui niks aan doen, we zaten al in het vliegtuig, toen heeft er een botsing plaats gevonden en was het vliegtuig niet op tijd gemaakt. We kregen etensbonnen voor op het vliegveld, voor het wachten want er werd gedacht dat we als nog konden gaan. Dit was niet het geval, dus een hotel is er voor ons geregeld, daar kregen we eten, we werden volgende dag weer vroeg weg gebracht en kregen bonnen voor ontbijt op het vliegveld. Tja ideaal was het allemaal niet natuurlijk maar TUI had het toen goed geregeld. We hebben toen ook 400 euro per persoon terug gekregen en ook dat was binnen anderhalve week geregeld.
:heart: :heart: 2011
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 13 Okt 2019 18:40

Re: Vlucht vertraagd/omgeboekt

Inderdaad gewoon zelf de claim indienen. En kijk ook eens naar je reisverzekering (of annuleringsverzekering, weet niet meer zeker welke het was). Toen ik een keer ruim 12 uur later op de bestemming was heb ik via de verzekering nog een vergoeding gehad voor die niet genoten vakantiedag, was mooi meegenomen.
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 18 Nov 2019 15:49

Re: Vlucht vertraagd/omgeboekt

Even een update, mijn ouders hebben vandaag een reactie van TUI gehad en krijgen €400 per ticket terug, dus dat is fijn!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 18 Nov 2019 15:52

Re: Vlucht vertraagd/omgeboekt

Oh wat fijn. Ik weet niet hoeveel procent dat van hun oorspronkelijke ticket is maar 't klinkt vrij ruim en iig fijn!
Let's discover the world together.
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 18 Nov 2019 16:00

Re: Vlucht vertraagd/omgeboekt

De totale pakketreis (vlucht, hotel, All inclusive) was 1900. Dus ik vind dit ook best ruim, heel fijn!
Vorige

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers