Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sollicitatietopic #2

<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 08 Nov 2019 15:28

Re: Sollicitatietopic #2

@ Poppy, dat heb ik ook gehad. Ik kon bij 2 werkgevers beginnen en had 2 contracten. Bij een was ik al aan de gang toen de andere mijn nog probeerde binnen te halen. Dat was ook dichtbij huis. Uiteindelijk niet voor de baan dichtbij huis gekozen. Puur vanwege de branche waarvan ik verwacht dat deze als er weer een crisis komt het bedrijf wel eens minder orders zal gaan krijgen en in de problemen kan gaan komen. De functie was wellicht mooier, maar goed ondanks dat ik nu elke dag 20 km moet rijden weet ik dat dit bedrijf echt niet zomaar failliet kan gaan (bestaan meer dan 100 jaar). Kijk niet alleen naar de verdiensten, maar ook daar naar en de andere arbeidsvoorwaarden (die hier ook beter zijn dan het bedrijf dichtbij, denk oa bonus en met name een complete 13e maand kan veel verschil maken).

MBO+ wil niet altijd zeggen dat het salaris lager is dan HBO heb ik al gemerkt toen ik ergens op gesprek ging. Gewoon gaan en eventueel kiezen waar jij, je het beste bij voelt.

Overigens ben ik wel benieuwd (mede door ongeveer dezelfde regio) wat je waar gaat doen.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5673

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 08 Nov 2019 15:54

Re: Sollicitatietopic #2

@caro; dat weet ik zeker. Want dat heeft ze verteld tegen de mediator dat ze in contract naar beneden is gegaan (en waarschijnlijk ook ouderschapsverlof op wilde nemen, heel zuur want eerst kon ze er nooit voor de kinderen zijn en moest ik het allemaal maar regelen want geen personeel en weet ik het allemaal en nu kan ze ineens wel minder werken)
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 08 Nov 2019 16:38

Re: Sollicitatietopic #2

@ Dora, maar wie is de echte moeder van de meiden of maakt dat niet uit voor de alimentatie etc?
Had het bijv. ook niet andersom gekunnen dat jij alimentatie had moeten betalen aan haar? Ik weet echt totaal niet hoe zoiets in de wet is geregeld voor homostellen...

Hopelijk vind je snel weer fijn werk.
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 13:58

Bericht 08 Nov 2019 16:44

Re: Sollicitatietopic #2

Serieus, Fred? Echte moeder? Wat een slechte opmerking, of op zijn minst slecht verwoord :palm:
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5673

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 08 Nov 2019 17:18

Re: Sollicitatietopic #2

Fred schreef:@ Dora, maar wie is de echte moeder van de meiden of maakt dat niet uit voor de alimentatie etc?
Had het bijv. ook niet andersom gekunnen dat jij alimentatie had moeten betalen aan haar? Ik weet echt totaal niet hoe zoiets in de wet is geregeld voor homostellen...

Hopelijk vind je snel weer fijn werk.


Het is het zelfde geregeld als ‘gewone’ stellen (hetero dus).
Het heeft te maken met de meest verdiende ouders die moet alimentatie betalen.
We hebben co-ouderschap dus het is 50/50. Anders wordt er een of andere wiskundige formule aan gehangen aan de hand van de verdeling (30-70/40-60/wat dan ook). Het heeft ook allemaal met leeftijden van de kinderen te maken en wat ze in het verleden hadden.
https://www.alimentatiewijzer.nl/bereke ... oefte.html
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 08 Nov 2019 18:28

Re: Sollicitatietopic #2

Maar als jullie co-ouderschap hebben is het toch niet raar dat ze minder is gaan werken. Zij zal toch anders ook vaker opvang moeten regelen?
Dat zij jou alimentatie betaald bij 50/50 snap ik dan weer niet zo goed. Maar goed, is ook helemaal niet relevant.

Als ik jou was zou ik dus wel solliciteren op functies die 24 ipv 32 uur zijn. Wellicht is het na verloop van tijd wel mogelijk wat meer te werken. En sowieso is iets beter dan niets toch? Voor het Uwv ben je dan idd nog wel voor die paar uur werkloos en zal je nog moeten solliciteren, maar je krijgt dan ook nog stukje uitkering denk ik.
Succes in elk geval.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5673

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 08 Nov 2019 18:33

Re: Sollicitatietopic #2

Mijn inkomsten waren ten tijde van de scheiding ongeveer €600,- per maand minder. Daar moet wat in gecompenseerd worden.

Ik heb meerdere malen geprobeerd het uit te tikken net maar ik krijg het niet duidelijk uitgelegd. Mss dat bovenstaande link het verduidelijkt.

Dat zij nu minder (wilt) werken is prima, maar dat maakt voor de berekening nu niks uit.

En even ontopic; prima minder zuur werken, maar als het salaris ook nog eens €1,50 of meer minder is vind ik het verschil wel heel groot
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 13 Nov 2019 10:35

Re: Sollicitatietopic #2

Ik heb een sollicitatiegesprek, whoohoooo! Over 2 weken.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9737

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 13 Nov 2019 14:19

Re: Sollicitatietopic #2

Spannend Marsy!

Ik ben langzaam aan ook weer aan het rond kijken.
<<

Anoniem307

Bericht 13 Nov 2019 19:24

Re: Sollicitatietopic #2

Gefeliciteerd met je sollicitatiegesprek, Marsy!

Staat er nog wat tussen, Tabbie?

Ik ben, toen mijn man aangaf weer te kunnen werken, ook iets anders gaan doen dan ik deed. Nu is het in jullie geval zo dat ze met het hoogste inkomen, jou moet voorzien van alimentatie en ik snap wel dat je dan vooral op zoek gaat naar iets dat je leuk vindt, ondanks de verdiensten. Ik ben waarschijnlijk een rasechte trut, maar je werkt toch niet om je ex te onderhouden? In liefde, vind ik dat niet meer dan normaal. Maar als je uit elkaar gaat of bent, dan is zij toch eigenlijk niets meer aan jou verschuldigd dan met gelijke cent bij te dragen aan de zorg van de kinderen?
<<

Anoniem284

Bericht 13 Nov 2019 20:16

Re: Sollicitatietopic #2

Ik heb vandaag ook een sollicitatiegesprek gehad en het was heel leuk. De functie lijkt me super leuk en de organisatie ook. Maar ik vind het dus denk ik zo leuk dat ik heel bang ben voor teleurstelling. Zit maar te malen in mijn hoofd omdat het zo gezellig was en veel gelachen in het gesprek of ik niet als een of andere clown ben over gekomen. Ik was wel echt mezelf en ik maak vaak grapjes, dus dit is wel wie ik ben. Ben gewoon gespannen nu denk ik omdat ik graag wil.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 13 Nov 2019 22:31

Re: Sollicitatietopic #2

Isles schreef: Ik ben waarschijnlijk een rasechte trut, maar je werkt toch niet om je ex te onderhouden? In liefde, vind ik dat niet meer dan normaal. Maar als je uit elkaar gaat of bent, dan is zij toch eigenlijk niets meer aan jou verschuldigd dan met gelijke cent bij te dragen aan de zorg van de kinderen?

In het hypothetische geval dat mijn man en ik een kind krijgen en we spreken af dat hij vanaf dan 20 uur gaat werken om voor ons kind te zorgen, dan heeft dat invloed op zijn carrière. We kiezen er dan dus samen voor dat hij meer thuis blijft en ik bijvoorbeeld fulltime blijf werken. Dan vind ik het niet meer dan normaal dat ik hem ook compenseer met partneralimentatie als we gaan scheiden. Die keuze hebben we samen gemaakt en dat is niet ineens alleen zijn keuze als we niet meer samen zijn.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 14 Nov 2019 09:31

Re: Sollicitatietopic #2

Wat June zegt :).
<<

Anoniem313

Bericht 14 Nov 2019 12:31

Re: Sollicitatietopic #2

Isles schreef: Maar als je uit elkaar gaat of bent, dan is zij toch eigenlijk niets meer aan jou verschuldigd dan met gelijke cent bij te dragen aan de zorg van de kinderen?


Het gaat dan ook om kinderalimentatie en niet om partneralimentatie als ik Dora goed begrijp.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 14 Nov 2019 14:06

Re: Sollicitatietopic #2

Gympie wat spannend! Kan me je gevoel wel voorstellen. Wanneer hoor je iets?
<<

Anoniem284

Bericht 14 Nov 2019 16:40

Re: Sollicitatietopic #2

Harrison schreef:Gympie wat spannend! Kan me je gevoel wel voorstellen. Wanneer hoor je iets?


Morgen als het goed is. Totale procedure is 3 gesprekken (als ik door ben dus).

Ik solliciteer niet vaak, alleen als ik echt iets heel leuk zie. Dit is de tweede keer dit jaar dat ik in een procedure zit. De vorige keer was ook een gave baan en hebben ze na het laatste gesprek toch voor een ander gekozen. Kan nu natuurlijk weer gebeuren en die spanning zit er ook wel een beetje in bij me. Het is toch weer een investering, vraagt wel wat van je die gesprekken en het voorbereiden etc. Dan wil je ook graag een leuke uitkomst natuurlijk.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 15 Nov 2019 09:32

Re: Sollicitatietopic #2

Spannend! Hoop dat je snel wat hoort en dat het positief is :).
<<

Anoniem284

Bericht 15 Nov 2019 19:14

Re: Sollicitatietopic #2

Yes, volgende week een 2e gesprek!
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 15 Nov 2019 22:12

Re: Sollicitatietopic #2

Yay!! Gefeliciteerd!
3 gesprekken, eerste oriëntatie, laatste arbeidsvoorwaarden, waar is nummer 2 voor?

Ik weet dus sinds woensdagmiddag dat ik in week van 25 november sollicitatiegesprek heb en dat er nog contact op wordt genomen wanneer het is, maar nog niks gehoord. Wanneer neem ik contact op?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem284

Bericht 16 Nov 2019 19:45

Re: Sollicitatietopic #2

Ik zou als je halverwege volgende nog niks gehoord hebt contact opnemen.

2e gesprek is inhoudelijker, spreek ik met 3 potentiële collega’s om elkaar te leren kennen en zodat ik mijn vragen kan stellen en wordt er wat casuïstiek besproken volgens mij. Kon me er niet op voorbereiden (heb ik gevraagd).
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15901

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 17 Nov 2019 08:48

Re: Sollicitatietopic #2

Spannend Gympie! Ik duim voor je!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem284

Bericht 17 Nov 2019 19:46

Re: Sollicitatietopic #2

Thanks!
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5673

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 17 Nov 2019 22:45

Re: Sollicitatietopic #2

Caulfield schreef:
Isles schreef: Maar als je uit elkaar gaat of bent, dan is zij toch eigenlijk niets meer aan jou verschuldigd dan met gelijke cent bij te dragen aan de zorg van de kinderen?


Het gaat dan ook om kinderalimentatie en niet om partneralimentatie als ik Dora goed begrijp.



Klopt. Even terug gezocht en 8 november ook in dit topic gezegd.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem284

Bericht 21 Nov 2019 17:34

Re: Sollicitatietopic #2

Lady schreef:Spannend Gympie! Ik duim voor je!


Je duimen heeft geholpen ?
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 21 Nov 2019 21:06

Re: Sollicitatietopic #2

Ja Gympie? Vertel?
Mijn gesprek is donderdagochtend
Afbeelding
Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers