Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Herstel kijk operatie meniscus

<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 08 Nov 2019 16:41

Herstel kijk operatie meniscus

Iemand hier die weleens een kijkoperatie heeft gehad aan de meniscus?

De orthopeed had het over een beschadiging aan de meniscus en als uit de MRI blijkt dat dat ook zo is krijg ik een kijkoperatie.

Maar ben wel benieuwd hoelang het herstel ongeveer zou zijn?
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11832

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 08 Nov 2019 18:57

Re: Herstel kijk operatie meniscus

Niet per de alleen meniscus, deze is half verwijderd. Die was niet meer te herstellen. Daarbij gelijk een kruisband reconstructie gehad. Na vier weken deed ik eigenlijk de dagelijkse bezigheden weer. Aangezien tennissen mijn sport is heb ik daar zes maanden mee gewacht vanwege de draaiingen die je dan in de knie maakt.

Mijn vader heeft twee keer meniscus operatie gehad en liep eigenlijk dezelfde dag zelf weer het ziekenhuis uit.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Tante Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:41

Bericht 08 Nov 2019 20:13

Re: Herstel kijk operatie meniscus

Ik ben uiteindelijk 3 keer geopereerd aan dezelfde meniscus en het herstel is echt afhankelijk van wat ze gaan doen.
De eerste 2 keren is bij mij de meniscus gehecht en weer goed terug gelegd. Dit herstel duurde wat langer om de meniscus de kans te geven te herstellen. (Na de 2de operatie zelfs een tijd een brace moeten dragen waarmee de buiging van de knie beperkt wordt).
Hechten bleek bij mij niet goed te werken, de meniscus floepte steeds weer van zijn plek. De 3de operatie is de meniscus dan ook voor een gedeelte weg geknipt. Na deze operatie kon ik letterlijk dezelfde dag weer lopend naar huis omdat er van binnen niets hoefde te helen.
Alle operaties waren kijkoperaties trouwens.
09-07-2018
11-07-2021
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 08 Nov 2019 20:24

Re: Herstel kijk operatie meniscus

Oké heel verschillend dus.

Krijg je dan een ruggenprik of plaatselijk verdoofd?
<<

Tante Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:41

Bericht 08 Nov 2019 22:03

Re: Herstel kijk operatie meniscus

ShallY schreef:Oké heel verschillend dus.

Krijg je dan een ruggenprik of plaatselijk verdoofd?


Ook dat is heel verschillend. De eerste 2 keer had ik een ruggenprik en de laatste keer een plaatselijke verdoving. De laatste operatie had ik via een orthopedische kliniek ipv het ziekenhuis, dus die hadden sowieso wat andere werkwijzes.
De ruggenprik vond ik echt goed te doen!
De prik van de plaatselijke verdoving vond ik persoonlijk echt verschrikkelijk. Al geloof ik wel dat deze manier van verdoven minder aanslag op je lichaam heeft en minder risico's kent.
09-07-2018
11-07-2021
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 09 Nov 2019 13:35

Re: Herstel kijk operatie meniscus

Ik heb drie keer een kijkoperatie gehad, twee keer met ruggenprik en een keer onder volledige narcose. Onder volledige narcose omdat ik 2x helemaal ben weggevallen bij de ruggenprik.

Ik vond het herstel goed te doen de eerste 2x, de 3e keer kreeg ik een ontsteking erbij. Toen duurde het lang!
⁠♡♡♡
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 12 Nov 2019 20:24

Re: Herstel kijk operatie meniscus

Vanmorgen een MRI gehad en over 2 weken de uitslag.

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers