Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


12-11 en een nieuwe vraag over familie

<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 12 Nov 2019 14:01

12-11 en een nieuwe vraag over familie

Hoeveel tijd breng jij door met jouw familie?
Laatst gewijzigd door High Heels op 12 Nov 2019 15:37, in totaal 1 keer gewijzigd.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 12 Nov 2019 14:04

Re: 12-11 en een nieuwe vraag over familie

Jouw familie.

Nou met m’n gezin heel veel. Met mijn ouders, broertje, zus ook wel hoewel ik ze best vaker zou willen zien. Maar we wonen niet bij elkaar om de hoek helaas.
Ik denk dat ik mijn zus om de maand zie. M’n broertje wat vaker, die woont 5 minuutjes fietsen van mijn huis. En m’n ouders zie ik denk ik twee keer per maand.

Mijn schoonfamilie zie ik wat minder vaak. Mijn man is iets minder close met zijn familie dan ik met de mijne, vandaar dat die frequentie wat lager ligt.
#teammaple🍁
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 12 Nov 2019 14:06

Re: 12-11 en een nieuwe vraag over familie

Wat versta je onder familie? Je gezin, ouders, broers, zussen, opa's en oma's, ooms en tantes, neven en nichten etc... Wil je daar een onderscheid in?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 12 Nov 2019 14:10

Re: 12-11 en een nieuwe vraag over familie

Fred schreef:Wat versta je onder familie? Je gezin, ouders, broers, zussen, opa's en oma's, ooms en tantes, neven en nichten etc... Wil je daar een onderscheid in?

Ik denk niet dat dat Dora erg veel uitmaakt. De vraag staat zo op haar theezakje.

Vertel maar wat jij wilt vertellen Fred!
#teammaple🍁
<<

Anoniem304

Bericht 12 Nov 2019 14:12

Re: 12-11 en een nieuwe vraag over familie

Urban Naked schreef:
Fred schreef:Wat versta je onder familie? Je gezin, ouders, broers, zussen, opa's en oma's, ooms en tantes, neven en nichten etc... Wil je daar een onderscheid in?

Ik denk niet dat dat Dora erg veel uitmaakt. De vraag staat zo op haar theezakje.

+ w dan hoop ik toch wel. :nerd:
<<

Anoniem317

Bericht 12 Nov 2019 14:17

Re: 12-11 en een nieuwe vraag over familie

Mijn ouders zien we zo’n beetje dagelijks. Al is het soms maar heel kort. We wonen dicht bij elkaar. De rest van mijn familie zien we heel wisselend. Soms wekelijks, maar zeker wel
maandelijks. De moeder van mijn vriend zien we wekelijks en zijn familie zien we 2/3 keer per jaar. We wonen ruim 200 kilometer bij elkaar vandaan.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 12 Nov 2019 14:18

Re: 12-11 en een nieuwe vraag over familie

Savi schreef:
Urban Naked schreef:Ik denk niet dat dat Dora erg veel uitmaakt. De vraag staat zo op haar theezakje.

+ w dan hoop ik toch wel. :nerd:

Ja dat vroeg ik haar laatst in een ander topic maar daar kreeg ik geen antwoord op!
#teammaple🍁
<<

Anoniem271

Bericht 12 Nov 2019 14:25

Re: 12-11 en een nieuwe vraag over familie

De theezakjes die ik van Pickwick heb zijn voor zover ik weet altijd wel met goede spelling. :)

Ik zie mijn ouders minimaal 1x per week. We hebben een standaard avond dat wij daar gaan eten, mijn zus en haar vriend (+ mijn neefje) zijn er dan ook. Hartstikke gezellig, met z’n allen bij elkaar.

Schoonouders zien we ongeveer 1x per maand, ligt er een beetje aan hoe druk we het hebben. Wonen wat verder weg, dus het is niet even gauw op en neer zoals bij mijn ouders.

De rest van de familie zie ik vooral op verjaardagen. Of als ze bij mijn ouders zijn als wij daar toevallig ook zijn (bij mijn ouders is het zoete inval). Mijn oma zou ik vaker moeten bezoeken, net als de oma’s van mijn vriend, maar schiet er helaas te vaak bij in. Moeten we echt wat alerter op zijn, zeker omdat mijn oma best wel achteruit gaat :(
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 12 Nov 2019 14:41

Re: 12-11 en een nieuwe vraag over familie

Vaak. Mijn gezin iedere dag. Mijn moeder zie ik dagelijks, we eten met de rest van de familie sowieso 1 keer per week (daar plant iedereen zijn afspraken omheen) en zien elkaar in het weekend ook vaak. Mijn zus en vader zie ik dagelijks ook nog op zakelijk gebied en het kindje van mijn zus wil ik ook regelmatig zien. Mijn man en zwager gaan ook goed samen. Mijn schoonfamilie zie ik wekelijks, toevallig net terug van kop koffie met mijn schoonmoeder. ?
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 12 Nov 2019 15:39

Re: 12-11 en een nieuwe vraag over familie

Urban Naked schreef:
Savi schreef:+ w dan hoop ik toch wel. :nerd:

Ja dat vroeg ik haar laatst in een ander topic maar daar kreeg ik geen antwoord op!


Heb ik later volgens mij nog op geantwoord en aangepast. En nu ook weer.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Tompouce

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 17 Jan 2019 19:39

Bericht 12 Nov 2019 15:39

Re: 12-11 en een nieuwe vraag over familie

Mijn gezin iedere dag!

De rest van mijn familie is heel wisselend. Mijn ouders wonen deels op Kreta en zien we vaak maar om de 2/3 maanden. Mijn oudste zus zag ik ook minder. Woonde eerst op 2 uur rijden en nu na onze verhuizing op 4 uur rijden. Mijn jongste zusje ongeveer 1x per maand/2 maanden. Ook i.v.m. de verhuizing.

Mijn schoonfamilie zien we ook zo 1x per maand/2 maanden. Behalve mijn schoonmoeder. Die hebben we al 3 maanden niet meer gezien omdat ze zich weer eens (onterecht) achtergesteld voelde en daar niet normaal een gesprek over wil voeren. Ben heel benieuwd of ze op de verjaardag van onze zoon komt. Daar hebben we haar wel gewoon voor uitgenodigd.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 12 Nov 2019 16:00

Re: 12-11 en een nieuwe vraag over familie

Mijn kinderen en ouders:
Om de week zijn we een volle week 24/7 bij elkaar (oké school en werk eraf halen). De andere week hoor ik en/of zie ik mijn kinderen alleen bij bijzonderheden. Mijn moeder app ik tussendoor nog redelijk veel. Maar dat is natuurlijk in de situatie nu.
Straks zal het ongeveer 1x in de 1-2 weken zijn dat we er aantal uur op de koffie gaan.

Schoonouders: eten we om de week bij en meestal proberen we in het weekend ook nog even langs te gaan.
Zwager: die zien we bij mijn schoonouders en 1x in de maand plannen we een spelletjesmiddag/avond en eet hij mee, gaan we uit eten. Of we gaan bowlen.

Zusjes en aanhang: die zie ik nu minimaal 1x per 2 weken (op de oppasdag van oma als ik er ook met mijn kinderen ben). Soms tussendoor nog een dagje, maar dat is niet altijd.

Oom en tante moeders kant: alleen op de verjaardag van mijn ouders (die ze samen vieren omdat ze de dag na elkaar jarig zijn). Hun kinderen zie ik nooit meer. Toevallig komende vrijdag omdat tante haar 60ste verjaardag groots viert.

Ooms en tante vaders kant:
- 1 oom komt heel soms overdag een bakje koffie doen, die zien we bijna nooit.
- 1 oom is verstandelijk beperkt, deze komt af en toe een nachtje logeren.
- 1 oom met vrouw zien we wat vaker, komen op alle verjaardagen. Hun oudste is geëmigreerd naar Australië en hun dochter is iets ouder dan ik ben. Wel hebben we pas geleden gehoord dat tante ongeneselijk ziek is, levensverwachting onbekend, maar het gemiddelde na diagnose ligt tussen de 1 en 3 jaar.

Opa's en oma's heb ik niet meer en groter is de familie niet.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem269

Bericht 12 Nov 2019 17:49

Re: 12-11 en een nieuwe vraag over familie

Ik zie m'n zus (en haar gezin) elke maand wel. Mijn ouders zie ik als ze in Nederland zijn ook wel maandelijks, maar zij wonen het grootste gedeelte van het jaar in het buitenland.
De ouders van m'n vriend zien we 1x per jaar, maar facetimen we wel 1x in de 2 weken. Zijn ene broer zien we ook 1x per jaar, de andere broer 1x in de 2 jaar. Dit vanwege de grote afstanden.

De rest van de familie zie en spreek ik eigenlijk nooit. Wij hebben geen opa's en oma's meer en de tantes/ooms zijn we niet close mee.
<<

mevrouw Stemband

Kletskop

Berichten: 554

Geregistreerd: 06 Sep 2013 07:19

Bericht 12 Nov 2019 18:35

Re: 12-11 en een nieuwe vraag over familie

Mijn ouders minimaal 1x per week want dan passen ze op onze dochter. Daarnaast vaak nog wel 1 of 2 keer per week
Mijn zus ongeveer wekelijks.

Schoonouders wisselend maar meestal toch wel 1x per week. Schoonzussen vooral bij schoonouders.

Verdere familie zien we miss 1x per jaar als die bij onze ouders zijn. Hebben er niet zoveel mee en wonen allemaal niet in de buurt
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 12 Nov 2019 18:35

Re: 12-11 en een nieuwe vraag over familie

Mijn ouders zie ik gemiddeld 2/3x in de week.
Mijn broer en vrouw en kids, zie ik gemiddeld 1x in de week denk ik.
Mijn zusje en vriend, 1x per 2 weken.

Mijn schoonmoeder ook bijna wekelijks.
Mijn schoonzusje probeer ik wel 1x in de maand te zien.
Mijn schoonvader zie ik denk ik 1x in 2/3 maanden ofzo.

Mijn oma probeer ik 1x in de 3 weken heen te gaan.
Mijn man zijn oma zie ik denk ik 1x per 2 maanden.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 12 Nov 2019 18:39

Re: 12-11 en een nieuwe vraag over familie

Mijn gezin elke dag. Mijn ouders en schoonouders passen om de vrijdag op onze kinderen, dus die zien we sowieso elke 2 weken. Mijn schoonouders ook vaker, die wonen op 3 minuten lopen en die zien we vaak meerdere keren per week. Mijn ouders vaak ook nog wel 1 à 2 keer per maand buiten het oppassen.

Mijn broertje en zusje minder vaak, mijn zusje is altijd druk, mijn broertje zie ik wel iets vaker. Mijn schoonzussen en -broer zijn ook regelmatig bij mijn schoonouders met de kinderen.
december 2016
juli 2019
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 12 Nov 2019 19:27

Re: 12-11 en een nieuwe vraag over familie

Mijn gezin natuurlijk iedere dag.
Mijn ouders om de paar weken gemiddeld. In de zomer zijn ze naar hun zomerhuisje en zien we ze minder vaak. Laatste tijd weer bijna iedere week even.
Schoonouders iedere dinsdag en soms in het weekend.
Mijn zwager en partner op de verjaardagen en tussendoor een paar keer. Ze wonen op 1,5 uur rijden.
Kleine familie haha
2016
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 12 Nov 2019 19:36

Re: 12-11 en een nieuwe vraag over familie

Mijn gezin dagelijks.

Mijn moeder meerdere keren per week, stiefvader gemiddeld 1 a 2 keer per week. Mijn zus en haar gezin gemiddeld wekelijks.

Mijn schoonmoeder 2 keer per week (oppasdagen). Schoonvader een aantal keer per maand. Schoonzus (plus haar gezin) en zwager een aantal keer per jaar.

♥♥
<<

Anoniem284

Bericht 12 Nov 2019 19:41

Re: 12-11 en een nieuwe vraag over familie

Met mijn gezin dagelijks. Mijn schoonouders zie ik 2x per week gemiddeld. Mijn vader 1x per 2 weken gemiddeld. Mijn moeder zie ik weinig. Broers en zus zie ik soms veel, soms weinig.
<<

Anoniem286

Bericht 12 Nov 2019 20:13

Re: 12-11 en een nieuwe vraag over familie

Ouders toch wel wekelijks 1 a 2 keer. Ze passen 1 dag per week op en we gaan er op zondag regelmatig langs.
Schoonmoeder 1x per week, dan past ze op. 1x per maand ongeveer ‘gewoon’.
Schoonvader ook 1x per week als hij oppast en hij stuitert in het weekend nog weleens binnen als hij iets wil maken hier in huis.
Mijn zus en familie zie ik vaak, 3-4x per week maar soms is dat gewoon in het voorbijgaan. We wonen in dezelfde straat en de kinderen gaan naar dezelfde school en spelen veel samen buiten.
Broertje +vriendin zie ik ongeveer om de week, op zondag bij mijn ouders
Schoonzusje en familie zie ik 1x per maand denk ik, terwijl we toch wel dicht bij elkaar wonen. Zou ik wel vaker willen.
Rest van de families zie ik weinig, tantes/ooms/nichtjes/neefjes misschien 1x per jaar
<<

Anoniem307

Bericht 12 Nov 2019 20:30

Re: 12-11 en een nieuwe vraag over familie

Ik zie mijn familie vrij weinig. Ik zie mijn moeder en mijn kleine nichtje het meest. Mijn moeder is opvangoma voor mijn nichtje. Met mijn moeder heb ik ook het meeste contact, waardoor mijn kleine nichtje precies weet wanneer ik bel en waar ik dan ben. Gisteren was het meisje benieuwd naar de trein, dus vandaag heb ik speciaal een video voor haar opgenomen. Was ze helemaal blij. Dus toen ik vanmiddag belde zei ze: Isles belt in trein. :smile:

Met de rest van de familie is het gewoon lauw lauw. We weten elkaar te vinden als het nodig is, maar het is vaak niet nodig, waardoor het lijkt alsof het contact verwatert. Maar bij verjaardagen is het allemaal goed. En plezierig. We zijn wel geïnteresseerd in elkaar, maar het ontbreekt ons aan zin om contact te onderhouden. Is altijd al zo geweest. Als kind vond ik dat erg jammer, maar je leert ermee om te gaan. En dan doe je het zelf net zo.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 12 Nov 2019 20:35

Re: 12-11 en een nieuwe vraag over familie

Mijn kinderen zie ik dagelijks, behalve de maandagavond.

Mijn ouders/broer/zussen zie ik 1 keer per maand/ twee maanden. Voorheen(toen ik nog in de buurt woonde) wekelijks.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 01:06

Bericht 12 Nov 2019 22:20

Re: 12-11 en een nieuwe vraag over familie

Mijn vader wekelijks.
Mijn broer + gezin eens in de 2 weken.
Ooms en tantes met verjaardagen.
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 12:48

Bericht 12 Nov 2019 22:44

Re: 12-11 en een nieuwe vraag over familie

Mijn moeder 1 a 2 keer per jaar
Mijn vader en zus nooit
Mijn schoonouders heel wisselend maar zeker niet meer dan 1 a 2 keer per maand.
Mijn schoonzus alleen op verjaardagen en heel soms tussendoor maar ze gaat verhuizen dus zal wel nog minder worden.
Rest van familie ook nooit
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 13 Nov 2019 08:06

Re: 12-11 en een nieuwe vraag over familie

Ons gezin dagelijks

Mijn ouders 2 keer per week ongeveer. Soms vaker.

Mijn zus 1 keer per 14 dagen ongeveer. Neefje zie ik dan niet altijd of hij is op school of hij is bij zijn vader.
Zwager zie ik ook minder vaak.
Wij hebben met zijn allen wel dagelijks app contact.

Schoonouders zie ik bijna dagelijks die wonen hier heel dichtbij.
2014 2016
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers