Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tapas met Kerst

<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5678

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 11 Nov 2019 17:44

Tapas met Kerst

Oke, het duurt nog even maar ik ben liever aardig goed voorbereid.
Ik ben ook al druk aan het pinnen, recepten aan het opslaan in mijn telefoon (links), en via de appie-app.
Maar hebben jullie misschien nog leuke (makkelijke) ideeën? Ik kan wel een stukje voorbereiden, maar we hebben maar 1 (kleine) oven beschikbaar, 1 kookplaat (4 pitten) en een magnetron, meerdere koelkasten en vriezers.
We zullen met 8 volwassenen zijn en 5 kinderen. Voor de kinderen had ik al bedacht pizzaatjes te maken bijvoorbeeld en varianten van biggetjes in een jasje.
Ik denk dat ik ook 1 ding met wild wil gaan doen (zijn ze bij ons niet zulke liefhebbers van).
Ook soep staat in mijn lijstje om te maken.


Zelf vind ik tapas als diner niet echt geweldig, heb dan niet het gevoel/idee gegeten te hebben. Maar goed, we vieren het bij mijn ouders en zij en 1 van mijn zusjes en vriend vinden het wel een leuk idee (ik ga liever voor een iets uitgebreidere warme maaltijd). Maar mijn ouders willen dan dat iedereen wat verschillende dingen maken om het wat te verdelen qua werk. Alleen zul je zien dat dan iedereen aankomt met wraps ofzo, dus vandaar dat ik inspiratie op wil doen.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem277

Bericht 11 Nov 2019 19:00

Re: Tapas met Kerst

Pasteitje met een ragout
Stokbroodje met tapenades of dip
Quiche
Bladerdeeg met garnituur erin zoals frikandel (en curry), bitterbal (en mosterd)
Groententaart (die op een bloem, als je niet welke ik bedoel kan ik wel even zoeken)
Spring rolls
<<

Anoniem313

Bericht 11 Nov 2019 19:27

Re: Tapas met Kerst

Wil je echt tapas maken, Spaans dus, of gewoon kleine hapjes?
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5678

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 11 Nov 2019 20:27

Re: Tapas met Kerst

Mijn moeder heeft het over tapas, maar daar bedoelt ze kleine hapjes mee. Sorry daar zit idd wat verwarring
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 11 Nov 2019 21:15

Re: Tapas met Kerst

Ik heb eens keer kerstboompjes van Bladerdeeg gemaakt, ik zal een kijken of ik daar het recept nog van kan vinden.
(Kleine) pasteitjes met ragout vind ik ook lekker en kerstig.
Amuselepel met een carpaccio- of rosbiefbonbon. Zalmbonbon kan ook.
Klein amuseglaasje met garnalencocktailtje, beetje leuk opmaken.
Mini quiches of een grote quiche in punten snijden.
Garnalenspiesjes, of spiesjes met lekker vlees. Ik zou er dan ook groentespiesjes bij maken.
Bladerdeeghapjes,je kunt vanalles bedenken natuurlijk. Ik heb laatst de Portugese kippakketjes van Lekker en Simpel gemaakt, die vielen hier goed in de smaak. Een pakketje met brie en honing is ook lekker.
Knoflookchampignons.
Gevulde varkenshaas omwikkeld met spek of rauwe ham, en dan in plakjes snijden en zo serveren.

En ik zou gewoon wat makkelijke dingen erbij doen zoals olijven, peppadews, stokbrood met kruidenboter en dips, wat rauwkost met dips. Dat kost vrijwel geen tijd maar vult wel lekker de tafel.
<<

Anoniem313

Bericht 11 Nov 2019 21:32

Re: Tapas met Kerst

Er is hier iemand, Harrison geloof ik, die echt de meest briljante borrelplanken maakt.
Verder blini’s met zure room, gerookte zalm en Hollandse garnalen (en ijskoude glaasjes wodka).
Lekkere kroketjes met bospaddestoelenragout. Of arancini, van die gefrituurde balletjes risotto.
Crudités: zo’n grote schaal rauwe groenten met een paar goeie dips erbij.
En dan nog wat bruschette, heel simpel met tomaat, basilicum, pecorino en goeie olijfolie.

Weinig Spaans aan maar wel lekker :)
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5678

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 12 Nov 2019 11:00

Re: Tapas met Kerst

Super!
Met al deze gerechten kan ik wel wat!

Maar blijf vooral doorgaan met het opperen van ideeën!
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers