Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tv tip voor mensen met hoofdpijn/migraine

<<

Anoniem269

Bericht 05 Nov 2019 20:50

Tv tip voor mensen met hoofdpijn/migraine

Ik weet dat hier veel meiden zijn met hoofdpijn/migraine. Vanavond is er een programma op tv wat hier over gaat. Misschien vinden jullie het ook interessant. Ik ga in ieder geval kijken!


Dokters van morgen
HOOFDPIJNDOSSIER IN DOKTERS VAN MORGEN

NPO 1 - 5 November
21:25 - 22:25


BEOORDEEL
Antoinette Hertsenberg behandelt het onderwerp hoofdpijn. Ze spreekt met gerenommeerde artsen in binnen- en buitenland en wetenschappers die al jaren onderzoek doen - want rond het fenomeen bestaan nog veel vraagtekens.
Ruim twee miljoen Nederlanders hebben er regelmatig last van: hoofdpijn. Hoog tijd om dieper in te gaan op deze kwaal, die in allerlei verschillende vormen bestaat. In Dokters van morgen spreekt Antoinette Hertsenberg met gerenommeerde artsen in binnen- en buitenland en wetenschappers die al jaren onderzoek doen - want rond het fenomeen bestaan nog veel vraagtekens.

Verschillende behandelmethodes
Verder volgen de camera's patiënten die met verschillende behandelmethodes aan de slag gaan. Zo gaat iemand met zware spanningshoofdpijn aan mindfulness doen en stoppen drie migrainepatiënten drie maanden met alle hoofdpijnmedicatie om te kijken wat het effect daarvan is. Tot slot komt 'ONS', een neurologische behandeling, aan bod. Deze methode kan ernstige clusterhoofdpijnen verminderen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 07 Nov 2019 14:27

Re: Tv tip voor mensen met hoofdpijn/migraine

Heb je het zelf nog gekeken Ava? En?

Ik moest ineens aan dit topic denken, want ik heb momenteel vervelende hoofdpijn.
Let's discover the world together.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 07 Nov 2019 14:52

Re: Tv tip voor mensen met hoofdpijn/migraine

Ik ga dit ook terugkijken, interessant!

Beterschap, Marin.

Het gaat trouwens een stuk beter met mijn hoofdpijn dan een paar jaar geleden. Ik heb het nog wel regelmatig maar meestal werkt een pijnstiller. En bij migraine slik ik een triptan. De laatste keer dat dat niet werkte en ik een dag woelend en spugend in bed lag was in januari of zo. Dus goed mee te leven hoe het nu gaat, zo fijn om dat te kunnen zeggen!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1687

Geregistreerd: 01 Jan 2019 10:13

Bericht 07 Nov 2019 16:20

Re: Tv tip voor mensen met hoofdpijn/migraine

Oeh, dit ga ik ook terugkijken.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Anoniem269

Bericht 07 Nov 2019 16:28

Re: Tv tip voor mensen met hoofdpijn/migraine

Ja ik heb het gezien. Het was best wel interessant maar ik had er meer van verwacht. Het ging nu voornamelijk over mensen die gingen stoppen met medicijnen slikken omdat ze medicijn afankelijke hoofdpijn hadden. Ik had juist meer willen zien wat er in het brein gebeurd als je hoofdpijn/migraine hebt en wat de oorzaak kan zijn van migraine.

Zie lieten ook dingen zien over cluster hoofdpijn. Een man had gewoon 16 aanvallen op één dag. Echt ongelofelijk. Die man had gewoon echt geen leven meer.
<<

Linvi

Bericht 07 Nov 2019 17:35

Re: Tv tip voor mensen met hoofdpijn/migraine

Ava, nav jou tip op Facebook heb ik ook een stuk terug gekeken. Nog niet af want het werd me te laat, ik heb zelf migraine, maar mijn vader heeft dus clusterhoofdpijn. Het is echt verschrikkelijk om hem tijdens een aanval te zien en zoals je die persoon zag liggen spartelen in bed heb ik mijn vader ook meermaals gezien.
Hij heeft het nu redelijk onder controle met medicijnen, helaas voor hem heeft hij ook aangezichspijn en copd en dat maakt hem helaas weinig mobiel.

Hoop vanavond het laatste deel te kunnen kijken!
<<

Anoniem270

Bericht 07 Nov 2019 18:08

Re: Tv tip voor mensen met hoofdpijn/migraine

Ik heb het niet gezien maar had mij wel interessant geleken.

Zelf had ik zo’n 10 migraine aanvallen per maand. Gek werd in ervan.
Nu slik ik sinds mei dagelijks medicatie hiervoor en het gaat zoveel beter. Ik was echt een beetje ten einde raad had alles al geprobeerd. Ook medicijnen tegen de misselijkheid maken al zo’n verschil mocht ik wel een aanval hebben hierdoor is het beter uit te houden.
<<

Anoniem290

Bericht 11 Nov 2019 21:17

Re: Tv tip voor mensen met hoofdpijn/migraine

Oh wat lijkt migraine me vreselijk! Ik heb het zelf niet, maar wel veel hoofdpijn. Soms ook zo erg dat ik er misselijk van ben. Ik heb een kantoorbaan en sinds een jaar draag ik tijdens mijn werk een bril met blauwfilterglazen. Mijn hoofdpijn en oogvermoeidheid is daardoor wel echt minder. Het kijkt echt rustiger. Ik heb er een van Ace & tate en een van Charlie temple. Die van ace & tate vind ik fijner, die heeft iets getinte glazen, alles is daardoor iets donkerder. Die van Charlie temple heeft blauwige glazen. Die gebruik ik thuis voor de tv.

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers