Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Weight Watchers #2

<<

Anoniem277

Bericht 01 Aug 2019 17:18

Re: Weight Watchers

Pastasaus kan je 0 punten maken als je geen gehakt gebruikt. Ik maak het wel met gehakt maar de rest is dus 0 punten.
Ik doe altijd met ui, paprika, courgette, wortels en gepelde tomaten. Dat is allemaal 0 punten dus dan heb je al een goede basis. Ik vind spaghetti te lekker om verder te schrappen in de punten.
Heb het ook net op, jamm!
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 01 Aug 2019 19:07

Re: Weight Watchers

Marin schreef:
Kees schreef:Ik heb het nu al een paar keer gelezen Marin. Maar wat is dat met avocado en milieu?


Doordat er zo'n explosie in avocadolandbouw is gekomen door de megahype op avocado's (in Amerika maar Nederland is ook een grootgebruiker) is er enorme watertekort in bepaalde landen of regio's omdat de teelt veel water kost.
Ik ben zelf een enorme vleeseter en ik eet dus absoluut meer vlees dan goed is voor het milieu maar dit is mijn kleine steentje wat ik probeer bij te dragen en een beetje bewust mee om te gaan, dus ik koop geen grote zakken vol avocado's meer bijvoorbeeld. Alle beetjes helpen.


Oh, ja, nu snap ik het, dank je voor je uitleg!
30-04-2017
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 01 Aug 2019 20:38

Re: Weight Watchers

Anelisan schreef:Pastasaus kan je 0 punten maken als je geen gehakt gebruikt. Ik maak het wel met gehakt maar de rest is dus 0 punten.
Ik doe altijd met ui, paprika, courgette, wortels en gepelde tomaten. Dat is allemaal 0 punten dus dan heb je al een goede basis. Ik vind spaghetti te lekker om verder te schrappen in de punten.
Heb het ook net op, jamm!


Haha ik ook :D


Technisch gezien mag je de 0 punten onbeperkt, maar omdat het vrij verzadigend is is dat niet nodig.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 05 Aug 2019 10:38

Re: Weight Watchers

Ik heb een vraagje! Ik ben een bananenbrood aan het bakken met bananen, eieren, Griekse yoghurt voor smeeuigheid en bloem. Alles nul punten behalve het bloem. In de app vind ik alleen Koopmans bananenbrood voor 4 punten, maar die bevat suiker.
Moet ik dan nu alleen de bloem invullen? En hoeveel dan? In de app staat 1 pt voor 2 koffielepels bloem. Ik heb twee cups bloem gebruikt. Of zouden jullie zeggen niet zo moeilijk doen en gewoon die Koopmans invullen?
Ik ga het eten als tussendoortje.

Edit never mind! Ik heb er zelf een recept van gemaakt en dat in de app gezet. Als ik dan 10 slices snijd (wat best redelijk klinkt vond ik zelf) dan kom ik op 2 pt per slice uit.
Let's discover the world together.
<<

Dazzle

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 208

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:55

Bericht 06 Aug 2019 16:56

Re: Weight Watchers

Precies, je kan zelf recepten of maaltijden toevoegen. Vooral handig als je iets vaker wil gaan maken!
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:49

Bericht 08 Aug 2019 11:41

Re: Weight Watchers

Ik kom hier ook meeschrijven. Ik ben al een paar maanden lid maar ik doe er niet zo veel mee.
Heb echt een paar schoppen onder m'n kond nodig. Bij mij mag er zo een 8 kilo af. Heb het voor m'n zwangerschap ook gedaan en toen was het er ook zo af. Maar dat was nog met de propoint en niet met de flex points. Moet er weer even inkomen.
Heb wel lekkere gerechten voorbij zien komen van Marin op de pagina hier voor.
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 08 Aug 2019 11:46

Re: Weight Watchers #2

Wat goed nerdchic. Als je lekkere tips hebt, deel ze gerust hier!
Let's discover the world together.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 09 Aug 2019 10:55

Re: Weight Watchers #2

Hoe gaat het met alle WW’ers hier? Hebben jullie een voorbeeld van wat jullie op een dag eten? Ik mag 23SP maar ik vind het nog best lastig plannen. Morgen weer weegdag dus ik ben benieuwd!
<<

Dazzle

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 208

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:55

Bericht 09 Aug 2019 11:02

Re: Weight Watchers #2

Als ontbijt neem ik meestal magere yoghurt met fruit: 0sp dus. Als lunch wissel ik af, maar ik gebruik zo'n 4 tot 6sp meestal. Crackers/brood/groentenwraps met 0 of 1sp beleg, zelfgemaakt soepje, salade, yumyum noodles. Qua avondeten wisselt het heel erg qua hoeveelheid sp. Maar meestal houd ik wel wat over voor tussendoortjes die ik verspreid over de dag. Kaaswafels, snackajacks, groenten, gekookt eitje, suikervrije drop, etc.
Qua drinken altijd thee, water, zwarte koffie. Incidenteel frisdrank light. En in de avond een lekkere cappuccino!

Weet niet of je hier iets mee kan?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 09 Aug 2019 12:42

Re: Weight Watchers #2

Isabel_ schreef:Hoe gaat het met alle WW’ers hier? Hebben jullie een voorbeeld van wat jullie op een dag eten? Ik mag 23SP maar ik vind het nog best lastig plannen. Morgen weer weegdag dus ik ben benieuwd!



Ik mag ook 23 punten per dag. Gaat best goed. Meeste dagen zit ik er net eentje boven maar ook wel eens precies erop of iets eronder. Hier is mijn dag vandaag. Ik heb ook de lunch en avondeten vast ingevuld ook al moet ik die nog eten, want dan weet ik hoeveel ik nog tussendoor mag. Als ik dit zo zie, ga ik dus lekker gezond komkommer snacken einde van de middag en dan kan ik vanavond bij 't eten een glaasje wijn!

Afbeelding


Heb je hier wat aan?
Let's discover the world together.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 09 Aug 2019 12:48

Re: Weight Watchers #2

Marin, plannen is echt de key bij WW. Van te voren inplannen wat je eet, zo kom je niet voor verrassingen te staan.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 09 Aug 2019 12:51

Re: Weight Watchers #2

Ja dat doe ik dus ook! Overigens vroeg jij je vorige week dus af of ik wel aan m'n 23 punten kwam. Dat was dus prima gelukt. Maar bleek ook dat die recepten niet helemaal klopten. Althans, bijv bij die quiche ging het om een cup cheddar. Ik had Hollandse kaas maar wel vrij vette gekocht. Ja dat was dus meer punten. Zo ben ik er dus makkelijk aangekomen haha. Maar wel de hele week niet gedronken en niet echt gesnoept (wel bananenbrood zelfgebakken dus maar zonder suiker).
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 09 Aug 2019 15:22

Re: Weight Watchers #2

Oh en wat ik goed van mezelf vind:
De schoonmaker had pizza besteld voor z'n lunch en hij heeft de helft gewoon op het aanrecht laten staan en ik eet het niet op! Normaal zou ik dan denken jippie mazzeltje, maar nu denk ik mwah, niet nodig!
Let's discover the world together.
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:49

Bericht 12 Aug 2019 08:56

Re: Weight Watchers #2

Heel goed Marin!

Ik heb me vanochtend gewogen en woog een kilo minder dan vorige week.
Ik hoop dat het zo door blijft gaan. En dat terwijl ik er niet echt veel mee bezig ben geweest.
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 12 Aug 2019 09:08

Re: Weight Watchers #2

Wat goed NC. kan me voorstellen dat je kop er even niet naar staat.

Ik ben 1.5 kg kwijt maar dat was vorige week ook al zo.
Let's discover the world together.
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 12 Aug 2019 15:38

Re: Weight Watchers #2

Ik meld me hier ook. 3jr geleden 15kg afgevallen via ww (propoints). Maar helaas mn slechte gewoontjes weer de vrije loop laten gaan waardoor ik dus terug bij af ben.
Heb de app gedownload en me ingelezen over de smartpoint. En vandaag weer begonnen.
Ben erg gemotiveerd want voel me nu echt niet lekker in mn vel. Hopelijk hou ik die flo vast haha.
Mn doel is minimaal -15kg. Liefst iets meer. Maar eerst maar beginnen en volhouden.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 27 Aug 2019 16:46

Re: Weight Watchers #2

Ik ga morgen naar m'n eerste WW workshop. Wie is wel eens bij zo'n meeting geweest en kan me vertellen wat ik eigenlijk kan verwachten?
Let's discover the world together.
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 27 Aug 2019 20:42

Re: Weight Watchers #2

Ik ben wel eens naar zo'n meeting geweest. Meestal ging ik alleen wegen en dan weer weg.
Een half uur voor het begint kan je gaan wegen. Zodat iedereen geweest is voor de meeting begint. Tijdens de meeting krijg je vaak gewoon tips, deel je ervaringen uit enzo. Vond het zelf.niet zoveel meerwaarde hebben dus vandaar dat ik vaak na het wegen weer ging.

Nu heb ik alleen het online abonnement. En weeg ik zelf elke week bij mn moeder als 'stok achter de deur'
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 13:15

Bericht 28 Aug 2019 10:40

Re: Weight Watchers #2

Ik heb een paar jaar geleden WW gevolgd. Ik ging elke maandagavond heen. Inderdaad eerst wegen. Daarna is het in de groep kletsen wat er goed ging, wat er niet goed ging. Of je doelen van de week behaald zijn, wat je nieuwe doel of focus punt is. En dan vertelde de coach vaak nog wat over de nieuwe producten die er zijn.
Per week was er wel een onderwerp. Ene keer ging het over drinken, dan over eten met kinderen of eten onderweg.
Ik vond het altijd wel interessant en ging met meer kennis (en lekkere snacks) naar huis dan dat ik kwam.

Bij ons bracht iedereen een stuk fruit mee en diegene die het meest was afgevallen won dan de fruitmand, later werd dat wie zijn doel van de week had behaald, of besloten we met de groep wie het wel kon gebruiken. De fruitmand ging namelijk vaak naar mensen die net 1 week begonnen en dan nooit weer terugkwamen, maar heel veel waren afgevallen in de eerste week. :p
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 28 Aug 2019 11:42

Re: Weight Watchers #2

Dat klinkt wel leuk en uitgebreid Misoe!

Ik heb zojuist de eerste bijeenkomst gehad en het was wel prima! Het was in zo'n bejaardencentrum dus ik was een beetje bang dat ik tussen de oudjes zou zitten maar dat viel me heel erg mee. We waren met een clubje van zes dames waaronder twee andere 'jonge moeders' als ik mezelf daar ook onder mag scharen, die beetje met hetzelfde als ik kampen, na zwangerschap lastig die kilo's eraf krijgen, drukke levens met kinderen etc.

We bespraken inderdaad een onderwerp (eten koken, met name makkelijke maaltijden op drukke dagen) en wisselden wat tips uit.

Het viel me niet tegen. Goed het zal niet de hipste bezigheid zijn die ik zal doen maar dat hoeft ook niet. Ze hadden ook een lading aan WW producten maar daar heb ik voor nu geen interesse in.

En ik was op de fiets! Dus nog een dubbele win ook.

Ik kreeg ook een lading boekjes en receptenkaartjes mee en ben direct door naar de Hema gegaan om een map te kopen. Zitten wel lekkere dingen tussen. Al met al dus best oké!
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 11 Nov 2019 10:25

Re: Weight Watchers #2

Hoi!

Is er nog iemand bezig met WW?

De afgelopen weken waren een beetje heel slecht voor mij. Ik heb het niet bijgehouden en prompt ben ik ook aangekomen. Beetje kop in het zand steken.

Maar sinds vanmorgen is het nieuwe programma gelanceerd en daarin was ik wel geinteresseerd en dus lijkt me dat een mooi moment om weer te gaan tracken.

Er zijn nu drie programma's, groen, blauw en paars. Het blauwe is hetzelfde als het Freestyle programma wat er eerst was. Het groene (in a nutshell) is meer Smart Points op een dag (30) maar minder Zero Point producten. En het paarse is juist meer Zero Point producten maar minder Smart Points (16). Oh en schijnbaar is het groene programma hetgene wat WW was, vóór het Freestyle programma, dus het oorspronkelijk Beyond the Scale Smartpoints programma (ofzo, want dat weet ik zelf niet, dit las ik alleen).

Afbeelding

Afbeelding

Heeft er al iemand gekozen?

Ik heb net het groene plan aangezet voor mij (je kunt het weer wisselen, al raden ze wel aan het minstens twee weken te proberen). Ik heb nu dus 30 Smart Points per dag maar minder Zero Points. Wat ik bijvoorbeeld juist fijn vind is dat een starchy groente als bonen of mais nu wél punten bevat. Dat vond ik altijd al zo tegenstrijdig, dat dat ook 0 punten had net als sla en komkommer. Dat klopt voor mijn gevoel niet. Dus bij dit programma wel (3 punten voor 100gr mais). Kipfilet en kwark enzo hebben nu ook punten, niet veel, maar wel wat.
Ik dénk dat dit beter voor mij werkt. Ik kwam heel vaak over mij 23 punten budget heen, en psychisch werkt dat toch niet lekker. Ik denk dat ik nu ook gezond kan eten, maar dan wat meer speling heb terwijl ik toch op de Zero Points kan blijven letten. Maar we gaan het zien.
Let's discover the world together.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 24 Nov 2019 17:50

Re: Weight Watchers #2

Klopt, groen is wat ik 5 jaar geleden had voor mijn trouwen.

Hier gaat het drama, ik was goed op weg en in 3 weken ook zo'n 3 kilo kwijt. Toen werd ik ziek, liep het op mijn werk even niet lekker, waren er wat grote veranderingen daar.. en POEF.. nu gaat het alweer weken klote en ik kan de knop gewoon niet omzetten.
Ik blijf maar vreten.
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 02 Jan 2020 09:45

Re: Weight Watchers #2

Wie volgt er vanaf het begin al het online programma en is daar ook goed mee af te vallen?
10-08-2017 ♥
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 02 Jan 2020 09:54

Re: Weight Watchers #2

Isolt schreef:Wie volgt er vanaf het begin al het online programma en is daar ook goed mee af te vallen?

Ik ben daar vijftien kilo mee afgevallen. Inmiddels al een tijdje gestopt met en dat gaat ook goed. Nu met december, hormonen en wat emoties iets erbij, maar dat ga ik eerst zonder WW proberen.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Jan 2020 10:07

Re: Weight Watchers #2

Ik heb zo'n 6 maanden WW gedaan en er 6 kilo mee afgevallen. Weliswaar wel met de cursus erbij maar eigenlijk had dat weinig toegevoegde waarde. Dus an sich wel een positieve reactie, ook online. De app werkt fijn.
Let's discover the world together.
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers