Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe ziet de week van jullie peuter eruit?

<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5875

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 08 Nov 2019 11:56

Re: Hoe ziet de week van jullie peuter eruit?

Mijn oudste zoon speelt amper zelf, heeft dat ook altijd zo gedaan. Mijn jongste kan super goed alleen spelen en zo gezellig er bij kletsen en opgaan in zijn spel.

Hier gaat mijn peuter 3 dagen van 8 tot 18:15uur naar de opvang. Als we thuis zijn is het eten, de dag bespreken, pyjama aan, boekje lezen en slapen.

De weekenden zijn wisselend. Meestal zijn zowel man als ik thuis en doen we iets gezelligs wat kan variëren tussen een rondje dorp lopen, wandelen op de hei/bos, we hebben een abonnement op de dierentuin en familie woont op een eind rijden dus dat is altijd een dag vullend programma als we daar heen gaan.

Op woensdag en vrijdag ben ik met hem thuis. We brengen zijn broer dan naar school en halen hem later weer op, op woensdag om 12:30uur en op vrijdag om 14:30uur. Soms komt er dan een vriendje spelen en scharrelt de jongste een beetje om de grote jongens heen. Als zijn grote broer bij iemand anders gaat spelen is hij altijd heel verdrietig dat zijn broer niet mee naar huis gaat.

Verder doen we niet heel veel bijzonders. Ik moet op woensdag ook voor donderdag koken en broodtrommels vullen ed en op vrijdag lopen we altijd even langs de supermarkt. Verder gaan we vaak even naar de speeltuin, kinderboerderij, rondje dorp of spreken we met iemand af.
M gaat nog wel elke middag naar bed maar slaapt maar zo af en toe, anders rust hij wat in bed met boekjes en zijn knuffels.

M vind het leuk om te helpen koken, wat meestal betekend dat hij wat bij de kraan floddert, met was opvouwen helpt hij en als ik boven wat moet doen gaat hij mee en speelt hij daar wat. Maar hij kan dus ook heerlijk zelf spelen, vooral met zijn auto’s en dan kan ik iets voor mijzelf doen.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 08 Nov 2019 13:16

Re: Hoe ziet de week van jullie peuter eruit?

Hier een peuter van 3,5 jaar. Ze doet bijna een jaar geen middagdutje meer.

Maandag: kdv
Dinsdag: oma
Woensdag: psz in de ochtend en in de middag dansles. Vaak nog even boodschappen doen.
Donderdag: in de ochtend naar oma. In de middag thuis.
Vrijdag: in de ochtend psz. In de middag thuis.

Op donderdag en vrijdag halen we in de middag altijd mijn oudste dochter uit school. Vaak gaan we daarna thuis eerst iets drinken, fruit eten en een snoepje. Dan gaan we of buitenspelen of binnen of naar het bos, kinderboerderij, etc. Maar ook afspraken als tandartscontrole, ziekenhuisafspraken, kapper, etc. staan vaak dan in de middag gepland.

Op zaterdagochtend gaat de oudste naar zwemles. Peuter gaat dan boodschappen doen met een van ons. Daarna samen lunchen en dan hebben we meestal nog wel een verjaardag of andere afspraken met familie of vrienden. Op zondag gaan we vaak een dagje weg of rommelen we lekker thuis wat aan met zijn allen. Huishouden doe ik gewoon waar ze bij is. Heb ik ook altijd gedaan. Ik zou ook niet weten hoe ik het anders moet indelen want op de dagen dat mijn peuter niet thuis is werk ik.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8164

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 08 Nov 2019 15:15

Re: Hoe ziet de week van jullie peuter eruit?

E is 2.5 en haar week ziet er zo uit:

Maandag; tussen 8u / 8:30u uit bed, lekker aankleden, ontbijten en dan gaan we iets doen. Vaak eerst even spelen, dan wat kleine boodschapjes of naar een speeltuintje en rond 11u gaan we weer naar huis om daar weer wat te spelen en te lunchen. Rond 12:30u gaat ze naar bed en slaapt ze (momenteel) tot 14:30 / 14:45u.
Dan kijken we wel wat we doen, vaak samen dansen op Juf Roos of verven / kleien / 'picknicken' en dan ga ik koken. Ze wilt meestal helpen en anders speelt ze zelf verder of kijkt wat tv.
Tussendoor krijgt ze uiteraard in de ochtend en middag ook iets van een koekje of fruit en drinken.
Tussen 17:30u / 18u gaan we eten en daarna tv-kijken / spelen. Rond 19u gaan we naar boven en kleden we om, tandenpoetsen en kijken we op ons bed nog Maja de Bij en dan gaan we naar bed om een boekje te lezen en dan slapen.

Dinsdag: 6:45u uit bed en na het ontbijt naar oma. Daar eet ze ook savonds en dan bij thuiskomst nog heel even tv-kijken en rond 19u gaan we naar boven en kleden we om, tandenpoetsen en kijken we op ons bed nog Maja de Bij en dan gaan we naar bed om een boekje te lezen en dan slapen.

Woensdag: 6:45u uit bed en na het ontbijt naar het KDV. Rond 17u haalt J haar op en gaat ze spelen / mee koken om 18u gaan we eten en daarna tv-kijken / spelen. Rond 19u gaan we naar boven en kleden we om, tandenpoetsen en kijken we op ons bed nog Maja de Bij en dan gaan we naar bed om een boekje te lezen en dan slapen.

Donderdag: tussen 8u / 8:30u uit bed, lekker aankleden, ontbijten en dan gaan we iets doen. Vaak eerst even spelen, dan wat kleine boodschapjes of naar een speeltuintje en rond 11u gaan we weer naar huis om daar weer wat te spelen en te lunchen. Rond 12:30u gaat ze naar bed en slaapt ze (momenteel) tot 14:30 / 14:45u.
Dan kijken we wel wat we doen, vaak samen dansen op Juf Roos of verven / kleien / 'picknicken' en dan ga ik koken. Ze wilt meestal helpen en anders speelt ze zelf verder of kijkt wat tv.
Tussendoor krijgt ze uiteraard in de ochtend en middag ook iets van een koekje of fruit en drinken.
Tussen 17:30u / 18u gaan we eten en daarna tv-kijken / spelen. Rond 19u gaan we naar boven en kleden we om, tandenpoetsen en kijken we op ons bed nog Maja de Bij en dan gaan we naar bed om een boekje te lezen en dan slapen.

Vrijdag: 6:45u uit bed en na het ontbijt naar het KDV. Rond 17u haalt J haar op en gaat ze spelen / mee koken om 18u gaan we eten en daarna tv-kijken / spelen. Rond 19u gaan we naar boven en kleden we om, tandenpoetsen en kijken we op ons bed nog Maja de Bij en dan gaan we naar bed om een boekje te lezen en dan slapen.

Zaterdag: Tussen 8u / 8:30u uit bed en ontbijten. Om 9u stappen we in de auto want van 9:30 tot 10u heeft E zwemles. Daarna gaan we naar de bakker voor brood en broodjes. Om 12u lunchen. Rond 12:30u gaat ze naar bed en slaapt ze (momenteel) tot 14:30 / 14:45u.
Dan kijken we wel wat we doen, vaak samen dansen op Juf Roos of verven / kleien / 'picknicken' en dan ik koken. Ze wilt meestal helpen en anders speelt ze zelf verder of kijkt wat tv.
Tussendoor krijgt ze uiteraard in de ochtend en middag ook iets van een koekje of fruit en drinken.
Tussen 17:30u / 18u gaan we eten en daarna tv-kijken / spelen. Rond 19u gaan we naar boven en kleden we om, tandenpoetsen en kijken we op ons bed nog Maja de Bij en dan gaan we naar bed om een boekje te lezen en dan slapen.

Zondag: Tussen 8u / 8:30u uit bed, lekker aankleden, ontbijten en dan gaan we iets doen. Lunchen. Rond 12:30u gaat ze naar bed en slaapt ze (momenteel) tot 14:30 / 14:45u.
Tussendoor krijgt ze uiteraard in de ochtend en middag ook iets van een koekje of fruit en drinken.
Tussen 17:30u / 18u gaan we eten en daarna tv-kijken / spelen. Rond 19u gaan we naar boven en kleden we om, tandenpoetsen en kijken we op ons bed nog Maja de Bij en dan gaan we naar bed om een boekje te lezen en dan slapen.
30-04-2017
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11388

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 08 Nov 2019 15:19

Re: Hoe ziet de week van jullie peuter eruit?

Maandag: 8:15-12 peuterspeelzaal. Dan slapen en in de middag thuis of buiten spelen.
Dinsdag en woensdag bij opa en oma
Donderdag: thuis. Spelen binnen of buiten.
Vrijdag: 9:30-10 zwemmen, thuis tosti eten en naar bed. In de middag spelen.
Zaterdag: 9-10 gym, daarna boodschappen doen met papa en na het slapen spelen. Soms nog mee naar het zwembad.
Zondag: thuis spelen binnen of buiten.

Ze kan tegenwoordig heel goed zelf spelen. Gaat ook vaak op haar kamer spelen. Maar met ons vindt ze ook heel leuk.

We zijn niet heel veel op pad door zusje. Maar dat begint nu weer te komen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43701

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 08 Nov 2019 15:34

Re: Hoe ziet de week van jullie peuter eruit?

Wow wat een structuur Kees!

Fijn dat je weer beetje bij beetje wat vrijheid krijgt, Jip.
Let's discover the world together.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 08 Nov 2019 16:07

Re: Hoe ziet de week van jullie peuter eruit?

Hier is de week altijd anders door mijn werk. Al zit er wel herhaling in.

Hier is peuter 3 jaar

Deze week was

Maandag: mijn man en ik waren werken mijn moeder kwam. Konden ze uitslapen. Daarna mee zus naar school brengen en daarna door met beppe naar pake. Om 14.00 uur zus weer uit school gehaald. Ik was rond 16.00 uur thuis.

Dinsdag eerst zus naar school gebracht daarna naar een vriendin van mij geweest. Kon ze spelen met de jongste 2.
Daarna thuis gespeeld. Om 14.00 zus uit school gehaald nog even langs de winkel. Zus moest om half 4 zwemmen. Daarna nog langs mijn ouders.

Woensdag ochtend naar de peuter tot half12. Bij thuiskomst eten rond half 3 naar de gastouder. Daar haalde mijn man hun rond 17.00 uur weer op.

Donderdag het zelfde als woensdag.

Vanmorgen zus naar school gebracht. Thuis gespeeld daarna bij pake en Beppe een broodje gegeten. 14.00 uur zus uit school gehaald nu is ze met zus bij mijn vriendin te spelen.

Ze gaat tussen half 7 en 7uur naar bed.
Laatst gewijzigd door bosjesvrouw op 08 Nov 2019 23:21, in totaal 2 keer gewijzigd.
2014 2016
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8164

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 08 Nov 2019 16:38

Re: Hoe ziet de week van jullie peuter eruit?

Marin schreef:Wow wat een structuur Kees!

Fijn dat je weer beetje bij beetje wat vrijheid krijgt, Jip.


Ja, de grote lijnen zijn altijd hetzelfde. Ik / wij hechten veel waarde aan rust en regelmaat.
Ik ga dus ook gewoon eerder weg van feestjes / later er naar toe, vroeg uit eten etc zodat E gewoon normaal in bed kan slapen en we niet hoeven te gaan zeulen met een slapend of vervelend of oververmoeid kind.
Wij plannen alles om haar slaapjes.
Bij uitzondering gaat ze weleens later naar bed maar dat is in een jaar op 1 hand te tellen en dan nog niet mega laat maar hooguit een uurtje later.
30-04-2017
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11388

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 08 Nov 2019 17:26

Re: Hoe ziet de week van jullie peuter eruit?

Kees schreef:
Marin schreef:Wow wat een structuur Kees!

Fijn dat je weer beetje bij beetje wat vrijheid krijgt, Jip.


Ja, de grote lijnen zijn altijd hetzelfde. Ik / wij hechten veel waarde aan rust en regelmaat.
Ik ga dus ook gewoon eerder weg van feestjes / later er naar toe, vroeg uit eten etc zodat E gewoon normaal in bed kan slapen en we niet hoeven te gaan zeulen met een slapend of vervelend of oververmoeid kind.
Wij plannen alles om haar slaapjes.
Bij uitzondering gaat ze weleens later naar bed maar dat is in een jaar op 1 hand te tellen en dan nog niet mega laat maar hooguit een uurtje later.



Dat is bij ons ook zo hoor! Ik heb het niet zo in detail uitgeschreven haha!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8164

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 08 Nov 2019 17:38

Re: Hoe ziet de week van jullie peuter eruit?

Jip schreef:
Kees schreef:
Ja, de grote lijnen zijn altijd hetzelfde. Ik / wij hechten veel waarde aan rust en regelmaat.
Ik ga dus ook gewoon eerder weg van feestjes / later er naar toe, vroeg uit eten etc zodat E gewoon normaal in bed kan slapen en we niet hoeven te gaan zeulen met een slapend of vervelend of oververmoeid kind.
Wij plannen alles om haar slaapjes.
Bij uitzondering gaat ze weleens later naar bed maar dat is in een jaar op 1 hand te tellen en dan nog niet mega laat maar hooguit een uurtje later.



Dat is bij ons ook zo hoor! Ik heb het niet zo in detail uitgeschreven haha!


Ik had eens een keer weinig te doen op m'n werk
Hahaha
30-04-2017
<<

Anoniem277

Bericht 10 Nov 2019 04:37

Re: Hoe ziet de week van jullie peuter eruit?

Marin ik las dat bij jou de was opruimen icm O niet goed gaat.
Wat hier hielp was een strijkijzer en strijkplank kopen en hun de spuugdoekjes, poetsdoeken en zakdoeken laten strijken en vouwen. Die mochten ze daarna bij mij op tafel leggen en ik gooide ze stiekem weer in de wasmand. Bleven ze even mee bezig en kreeg ik mijn was bijgewerkt.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Suus