Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vega rookworst en spekjes

<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2083

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 31 Okt 2019 23:40

Vega rookworst en spekjes

Ik probeer steeds minder vlees te eten en dat lukt over het algemeen prima. Maar er zijn gerechten waarbij ik 'vlees' wel een echte toevoeging vind. Daarvoor wil ik graag op zoek naar alternatieven. Maar aangezien de vega-opties vaak nogal duur zijn wil ik niet teveel 'proberen'. Daarom ben ik op zoek naar ervaringen. Welke vega spekjes en vega rookworsten kun je aanraden of juist afraden? Liefst ook erbij van welke winkel (bij wat minder gangbare merken).
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 01 Nov 2019 00:04

Re: Vega rookworst en spekjes

Ik vind de vega rookworst van de vegetarische slager lekker. Alleen dan wel uit de aifryer in plaats van gewoon opwarmen. En de spekjes vind ik het lekkerst van Vivera. Die van ah eigen merk zijn ook prima te doen.
2010 2012
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 01 Nov 2019 07:02

Re: Vega rookworst en spekjes

De vegetarische rookworst van Valess vind ik heel lekker, die van Unox niet.

De spekjes van de vegetarische slager zijn heerlijk.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 01 Nov 2019 07:55

Re: Vega rookworst en spekjes

Ik heb laatst de vega spekjes van de vegetarische slager uit de diepvries geprobeerd. Superhandig! Ze smaken niet hetzelfde maar doen wel precies wat je wil bereiken met spekjes haha. En je kunt makkelijk maar een beetje gebruiken uit het doosje. Ideaal.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem313

Bericht 01 Nov 2019 08:58

Re: Vega rookworst en spekjes

Ik vind de speckjes van DVS ook echt super! Lekker zout. Wel lekker lang knapperig uitbakken, anders proef je de soja teveel.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2083

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 01 Nov 2019 19:05

Re: Vega rookworst en spekjes

Duidelijk, die van de vegetarische slager moet ik gaan proberen dus :) Geen idee of ze die bij mijn supermarkt hebben, maar ik zal eens kijken.

Nog meer tips voor rookworst? Ik heb geen airfryer oid.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 01 Nov 2019 20:42

Re: Vega rookworst en spekjes

Ik eet nooit rookworst haha dus sorry :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem301

Bericht 01 Nov 2019 22:53

Re: Vega rookworst en spekjes

Zora schreef:Ik heb laatst de vega spekjes van de vegetarische slager uit de diepvries geprobeerd. Superhandig! Ze smaken niet hetzelfde maar doen wel precies wat je wil bereiken met spekjes haha. En je kunt makkelijk maar een beetje gebruiken uit het doosje. Ideaal.

Ze smaken niet hetzelfde als spekjes van vlees of niet hetzelfde als de variant die niet uit de diepvries komt?
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2083

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 02 Nov 2019 12:41

Re: Vega rookworst en spekjes

Ok, poging 1 mislukt. Ik wilde vanochtend vega spekjes kopen, waren ze uit het assortiment gehaald. Had geen zin om nog naar een andere winkel te gaan dus heb de plannen maar omgegooid. Maar wel erg balen en vond het ook wel gek aan het begin van het stamppottenseizoen.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 02 Nov 2019 14:13

Re: Vega rookworst en spekjes

Carrie schreef:
Zora schreef:Ik heb laatst de vega spekjes van de vegetarische slager uit de diepvries geprobeerd. Superhandig! Ze smaken niet hetzelfde maar doen wel precies wat je wil bereiken met spekjes haha. En je kunt makkelijk maar een beetje gebruiken uit het doosje. Ideaal.

Ze smaken niet hetzelfde als spekjes van vlees of niet hetzelfde als de variant die niet uit de diepvries komt?


Niet hetzelfde als spekjes van vlees :) de vega speckjes uit de koeling heb ik nog niet geprobeerd.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 02 Nov 2019 21:05

Re: Vega rookworst en spekjes

Zora schreef:
Carrie schreef:Ze smaken niet hetzelfde als spekjes van vlees of niet hetzelfde als de variant die niet uit de diepvries komt?


Niet hetzelfde als spekjes van vlees :) de vega speckjes uit de koeling heb ik nog niet geprobeerd.


Wij hebben vandaag de spekjes uit de koeling gegeten. Wij vonden het heel lekker.
2014 2016
<<

Tompouce

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 17 Jan 2019 20:39

Bericht 09 Nov 2019 20:48

Re: Vega rookworst en spekjes

De vega rookworst van Unex vonden wij echt héél goor!

Nog geen ervaring met andere.
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 14:58

Bericht 09 Nov 2019 20:50

Re: Vega rookworst en spekjes

Ik heb afgelopen week de rookworst van de Vegetarische Slager gegeten, maar die vond ik ook niet zo. Die van Unox heb ik nog niet durven proberen, na alle slechte reviews.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 09 Nov 2019 20:58

Re: Vega rookworst en spekjes

Ik heb van de week ook de rookworst van de vegetarische slager gehad. Vond hem niet zo lekker. Mijn man overings wel.
2014 2016

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers