Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe vaak schoen zetten?

Hoe vaak mogen de kindjes hun schoen zetten?

Elke dag tot aan 5 december
1
2%
Zowel doordeweeks als in het weekend
12
20%
Elke weekenddag
0
Geen stemmen
Eén keer per weekend
30
51%
Twee keer
5
8%
Eén keer
7
12%
Geen enkele keer
2
3%
Anders (toelichting mag natuurlijk)
2
3%
 
Aantal stemmen : 59
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 06 Nov 2019 17:12

Re: Hoe vaak schoen zetten?

Net was de supermarkt versierd met knuffelpietjes en vroeg J steeds wat dat was. Heb het uitgelegd, maar zal niet blijven hangen denk ik.

Denk dat ze een paar keer de schoen mag zetten om de kadootjes wat te spreiden. Hadden er eerst maar een paar, maar toen waren de kikker-boeken in de aanbieding en kwam oma met kadootjes aanzetten.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 06 Nov 2019 17:19

Re: Hoe vaak schoen zetten?

Hier twee keer per week gemiddeld. Ze zijn ook wel eens bij hun vader dus in dat geval verdelen we het vaak. Ik doe 1x doordeweeks en 1x in het weekend, en in het weekend is het dan de ene keer bij mij en de andere keer bij papa. Ik doe er bijna altijd wel een kleinigheidje in eigenlijk, en wat snoepgoed.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 06 Nov 2019 17:56

Re: Hoe vaak schoen zetten?

Twee keer per week, op zondag en woensdag.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 06 Nov 2019 18:17

Re: Hoe vaak schoen zetten?

Iedere dag maar met de mededeling dat het kan zijn dat Sinterklaas en zijn pieten niet iedere dag komen. Tenzij het te spannend voor haar is, dan verzin ik iets anders.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 06 Nov 2019 20:47

Re: Hoe vaak schoen zetten?

Carrie schreef:
Urban Naked schreef:Ik wacht sowieso tot iemand er over begint. (Iemand als in één van m’n zoons). En dan geef ik aan dat het 1 keer kan en dat we even gaan overleggen wanneer dat dan is.

Mijn oudste heeft nooit in Sinterklaas geloofd. De jongste is 3 en gelooft er volgens mij wel in.

Hoe hebben jullie dit aangepakt? Bo gaat bijna naar school dus kunnen we er niet meer omheen. Ik dacht om het Sinterklaasjournaal te gaan kijken, er zitten geen Zwarte Pieten meer in gelukkig. En iets in haar schoen doen. Maar ik weet niet goed wat ik echt wil m.b.t. Sinterklaas en of-ie echt is.

OT ik heb er nog niet over nagedacht hoe vaak ze haar schoen dan mag zetten dus ik lees mee!


Mijn oudste was vorig jaar ongeveer even oud als jou dochter nu. Hij geloofde er toen ook voor geen meter in, kwam met allerlei onderbouwingen waarom het allemaal niet klopte. Kijken naar een schoorsteen en dan zeggen dat daar echt niemand doorheen past, zeggen dat de Sint op tv een andere is als in het dorp ed.
Ik wilde niet actief het verhaal geloofwaardiger gaan maken maar het ook nog niet al helemaal eindigen. Dus op de meeste vragen gaf ik “ wat denk je zelf” als antwoord of iets in de trant van “ is dat zo?”.
Dit jaar lijkt hij er meer in te geloven. Ik ga voor dezelfde aanpak, we kijken denk ik wel het Sinterklaasjournaal ( vorige jaar deden ze dat op school) en dat is het, geen intochten, spannende verhalen of het aandikken.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 06 Nov 2019 20:49

Re: Hoe vaak schoen zetten?

Ik denk zaterdag 16 en 23 november. Wij vieren op 1 december al pakjesmiddag.

Mochten ze er tussendoor om vragen dan zien we wel of het een keer extra mag. Tot nu toe waren ze er niet heel erg van onder de indruk.

De 16de krijgen ze een cadeautje. De 23ste krijgen ze een bioscoopkaartje. Op zondag 24 gaan we met z'n vieren naar de film Frozen 2.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 06 Nov 2019 20:51

Re: Hoe vaak schoen zetten?

Olivia schreef:De 23ste krijgen ze een bioscoopkaartje. Op zondag 24 gaan we met z'n vieren naar de film Frozen 2.


Ah leuk idee om dat zo te doen!
Let's discover the world together.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5682

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 06 Nov 2019 21:35

Re: Hoe vaak schoen zetten?

Flo schreef:Ik mocht vroeger als kind elke avond m’n schoen zetten als ik wilde, maar dat betekende wel dat we regelmatig een leeg schoentje aantroffen de morgens. Dan was Sinterklaas gewoon bij andere kinderen langs geweest. En soms deed m’n moeder er alleen een mandarijn en wat strooigoed in.


Dat was bij mij/ons ook altijd zo en dat doe ik nu ook bij mijn kinderen.
Ze kunnen alles vragen, maar ze moeten ook leren dat ze niet altijd alles kunnen krijgen
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 06 Nov 2019 21:36

Re: Hoe vaak schoen zetten?

2 keer per week, minimaal. Ik hou van het sinterklaasfeest dus ik voed het wel. Ik vind het wel ontzettend jammer dat er nog steeds zwarte pieten te zien zijn, dat bederft het wel een beetje voor mij, maar daar hebben m'n jongens geen last van natuurlijk.
R. 2013
D. 2016
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 06 Nov 2019 23:31

Re: Hoe vaak schoen zetten?

Marin schreef:
Olivia schreef:De 23ste krijgen ze een bioscoopkaartje. Op zondag 24 gaan we met z'n vieren naar de film Frozen 2.


Ah leuk idee om dat zo te doen!


Hee leuk ja! Ga ik onthouden.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem298

Bericht 07 Nov 2019 00:11

Re: Hoe vaak schoen zetten?

Pippa schreef:Za 16; za 23; en za 30, 3x dus.


Dit gaan wij ook doen, denk ik.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 09 Nov 2019 17:45

Re: Hoe vaak schoen zetten?

Wij vieren wel pakjesavond met familie maar dan koop ik zelf geen cadeaus voor ze. Dus ik doe denk ik wat grotere en kleinere schoencadeaus door elkaar.
Denk dat ze 2x per week hun schoen mogen zetten, sowieso op zaterdagavond, vind het dan zo leuk om op zondagochtend met ze mee naar beneden te gaan om hun gezichten te zien. ( ook al weten ze sinds kort van het geheim)
:heart: :heart: 2011
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers