Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Winter 2013/2014 mama's!

<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2863

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 16 Nov 2013 20:43

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Wauw, super mooi! Wat toch bijzonder hea dat je zulke duidelijke foto's kunt krijgen van de baby in je buik..
<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 767

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:01

Bericht 16 Nov 2013 22:46

Re: Winter 2013/2014 mama's!

@mzcharlotte ; Mijn groei echo was gelukkig goed :) kindje weegt nu 1900 gram ongeveer en was iets aan de zware kant voor 31 weken maar ben zelf ook wat steviger :P . Ja apart is dat met de katten he, ze voelen het wel goed aan. De oudste kat is ook het langst bij ons (3jaar) en ben ook erg benieuwd hoe hij op de baby gaat reageren.
Je hebt echt mooie foto`s geplaatst , wat zijn ze super duidelijk!
Ik heb ook nog geen voetjes of iets gevoeld, ben ook erg benieuwd of dat nog gaat gebeuren.
Dat van je man herken ik wel, wij wonen in het oosten van het land en mijn vriend werkt in Amersfoort (zn 1uur en kwartier met de trein) en vind het ook wel vervelend als hij straks op het eind ook daar zit, hopelijk kan hij tegen die tijd ook vlakbij werken want ze hebben ook een locatie vlakbij ons (15min met de auto) maar daar kan hij niet al zijn werkzaamheden doen. Ik vind het idee dat hij als ik bel en dan nog in de trein naar huis moet wel een ding maar we zullen zien tegen die tijd..

Hier vandaag last van de rug, iets teveel druk bezig geweest met traplopen, was doen en merk dat iets van de grond opruimen ook niet al te makkelijk meer gaat :razz: buik begint nu echt in de weg te zitten ;)
Morgen willen we kijken naar de zorgverzekering, we hebben van ons huidige een overzicht gekregen van de vergoedingen voor volgend jaar dus even vergelijken of het een beetje het zelfde is gebleven.
Morgen willen misschien nog even naar een tuincentrum aangezien we nog bonnen hebben van onze verjaardag en ze rond deze tijd vaak de tuinstoelen in de opruiming hebben en ik graag nog twee tuinstoelen erbij wil hebben. We kijken morgen even hoe het met me rug gaat en of we zin hebben en anders gaan we gewoon een andere keer, verder staat er weinig op de planning hier.

Allemaal een fijn weekend !
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 18 Nov 2013 01:56

Re: Winter 2013/2014 mama's!

@penelope, ja nachtdiensten gaan nog goed. Ik lees regelmatig op d&v maar ik post er nauwelijks. Ik weet niet of ik een geboorteplan ga maken, ik heb eigenlijk maar weinig wensen en bij de eerste had ik er wel 1 maar in het ziekenhuis is mijn vriend vergeten die te geven en niemand heeft erom gevraagd. Eigenlijk alles wat erin stond wat ik wilde is niet uitgevoerd helaas.
Onze zoon gaat naar een kdv en de baby straks ook. Als het niet te duur uitvalt.

@oh la la, leuk gedaan zeg!

@mzcharlotte, nee ik werk nog, volgende week nog een ochtenddienst en dan nog 3 nachtjes. Leuk zo,n echo, het lijkt zo echt he!

@uiltje 1900 gr. Jeetje zeg, dat klinkt lekker!


Ik zit nu in mijn derde nachtdienst, straks thuis slapen en dan nog naar een concert. A.s vrijdag heb ik een medische echo ivm met de bijniertjes die met de 20 weken echo niet goed te meten was/ op het randje van vergroot. Ik neem aan dat ze de baby ook even opmeten.
Kamer van zoon is bijna klaar, nog even schoonmaken, er moet nog een kast in en dan inrichten. Ik hoop halverwege deze week dat hij over kan.
M:21072011
J :08012014
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 18 Nov 2013 16:31

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Kratten: Hier staat het bed sinds gisteren omhoog. Wij hebben genoeg aan 4 lege kratjes. Maar wat is het hoog!! Ik moet er echt aan wennen maar ja wat moet dat moet. Ook heb ik meteen het zeil maar op bed gelegd. Het komt nu wel heel dichtbij hoor!
Kraamzorg: Hier wel gekozen voor een stagiaire. Zij moeten het ook leren dus die gelegenheid wil ik ze wel geven. Mijn man ziet er heel erg tegenop dat er een paar dagen een vreemd iemand in huis loopt en hij is bang dat ze zich steeds met hem gaat bemoeien en met 'n stagiaire hoopt hij dat dat niet zo is. Zijn woorden: Dan kan de kraamhulp zich bezig houden met de stagiaire. Ik kan praten als brugman dat het bemoeien etc. vast mee zal vallen enz. enz. maar hij blijft erbij. We wachten wel af.

Uiltje: Mijn heerlijk dat jullie ook nog even een weekendje weggaan. Ik keek er ook heel erg naar uit.

Penélope: Ze hebben er idd weinig unisex kleertjes. Nog een paar weekjes kun je opnieuw losgaan met kleertjes kopen :D Hoe was de shoot? Je gastouder vraagt wel erg veel per uur hoor! Tsja dan kan ze wel lerares zijn maar dat heeft met dit werk toch niets te maken? Ja ze heeft werkervaring met kinderen maar dan wel vanaf 4 jaar. Ik vind dat ook nogal een verschil. Ik hoop dat jullie iemand anders kunnen vinden waarmee het klikt.

Ooh la la: Ik ben ook niet zo goed in het meeschrijven haha! Meelezen dan weer wel ;) Maagzuur is hier ook een probleem. Ik ga de deur ook niet meer uit zonder Rennies. Oh en mijn energielevel begint nu pas af te nemen dus ik hoop dat jij ook lang van alle energie kunt genieten!
Wat zijn de pompoms leuk geworden! De kleurtjes vind ik ook erg leuk bij elkaar.

Steep: Ik kan me voorstellen dat jij wel een liggingsecho wil. Weet je ondertussen al meer eigenlijk? Fijn dat jij ook verlof hebt! Kun je het nu ook echt wat rustiger aan doen? Jij hebt er natuurlijk al wel eentje rondlopen. 'Jouw' mobile ziet er ook leuk uit! Plaats je een foto als hij af is?

Mzcharlotte: Ja het was echt 40 kilo. Terwijl die vrouw normaal een heel normaal postuur heeft. Harde buiken herken je idd wel. Je baarmoeder is dan echt even een keiharde bal. Mijn man verwacht ook dat ik nu voor het eten zorg. Maar ik ben het niet gewend en ben het vorige week ook al een paar weken vergeten. Ik heb het maar op de zwangerschapsdementie geschoven :angel:
Oeh jullie hebben de naam ook nog niet vaststaan. Dan zijn wij dus helemaal geen uitzondering. Hier staat ie ook pas vast maar lag het aan mij. Pfoeh wat pittig voor je man. Mijn man is op dit moment ook enorm druk. Het is zo druk op het werk dat hij al maanden 9 uur per dag werkt, begint dus al op kwart voor 7, op het werk zelf is het rennen en vliegen om alles rond te krijgen en sinds vorige week is bekend geworden dat hij een nieuwe functie krijgt dus daar moet hij nu ook alles voor beslissen. De nieuwe locatie moet eigenlijk per 1 januari in gebruik zijn maar hij heeft wel aangegeven dat dit voor hem niet haalbaar is. Vanaf de geboorte is hij vrij tot in het nieuwe jaar dus de tijd is dan wel erg krap.
Mooie echofoto's trouwens! Wat blijft dat bijzonder dat ze je kindje al zo goed in beeld kunnen krijgen he? Ik zal zo ook eens foto's van onze kleine meid showen.

Nou hier dus vandaag alweer 37 weken. Vanaf nu mag ze dus al komen. Vorige week schreeuwde ik nog dat ik er nog lang niet aan toe was maar dat begint langzaam wel te veranderen. Box is klaar, bed staat omhoog, wiegje staat naast ons bed dus overal in huis zie je ook dat het bijna zover is. Ik moet alleen alles nog wassen. Daar ga ik morgen mee beginnen. Mijn man zei gisteren ook dat het niet te lang meer hoeft te duren. Hij was wel heel benieuwd naar onze kleine meid ondertussen.
Afgelopen zaterdagavond gebeurde er iets liefs trouwens. Mijn man lag lekker tegen mij aan in bed en had zijn hand op mijn buik liggen. De kleine meid was druk aan het bewegen op dat moment. Even later werd ze rustiger en ik voelde dat ze haar lichaampje zo tegen de hand van mijn man legde. Alleen jammer dat mijn man ondertussen in slaap was gevallen. Daar baalde hij gigantisch van.
Morgenavond heb ik een extra controle bij de VK. Mijn bloeddruk was afgelopen donderdag wat te hoog dus ze wilde me binnen een week weer zien. We hoefden ons totaal geen zorgen te maken maar alle klachten die te maken hebben met een hoge bloeddruk hebben we voor de zekerheid wel doorgenomen. Verder hebben we het beladvies te horen gekregen.
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Anoniem6

Bericht 18 Nov 2013 19:03

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Tsjip, spannend je bent de 1e van ons topic die de 37 weken bereikt! Ben benieuwd of je ook de 1e zal zijn die gaat bevallen:)
Wij gaan deze week ook kratjes onder het bed zitten moet ze nog regelen. Morgen begin ik met wassen dan is dat ook weer klaar. Merk dat ik erg onrustig begin te worden dat alles af moet en klaar moet staan. Misschien komt het ook wel omdat ik in weekend veel last van voorweeën heb gehad.
Wat lief dat de kleine meid tegen de hand van je man ging liggen!


Mzcharlotte, Wat lief die 3d foto's! Jullie kleintje heeft ook al een lekker boller toetje zo te zien heeft die van ons ook op de echo's. Ik vind dat zo schattig :heart: Steekt die op de 2e foto de tong uit of lijkt dat maar zo?
Klopt heeft inderdaad niks te zeggen dat de baby groter dan gemiddeld is. Het is maar een berekening en kan inderdaad in een groeispurt zitten. Ik ga me er niet druk om maken je hebt nu eenmaal kleine grote en gemiddelde baby's!
Ik had je vandaag de geboorteplannen gestuurd.
Hoe is het met jullie kamertje begint het al wat te vorderen?
Was je man akkoord met de naam?

Uiltje, Wat slordig dat ze je bloeduitslagen kwijt zijn geraakt. Bij onze staat dat altijd ook in het systeem.

Happydobby, Als je de vorige keer zo vervelend hebt ervaren en niks gebruikt is uit je plan. Is het dan juist niet verstandig om toch wat dingen om papier te zetten? Je moet natuurlijk zelf weten hoor maar misschien helpt het. Ga je weer in het zelfde ziekenhuis bevallen? krijg je nu een geplande keizersnede?
Succes met de echo vrijdag! Nog even en kan je ook lekker van je verlof gaan genieten!


Grr de laptop hangt al de hele week vast. Zeer irritant als ik een site ben het bekijken en typen is al helemaal een ramp. Ben al de hele week het zeuren bij vriend dat hij de laptop eens fatsoenlijk moet nakijken ( hij is ict'er) maar dat loopt nog niet echt storm...

Vrijdag had ik wat last van voorweeën. Ik vind het lastig om te beoordelen of het zo ook echt waren omdat ik natuurlijk niet weet hoe het valt. Maar wat ik las was wel herkenbaar. Zaterdag hadden we de fotoshoot op een dik uur rijden van ons vandaan en kreeg om de paar min pijnlijke krampen. Ik zeg tegen mijn vriend en het zal mij toch niet gebeuren dat ik dadelijk in een vreemd ziekenhuis ga bevallen. Gelukkig werden ze bij aankomst al minder en heb ik verder geen last van gehad.
Hoe de foto's zijn geworden weet ik niet. Ik kon ze binnen 1 a 2 weken verwachten. Heb er wel vertrouwen in dat ze mooi zijn geworden! Ze heeft heel erg rekening houden met onze stijl en veel foto's gemaakt.

Ik merk dat ik erg onrustig begin te worden en alles graag af wil hebben. Morgen begin ik met alle baby spullen te wassen en deze week zetten we de kratten onder het bed. Hopelijk gaat dit mij wat meer rust geven en kan ik wat meer ontspannen. Slapen is nog steeds een ramp. Merk dat ik in etappes slaap.
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 19 Nov 2013 08:36

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Penelope: In ons lijstje staat theezakje nog boven mij maar ik heb haar volgens mij nooit meer zien reageren. Ik ben ook wel benieuwd of ik het eerste zal zijn. Mijn hele zwangerschap heb ik al het gevoel dat ik een paar dagen overtijd ga lopen. 11 december komt dan steeds naar boven. Maar goed datzelfde gevoel zei ook dat we een jongetje zouden krijgen... :laughcry:
Maar dat je al last van voorweeen hebt gehad! Ik kan me dan wel voorstellen dat je meer haast krijgt! Ik moet zeggen dat ik ook langzaam die druk begin te voelen. Deze week moet alles af vind ik. Tegelijkertijd begin ik ook een bepaalde rust te krijgen en merk ik dat ik er steeds meer klaar voor ben.
Ik slaap ook in etappes. Heel vermoeiend en ik kan ook echt merken dat mijn lichaam het steeds zwaarder krijgt. Overdag komt er ook niet veel uit mijn handen.
Ik ben heel benieuwd naar de foto's! Je showt ze vast wel op het forum toch?

Ik kan in huis steeds minder doen en dat is frustrerend! Ik wil nog zoveel maar het lukt niet. Ik was het natuurlijk ook heel luxe gewend want tot mijn verlof heb ik weinig tot niets hoeven laten. Gisteravond was het hier thuis ook even heel gezellig... Ik gefrustreerd, man boos op mij, ik weer in tranen. Oooh zo fijn die hormonen. Maar het voelt niet fijn, ik zit hele dagen thuis, man werkt 9 uur per dag en moet ook bijna alles thuis nog doen. Hij vindt het heel normaal maar ik niet. Maar het kan niet anders....
Vanavond weer naar de VK. Ben benieuwd wat mijn bloeddruk nu doet.
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 19 Nov 2013 08:42

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Hier nog een paar foto's van onze 3D echo.

Oogje open.
Afbeelding

Afbeelding

Met glimlach.
Afbeelding

Hier had ze ook een hele bolle toet zei de VK. Maar dat was normaal omdat ze al naar beneden lag en dan zat het allemaal wat in elkaar gedrukt of zo. Op onze echo waren ook veel haartjes te zien. Zo'n echo is wel aan te raden hoor! Zo mooi :heart:
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 19 Nov 2013 15:08

Re: Winter 2013/2014 mama's!

@tsjip jij gaat snel. Hoe was je bloeddruk?
Mooie foto’s, het lijkt al heel wat zo he!

@penelope, je hebt gelijk hoor, ik wacht even mijn eerste afspraak in het ziekenhuis af. Momenteel neig ik liever naar een geplande keizersnee.
Slapen word nu lastiger voor je, klinkt me bekend, je bereid je voor op de baby. Ik slaap nu nog wel aardig. Leuk dat je schoot goed ging.

Met theezakje gaat het goed, baby zit er nog in.

Hier weer mijn nachtdiensten overleefd. Gisteren door naar een concert, onze zoon sliep bij opa dus die moesten we ook halen. We lagen pas 1 uur erin.
M:21072011
J :08012014
<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 767

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:01

Bericht 19 Nov 2013 15:39

Re: Winter 2013/2014 mama's!

@tsjip, wat een mooie fotos! Hoe was je bloeddruk, hopelijk was alles goed.

@penelope, hier ook problemen met slapen, laatste twee dagen gelukkig wel 8 uur kunnen slapen (met wc onderbrekingen) en had het ook echt even nodig. Ben erg benieuwd naar je foto`s van de shoot :).

@happydobby, is 1900 gram redelijk dan? Ze liet mij in de waan dat het wat aan de zware kant was.. ik twijfel dan zo gauw. Hoeveel nachtdiensten heb je dan eigenlijk achter elkaar? Hopelijk kun je nu een beetje bijtanken.

Hier paar dagen ziek geweest had zondag ineens last van me maag en gisteren ook maar gelukkig gaat het nu weer.
Waarschijnlijk iets teveel chocoladepepernoten gehad zondagmiddag :P en werd meteen gestraft met overgeven en maagzuur dat was wel wat minder.
Lag vanmiddag even op de bank en onze jongste kater kwam ineens bij me liggen, heel lief :heart: en ineens zag ik dat de baby er op reageerde en golfde me hele buik ! Zo bijzonder want had het nog niet zo duidelijk gezien :)
Wanneer zetten jullie trouwens de box in de kamer, is het al erg vroeg als we dit over 1,5 week al doen? Wil namelijk de katten er aan laten wennen en wil hem er hebben staan voordat de kerstboom er komt te staan.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2863

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 19 Nov 2013 15:43

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Wij hebben de box al weken staan. En we hebben geen eens katten die moeten wennen.
<<

Anoniem6

Bericht 19 Nov 2013 17:25

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Tsjip, Wat een lief gezichtje heeft jullie dochter op de 3d erg schattig! Die van ons heeft al een boller toetje vanaf de 20 weken echo. met 20, 30 en 35 weken een echo gehad en steeds een bolle toet. Denk dat die dat van zijn mama heeft :laughcry:
Leuk dat jullie baby ook haartjes heeft vind dat toch altijd wat extra's hebben.
Ja ach de voorween zeggen toch meestal niks misschien loop ik wel tot 42 weken. Mijn gevoel zegt dat ik voor de uitgerekende datum beval en mijn vriend en ik denken allebei de 15e dan zou ik 39+2 zijn. Ben eens benieuwd of het ook gaat uitkomen. 11 december is inderdaad wel een leuke datum ben benieuwd of jullie meisje er net zo over denkt.

Haha die gefrustreerde momenten zijn hier ook wel eens tussen mijn vriend en mij!

Ik laat denk ik wel een paar foto's zien maar meeste is gemaakt in lingerie en bandeautop met broekje. Dat laatste laat ik misschien ook wel zien maar lingerie zet ik liever niet openbaar.

Uiltje, Hier staat de box vanaf 34 weken op zodat de katten konden wennen. Ben er zelf ook helemaal aan gewend nu dat het er staat. Neemt wel wat plaats in beslag. We hebben maar een kleine woonkamer.
Bah maagzuur is hier ook herkenbaar en wordt steeds erger. Mijn rennie's zijn ook nog eens op :thumbdown:
Lief dat de kat bij je komt liggen en de baby er zo sterk op reageert. Eentje slaapt vaker op mijn buik en de baby reageert er dan ook op. Hopelijk blijven ze zo lief voor de baby als die er is.
Iedereen in mijn omgeving is maar bezig ben je niet bang dat de katten jaloers worden of de baby gaan krabben. Ik wordt daar soms zo moe van. Mijn katten krabben nooit en luisteren prima en ik vind gewoon dat het eraan ligt hoe je ermee omgaat!!


Zo hier staat de 1e babywas te drogen! Ik merk toch nu met wassen dat ik erg veel babyspullen heb. Nu moet ik zeggen dat ik ook secuur ben met de verdeling ervan. Er hangt nu witte babykleren,rompers,mutsjes en sokken te drogen. Dan heb ik nog een berg beige, grijs, kleur en een beetje rood. Ben bang dat rood gaat afgeven als ik bij kleur doe. Dan zijn er nog een paar pakjes waar op staat apart wassen. Ik doe de hydrofiele doeken apart en nog eentje met beddengoed en omslagdoeken. Ik maak mijzelf misschien ook lastiger maar ben er zo zuinig op! Nu moet ik zeggen dat ik onze was ook secuur doe scheiden. Ik heb alles met neutral gewassen maar vind wel niet zo lekker ruiken. Voor ons zelf gebruiken we altijd robijn maar als kindje er niet goed op reageert kan ik alles opnieuw gaan wassen.

Verder loopt privé op sommige vlakken niet zo lekker maar durf er niet veel over kwijt bang voor meelezers. Maar laten we erop houden dat het weer familiekwestie is waar ik al eens over wat over heb los gelaten. Dan weten sommige van jullie het misschien nog.

Voelt er misschien iemand wat voor elkaar op facebook toe te voegen? Zou wel leuk vinden om ook een gezicht bij jullie te kunnen hebben:)
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 19 Nov 2013 17:34

Re: Winter 2013/2014 mama's!

@uiltje, ik heb geen idee wat zwaar is voor het termijn, het verschilt allemaal zo.
De box zetten wij pas in januari op als de kerstboom weg is. Of misschien pas als de baby er is. Wij hebben geen katten. Ik draai altijd een rits van 3 nachtdiensten. Nu nog 1 zo’n rits en dan verlof.

@penelope, ik heb meer forummama’s op FB, ik zal je een pm sturen.
M:21072011
J :08012014
<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 767

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:01

Bericht 19 Nov 2013 17:48

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Ok dan kan ik de box wel vast naar beneden halen en in elkaar zetten. (lees mijn vriend dus :angel: )

@penelope, Ben wel benieuwd wanneer jullie meisje dan besluit te komen :) .
Mijn vriend denkt dat ik de 17de ga bevallen, ik hoop aan de ene kant niet want dat is de sterfdag van mijn vader maar bij mijn vriend zit het wel een beetje in de familie om op zulke datums te bevallen. Hij zelf is bijvoorbeeld 10 jaar naar het overlijden van zijn opa geboren en zo zijn er nog een aantal datums. Ik zelf heb steeds 8 januari in mijn hoofd, maar vind 14-1-14 ook wel mooi :P
Betreft de katten dat hoor ik ook wel regelmatig of we niet bang zijn dat ze de baby wat gaan aandoen etc, maar dat heb je indd denk ik zelf ook wel in de hand. Hier als we visite krijgen van familie met kinderen zijn ze eerder erg rustig en laten ze veel meer toe ( aan staart trekken etc) maar is misschien wel anders als het je eigen kind is maar we zullen zien :)
Vervelend zeg van je prive omstandigheden :hug:

Dat is wel een goede van de Robijn had ik nog niet aan gedacht!
Wij gebruiken ook Robijn als wasverzachter en heb twee dingen al uitgewassen maar kan ik dus beter niet met wasverzachter doen ! Was je wel met bijvoorbeeld Ariel of doe je helemaal niks erbij?

Ja vind het ook wel leuk om gezichten te hebben bij jullie, zal ik je een PM sturen ?
Kunnen we zo op facebook ook een groep maken of kan dat niet?

@happydobby , ooh fijn dat je verlof in zicht is :) kijk je er naar uit?
Ja mijn vriend heeft volgens mij last van nesteldrang ofzo want hij wil alles rondom de baby voor 5 december af hebben :razz:

Pff ik merk wel dat ik de laatste dagen echt vergeetachtig word , moet echt alles opschrijven in me agenda en briefjes maken wat ik moet doen en niet mag vergeten.
Heb al paar keer gehad dat ik in de winkel stond van wat moest ik ook alweer :laughcry:
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 19 Nov 2013 17:54

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Even een korte reactie van mij op de box en katten.
Ik wilde de box ook vroeg opzetten (begin januari) maar mijn vriend vind het onzin.
Hij denkt namelijk dat onze kat er dan juist op de verkeerde manier aan went. Nu ligt er nog geen kindje in en kan de kat er lekker in liggen (ze luistert vaak alleen als het haar uitkomt :wink: )
Toen we de box kochten hebben we 'm wel even opgezet om te kijken waar die straks komt te staan en toen sprong de kat er direct in. Ik ben dus bang dat mijn vriend gelijk heeft!

Lijkt me leuk om ook een aantal van jullie op FB te hebben. Kunnen we straks de kindjes ook voorbij zien komen.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem6

Bericht 19 Nov 2013 17:58

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Oh la la, Onze sprongen in begin er ook wel eens in maar heb ze dit meteen afgeleerd. Nu springen ze er niet meer in.
Ik wilde liever dat ze nu al weten dat niet mag dan dat ze dadelijk op de baby gaan zitten. Al kan het natuurlijk dan wel weer interessant worden maar dat weet je toch nooit.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 19 Nov 2013 18:03

Re: Winter 2013/2014 mama's!

@Uiltje: Wij zetten de box ook pas zo laat mogelijk op. Ik heb niet het idee dat de hond er nou heel erg aan moest wennen. Wel ga ik balen van het ruimte tekort. Dan hebben we een speelhoek voor Ruben en een box staan.

@Penelope: Naar dat het prive even niet zo lekker loopt. Mijn geheugen is een zeef dus ik kan me niets herinneren waar het over gaat. Ik hoop in ieder geval dat het snel is opgelost of dat je het van je af kunt zetten want je hent wel andere dingen aan je hoofd natuurlijk. Mijn schoonmoeder heeft een hele hoop voor me gewassen en gestreken, ze voelde zich schuldig dat ze zo weinig voor mij kon doen omdat haar dochter (die met de tweelingzwangerschap waar het slecht mee gaat) al haar tijd opslokt. Dus alle hydrofielen enzo zijn gewassen! Ik wil nog wat pakjes bijkopen zodat ik er een stuk of 6 in totaal heb, maar ik wil niet teveel halen omdat ik eigenlijk gewoon geslachtsgericht wil kopen. Ik moet nog wel wat mutsjes halen, die heb ik na Ruben allemaal weggegooid (dat was dus mooi stom..).

@Tsjilp: Super tof die echofoto's! Wel mooi balen dat je nog zo weinig kan. Ik snap je frustratie, zo gaat het hier soms ook namelijk. Ik ben dan meer boos op mezelf en ventileer dat op mijn man. Die kijkt me dan aan en zegt dat ik het mezelf nou eens niet zo moeilijk moet maken en dan begin ik te snikken haha.

To be continued.. Mijn zoon haalt even het bloed onder mijn nagels vandaan..
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2863

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 19 Nov 2013 19:41

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Ik wil jullie ook wel ook FB :), degene die dat ook wil, mag me wel pm-en. Dan nodig ik je wel uit.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5683

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 19 Nov 2013 21:41

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Even een tip voor katten en de box.
Aluminuimfolie in leggen, dat knispert en dat vinden ze vaak niet fijn. Ook in de Maxi-Cosi, wandelwagen etc lag er bij ons folie.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem6

Bericht 19 Nov 2013 21:44

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Dora schreef:Even een tip voor katten en de box.
Aluminuimfolie in leggen, dat knispert en dat vinden ze vaak niet fijn. Ook in de Maxi-Cosi, wandelwagen etc lag er bij ons folie.


Helaas die van ons trekken zich daar niks van aan! Enigste wat hun afschrikt is de plantenspuit.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 19 Nov 2013 21:54

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Penélope schreef:
Dora schreef:Even een tip voor katten en de box.
Aluminuimfolie in leggen, dat knispert en dat vinden ze vaak niet fijn. Ook in de Maxi-Cosi, wandelwagen etc lag er bij ons folie.


Helaas die van ons trekken zich daar niks van aan! Enigste wat hun afschrikt is de plantenspuit.


Balonnen?
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 20 Nov 2013 15:03

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Mijn bloeddruk was weer goed! Wel iets hoger dan in de rest van mijn zwangerschap maar dat is heel normaal zo op het einde. De rest van de controle was ook weer helemaal prima.

Uiltje: Wat super dat je je buik zo op en neer zag golven! Hier gebeurde dat vaak 's morgens. Heerlijk gevoel. Nu zijn haar bewegingen een stuk rustiger omdat ze een stuk minder ruimte heeft. Hier staat de box al klaar. Ik heb 'm in de woonkamer geverfd een paar weken geleden en toen hebben we 'm meteen maar in elkaar gezet. Ik vond het te vroeg maar mijn man vond het overdreven om de box eerst weer naar boven te doen en daar moest ik 'm wel gelijk in geven. Hij dient nu eigenlijk mooi als extra opslag van onze zooi...

Penélope: Hier moet ze ook echt wel een bolle toet hebben. Dat hadden mijn man en ik vroeger ook allebei! Wat ons beide wel opviel is dat ze op de echo's zo'n grote neus heeft :P Maar we zullen het zien binnenkort.
Een baby met haartjes heeft inderdaad wel iets extra's. Het zag er tijdens de echo ook wel mooi uit. Van die wapperende haartjes. Volgens de VK was het een volle bos.
Best gek eigenlijk dat je een bepaald gevoel hebt van wanneer je gaat bevallen. Ik ben ook wel benieuwd of we het allemaal goed hebben. Als ze op 25 november, 5 en 12 december maar blijft zitten. Oh en liever niet te lang overtijd. :angel: Meer wensen heb ik qua datum niet. :P
Ik kan me voorstellen dat je niet alle foto's online zet. Kijk maar en dan zien we het wel.
Hier is de eerste babywas ook klaar. Nu zitten de eerste kleertjes in de machine. Ik sorteer alles wel op kleur maar de hydrofieldoeken en kleertjes zitten gewoon bij elkaar in. Ik heb ook Neutral gekocht. Puur voor het geval dat. Ik heb laatst van die Zwitsal geurbuiltjes gekocht en die hang ik op in de kast. Misschien dat er dan alsnog een lekker geurtje in haar kleertjes komt.

Elkaar op Facebook toevoegen lijkt me leuk! Een aparte groep aanmaken hoeft van mij dan weer niet zo nodig. Dan moet ik 2 dingen bijhouden en hier is soms al lastig zat voor mij.

Steep: Oh zo herkenbaar wat je schrijft over je frustraties uiten op je man en dat hij dan zo lief reageert. Zo gaat dat hier ook. Ik heb nu trouwens alweer 2 nachten een stuk beter geslapen en dat merk je overdag gelijk.

Vandaag laat ik de wasmachine overuren draaien. Alle babyspul ligt gesorteerd te wachten. Heerlijk om al dat spul weer in de handen te hebben. Zo is wassen ineens weer een stukje leuker!
Ook begin ik vandaag met het schrijven van de enveloppen. Die zijn vanmorgen binnengekomen. Heel langzaam krimpt het lijstje met alle dingen die we in huis nog moesten en wilden doen. Geeft wel een bepaalde rust.
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 22 Nov 2013 10:23

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Sommigen van jullie zijn echt al zover! Grappig dat we allemaal winter 2013/ 2014 mama's zijn maar er nog zoveel verschil tussen zit. Ik ben bijna 28 weken en moet dus nog wel even, al vind ik wel dat de tijd erg snel gaat.

Wij zetten de box op als de kerstboom weggaat (en die zetten we pas na Sinterklaas :sint: ). Dit zal dus rond de 34 weken zijn. Dat vind ik vroeg genoeg. Wij hebben niet zo'n grote huiskamer en anders staat dat ding toch maar in de weg.

We hebben inmiddels alle meubeltjes ontvangen en in elkaar gezet. De grote dingen zijn nu dus af en dit weekend gaan we shoppen voor lakentjes, badje, aankleedkussen, gordijnen, etc. Ook de kinderwagen hebben we nu binnen. Als het kamertje wat meer aangekleed is zal ik foto's maken. Nu is het nog zo kaal met alleen de meubeltjes erin. Wij hebben dit kamertje alleen is onze babykamer veel kleiner haha. Maar het past allemaal prima.

Afbeelding

Penelope: leuk zo'n zwangerschapsshoot! Ik twijfel hier nog over.

Met mij gaat het verder redelijk. Ik begin steeds meer lichamelijk klachten te krijgen (lage rugpijn, slecht slapen) en mijn benauwdheid neemt enorm toe. Ook heb ik sinds gisteren rode pijnlijke uitslag op mijn benen. Het ziet er zo gek uit en doet echt zeer. Vandaag maar weer een bezoekje aan de huisarts brengen. Hoe gaat het verder met iedereen?
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 22 Nov 2013 12:00

Re: Winter 2013/2014 mama's!

@uiltje, hier ook een groeiecho gehad vanmorgen en ook bij mij is de schatting 1900 gr nu.
Ja verlof lijkt me lekker, het word nu toch wat zwaarder, morgen en maandag heb ik een dagdienst gekregen en dan nog 3 nachten werken.

@isabel, mooie meubels hebben jullie.

Hier vanmorgen een extra echo gehad ivm met de nieren, die waren met 20 weken niet goed te beoordelen. Alles was goed en kindje ligt goed op groei. Vanavond lekker uit eten en morgen draai ik een extra dienst op de revalidatieafdeling. Het is wel 7 uurtjes maar we hebben ook nog opnames, dan kan ik zitten!
Zondag niks en maandag morgen ook weer werken, daarna ga ik aftellen met nog 3 nachtdiensten.
M:21072011
J :08012014
<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 767

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:01

Bericht 22 Nov 2013 12:41

Re: Winter 2013/2014 mama's!

@tsjip ; ja was echt bijzonder om te zien. Ik moet daar wel echt rustig voor gaan zitten/liggen wil ik dat merken.
Merk indd ook sochtends als ik net wakker ben en nog even blijf liggen dat de baby erg actief is :)
Ja dat is dan ook wel een beetje dubbel om hem dan weer in en uit elkaar te zetten.
Als je wil mag je me wel PMen dan voeg ik je wel toe op facebook :)

@isabel, wat een leuke meubeltjes voor de babykamer ! Mocht je bij de hema wat dingen voor de babykamer willen halen, zag dat ze dit weekend online 20% procent korting hebben op 5 producten, scheelt soms toch aardig :).

@happydobby, Fijn dat het met de niertjes ook goed en de rest natuurlijk ook ! Blijft toch altijd even spannend vind ik.
Veel plezier met je etentje en aftellen maar tot je laatste dienst !

Hier gisternacht slecht geslapen, was om 4:00 al klaar wakker maar gelukkig heb ik vannacht heerlijk weer geslapen :)
Vanmiddag gaan we weekendje weg en heb er echt zin aan , mijn vriend werkt tot 12:00 en dan gaan we even thuis lunchen en dan rijden we die kant op. Wel fris is het nu buiten zeg, brr ben blij dat ik laatst een lekkere warme poncho heb gekocht.
Fijn weekend alvast :)
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 22 Nov 2013 13:08

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Veel plezier dit weekend Uiltje!! Geniet ervan!
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers