Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Goedkoopste vs duurste huis

<<

Anoniem271

Bericht 05 Nov 2019 13:46

Re: Goedkoopste vs duurste huis

Feline schreef:Ik weet even niet zo snel wat het duurste en goedkoopste is maar om je een idee te geven.. dit zijn m'n achterburen.. Niet normaal!

https://www.funda.nl/koop/amsterdam/app ... cht-213-a/


Wauw, zoveel geld voor zo weinig ruimte. Ik kan me dat als dorpsmeisje echt niet voorstellen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43579

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 05 Nov 2019 21:04

Re: Goedkoopste vs duurste huis

Minx schreef:Vond het programma best wel tegenvallen. Leuk om de huizen te zien maar als mensen aangeven max een uur reistijd naar werk waarom gaan ze dan op een uur zitten op een stuk waar elke dag mega file staat. Dat zijn toch echt serieuze overwegingen.


Ik vond het wel een heel leuk programma eigenlijk! Maar wel met je eens dat dat ene huis wel echt te ver weg lag. Die andere twee waren best wel prima opties geweest voor ze, ook qua locatie. Ben benieuwd of ze daar dan ook de locaties van mogen weten achteraf en alsnog mogen bekijken.
Let's discover the world together.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 05 Nov 2019 22:05

Re: Goedkoopste vs duurste huis

Goedkoopste huis:
Hoekhuis van een rijtjeswoning
192.500 k.k.
84 m² / 160 m²5 kamers

Duurste huis:
Vrijstaand huis
€ 599.000 k.k.
274 m² / 1.880 m²6 kamers
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 05 Nov 2019 22:07

Re: Goedkoopste vs duurste huis

Gek om te zien, dat we ons huidige huis (2onder1kap) nog voor minder hebben gekocht dan momenteel het goedkoopste huis.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 05 Nov 2019 22:09

Re: Goedkoopste vs duurste huis

Marin schreef:
Minx schreef:Vond het programma best wel tegenvallen. Leuk om de huizen te zien maar als mensen aangeven max een uur reistijd naar werk waarom gaan ze dan op een uur zitten op een stuk waar elke dag mega file staat. Dat zijn toch echt serieuze overwegingen.


Ik vond het wel een heel leuk programma eigenlijk! Maar wel met je eens dat dat ene huis wel echt te ver weg lag. Die andere twee waren best wel prima opties geweest voor ze, ook qua locatie. Ben benieuwd of ze daar dan ook de locaties van mogen weten achteraf en alsnog mogen bekijken.


Mwoah zo moeilijk is het niet om die locaties te achterhalen. Huis 1 is nog niet verkocht, ten minste volgens funda, huis 2 en 3 wel.

Ik ergerde me ook vooral aan die vrouw. Gevoelsmatig kwam ze echt uit reservaat Amsterdam en had ze echt geen idee hoe de rest van Nederland er uit zag. Want alles in Sleeuwijk was zo schattig en rustig maar ze moesten toch wel echt ergens ‘een koffietje’ kunnen doen.....
2015 💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43579

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 05 Nov 2019 22:13

Re: Goedkoopste vs duurste huis

Minx schreef:Ik ergerde me ook vooral aan die vrouw. Gevoelsmatig kwam ze echt uit reservaat Amsterdam en had ze echt geen idee hoe de rest van Nederland er uit zag. Want alles in Sleeuwijk was zo schattig en rustig maar ze moesten toch wel echt ergens ‘een koffietje’ kunnen doen.....


Nou ja dat is toch ook een groot verschil met Amsterdam? Ik vond het er ook doods uit zien. Ook al weet je hoe de rest er uit ziet, dan moet je er nog wel willen wonen. Ik zou dat ook echt precies hebben zo denk ik. Ik denk ook niet dat dit echt heel erg bij hen had gepast.
Let's discover the world together.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 06 Nov 2019 11:00

Re: Goedkoopste vs duurste huis

Sleeuwijk ligt dichtbij de Biesbosch, vestingstad Woudrichem en Gorinchem en de A27 zit dichtbij. Het heeft zo'n 5.700 inwoners. Overigens kunnen ze ook elders gaan werken. Als jullie of het stel in het programma dat al klein vinden dan is de plaats waar ik opgroeide al helemaal klein met nog geen 2.500 inwoners en een snelweg op minstens een kwartier rijden. Dat met theetje etc vind ik overdreven en toen ze de plaats gingen verkennen was dat volgens mij op een doordeweekse dag opgenomen. In alle vergelijkbare plaatsen is het op een werkdag natuurlijk leeg in het centrum.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43579

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 06 Nov 2019 11:11

Re: Goedkoopste vs duurste huis

Fred schreef:Dat met theetje etc vind ik overdreven en toen ze de plaats gingen verkennen was dat volgens mij op een doordeweekse dag opgenomen. In alle vergelijkbare plaatsen is het op een werkdag natuurlijk leeg in het centrum.


Ik wil ook wel eens graag doordeweeks een koffietje drinken. Ik vind een beetje reuring wel fijn, is mijn persoonlijke voorkeur. Wat dat betreft vind ik het dorp waar ik nu woon prima. Rustig genoeg maar niet té. Ieder z'n voorkeur toch? Ik kan me heel goed voorstellen dat voor mensen uit Amsterdam een woonplaats als Sleeuwijk toch een (Merwede) brug te ver is. Dat geeft toch ook niet? In die zin fijn dat zij daar zo achter zijn gekomen. Ik heb eigenlijk wel zin in nog een aflevering van dit programma volgende week, vond het wel leuk!
Let's discover the world together.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 06 Nov 2019 11:13

Re: Goedkoopste vs duurste huis

In onze stad met 30.000 inwoners is door de week ook echt niks te beleven als je gaat lunchen of wat gaat drinken! Het hier is al een gigantisch verschil met Utrecht. Als je dan Amsterdam gewend bent, vind je alles snel veel te rustig denk ik..
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 06 Nov 2019 12:39

Re: Goedkoopste vs duurste huis

Zal ook te maken hebben of de plaats een markt heeft. Hier in de buurt is er 2x in de week een markt. Een is wat kleiner, maar dan staat er wel een erg goede visboer en haal ik wel eens een visje mocht ik op die dag vrij zijn. Het klopt, dat zelfs plaatsen met 30.000 inwoners doordeweeks het winkelcentrum rustig is. Dat is hier ook. Zit helaas ook steeds meer lege winkels tussen wat het centrum niet ten goede komt. Merkwaardig genoeg komen er wel steeds meer lunchrooms en horeca. Soms denk ik wel eens kan dat wel allemaal rendabel zijn? Hier is wel meer reuring dan geboorteplaats maar de hoofdredenen om hier te gaan wonen is toch wel meer voorzieningen en oprit snelweg dichtbij. Een heel grote stad zou ik niet fijn vinden en zolang deze plaats niet tot de 10 grootste plaatsen van Brabant gaat horen vind ik het best.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43579

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 06 Nov 2019 12:43

Re: Goedkoopste vs duurste huis

Ik snap je markt argument denk ik niet helemaal, of bedoel je dat er daardoor meer mensen de straat op gaan?

Hier is een markt op woensdag (maar ik vergeet 't altijd) maar er is hier eigenlijk altijd wel reuring in 't dorp, welke dag dan ook, al is het logischerwijs in 't weekend wel drukker.
Ik ben natuurlijk elke dag vrij en heb niet 't idee dat ik in m'n eentje in 't dorp loop, integendeel zelfs. Gelukkig maar!

Leegstand is zo zonde hè.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 06 Nov 2019 13:03

Re: Goedkoopste vs duurste huis

Er is hier ook wel markt, maar dat zorgt niet ineens voor veel reuring in het hele centrum ofzo.
Dat zorgt alleen voor bejaarden die de hort op gaan :P

Nou moet ik zeggen dat het hier nooit uitgestorven is ofzo. Maar het is geen grote stad. Je hoeft niet in een lunchroom te gaan zitten om mensen te kijken want er zullen geen hordes langskomen.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 06 Nov 2019 13:08

Re: Goedkoopste vs duurste huis

De markt trekt wel wat mensen aan, die dan bijv. ook eerst even gaan shoppen in de winkels. De markt staat hier pal naast het winkelcentrum op een plein. Het is niet zo dat er geen volk is op de doordeweekse dagen. Op woensdag is het denk ik het drukst dan, maar het is wel wat rustiger dan in het weekend.

De leegstand is zeker zonde. Ik zag laatst dat ze op de lege panden een soort van stickers op de ramen plakten van winkelend publiek. Waarschijnlijk om het minder op te laten vallen. Met name in een straat aan een kant is er behoorlijk veel leegstand. Echt zonde want je kunt hier zo leuk een rondje lopen (hoef je niet dubbel te lopen om het grootste gedeelte te kunnen zien).
<<

Anoniem300

Bericht 06 Nov 2019 13:19

Re: Goedkoopste vs duurste huis

Ik ben het wel eens met Fred dat een markt door de weeks vaak wel meer mensen aantrekt.
Ik moet zeggen wij hebben markt op zaterdag hier in het dorp (redelijk groot dorp in brabant).daar is het altijd gezellig druk.
Toch is hier in het dorp ook wel altijd wel te doen en dat vind ik inderdaad in Sleeswijk niet.
Ik zal nooit in Amsterdam of een andere grote stad willen wonen maar zo'n klein dorp vind ik dan ook weer niks.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 07 Nov 2019 03:22

Re: Goedkoopste vs duurste huis

1 van de eisen van de plek waar ik woon is inderdaad dat er wat gezelligheid op loopafstand is, en sowieso een cafeetje. Het is echt waar ik blij van word: 's morgens een kopje koffie drinken met mijn zoon (die dan een babychino krijgt). Dus als ik in zo'n dorp kom te wonen word ik snel doodongelukkig denk ik ;)
Maar ben ook geen stadsmens, dus een gulden middenweg is dan wel perfect. Zoals waar ik nu woon.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 07 Nov 2019 09:43

Re: Goedkoopste vs duurste huis

Bij mij moet zoiets op fietsafstand zijn. Het centrum hier ligt op minder dan 10 minuten fietsafstand, het stuk fietsen gaat ook nog door een park en gelukkig niet langs een drukke weg op. Een supermarkt ook. Dat is voor mij voldoende. We hebben een vrij actieve buurtvereniging, dus voldoende roering voor mij. In centrum kom ik zelfs eigenlijk te weinig om te winkelen of ergens te gaan eten. Soms zelfs een maand niet.
<<

Anoniem321

Bericht 08 Nov 2019 09:42

Re: Goedkoopste vs duurste huis

Kun je nagaan, ik woon in een dorp met 600 inwoners.
Daarvoor heb ik in een iets groter dorp met een duizend of 4 mensen gewoond.
Dat dorp heeft een redelijk centrum met genoeg winkels, een paar cafe's en restaurants.
3 jaar geleden zijn we dus verhuisd naar een klein dorp met nul voorzieningen.
Maar wel met het mooie vrijstaande huis met grote tuin en vrij uitzicht.
Zo'n zelfde huis in het grotere dorp kost ongeveer een ton meer.
Ik heb echt voor de rust en ruimte gekozen. Dan vind ik voorzieningen minder belangrijk. Die kan ik wel opzoeken (met de auto) als ik wil.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 08 Nov 2019 10:00

Re: Goedkoopste vs duurste huis

Kan ik mij voorstellen Olifant, maar als ik vroeger toen ik wel woonde in een dorp met bijna geen voorzieningen (op een bakker, friettent, café) kijk en hoe mijn ouders altijd een kwartier moesten rijden om boodschappen te kunnen doen en dus altijd heel precies insloegen voor een week (of bulkvoorraden aanlegde als er reclame was en ze zo die zaken niet vaker hoefde te kopen. Ze slaan veel in een kelder op, waar dan een kwart van de producten de datum verloopt). Dat wil ik niet. Met de auto is het nog geen 5 minuten rijden. De ruimte die mijn ouders hebben is enorm. Ook een vrijstaande woning en voor mijn vader is het een hobby om het te onderhouden (is met pensioen).
<<

Anoniem269

Bericht 08 Nov 2019 10:01

Re: Goedkoopste vs duurste huis

Ik heb dat ook Marsy. In de buurt in Amsterdam waar ik nu woon vind ik het al hartstikke rustig haha. Ik wil wel op loopafstand van een leuk tentje zitten. Gewoon voor een gezellig wandelingetje. Beetje onder de mensen, beetje kleppen met de buren en de ondernemers in de buurt. Nu wonen wij voor ons ideaal, vlak aan het park waar een paar leuke tentjes zitten. Rustig, natuur en toch onder de mensen.

Maar voor een ander is het hier weer te druk of te rustig. Zijn de huizen te klein etc. Het is zo persoonlijk.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43579

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 08 Nov 2019 10:03

Re: Goedkoopste vs duurste huis

Claire**** schreef:Het is zo persoonlijk.


Dit ja. En het klinkt leuk waar je woont.

Ik heb zelf nooit de ambitie gehad om echt midden in een stad te wonen maar ik wil wel wat leven om mij heen. Ik vind het het allermeeste waard van ons huis dat wij op 200m lopen van winkels wonen. Als wij ooit zouden verhuizen zou ik dat het grootste gemis vinden. Zelfs op de fiets vind ik al gedoe, eigenlijk loop ik alles.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem269

Bericht 08 Nov 2019 10:06

Re: Goedkoopste vs duurste huis

Ja ik vind dat ook gedoe Marin. Onze plaatselijke supermarkt is dus rete klein. Dus ik ga steeds op de fiets naar m'n oude supermarkt. Dat vind ik dus ZO onhandig dat ik overweeg om boodschappen thuis te laten bezorgen.
Daarnaast vind ik Amsterdam geen grote stad, eerder een groot dorp. Ook qua type bewoner. Ik zou bijvoorbeeld niet snel in een stad als LA of iets dergelijks kunnen wonen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43579

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 08 Nov 2019 10:11

Re: Goedkoopste vs duurste huis

Claire**** schreef:Ik zou bijvoorbeeld niet snel in een stad als LA of iets dergelijks kunnen wonen.


Ik ken LA niet goed genoeg (alleen van zo'n standaard reis daar naar toe en toen vond ik het geen leuke stad). San Francisco zou ik wel willen en kunnen wonen (behalve voor de huizenprijzen), dat is ook een gemoedelijk dorp eigenlijk (althans, sommige wijken). Gaat nooit meer gebeuren hoor, maar daar zou ik wel kunnen aarden ja.

En ja boodschappen bezorgen is ideaal! Ik laat de bulk ook bezorgen en de rest haal ik bij kleine lokale delicatessenwinkeltjes. Ik kom bijna elke dag wel even in ons 'saaie dorp'. (nee hoor ik woon hier heerlijk :thumbup: ).
Let's discover the world together.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 08 Nov 2019 10:28

Re: Goedkoopste vs duurste huis

Ik woon natuurlijk in een grote stad Claire, maar zit bewust in de buitenwijken ervan. Ben in half uur in de stad stad, maar woon nu in een soort dorpje, net als jij. Maar zou ook Amsterdam verkiezen boven S.ydney hoor (mits Amsterdam hier is haha).
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem269

Bericht 08 Nov 2019 17:21

Re: Goedkoopste vs duurste huis

Amsterdam met het weer/klimaat van Sydney zou ideaal zijn :-)
<<

Anoniem332

Bericht 08 Nov 2019 18:34

Re: Goedkoopste vs duurste huis

Marin schreef:
Claire**** schreef:Ik zou bijvoorbeeld niet snel in een stad als LA of iets dergelijks kunnen wonen.


Ik ken LA niet goed genoeg (alleen van zo'n standaard reis daar naar toe en toen vond ik het geen leuke stad). San Francisco zou ik wel willen en kunnen wonen (behalve voor de huizenprijzen), dat is ook een gemoedelijk dorp eigenlijk (althans, sommige wijken). Gaat nooit meer gebeuren hoor, maar daar zou ik wel kunnen aarden ja.

En ja boodschappen bezorgen is ideaal! Ik laat de bulk ook bezorgen en de rest haal ik bij kleine lokale delicatessenwinkeltjes. Ik kom bijna elke dag wel even in ons 'saaie dorp'. (nee hoor ik woon hier heerlijk :thumbup: ).


Behalve de kans op een grote aardbeving lijkt
Mij het ook een heerlijke stad om te wonen.

Voorheen woonde wij op een super locatie in de stad. Kruipend naar een straat voor restaurants en kroegen. Naast diverse musea, twee parken en grote bezienswaardigheden. Helaas was het een te klein huurhuis. Nu een koophuis met veel m2 nog steeds in de stad, in z’n wijk met allemaal huizen uit dezelfde periode voor de oorlog.
Fijne is dat we hier meer contact hebben met de straat en de buren, kov is er. Zelfstandig ondernemers waar we boodschappen doen.

Mis alleen wel ‘de stad’ hier. Ook omdat ik in een andere stad werk.
Ik vraag mij soms af hoe mijn dagen gevuld zouden zijn als ik in een Vinex-wijk zou wonen.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers