Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Werk & studie biechttopic

<<

Anoniem307

Bericht 04 Nov 2019 14:43

Re: Werk & studie biechttopic

Het hele middag-verhaal duurde tot 12.45u. ?‍♀️ Naar huis gaan loonde de moeite niet, dus ik ben nu te vroeg voor mijn afspraak. Hun cappuccino smaakt wel lekker. ??
<<

Anoniem336

Bericht 04 Nov 2019 17:28

Re: Werk & studie biechttopic

Hoe ging het gesprek bij werkgever nr 2 Isles?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 04 Nov 2019 17:33

Re: Werk & studie biechttopic

Ja ben ook benieuwd! Hopelijk ging het goed!
#teammaple🍁
<<

Anoniem307

Bericht 04 Nov 2019 19:12

Re: Werk & studie biechttopic

Het tweede gesprek ging bagger. Ik heb mijn excuses aangeboden en daarop kwam de terechte vraag of ik ook zo was geweest bij het uitzendbureau. Ik weet niet wat het is, ik wil iets heel erg graag en klap dan dicht/krijg spontaan adhd/zeg domme dingen. Ik verwacht de afwijzing binnen enkele dagen. Tenzij de intercedente hen nog kan overtuigen van mijn goede kanten. Echt, dit is zo k. Gelukkig heb ik baan 1 gewoon.
<<

Anoniem284

Bericht 04 Nov 2019 19:37

Re: Werk & studie biechttopic

Oh wat balen. Wat heb je dan precies gedaan of gezegd waardoor ze die vraag stelden?
<<

Anoniem307

Bericht 04 Nov 2019 19:42

Re: Werk & studie biechttopic

Ja, wat heb ik niet gedaan? Ik stelde mezelf voor en gooide er een paar goede dijenkletsers in. Daar zit gewoon niemand op te wachten. Ook heb ik tijdens zo'n gesprek het idee geen Nederlands te spreken of te verstaan. Ik moet heel erg lang nadenken voor ik antwoord kan geven, terwijl ik in mijn hoofd al tig antwoorden de revue heb laten passeren. Ik merkte het al gedurende dit weekend, dan ben ik gewoon drukker dan normaal. En blanco, ik weet gewoon niets meer. Of in ieder geval weet ik niet meer wat goed of fout is. Ik ratel maar wat.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 04 Nov 2019 20:53

Re: Werk & studie biechttopic

He shit, wat een vervelende ervaring dan. Had je dat niet bij het gesprek van de werkgever waar je de baan al wel van binnen hebt?
#teammaple🍁
<<

Anoniem307

Bericht 04 Nov 2019 21:00

Re: Werk & studie biechttopic

Nee, niet echt. Ik wilde de baan ook niet echt. Had meer nadelen dan voordelen. Maar mijn man en ik hebben afspraken gemaakt en daar moet ik me ook aan houden. Het vooruitzicht dat er heel veel doorgroeimogelijkheden zijn maakt de baan aantrekkelijk, maar ik weet nu al dat ik daar niet voor in aanmerking kom. Zul je net zien dat het wel het geval is. Maar dat heeft mijn zenuwen wel tegengehouden.
<<

Anoniem313

Bericht 04 Nov 2019 21:24

Re: Werk & studie biechttopic

Ja, soms heb je dat he. Als je iets heel graag wil, staat er meer op het spel en ben je onzekerder. En als het je niet gek veel kan schelen ben je ontspannen en gaat het beter.
Misschien, als je straks aan de slag bent en je vindt iets nieuws, helpt het wel dat je al werk hebt, ook al is het niet je droombaan. Solliciteren vanuit werk is zoveel minder zenuwslopend dan vanuit niets.
Dus toch gewoon gefeliciteerd met je nieuwe baan, dat is hartstikke goed van je!
<<

Anoniem307

Bericht 04 Nov 2019 21:30

Re: Werk & studie biechttopic

Ik denk dat het op het eind wel meevalt. Ik moet uit mijn comfortzone, want reizen met ov, maar het is met de trein en niet met de bus. En de trein vind ik altijd wel leuk. Vraag me wel af hoe leuk ik het nog vind na een jaar, maar ik moet niet klagen. Hier hebben ze tenminste een treinspoor met echte treinen. :laughcry: En tijdens het tekenen van wat documenten had ik wel een duidelijke klik met mijn nieuwe collega, ze deed me erg denken aan mijn beste vriendin, dus dan moet het goed komen. Wel jammer natuurlijk, maar misschien over een jaar. En wie zegt dat ik over een jaar weg wil van mijn huidige werk?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 04 Nov 2019 22:01

Re: Werk & studie biechttopic

Precies! Goed dat je het een kans geeft. En treinen biedt ook weer allemaal leuke opties: je kunt podcasts gaan luisteren en luisterboeken en dat kan heel leuk en leerzaam zijn.
#teammaple🍁
<<

Anoniem307

Bericht 04 Nov 2019 22:06

Re: Werk & studie biechttopic

Dat moet helemaal goed komen. Kun je die dingen luisteren op je telefoon? :palm:
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 04 Nov 2019 22:11

Re: Werk & studie biechttopic

Zeker! Als je een iPhone hebt dan zit er al een podcast-app ergens in een mapje. Daar kun je zoeken naar leuke podcasts.

Je kunt ook podcasts luisteren via spotify.

En luisterboeken kun je bijvoorbeeld luisteren via de app Luisterbieb, daarvoor heb je wel een gewoon bieb abonnement nodig. Maar er zijn wellicht ook wel gratis apps voor, dat weet ik niet.
#teammaple🍁
<<

Anoniem307

Bericht 04 Nov 2019 22:14

Re: Werk & studie biechttopic

Samsung, hier. Maar ik zal het eens uitzoeken hoe het op een Samsung werkt. Lijkt me handiger dan proberen te lezen in een papieren versie. Dat lukte in de bus ook nooit.
<<

Anoniem307

Bericht 05 Nov 2019 19:52

Re: Werk & studie biechttopic

Vandaag de afwijzing mogen ontvangen. Ze vonden mijn lichaamstaal een erg negatieve lading hebben. Ik weet dat ik door de verkeerde medicatie (stofnaam i.p.v. merknaam) lichtelijk tot gigantisch agressief ben in houding, maar dat het zo erg kon zijn? Gelukkig heb ik mijn merknaam weer sinds vier dagen, zodat dit niet weer voorkomt. Ik heb dit nog nooit meegemaakt en snap ook niet waarom ik opeens zo over kom. Maar mijn fout, neem ik mijn verantwoordelijkheid voor.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 06 Nov 2019 21:00

Re: Werk & studie biechttopic

Wat vervelend dat het allemaal zo gelopen is. Het doet me, niet lullig of sarcastisch bedoelt, een beetje denken aan die aflevering van Friends waarin Chandler moet solliciteren maar ook negatief gedrag gaat vertonen. In ieder geval heb je het geprobeerd én je hebt een baan in de pocket is je hebt in ieder geval die twee dingen heel goed gedaan.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem307

Bericht 06 Nov 2019 21:15

Re: Werk & studie biechttopic

Ik heb die aflevering laatst nog gezien, Lady. En inderdaad, zo zag het er ongeveer uit. :palm:

Ik moet van mijn moeder naar de huisarts. De medicijnenwissel heeft me niet goed gedaan. Maar goed, ik moet gewoon goed op mijn gedrag letten.En het komt dan vast wel goed. Daarbij heb ik mijn oude medicijn weer terug, dus dan moet het sowieso goed komen.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 06 Nov 2019 21:39

Re: Werk & studie biechttopic

Hee en je zei laatst iets over dat als je iemand van het forum op straat zou tegenkomen dat je dan niet met diegene zou kunnen praten, of diegene groeten, omdat je dat lastig vindt. Heeft dat hier mee te maken denk je? Is dat een soort angst op sociaal gebied (sorry als je het hier niet over wilt hebben! Ik probeer mee te denken)
Want als zoiets je in de weg zit lijkt me dat wel heel vervelend, of heb je er niet zo’n last van?
#teammaple🍁
<<

Anoniem307

Bericht 06 Nov 2019 21:46

Re: Werk & studie biechttopic

Het is niet erg hoor. Ik ben o.a. gediagnosticeerd met een sociale fobie. Ik heb mezelf foefjes aangeleerd waardoor ik redelijk kan functioneren in de buitenwereld. Maar er zijn en blijven dingen heel erg lastig. Ik moet ook altijd goed opletten dat ik weinig stress heb, want hoe stressvoller de situatie, bijvoorbeeld een sollicitatiegesprek, hoe vervelender het gesprek zal gaan verlopen. Maar ik heb het eigenlijk nooit over de sociale fobie, omdat ik niet het stempeltje wil zijn.
<<

Anoniem313

Bericht 06 Nov 2019 21:56

Re: Werk & studie biechttopic

Oh dat snap ik, dat je het niet wilt zijn. Zou ik ook hebben.
Sollicitaties zijn natuurlijk stressvol en jij bent daar dus in benadeeld, terwijl werk je waarschijnlijk zoveel goed zo doen. Niet eerlijk. Heb je hier hulp bij?
<<

Anoniem307

Bericht 06 Nov 2019 23:50

Re: Werk & studie biechttopic

Ik heb twee jaar therapie achter de rug. En ik slik prozac tot de stress uit ons leven is. Ik weet wat mijn valkuilen zijn en wanneer ik rust moet nemen. En als ik lekker in mijn vel zit, dan gaat het ook echt goed. Dan ben ik aardig, maak ik gevatte opmerkingen zonder iemand te beledigingen en ben ik, volgens mijzelf, echt wel een leuk mens. Maar zit ik in de stress, zoals afgelopen week, dan ben ik een verschrikkelijk mens. Mensen denken vaak dat ik dat sarcastisch bedoel of mezelf expres onderuit probeer te trappen, maar je kunt aan alles in mij merken dat het even niet gaat. Zie gewoon al de discussies op het forum. :laughcry:

Dit is ontstaan door een medicijnwissel. Het ging namelijk helemaal goed. Ik had ook een sollicitatiegesprek bij U, waar ik glansrijk doorheen kwam, en toen moest ik switchen van medicijn. Ik was niet lichtelijk agressief, maar verschrikkelijk agressief. Alles is me teveel, ik wil het liefst mijn man zijn ogen uitkrabben en ik frustreer mezelf door niet normaal met anderen te kunnen praten. Want dat wat ik word, zo agressief en verschrikkelijk vervelend in de omgang, ben ik helemaal niet. En ik ben ook best goed in het werk dat ik moet doen, al zeg ik het zelf. Ik kreeg laatst een afwijzing voor een functie omdat ze dachten dat ik net even dat stukje ervaring mistte. Dat was zo fijn om te horen. Dat zegt dat ik gewoon een fatsoenlijk gesprek heb kunnen voeren.

Maar goed, dat was weer genoeg psychologie voor een avond. ;)
<<

Anoniem271

Bericht 18 Nov 2019 12:47

Re: Werk & studie biechttopic

-
Laatst gewijzigd door Anoniem271 op 18 Nov 2019 15:02, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 12:15

Bericht 18 Nov 2019 12:51

Re: Werk & studie biechttopic

Biechtje schreef:Hier een heel zenuwachtig biechtje.
Momenteel werk ik al 13 jaar bij dezelfde werkgever, heb vroeger alleen 2x gesolliciteerd voor een bijbaantje, mijn huidige baan "kreeg" ik gewoon zonder gesprek of wat dan ook.
Mijn werkzaamheden lopen dankzij internet en automatisering terug, steeds vaker verveel ik mij. Ik ben niet actief gaan solliciteren, maar heb mijn linkedin profiel een half jaar geleden op beschikbaar gezet.

Vorige week kreeg ik een bericht van een bedrijf hier in de buurt dat ze geïnteresseerd waren, maandag hebben we gebeld en dinsdag heb ik op verzoek van hen nog een cv gemaakt en opgestuurd. Afijn, aanstaande vrijdag heb ik een gesprek daar. De bedoeling gaat zijn dat ik 3 dagen daar ga werken en 2 dagen bij mijn huidige werk blijf, dat heb ik ook telefonisch al aangegeven en dat is geen probleem. Momenteel werk ik in een klein bedrijf, dit is een multinational met 1200 werknemers door heel Europa. Ik weet ook dat ik het kan en toch twijfel ik aan mijzelf.
Ik ben bloed zenuwachtig, heb totaal geen idee wat ik moet verwachten, wat ik aan moet doen en alle scenario's vliegen door mijn hoofd. Jullie hebben dus ook eigenlijk niks hieraan, maar ik hoop dat jullie mij wat kunnen helpen met relativeren.


Na 2 gesprekken ben ik aangenomen :banaan: 2 december begin ik.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 18 Nov 2019 16:53

Re: Werk & studie biechttopic

Wat goed Misoe! Gefeliciteerd, wat ga je doen?

Ik heb jouw post helaas gemist Ise.
30-04-2017
<<

Anoniem271

Bericht 18 Nov 2019 17:31

Re: Werk & studie biechttopic

Gefeliciteerd Misoe!

Was sneller opgelost dan ik dacht haha, dus ik heb het alweer weggehaald ?
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron