Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Werk & studie biechttopic

<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 01 Nov 2019 20:39

Re: Werk & studie biechttopic

Hee wat gaaf Suus! Dat lijkt me echt perfect voor jou. Ik heb jaren in dat werkveld gezeten en ook lang geleden zelf wat behandelingen mogen geven. Zo leuk en waardevol!! Wat goed! Ik ben ook benieuwd waar ?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 01 Nov 2019 20:52

Re: Werk & studie biechttopic

Daar waar Pitty zegt ?
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Romee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 538

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:21

Bericht 01 Nov 2019 20:54

Re: Werk & studie biechttopic

Wat leuk Suus! Gefeliciteerd!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 01 Nov 2019 21:05

Re: Werk & studie biechttopic

Wat leuk! Sluit dat ook aan bij je opleiding?
❤ 7 juni 2018
<<

Pitty

Bericht 01 Nov 2019 21:15

Re: Werk & studie biechttopic

Grappig, dan worden wij wellicht collega’s ?
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 01 Nov 2019 21:33

Re: Werk & studie biechttopic

Oh echt Pitty? Doe jij hetzelfde of wat anders?
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 02 Nov 2019 14:11

Re: Werk & studie biechttopic

Ohh en een fijne werkgever is dat volgens mij! Wat tof! Dit gaat je vast zo goed bevallen, zie het helemaal voor me :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem307

Bericht 02 Nov 2019 21:28

Re: Werk & studie biechttopic

Ik hoef geen eigen topic en toch zit ik met een gewetensvraag.

Aankomende maandag teken ik mijn uitzendcontract voor een overheidsinstelling. Het gehele programma duurt tot 15.30u. Maar ik heb om 15.00u een sollicitatiegesprek bij een andere overheidsinstelling. De verdiensten bij de tweede overheidsinstelling zijn beter. De bereikbaarheid met auto is beter. De functie is leuker. Maar ik heb hem nog niet. Kan ik het maken om na het tekenen weg te gaan? Laat ik dan niet een verschrikkelijk slechte indruk achter? Wat me voor de eerste overheidsinstelling tegen staat is het feit dat het met de auto slecht tot niet te bereiken is. Ik heb een hekel aan het ov. Terwijl de werkzaamheden, voor nu, langduriger zijn dan bij de tweede overheidsinstelling. Ik neig heel erg naar de tweede werkgever, maar mijn man zegt dat ik 'maar gewoon' voor de eerste werkgever moet gaan. En ik twijfel. Wat zouden jullie doen?
<<

Anoniem279

Bericht 02 Nov 2019 21:43

Re: Werk & studie biechttopic

Als je twijfelt, waarom ga je dan überhaupt tekenen?
<<

Anoniem269

Bericht 02 Nov 2019 21:44

Re: Werk & studie biechttopic

Wat wordt er na het tekenen van je verwacht? Want als er van je verwacht wordt dat je tot 15:30 uur blijft en het is je eerste werkdag dan kun je t niet maken om weg te gaan. Kun je je sollicitatie gesprek niet een weekje verzetten?
<<

Anoniem286

Bericht 02 Nov 2019 21:44

Re: Werk & studie biechttopic

Ik zou een van beide afspraken verzetten? Maar daar ben je nu rijkelijk laat mee.
<<

Anoniem307

Bericht 02 Nov 2019 21:46

Re: Werk & studie biechttopic

Het is een kennismakingsdag. Ik kan het gewoon niet maken om af te bellen, want geld is geld. Maar als ik eerlijk ben wil ik gewoon die andere baan. En ik maak echt een goede kans. Maar niets is zeker in het leven natuurlijk en om nu zonder baan te zitten...
<<

Anoniem269

Bericht 02 Nov 2019 21:51

Re: Werk & studie biechttopic

Ik zou me focussen op de baan die je hebt en netjes met die kans omgaan. Ze kunnen je er zo uitgooien in je proeftijd. Als je op de kennismakingsdag er al tussenuit knijpt sta je gelijk 3-0 achter.
<<

Anoniem307

Bericht 02 Nov 2019 22:26

Re: Werk & studie biechttopic

De andere functie is leuker. De locatie beter. En ik wil, wil, wil die baan. Maar als ik hem niet krijg dan is het zo dat ik al aan het kortste end heb getrokken voor ik ben begonnen. Maar als ik niet echt gemotiveerd ben, in hoeverre moet ik dan tekenen?
<<

Anoniem279

Bericht 02 Nov 2019 22:31

Re: Werk & studie biechttopic

Ben je alleen niet gemotiveerd omdat je nu die andere vacature bent tegen gekomen? Want je wás wel gemotiveerd, toch?
Ik zou in dit geval denk ik niet je hart volgen maar gaan tekenen voor de baan die je praktisch al hebt. Vanuit een baan verder solliciteren naar je droomfunctie voelt zoveel relaxter dan wanneer je geen basis hebt.
<<

Anoniem307

Bericht 02 Nov 2019 22:34

Re: Werk & studie biechttopic

Dat is het ook, Flo. Ik was super gemotiveerd tot ik afgelopen vrijdag de eerste ronde had overleefd. Ik weet hoe ik ben qua sollicitatiegesprekken en hoe zeer ik het allemaal kan verprutsen en dat ik dus ook blij moet zijn met de baan die ik heb. Maar ik vind deze baan zooo leuk dat de baan die ik heb al niet meer leuk lijkt. :palm:
<<

Anoniem284

Bericht 02 Nov 2019 22:41

Re: Werk & studie biechttopic

Wanneer wist je van beide afspraken? Je had kunnen verzetten zodat je naar allebei kon? Maar nu is dat wel een beetje laat inderdaad.
<<

Anoniem307

Bericht 02 Nov 2019 22:43

Re: Werk & studie biechttopic

De eerste afspraak staat al twee weken. De tweede sinds afgelopen vrijdag. En ja, daarin ben ik niet bijster slim geweest. Maar op de tweede optie kon ik al niet door andere verplichtingen.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 03 Nov 2019 10:23

Re: Werk & studie biechttopic

Als je serieuze kans maakt bij het tweede gesprek dan zou ik toch inzetten op het daar toch naar toe gaan. Ik vind afgelopen vrijdag melden dat je morgen een volledige kennismakingsavond hebt erg kort dag en dat zou ik dan ook als excuus gebruiken. Dat je graag komt maar al al langere tijd een afspraak heb om 15.00 uur die je echt niet meer kunt afzeggen. En dan lieg je niet eens :^^: .
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

ChiQ

Bericht 03 Nov 2019 10:30

Re: Werk & studie biechttopic

Je denkt erg op korte termijn. Ik zou de baan die ik heb niet laten voor een baan die ik 'misschien' krijg. Ik zou proberen je sollicitatie te verplaatsen.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 03 Nov 2019 11:06

Re: Werk & studie biechttopic

Ja, verplaats een afspraak. Is idd laat, maar er is toch geen andere optie eigenlijk? Je moet mi sowieso baan 2 proberen te krijgen. En wel die overeenkomst voor baan 1 tekenen, ook al zit je nog in procedure 2. Is toch uitzend dus kan je waarschijnlijk zonder opzegtermijn (of korte) opzeggen?
En bij baan 2 zeggen dat je nog meer hebt lopen dus vragen of ze tijdig kunnen laten weten.
<<

Anoniem307

Bericht 03 Nov 2019 17:22

Re: Werk & studie biechttopic

Chiq, dat is ook precies de insteek van mijn 'biecht'. Ik kan baan A niet laten lopen, omdat ik baan B wil. Baan A heb ik, maar op baan B maak ik een goede kans om hem te krijgen.

Een aantal jaren geleden had ik ook gesolliciteerd voor baan B, maar ik werd het niet, omdat ze een ander profiel zochten dan ze nu zoeken. Nu sluit ik perfect aan. Toch, je moet je oude schoenen niet weggooien voor je nieuwe hebt. Het zou dom zijn om baan A af te slaan, terwijl ik geen zicht heb op baan B. Wel starten beide functies op 11 november. Naar mijn weten heb ik geen opzegtermijn bij uitzendwerk en helemaal niet aan de baan ben begonnen.

Ik heb mijn mail er nog even bij gepakt en ik blijk een beetje in de war te zijn. Morgen tekenen we een contract, hebben we een korte kennismaking met nieuwe collega's, maar de kennismakingsdag is echt op 11 november. Ik denk dat ik een beetje in de war ben, omdat ik op 11 november eigenlijk met mijn man mee zou gaan naar de rechtszaak en dat heb moeten afslaan, omdat ik dus de belangrijke kennismakingsdag heb bij baan A. Mijn moeder gaat overigens met mijn man mee 11 november.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 03 Nov 2019 21:28

Re: Werk & studie biechttopic

Betekent dit dat je gewoon naar die andere sollicitatie kan? Zou mooi zijn!
<<

Anoniem307

Bericht 03 Nov 2019 21:31

Re: Werk & studie biechttopic

Ja. En dat zonder melden dat ik eerder weg moet. Het lijkt op elkaar aan te sluiten.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 03 Nov 2019 23:21

Re: Werk & studie biechttopic

Nou, mooi zo! Succes morgen!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers