Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe makkelijk vraag of accepteer je hulp?

<<

Anoniem284

Bericht 01 Nov 2019 19:58

Re: Hoe makkelijk vraag of accepteer je hulp?

Elroya schreef:Toen ik net bevallen was en vriend late diensten had een week heb ik wel wat hulp gehad met koken en kids in bed leggen. Maar helaas vervaagt die hulp.


Maar dat vind ik eigenlijk best logisch dat dat vervaagt, jij niet? Op een gegeven moment kan je wel weer meer zelf hoop ik.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11347

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 01 Nov 2019 20:07

Re: Hoe makkelijk vraag of accepteer je hulp?

In onze situatie hebben we van de oma's ook meer hulp gehad: keer de was meegenomen, extra oppas. Die hulp heeft mijn man gevraagd. Maar ik hoop toch ook dat die hulp vervaagt hoor, haha! Dat zou voor mij een heel fijn teken zijn.

Maar ik denk dat het voor jou wel heel fijn zou zijn wanneer je én hulp durft te vragen en gericht hulp vraagt.

Ik heb nu wel geleerd dat ik dat best kan doen en dat mensen het heel fijn vinden, maar ook met zo makkelijk nee durven zeggen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 01 Nov 2019 23:31

Re: Hoe makkelijk vraag of accepteer je hulp?

Gympie schreef:
Elroya schreef:Toen ik net bevallen was en vriend late diensten had een week heb ik wel wat hulp gehad met koken en kids in bed leggen. Maar helaas vervaagt die hulp.


Maar dat vind ik eigenlijk best logisch dat dat vervaagt, jij niet? Op een gegeven moment kan je wel weer meer zelf hoop ik.

Tuurlijk kan ik dat, daarom doe ik t ook ;) maar 5 dagen achter elkaar voor t eten zorgen, 3 kindjes op bed doen, opruimen enz vind ik avonds toch aardig druk. Dit is zo'n voorbeeld van het is te doen, dus vraag ik niemand, maar is 1 avondje wel fijn als er iemand extra hier is. (Ik heb het in dit geval over schoonouders, dus nog dichtbij familie, daar 'durf' ik het ook niet aan te vragen, bang dat zij hetzelfde denken als wat jij zegt. Ik weet dat mijn ouders het juist wel gezellig vinden als ik met de kindjes kom, maar ook dat doe ik nog te weinig).
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 01 Nov 2019 23:34

Re: Hoe makkelijk vraag of accepteer je hulp?

En er zit idd zeker verschil in wanneer je hulp vraagt, structureel vaker of bij een gebeurtenis.
Maar ik denk ook dat het iets te maken heeft met draagkracht/draaglast. S schijnbaar kan ik toch (iets) minder aan dan oadtner/anderen hier. En is de een wat sneller geholpen dan een ander
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem313

Bericht 02 Nov 2019 07:38

Re: Hoe makkelijk vraag of accepteer je hulp?

Weet ik niet hoor Elroya, volgens mij geven mensen ook aan dat het voor jou zwaar klinkt. Alles alleen moeten doen uit mijn werkdag zou ik heel pittig vinden.
<<

Anoniem331

Bericht 02 Nov 2019 08:11

Re: Hoe makkelijk vraag of accepteer je hulp?

Waar is je vriend zulke avonden dan Elroya?
Je zit ook gewoon in de tropenjaren he, dat is ook best pittig. Helemaal met 3 kinderen lijkt me. Wanneer de uiteindelijk ouder worden is dat ook veel beter te behappen, alleen moet je deze tijd even door.

Ik paste vroeger altijd op bij de buren, vaak rond de spits als ze zelf ook thuis waren, dan hadden ze een paar handen extra met hun 3 kinderen. Heb je niet ergens een oppasmeisje in de buurt?
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11347

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 02 Nov 2019 08:31

Re: Hoe makkelijk vraag of accepteer je hulp?

5 dagen alles alleen met 3 kids is ook heel zwaar. Zo een oppasmeisje klinkt best als een heel goed idee! Ik ging vroeger 2x per week uit school bij een baby tweeling oppassen. Deed ik de flessen en het vermaak. Kon de moeder vast eten koken. Op die dagen kookte ze meteen voor twee dagen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem335

Bericht 02 Nov 2019 09:40

Re: Hoe makkelijk vraag of accepteer je hulp?

We hebben een schoonmaakster, dat is een hele fijne hulp maar daar betalen we gewoon voor. Ook laten we dingen in het huis graag door andere doen, tegen betaling.

Af en toe leen ik de auto van mijn ouders om m'n leven wat makkelijker te maken en we eten 1 keer per week bij m'n ouders, ook heel fijne hulp. Het zijn allemaal kleine dingetjes om het leven niet te moeilijk te maken. Ik geef ook aan bij vrienden dat ze eten niet moeten weggooien maar dat wij het dan wel willen hebben, al gebeurt dat zelden :-).

Ik zou zeker vragen of je dochter mee mag rijden met de buurvrouw zodat je minder hoeft te haasten, wat is daar nu erg aan? Dat is toch geen teken van zwakte?
<<

Anoniem269

Bericht 02 Nov 2019 10:08

Re: Hoe makkelijk vraag of accepteer je hulp?

Elroya schreef:
Gympie schreef:Tuurlijk kan ik dat, daarom doe ik t ook ;) maar 5 dagen achter elkaar voor t eten zorgen, 3 kindjes op bed doen, opruimen enz vind ik avonds toch aardig druk. Dit is zo'n voorbeeld van het is te doen, dus vraag ik niemand, maar is 1 avondje wel fijn als er iemand extra hier is. (Ik heb het in dit geval over schoonouders, dus nog dichtbij familie, daar 'durf' ik het ook niet aan te vragen, bang dat zij hetzelfde denken als wat jij zegt. Ik weet dat mijn ouders het juist wel gezellig vinden als ik met de kindjes kom, maar ook dat doe ik nog te weinig).

Kan je man niet koken, opruimen of booschappen doen? Of heeft hij een beperking?
<<

Anoniem269

Bericht 02 Nov 2019 10:14

Re: Hoe makkelijk vraag of accepteer je hulp?

Om de vraag te beantwoorden: ik accepteer makkelijk hulp als het wordt aangeboden. Ik vind het lastiger om hulp te vragen.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 02 Nov 2019 10:49

Re: Hoe makkelijk vraag of accepteer je hulp?

Even 1 ding ophelderen, ik sta er niet iedere avond alleen voor. Mn vriend helpt goed mee. Alleen als mn vriend late dienst heeft, en dat is om de 3 weken dan moet ik alle avondritueleb alleen doen
(En schoonmaakster hadden we, alleen na 1x hield ze er toch mee op)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem269

Bericht 02 Nov 2019 10:59

Re: Hoe makkelijk vraag of accepteer je hulp?

Waarom hield ze er na 1x mee op?
Voor die ene avond dat je alleen bent zou ik dan alvast in het voren koken op een avond dat jullie er beiden zijn. Dan hoef je alleen maar op te warmen. Of is het de hele week in die week? Aangezien het om 1x in de 3 weken gaat zou ik dan gewoon standaard vragen of een opa of oma wil komen. Als zij dat verdelen is het maar 1 avond in de 6 weken. Lijkt me voor hun te overzien. Of jezelf + kids bij opa/oma uitnodigen en dan met hen mee eten. Sla je het hele koken + opruimen gelijk over.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 02 Nov 2019 13:21

Re: Hoe makkelijk vraag of accepteer je hulp?

Geen idee waarom ze er na 1x mee ophield. Het lukte haar niet. Ze liet t weten per app, dus was er eigenlijk al klaar mee.
Vriend heeft om de 3 weken een hele week late dienst. 1 avondje trek ik echt wel :) en 5 lukt ook, maar is pittig. Dat is gewoon. En dat is ook de vraag. Want t is te doen, maar zwaar, dus vragen anderen dan snel hulp of niet (ik dus niet?)
Edit, dit is gevoel tussen gevoel en verstand. Want ergens weet ik ook wel dat ik, vooral omtrent t eten, bij mn ouders kan komen. En zou ik dit ook zo anderen adviseren. Maar t tegen iemand anders zeggen en zelf doen zit soms een groot gat ;)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 02 Nov 2019 14:20

Re: Hoe makkelijk vraag of accepteer je hulp?

Zonde elroya, je moet jezelf ook wel wat gunnen hoor. Altijd maar bikkelen en afzien, wie schiet er iets mee op?

Waarom fikst je vriend die hulp niet btw? Als mijn man weg is op lastige tijden checkt ie altijd even of zijn of mijn ouders kunnen bijspringen. Vind ik normaal. Dat gezin en de bijbehorende rompslomp is van jullie samen.
#teammaple🍁
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 02 Nov 2019 14:56

Re: Hoe makkelijk vraag of accepteer je hulp?

Vind ik ook wel een beetje UN. En het hoeft ook niet lastig of moeilijk voor hem te zijn. Mijn vriend is nu bijvoorbeeld ook 1,5 wk weg. Hij heeft boodschappen voor een week gedaan, wassen gedraaid, andere tijden opvang geregeld, wat klusjes in huis van tevoren. Hij heeft die baan en dit soort reizen ook echt samen met mij en ons gezin. Het hoort er gewoon bij dat hij niet zo hoppa weg kan.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 02 Nov 2019 15:23

Re: Hoe makkelijk vraag of accepteer je hulp?

Precies zora.

En ik neem aan dat je man je kent, elroya, en dat hij weet dat je moeilijk hulp vraagt. En daar is een partner dan toch voor, om dat soort dingen te ondervangen. Vind ik dan hoor.
#teammaple🍁
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers