Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Pot gegrilde paprika’s die al lang open staat

<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1612

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 01 Nov 2019 21:19

Pot gegrilde paprika’s die al lang open staat

Ik heb al een hele tijd een pot gegrilde paprika’s in de koelkast staan waar ik een paar maanden geleden een paar stukjes uit heb gegeten. Dacht dat dat net als augurken wel vrij lang houdbaar was, maar nu zie ik op de pot staan dat t na openen 10 dagen houdbaar is. Heeft iemand daar ervaring mee? Kan ik dat echt niet meer eten? T ruikt nog normaal, maar heb nog niet geproefd.
<<

Anoniem304

Bericht 01 Nov 2019 21:26

Re: Pot gegrilde paprika’s die al lang open staat

Oei dat zou ik niet meer doen nee.
<<

Anoniem313

Bericht 01 Nov 2019 21:28

Re: Pot gegrilde paprika’s die al lang open staat

Als het normaal ruikt en er geen schimmel op zit zou ik het even proeven.
<<

Anoniem281

Bericht 01 Nov 2019 21:33

Re: Pot gegrilde paprika’s die al lang open staat

Ik zou het niet durven. Maar ik ben ook herstellend van een buikgriep en nope. Liever niet ?
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 01 Nov 2019 22:05

Re: Pot gegrilde paprika’s die al lang open staat

Het zou mij niet waard zijn om het te proberen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 01 Nov 2019 23:06

Re: Pot gegrilde paprika’s die al lang open staat

Het staat er niet voor niks. Als die pot nou elf of twaalf dagen open was, maar het verschil tussen tien dagen en een paar maanden lijkt me wel erg groot.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1612

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 01 Nov 2019 23:18

Re: Pot gegrilde paprika’s die al lang open staat

Hmm tja. Mijn grootste issue is dat ik niet begrijp waarom augurken wel zo lang houdbaar zijn en die paprika’s niet en ik vind het zonde om iets weg te gooien wat nog wel eetbaar zou zijn. Maar goed, ik heb de paprika’s nodig voor door een soep. Denk dat ik dat toch maar niet ga doen want als t toch niet goed blijkt, moet ik dan een hele pan soep weggooien, das nog meer zonde. Maar ik ga denk ik toch even proeven en als t nog normaal smaakt, gooi ik ze komende week nog wel door een lunchsalade denk ik.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 01 Nov 2019 23:22

Re: Pot gegrilde paprika’s die al lang open staat

Ik denk omdat ze zuur zijn, dat bederft minder snel. Overigens is een geopende pot augurken een maand houdbaar, dus ook geen maanden.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 01 Nov 2019 23:47

Re: Pot gegrilde paprika’s die al lang open staat

Ik zou ze nog even proeven al denk ik niet dat ze nog goed zijn.
Mocht je ze nog wel gebruiken zou ik ze juist eerder door de soep heen gooien ipv door een salade. In de soep kook je eventuele bacteriën nog kapot zeg maar.

Maar ik zou ze denk ik toch maar weggooien haha.
10.04.17
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 795

Geregistreerd: 29 Jul 2016 13:50

Bericht 01 Nov 2019 23:51

Re: Pot gegrilde paprika’s die al lang open staat

Ik had zo’n pot denk ik anderhalve maand openstaan en ik heb het heeeel snel uitgespuugd toen ik het proefde, dus na paar maanden zou ik het zeker weggooien.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 02 Nov 2019 00:07

Re: Pot gegrilde paprika’s die al lang open staat

Als het echt bedorven is dan helpt koken volgens mij ook niet echt veel, dan komen er toxines vrij en die kan je niet kapot koken.

Ik zou ze echt niet uit principe op gaan eten, of alleen omdat augurken ook langer kunnen. Dan maar een wijze les dat je de volgende keer een kleiner potje koopt of ze binnnen die tien dagen opmaakt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 02 Nov 2019 01:12

Re: Pot gegrilde paprika’s die al lang open staat

Susan schreef:Ik denk omdat ze zuur zijn, dat bederft minder snel. Overigens is een geopende pot augurken een maand houdbaar, dus ook geen maanden.


O echt. Ik eet augurken altijs nog 2 of 3 maanden na openen. Nooit last mee gehad.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 02 Nov 2019 01:38

Re: Pot gegrilde paprika’s die al lang open staat

Susan schreef:Als het echt bedorven is dan helpt koken volgens mij ook niet echt veel, dan komen er toxines vrij en die kan je niet kapot koken.

Ik zou ze echt niet uit principe op gaan eten, of alleen omdat augurken ook langer kunnen. Dan maar een wijze les dat je de volgende keer een kleiner potje koopt of ze binnnen die tien dagen opmaakt.


Oh ik bedoel ook niet dat ik bedorven paprika's zou gebruiken hoor. Maar als het nog goed zou smaken zou ik ze toch liever even koken dan dat ik ze zo onbewerkt door een salade heen zou gooien.
10.04.17
<<

Anoniem277

Bericht 02 Nov 2019 06:53

Re: Pot gegrilde paprika’s die al lang open staat

Augurken zitten in zuur of zoetzuur. Daardoor blijven ze langer houdbaar.
Gegrilde paprika zit in olie wat dus niets doet aan de houdbaarheid.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 02 Nov 2019 09:50

Re: Pot gegrilde paprika’s die al lang open staat

Anelisan schreef:Augurken zitten in zuur of zoetzuur. Daardoor blijven ze langer houdbaar.
Gegrilde paprika zit in olie wat dus niets doet aan de houdbaarheid.

Alleen olie? Ik ken ze niet anders dan met azijn.
Afbeelding
<<

Anoniem279

Bericht 02 Nov 2019 10:07

Re: Pot gegrilde paprika’s die al lang open staat

Elska schreef:
Anelisan schreef:Augurken zitten in zuur of zoetzuur. Daardoor blijven ze langer houdbaar.
Gegrilde paprika zit in olie wat dus niets doet aan de houdbaarheid.

Alleen olie? Ik ken ze niet anders dan met azijn.

Volgens mij is het een combi van azijn en olie. Wat het lekker maakt door een salade maar wat volgens mij als conserveermiddel niet zoveel extra’s doet.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers