Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoeveel kledingstukken....

<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 30 Okt 2019 21:23

Re: Hoeveel kledingstukken....

Arwyn schreef:Aan de meiden die weinig kleding hebben (zoals Ooh la la), hoe doen jullie dat dan? Elke dag wassen? Ik kan bovenkleding (shirts, truien, vesten) echt maar 1 dag aan, anders ruikt het. Zou echt niet weten hoe ik dat met maar 1 shirtje oid zou moeten doen..
Zelfde als je maar 2 bh's hebt.

Ik heb daarentegen echt gewoon te veel, dus kan wel wat leren van minder volle kasten!


Het nu wel even behelpen omdat het in eens radicaal minder is ja. Een BH gaat ‘s avonds in een korte was en hang ik direct op zodat ie de volgende ochtend weer droog is.
Voor m’n werkdagen heb ik de 2 jurkjes en de pantalon + blouse. Dat was ik op m’n vrije dag. Op die dag draag ik (zoals vandaag bijvoorbeeld) een oude spijkerbroek die eigenlijk te groot is. Maar goed, ik weet dat dit nog max een maand zo is en dan kan ik gaan winkelen.

Mijn doel is overigens wel om meer richting een minimale, soort capsule wardrobe te gaan. Als ik zie dat er mensen met ruim 30 shirts en weet ik hoeveel broeken of jurkjes.. dat hoeft voor mij absoluut niet. Zo weinig kleding geeft wel veel rust. Ik heb minder stress om wat ik aan moet ‘s morgens :)
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 30 Okt 2019 21:27

Re: Hoeveel kledingstukken....

Arwyn schreef:Aan de meiden die weinig kleding hebben (zoals Ooh la la), hoe doen jullie dat dan? Elke dag wassen? Ik kan bovenkleding (shirts, truien, vesten) echt maar 1 dag aan, anders ruikt het. Zou echt niet weten hoe ik dat met maar 1 shirtje oid zou moeten doen..
Zelfde als je maar 2 bh's hebt.

Ik heb daarentegen echt gewoon te veel, dus kan wel wat leren van minder volle kasten!


Ik was 2x per week en zweet pas als het een tijd lang warm weer is. Dus ik kan shirts makkelijk 2 dagen aan en dan ruiken ze nog niet. Goed passende bh’s kosten rond de 80 euro dus even snel wat bij halen doe ik niet heel snel.
2015 💙
<<

Anoniem269

Bericht 30 Okt 2019 21:36

Re: Hoeveel kledingstukken....

Ik doe even een estimated guess.

Broeken (zomer/winter) - 15
Shirts (zomer/winter) - 30?
Truien - stuk of 7
Vesten - 3
Blazers - stuk of 5-8
Blouse - stuk of 10-15
Rokken(zomer/winter) - 10
Ondergoed - veel geen idee
Bh’s - stuk of 10
Hemdjes 10 a 15
Bikini 7
Jurkjes (zomer/winter) 10
Sportbroeken (zomer/winter) 7 of 8
Sportshirts (zomer/winter) 10
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 30 Okt 2019 21:37

Re: Hoeveel kledingstukken....

Dat scheelt ook al wel, als je kleding meerdere dagen aan kan! Ik heb sowieso elke week 7 items aan bovenkleding (of meer, als ik een vest met shirt draag). Ivm werk was ik eigenlijk alleen in het weekend, dus met 2 of 3 shirts zou ik het dan echt niet redden, haha.

Wel wil ik dus af van het 30 shirts hebben. Zit een beetje te zoeken naar wat een goede hoeveelheid is.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem269

Bericht 30 Okt 2019 21:39

Re: Hoeveel kledingstukken....

Wat hebben veel mensen geen sportshirts! Sporten jullie niet? En als je wel sport draag je dan een gewoon shirt?
<<

Anoniem269

Bericht 30 Okt 2019 21:42

Re: Hoeveel kledingstukken....

Ik hoef m'n outfit na een dag werken niet per se te wassen, behalve als ik een vlek heb gemaakt of als t heel warm was of iets dergelijks. Het ruikt en ziet er meestal nog fris uit, toch was ik 't vaak wel. Geen idee waarom eigenlijk.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2829

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 30 Okt 2019 21:43

Re: Hoeveel kledingstukken....

Ik ga dus echt niet tellen, want gaat me teveel tijd kosten.

Ik vind wel serieus wat ik hier bij bijna iedereen lees echt weinig. Dragen jullie dan elke week hetzelfde? Maar goed, een schatting:

Broeken: 70
Shirts: korte mouw bedoel je? 30 ofzo.
Truien/vesten: 50 a 60
Blouses: 6 denk ik
Blazers: 3, maar draag ik nooit
Rokjes/jurkjes: rond de 20 totaal
Ondergoed: bh’s 7 ofzo, onderbroeken geen idee. Niet superveel, 15 ofzo
Sportkleding: meer dan genoeg.
Hempjes: een stuk of 10 die ik voornamelijk als onderkleding gebruik en nog een paar meer zomers.
Bikini: 3 of 4 draagbaren. Vind ik altijd lastig kopen. En 1 badpak.
schoenen: iets van 70 ook. Schoenen zijn wel echt mijn ‘hobby’. Ben ik echt zuinig op en gaan jaren mee.
Laatst gewijzigd door Luisa op 30 Okt 2019 21:46, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Okt 2019 21:45

Re: Hoeveel kledingstukken....

Wow Luisa waar bewaar je dat alles?
Let's discover the world together.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 30 Okt 2019 21:48

Re: Hoeveel kledingstukken....

Broeken (zomer/winter): vier waarvan 1 flaired legging die ik niet naar werk draag of wat nettere gelegenheden. Korte broeken heb ik niet.
En nog twee chill broeken voor thuis
Shirts (zomer/winter): stuk of 8 met lange mouwen en vergelijkbaar voor de zomer. Maar daar zitten ook de simpele effen basics bij
Truien: twee
Vesten: drie
Blazers: twee
Blouse: alleen mijn Levi’s spijkerblouse
Rokken(zomer/winter): vijf waarvan ik er 1 alleen in de zomer draag
Ondergoed: veel maar veel oude zooi dat ik moet uitzoeken
Bh’s: drie
Hemdjes: twee die ik in de zomer als boven kleding draag en een stuk of 6 basics die ik onder kleding draag
Bikini: 1
Jurkjes (zomer/winter): op het moment nog maar 1 zomer jurkje die past maar al wel vier jaar oud is en 1 knal rode lange jurk voor de winter
Sportbroeken (zomer/winter): niet
Sportshirts (zomer/winter): niet ( ik sport inderdaad niet)

Ik heb twee kledingmaten kleiner dan een jaar geleden dus ook niet meer zo heel veel kleding in de kast maar veel is prima met elkaar te combineren.
Schoenen ben ik dol op maar ik heb laatst wel alles weg gedaan wat ik niet meer droeg. Nu heb ik 1 paar slippers, 3 paar Nikes, mijn dr Martens, Timberlands, laarsjes met hak, een paar pump in de bureaula van mijn werk en morgen komen er nieuwe cowboylaarsjes. Niet meer dan 10 paar dus.
Laatst gewijzigd door minoessepoes op 30 Okt 2019 21:55, in totaal 1 keer gewijzigd.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem269

Bericht 30 Okt 2019 21:50

Re: Hoeveel kledingstukken....

Luisa schreef:Ik ga dus echt niet tellen, want gaat me teveel tijd kosten.

Ik vind wel serieus wat ik hier bij bijna iedereen lees echt weinig. Dragen jullie dan elke week hetzelfde? Maar goed, een schatting:

Als je van elk item ongeveer 10 stuks hebt, dan kun je toch talloze combinaties maken? Gooi er nog wat accessoires tegenaan en het is een compleet nieuwe outfit. Je kunt een blouse bijvoorbeeld al op heel veel manieren dragen. Opgeknoopt, met een blazer erover heen, in een hoge broek, open met een opvallend shirtje eronder, op een rok, uit je broek met een riem eromheen.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 30 Okt 2019 21:56

Re: Hoeveel kledingstukken....

Luisa: draag je dat ook allemaal? Of zijn het kledingstukken die bij wijze van spreken al 10 jaar in de kast hangen en er bijna niet meer uit komen?
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 30 Okt 2019 22:01

Re: Hoeveel kledingstukken....

Ik zou echt niet weten waar ik 70 broeken en 60 truien/vesten moet opbergen, haha.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2829

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 30 Okt 2019 22:01

Re: Hoeveel kledingstukken....

Ik heb 2 van die Paxkasten, kan prima. ik heb denk ik vooral veel broeken, gewoon stapelen. Voor mijn schoenen heb ik billy boekenkasten.

Ik draag wel echt alles, maar zitten wel dingen bij die ik jaren geleden heb gekocht. Ik houd van shoppen en kan ook moeilijk dingen wegdoen. Sinds een paar jaar kijk ik zo’n 1 keer per jaar wat weg kan, dingen die ik dat jaar niet gedragen heb gaan dan sowieso.
<<

Anoniem304

Bericht 30 Okt 2019 22:10

Re: Hoeveel kledingstukken....

Ik sport inderdaad niet.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 30 Okt 2019 22:16

Re: Hoeveel kledingstukken....

Oeps, teveel. Uit mijn hoofd:

Broeken (zomer/winter): 14
Shirts (zomer/winter): 10
Truien: 7
Vesten: 4
Blazers: 2
Blouse: 7
Rokken(zomer/winter): 5
Ondergoed: 15
Bh’s: 6
Hemdjes: 5
Bikini: 1 en een badpak
Jurkjes (zomer/winter): 12
Sportbroeken (zomer/winter): 4
Sportshirts (zomer/winter): 4

Er ligt nog wel meer in mijn kast maar dat moet ik eigenlijk opruimen wat dat draag ik niet meer.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 30 Okt 2019 22:52

Re: Hoeveel kledingstukken....

Claire**** schreef:Wat hebben veel mensen geen sportshirts! Sporten jullie niet? En als je wel sport draag je dan een gewoon shirt?


Ik sport nu niet nee, maar voorheen korfbalde ik en dan heb je dus geen eigen sportshirt nodig (wij speelden alleen wedstrijden, geen trainingen).

En Luisa, ja ik heb dus wekelijks dezelfde kleding aan, maar je kunt ook met weinig kleding veel verschillende combinaties maken. Ik vind het zonde zoveel kleding, slecht voor het milieu en de portemonnee.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

mevrouw Stemband

Kletskop

Berichten: 554

Geregistreerd: 06 Sep 2013 08:19

Bericht 30 Okt 2019 23:18

Re: Hoeveel kledingstukken....

Ik ga ook gokken

Broeken (zomer/winter): zomer stuk 0f 20, winter moet nodig bij, heb er nu 3
Shirts gok rond de 50
Truien:stuk of 15
Vesten: 12
Blazers: 5
Blouse:15
Rokken(zomer/winter): 10
Ondergoed: stuk of 25
Bh’s: 5
Hemdjes: denk 15
Bikini: 2 en 3 badpakken
Jurkjes (zomer/winter): zomer 15, winter 5
Sportbroeken (zomer/winter): 1
Sportshirts (zomer/winter) 2[/quote]
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2829

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 31 Okt 2019 08:33

Re: Hoeveel kledingstukken....

En Luisa, ja ik heb dus wekelijks dezelfde kleding aan, maar je kunt ook met weinig kleding veel verschillende combinaties maken. Ik vind het zonde zoveel kleding, slecht voor het milieu en de portemonnee.[/quote]

Ja dat van dat combineren is natuurlijk waar. Ik vind van alles iets van 10 (dat gaf Claire als voorbeeld) ook niet weinig hoor. Maar iets van 3 broeken wel.

Ik vind het ook niet zonde. Natuurlijk het kost wel wat, maar dat heb ik er voor over. En slecht voor milieu, mwah ik was dan weer minder denk ik ?. En sommige items heb ik echt al heel lang.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 31 Okt 2019 08:56

Re: Hoeveel kledingstukken....

Haha in m'n studententijd had ik geen wasmachine en waste ik ook maar eens per maand ofzo. Nu snap ik dat echt niet meer hoe dat kon.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem315

Bericht 31 Okt 2019 10:10

Re: Hoeveel kledingstukken....

Hier begin ik niet aan ?

Edit: alles wat ik heb, is een verzameling van kleding van tussen nu en 15 jaar geleden. Ik pas alles nog en sommige items draag ik voor 'oud' als ik bv de dieren verzorg of in de tuin bezig ben. En voor elk item dat ik nieuw aanschaf, doe ik er nu elke keer 1 of 2 weg (Leger des Heils).
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 31 Okt 2019 12:37

Re: Hoeveel kledingstukken....

Sommige moet ik gokken :)

Broeken (zomer/winter)
7 stuks waarvan 3 spijkerbroeken denim, 2 zwarte spijkerbroeken, 1 grijze spijkerbroek en 1 leerachtige broek, korte broeken heb ik er 3 van:)
Shirts (zomer/winter)
Rond de 8-10 denk ik
Truien
Ook rond de 7-8 denk ik
Vesten
Die draag ik bijna nooit, denk dat ik er 3 heb
Blazers
2 stuks, een zwarte en een felroze <3
Blouse
Ik gok dat ik er 8-10 heb
Rokken(zomer/winter)
0, ik draag nooit rokjes/jurkjes
Ondergoed
Euh, poeh heel veel! Stuk of 30?
Bh’s
3 stuks en ik heb 2 sport-bh's
Hemdjes
Hier heb ik er ook wel wat van, denk zo’n 10-12
Bikini
2
Jurkjes (zomer/winter)
0 dus haha
Sportbroeken (zomer/winter)
Ik denk dat ik er 4-5 heb
Sportshirts (zomer/winter)
Teveel haha.. ik denk dat ik wel aan de 10-12 kom
Wat als het lukt
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 31 Okt 2019 12:46

Re: Hoeveel kledingstukken....

Marin schreef:Oh en ik heb voor de gelegenheid m'n schoenen ook even geteld: 25 paar. Versus m'n man: 33. Hij is erger dan ik!


Ja, schoenen! Die mistte ik nog haha. Ik heb nu nog 18 paar want ik heb ze vorige week uitgezocht en 13 paar weggedaan (omdat ze oud waren of omdat ik ze nooit meer droeg). Mijn schoenencollectie bestaat uit:
- 1 paar laarzen met hak
- 1 paar laarzen met sleehak
- 2 paar laarzen zonder hak
- 1 paar Isabel Marant
- 1 paar uggs
- 4 van die timberland achtige schoenen waarvan 2 paar timberlands haha (Zwart en gelig), een paar met panterprint en grijze
- 3 paar sneakers
- 3 paar sportschoenen
- 1 paar sandalen voor de zomer
- 1 paar slippers
Wat als het lukt
<<

ChiQ

Bericht 31 Okt 2019 12:47

Re: Hoeveel kledingstukken....

Ik gok, dat ik 365 dagen per jaar 2x per dag kan wisselen van kledingstukken en dan alleen ondergoed moet wassen tussendoor.

Edit: ik denk dat ik zelfs 30 jassen heb.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 31 Okt 2019 13:59

Re: Hoeveel kledingstukken....

Schoenen zit in in de ontkenningsfase en heb ik ook echt geen idee van. Laarzen zijn te groot geworden. Kan ook daar een kuitmaat kleiner.
2015 💙
Vorige

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron