Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bakstenen/waaltjes als binnenvloer

<<

Anoniem315

Bericht 26 Okt 2019 10:42

Bakstenen/waaltjes als binnenvloer

Wie heeft hier ervaring mee? Wij zijn van plan om ons achterhuis te gaan 'bekleden' met een vloer van waaltjes. We wonen namelijk in een heel klein boerderijtje van omstreeks 1914. We slapen in het achterhuis en dat achterhuis gaan we verbouwen in het voorjaar en willen we beleggen met een soort van authentieke vloer. Ik zeg soort van, omdat we niet weten hoe het er in de beginjaren uitzag, maar een vloer van waaltjes zal in de buurt komen. En beton is wat saai ?

Afbeelding

Hoe houd je het schoon?
Verzakt het snel?
Heb je er vloerverwarming onder?
Wat vind je er na een paar jaar van?
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:45

Bericht 26 Okt 2019 10:55

Re: Bakstenen/waaltjes als binnenvloer

Persoonlijk vind ik dit heel erg gaaf maar ik betwijfel of het wel zo praktisch is qua schoonhouden e.d.
Je zou bijvoorbeeld ook een ouderwetse tegelvloer van estriken kunnen leggen (weet even niet hoe ik hier een plaatje krijg maar Google maar eens). Mijn zus woont in een oud verbouwt ‘woudhuisje’ en zij hebben in de keuken zo’n vloer gelegd van oude, gekleurde, estriken. Staat echt geweldig icm met hun moderne keuken en is heel praktisch qua schoonhouden. Ze hebben er ook nog vloerverwarming onder laten leggen dus lekker warm aan de voetjes.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Anoniem315

Bericht 26 Okt 2019 11:01

Re: Bakstenen/waaltjes als binnenvloer

Dat is een goede tip Pandora! Ook erg mooi! Ik heb nu waaltjes in mijn hoofd, dus van dat idee kan ik even moeilijk afstappen, maar Estriken zijn zeker een goed alternatief. Thanks!
<<

Anoniem279

Bericht 26 Okt 2019 11:03

Re: Bakstenen/waaltjes als binnenvloer

Oh wat gaaf! Schoonhouden zou denk ik nog wel te doen zijn, eens in de zoveel tijd even schrobben met een sopje en een harde bezem. Maar ik vraag me vooral af hoe het zit met het warmhouden van de ruimtes. Ik vraag me af of het in de winter niet ontzettend koud is.
<<

Anoniem315

Bericht 26 Okt 2019 11:15

Re: Bakstenen/waaltjes als binnenvloer

Je kan er gewoon vloerverwarming onder leggen. Die waaltjes zijn vrij poreus en nemen de warmte goed op.
<<

Tompouce

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 17 Jan 2019 20:39

Bericht 26 Okt 2019 20:15

Re: Bakstenen/waaltjes als binnenvloer

Misschien kun je er een soort van (matte) vernis over heen doen zodat vloeistoffen/vlekken er niet zo snel in trekken?

Op de Facebookpagina Woontrends zie ik het wel vaker voorbij komen.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 26 Okt 2019 21:45

Re: Bakstenen/waaltjes als binnenvloer

Geen idee hoe praktisch het is, maar mooi is het wel in zo'n huis!
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6814

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 27 Okt 2019 09:58

Re: Bakstenen/waaltjes als binnenvloer

Wij hadden estrikken in het oude huis. Dat was prima schoon te houden. Stond erg tof.
2016
<<

Anoniem277

Bericht 27 Okt 2019 10:09

Re: Bakstenen/waaltjes als binnenvloer

Een vriendin heeft dat in de keuken. Is echt niet praktisch voor de keuken. Iedere vetvlek blijf je zien en moeilijk te zuigen.
Maar goed, ze is ook geen poetser dus ik vind het gewoon vies.
Ik denk dat het ergens anders wel heel mooi is. Maar het moet inderdaad bij het huis passen.
Jouw plaatje is in ieder geval wel heel gaaf!
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6814

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 27 Okt 2019 10:35

Re: Bakstenen/waaltjes als binnenvloer

Bij ons waren het wel geglazuurde estrikken hoor. poreuze waaltjes lijkt mij echt niet praktisch in de keuken nee...
2016
<<

Anoniem284

Bericht 27 Okt 2019 11:16

Re: Bakstenen/waaltjes als binnenvloer

Ik heb hier geen idee van, maar wat een gaaf idee!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43702

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 27 Okt 2019 17:40

Re: Bakstenen/waaltjes als binnenvloer

Gympie schreef:Ik heb hier geen idee van, maar wat een gaaf idee!


Haha dit wilde ik ook zeggen.
Let's discover the world together.
<<

ChiQ

Bericht 27 Okt 2019 18:10

Re: Bakstenen/waaltjes als binnenvloer

Goed stofzuigen, en afentoe dweilen, moet echt goedkomen.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 27 Okt 2019 21:05

Re: Bakstenen/waaltjes als binnenvloer

Wij hebben zoiets in de badkamer,is goed schoon te houden hoor en ik ben een slechte huisvrouw
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 30 Okt 2019 21:49

Re: Bakstenen/waaltjes als binnenvloer

Ik heb ook geen idee, maar inderdaad supertof!
⁠♡♡♡

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers