Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Pesten op de basisschool

<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 28 Okt 2019 21:11

Pesten op de basisschool

Ik kreeg vandaag een appje (en eerder al wat andere signalen) van een moeder van 1 van de klasgenoten van mijn oudste.

Haar zoon zegt zo erg gepest te worden door hem dat hij niet meer naar de bso wil en slecht slaapt etc. Best wel heftig!

Ik heb R er over gevraagd en hij zegt dat hij niet pest maar ook niet steeds met het jongetje wil spelen.

De andere moeder was ook al bij de juf geweest hierover en ik ga ook zeker nog even langs maar ik vraag me vooral af wat te doen nu.

Tips en ervaring iemand?
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem277

Bericht 28 Okt 2019 21:18

Re: Pesten op de basisschool

Ik vind het heel erg voor het jongetje maar ik vind dat dit eerst besproken moet zijn met de juf. De juf heeft de taak om het met jullie te bespreken.
Als er dan niets verandert is, dan kan moeder dit met jullie bespreken.
Bespreek gewoon met de juf hoe jij erin staat en wat jouw zoon z'n mening is in dit verhaal. Bespreek het dan pas met de moeder. Geef ook bij de juf aan dat je het niet fijn vindt dat je dit zo moest horen.

Je kan wel bij moeder aangeven dat je het heel erg vind voor haar zoon. Dat je dit bespreekt met de juf en jouw zoon. Zo voelt zij zich serieus genomen en gehoord voor nu.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 28 Okt 2019 21:44

Re: Pesten op de basisschool

Oh dat lijkt me echt zo naar en moeilijk, wanneer je te horen krijgt dat je kind pest of gepest wordt. Ik zou dit wel serieus nemen, zonder er gelijk vanuit te gaan dat het zo erg als dat de moeder schetst, en een gesprek plannen met de leerkracht en de moeder van dat jongetje. En misschien ook in gesprek gaan met de leiding van de BSO, om er achter te komen wat hn is opgevallen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem272

Bericht 28 Okt 2019 22:07

Re: Pesten op de basisschool

Ik lees dit en moet meteen denken aan het topic over spelcomputers, en dat klasgenootjes van jouw oudste al Fortnite spelen. Groep 3 toch?

Is het verder wel een leuke school met fijne kinderen? Want het klinkt helemaal niet oké zo eigenlijk. Kinderen in groep 3 die schietspelletjes spelen en blijkbaar pestgedrag laten zien :(
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 28 Okt 2019 22:09

Re: Pesten op de basisschool

Ik vind het een hartstikke leuke school en de vriendjes die hier thuis over de vloer komen zijn ook erg leuke kinderen.
R. 2013
D. 2016
<<

Pitty

Bericht 28 Okt 2019 22:20

Re: Pesten op de basisschool

Wat onaardig Filoria.

R speelt geen Fortnite.

Spencer, ik zou zsm met moeder om tafel gaan, en niet via Whatsapp.

Succes! Altijd naar deze dingen.
<<

Tompouce

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 17 Jan 2019 20:39

Bericht 28 Okt 2019 22:43

Re: Pesten op de basisschool

Ik ga wel altijd eerst naar de ouders toe als er iets speelt. En ik vraag dat ook van andere ouders. Eerst kijken of het allemaal "echt" zo erg is en bespreken met de betreffende kinderen en daarna de juf erbij betrekken.

Op deze nieuwe school wordt helaas ook flink gepest. Kinderen die ook echt ontzettend brutaal naar leerkrachten zijn. Iets wat we van de oude school totáál niet gewend zijn! Ondanks dat onze kinderen niet gepest worden, vinden ze het erg naar!

Ik denk dat het goed is dat het bespreekbaar is onder ouders en als daar niks uitkomt of als het echt serieus is dan zeker naar de juf. En ik vind ook dat het je als ouder siert om bij de juf te vragen hoe het zit en of jouw kind (even in het algemeen) erbij betrokken is. Er zijn nog teveel ouders die gelijk roepen: maar dat doet mijn kind niet!
<<

Tompouce

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 17 Jan 2019 20:39

Bericht 28 Okt 2019 22:46

Re: Pesten op de basisschool

Oh en natuurlijk hoeft je zoon niet altijd met dat kindje te spelen. Als ik het zo lees dan kiest hij een prima middenweg.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8483

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 29 Okt 2019 10:02

Re: Pesten op de basisschool

Pitty schreef:Wat onaardig Filoria.

R speelt geen Fortnite.


Nou volgens mij is het niet vervelend bedoeld van Filoria, maar denkt ze gewoon mee en haalt ze de totale sfeer in de klas aan. Niet het gedrag van R.

Poeh ik zou het ook serieus nemen en voorbeelden vragen, zowel bij de juf als bij de ouders van het jongetje. Dan kan je dat met je zoon bespreken en zijn kijk op de zaak vragen. Dan kun je er concreet wat mee.

Lijkt me heel lastig! Sterkte ermee.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 29 Okt 2019 10:07

Re: Pesten op de basisschool

Ik ben vanmorgen gelijk even langs de juf en bso gelopen en beide herkenden er niks van ? R is wel een baasje en een boef maar niet onaardig. En op de bso waren ze helemaal perplex, hij gaat daar vanwege hele andere redenen al maanden niet meer heen.

De juf van vandaag gaat het met z'n andere juf bespreken, die zit ook in het kiva team maar ze zei dat ik me echt geen zorgen moet maken en dat ze sowieso bij pestgedrag dit gelijk met de ouders bespreken.
R. 2013
D. 2016
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8483

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 29 Okt 2019 10:33

Re: Pesten op de basisschool

Wat een gek verhaal dan van die ouders! Maar fijn om deze kijk van de school en bso op de situatie te horen.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Jun 2015 15:05

Bericht 30 Okt 2019 00:10

Re: Pesten op de basisschool

Als ik dit zo lees, dan komt mijn gevoel van een aantal jaar geleden weer helemaal terug. Toen zat onze oudste in groep 5 en kreeg ik te horen dat een meisje van haar ouders niet meer met onze dochter mocht spelen op school. Toen ik de moeder vriendelijk vroeg waarom dat zo was, kreeg ik me een berg vuile was over me heen... Dat haar dochter al tijden gepest werd door die van mij en dat ze er psychisch aan onder doorging etc.

Ik schrok me kapot en ben direct naar de juf gegaan om het verhaal te checken. Kort daarop ben ik een gesprek aangegaan met die moeder, de twee juffen en de IB-er, omdat ik haar verhaal wel serieus wilde nemen, al herkende ik er niks van. Tijdens dat gesprek bleek de situatie totaal anders zijn dan hoe de dochter van die moeder het verhaal thuis vertelde. Er was inderdaad sprake van 'gedoe', maar eerder vanuit dat kind richting het mijne dan andersom. De juffen en de IB-er hebben dat ook heel goed duidelijk gemaakt gelukkig.

Maar ik heb er echt nachten wakker van gelegen, ik voelde me er zó rot over!

Goed om te lezen dat je direct met school hebt geschakeld Spencer, zodat het ontkracht kan worden. Waarschijnlijk wil dat kind meer van jouw zoon dan andersom, dat kan heel pijnlijk zijn, maar met pesten heeft het niks te maken. Hopelijk wordt dat die moeder ook snel duidelijk gemaakt!
<<

Tompouce

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 17 Jan 2019 20:39

Bericht 30 Okt 2019 11:27

Re: Pesten op de basisschool

Heel herkenbaar MK!

Hier was het betreffende meisje al 2x van klas gewisseld. Ze kwam regelmatig bij ons spelen en dat ging altijd supergoed. Tot ze 's ochtends bij binnenkomst haar middelvinger naar mijn dochter begon op te steken. En tussen de middag met takken richting mijn dochter en haar vriendinnetjes begon te slaan. Dat kun je 2, misschien 3x doen maar dan is mijn dochter er echt wel klaar mee... Ik hoorde toen van een andere moeder dat mijn dochter en haar vriendinnetje pestkoppen en rotmeiden genoemd werden op het plein door de moeder van het betreffende meisje. Ze zouden haar dochter pesten, opsluiten en buitensluiten. Die moeder zelf was er niet meer dus toen ben ik gelijk naar de juf gelopen en er bleek gewoon niks van waar te zijn!!

Toen was ik echt boos. Ik bedoel, wie was hier nu wie aan het pesten... De juf is toen een gesprek met die ouders aangegaan om te zeggen dat ze dit echt niet meer terug wilde horen. Er waren al meerdere gesprekken geweest en de juf (en andere leerkrachten) hebben veel geobserveerd en echt 0 pestgedrag vanuit andere kinderen gezien.

Mijn dochter is hier ook echt verdrietig om geweest. Ze heeft dat meisje altijd als een vriendinnetje gezien.

Uiteindelijk zijn de vorig jaar verhuisd. Maar ik hoorde al snel dat er op de nieuwe school exact hetzelfde gebeurde. En nu willen ze weer terug verhuizen...

Ik weet dat de oude school hulp aangeboden heeft maar het lag echt absoluut niet aan hun of hun dochter. Tja.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers