Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kraamvisite of kraamfeest?

<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 28 Okt 2019 18:12

Kraamvisite of kraamfeest?

Hoe denken jullie hierover?

Ik vond een kraamfeest/babyborrel altijd iets stoms, omdat ik kraamvisite toch een soort knus iets vond. Baby vasthouden, bevallingsverhaal in geuren en kleuren horen etc. En een kraamfeest vond ik zo onpersoonlijk.... je geeft je cadeau en vervolgens zie je de baby ergens in een hoekje liggen en zijn de ouders te druk om iedereen aandacht te geven.

Maar tegelijkertijd.... vond ik al die losse kraamvisite nadat S. geboren was onwijs heftig. Pas 14 weken later hadden we iedereen een beetje gehad. En ik weet nog dat het een warme zomer was en ik lekker wilde wandelen, maar nee.... er kwam weet kraamvisite?
Klinkt heel ondankbaar, zo bedoel ik het niet, Superlief dat iedereen de moeite nam om ons ukkie te komen bewonderen, maar toch....

Wat is jouw ervaring met een kraamfeest of juist kraamvisite?
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 28 Okt 2019 18:25

Re: Kraamvisite of kraamfeest?

Ik heb alleen kraamvisite gehad. Maar bij ons kwamen alleen vrienden en collega’s, verder geen ooms en tantes ofzo (wonen ver weg en die zag we als we bij onze ouders waren of bij familie events). Viel dus allemaal behoorlijk mee. Gewoon wat avonden/weekenden inplannen zonder mensen als je visite leuker vindt maar bang bent dat het teveel is. Kraamfeest lijkt mij ook niks trouwens. Je kunt nauwelijks met de ouders praten en er is vast geen alcohol. Zie ik weinig gezelligheid in.
Smile, it's free!
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 28 Okt 2019 18:29

Re: Kraamvisite of kraamfeest?

Hier ook alleen kraamvisite gehad en wat me opviel bij de 2e was dat er maar weinig mensen langs kwamen ?
Alleen familie en een paar goede vrienden maar dat was snel voorbij.

Zelf ben ik 1 keer op een kraamfeest geweest en heb de baby toen helemaal niet gezien... de moeder had haar in een draagdoek verstopt, letterlijk, en niemand die er dichtbij mocht.

Overigens zou ik gewoon alcohol schenken op een kraamborrel. Moet wel leuk blijven ?
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem313

Bericht 28 Okt 2019 18:40

Re: Kraamvisite of kraamfeest?

Wij hadden kraamvisite en ik had dezelfde ervaring als jij, JaneDoe. Er kwam geen einde aan. Bij de tweede kwamen er gelukkig een stuk minder :smile:
Kraamfeesf zou ik wel leuk hebben gevonden maar ik was bang dat veel mensen dan alsnog ook op kraamvisite wilden komen en je daardoor eigenlijk meer tijd eraan kwijt zou zijn.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 28 Okt 2019 18:51

Re: Kraamvisite of kraamfeest?

Wij hebben een kraamfeest gegeven bij E. We zitten beide in een (andere) grote vereniging en hadden echt geen zin in kraamvisite van iedereen daarvan.
Om het dus voor ons leuk te houden maar ook geen 'nee' te hoeven verkopen hebben we een kraamfeest gegeven toen E een week of 8 oud was. Naaste familie en goede vrienden kwamen uiteraard wel gewoon op kraamvisite en als er mensen wilde komen die we eigenlijk liever niet hadden dan zeiden we dat we niet aan visite deden maar alleen het feest (bij ieder geboortekaartje zat een uitnodiging).

Het feest duurde van 14u-17u ofzo en het is idd miss een beetje onpersoonlijk maar ik heb wel echt geprobeerd om met iedereen even een praatje te maken (E zat bij mij in de draagzak) en aandacht te geven.
Ik heb veel goede verhalen erover gehoord en ook dat het een top idee is en dat ze dat zelf eigenlijk ook hadden moeten doen.

Als ik een 2e zou krijgen zou ik het ook zo weer doen.

Oh, en uiteraard hadden we alcohol! Lekker!
30-04-2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 28 Okt 2019 19:35

Re: Kraamvisite of kraamfeest?

Ik vond onze kraamvisite heel gezellig. Waren namelijk gewoon borrels met vrienden en familie.

Een kraamfeest lijkt mij ook niet zo denderend. Nog nooit eentje gehad dus kan er verder niet over oordelen, moet ik ook wel weer eerlijk zeggen.

En bovendien als je dan een kraamfeest geeft maar persoon x en y kunnen niet op die dag, willen ze misschien alsnog langskomen.
Let's discover the world together.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 28 Okt 2019 19:41

Re: Kraamvisite of kraamfeest?

Hier beide keren alleen kraamvisite. Maar stel dat ik het nog eens moest doen (ben ik overigens niet van plan) dan zou ik denk ik voor een combinatie kiezen. Ik vond kraamvisite van familie en goede vriendinnen juist leuk en dat zou ik niet veranderen. Maar met name bij de tweede kwam er vanuit de kant van ex zoveel kraamvisite en maanden na zoons geboorte was het nog steeds niet klaar. En dat waren grotendeels collega's, vage kennissen etc. Voor zo'n groep zou ik als hij groot is eerder een kraamfeest doen. Want een paar van zulke bezoekjes vond ik prima hoor, maar op een gegeven moment was ik het wel beu, het bleef maar doorgaan en veel van die mensen kende ik niet eens. Dan lijkt een kraamfeest me geen slecht idee.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4413

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 28 Okt 2019 19:54

Re: Kraamvisite of kraamfeest?

Wij hebben bij beide gewoon kraamvisite gedaan. En wat ooh la la al zegt, bij nummer twee komt er een stuk minder visite ? ik heb een keer een kraamfeest/babyborrel gehad en toen we binnenkwamen (in een donker kroegje) was het mega druk en benauwd, baby begon net te huilen om drinken, dus de moeder ging haar voeden en die hebben we verder niet meer gezien. En ik denk dat we er 1,5-2 uur geweest zijn. Ik vind persoonlijk zo'n feest ook geen plaats voor een kleine baby.

Verder hadden wij ook het gevoel wat er hier ook genoemd is, dat mensen die niet kunnen of dichtbij staan alsnog langskomen en dan ben je er dus nog meer tijd aan kwijt en het voelde onpersoonlijk.
december 2016
juli 2019
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 28 Okt 2019 20:15

Re: Kraamvisite of kraamfeest?

Wij hebben bij beide kraamvisite gedaan. Anders zou het dubbel gaan en dat vind ik dan onzin. En idd bij een 2e komen er al minder. Maar bij ons kwamen er bij de 2e ook weer anderen dan de bij de oudste.
2014 2016
<<

Anoniem284

Bericht 28 Okt 2019 20:35

Re: Kraamvisite of kraamfeest?

Wij hebben kraamvisite gedaan (en nog steeds staan er afspraken in november, ja ja). Maar ik vond het heel leuk en fijn om persoonlijk contact te hebben. En ik vond het ook leuk om te praten over de bevalling, de kraamtijd etc. Volgens mij ook wel goed voor de verwerking geweest. We planden ook niet elke avond bezoek, dus er was nog wel genoeg tijd over voor onszelf. Slim plannen helpt ook al een hoop denk ik. Gewoon aanhouden dat je bijvoorbeeld maar maximaal 2 of 3 bezoeken per week doet.

Een vriendin van mij heeft een kraamverzorgster gehouden en ik vond dat wel echt best wel onpersoonlijk. Zou niet mijn voorkeur hebben.
Laatst gewijzigd door Anoniem284 op 28 Okt 2019 20:36, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 28 Okt 2019 20:35

Re: Kraamvisite of kraamfeest?

Wij hebben trouwens alle kraamvisite aan het eind vd dag gepland en prosecco (proost op het nieuwe leven!) en een borrel plank geserveerd. En dan vriendengroepen zoveel mogelijk per vriendengroep samen. Zo gezellig, kan ik iedereen aanraden :)
Smile, it's free!
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 28 Okt 2019 21:06

Re: Kraamvisite of kraamfeest?

Ik ben eerder voorstander van kraamvisite, inderdaad persoonlijker je spreekt de ouders tenminste en kan de baby zien.

Maarrrrr bij de tweede hebben wij toch een kraamfeest gehouden. Alleen voor onze vriendengroep uit onze oude woonplaats op 1.5uur rijden van waar we op dat moment woonde.
Die groep bestaat zonder aanhang en kinderen al uit 15 personen en bij de eerste kwamen ze allemaal op visite en gingen niet na een uurtje weer weg omdat het in totaal gewoon drie uur rijden was. Heel fijn dat ze die moeite namen natuurlijk maar ook druk en veel.
Dus hebben we een kraam barbecue gegeven nadat de tweede geboren was in de tuin van mijn schoonouders, om de hoek bij alle vrienden. We hebben er dus een barbecue van gemaakt, echt wel wat moeite in gestoken en niet alleen cadeautje afgeven en dat was het. En iedereen kende elkaar dus/ was 1 vriendengroep dus ook gezellig bij kletsen. Werd super gewaardeerd en werkelijk iedereen kwam met partner en kinderen.
Voor ons heel fijn dat we die ongeveer 50 mensen in 1 keer hadden en gaf ook voor onze oudste veel rust dat er niet zo heel veel bezoek thuis kwam.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 28 Okt 2019 21:12

Re: Kraamvisite of kraamfeest?

Bedankt voor alle reacties!
Ik dacht zelf aan een kraamfeest gewoon bij ons thuis. En dan in tweeen splitsen....1x voor familie en 1x voor vrienden ofzo?
Maar ik kan me zeker vinden in de argumenten die jullie noemen om toch juist voor kraamvisite te gaan.
Ach, gelukkig hebben we nog even om de knoop door te hakken?
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 09 Okt 2013 21:19

Bericht 28 Okt 2019 21:17

Re: Kraamvisite of kraamfeest?

Doordat mijn man doordeweeks altijd weg was had ik totaal geen zin in een heel weekend ook nog visite.
Wij hebben een kraamfeest gehouden op een zaterdag van 10-12 en van 15-18 uur. Mensen konden zelf kiezen hoelaat ze kwamen. Ik kon iedereen zo spreken en kon tussendoor nog even rusten. Het was echt ideaal.
<<

meisje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 750

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:09

Bericht 28 Okt 2019 21:32

Re: Kraamvisite of kraamfeest?

Ik vind de kraamvisite heel gezellig dus dat doen we deze keer ook weer.
Ik vind het persoonlijke contact heel gezellig.
💜💜💙💙
<<

Anoniem332

Bericht 28 Okt 2019 21:53

Re: Kraamvisite of kraamfeest?

Ik vond het ook leuk om visite te krijgen. Wij hebben best wat vrienden gevraagd om rond etenstijd langs te komen en voor ons te koken. Alleen maar hele leuke reacties op gehad. Je hebt ook net wat langer de tijd en dan niet nog eens na het eten bezoek ontvangen...
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9781

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 28 Okt 2019 22:03

Re: Kraamvisite of kraamfeest?

Hier kraamvisite gehad (En na 4 maanden nog steeds) En zelf bij meerdere kraamborrels geweest. Als wij er ooit nog eentje krijgen ga ik absoluut voor een kraamfeest. Ik vond kraamvisite echt heel vermoeiend.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 28 Okt 2019 22:49

Re: Kraamvisite of kraamfeest?

Bij de tweede hebben we echt amper bezoek gehad. Enkel nabije familie (ouders, broers) en een paar keer wat vrienden. En omdat we J niet binnen kunnen houden heeft iedereen A inmiddels al gezien als we haar meenemen. Dikke prima, met twee kinderen spreken we genoeg mensen, bij de eerste was het bezoek wel fijn als verzetje.

Toch vind ik het wel gek dat een tweede schijnbaar minder belangrijk is. Maar reken op een hoop minder bezoek.
<<

Anoniem268

Bericht 29 Okt 2019 01:29

Re: Kraamvisite of kraamfeest?

Wij gaan voor een babyborrel. Hebben meer dan 100 gasten, dus als we daar gewone kraamvisite mee moeten gaan doen in de feestperiode... nee dank u. Ik denk ook dat kraamvisite vooral ‘leuker’ is voor de gasten en een babyborrel leuker (praktischer) voor de moeder die gespaard wordt in vele vermoeiende bezoeken wekenlang.

Wij schenken wel (ruim) alcohol op de babyborrel. Hallo, het is een feest! Hebben een ruimte van 14:00-17:00, Maar hebben de ruimte tot 24:00 tot onze beschikking dus als we willen blijven hangen dan kan dat. Ik verwacht dat partner dat ook wel zal doen met een deel mensen die niet kunnen afsluiten. Maar baby en ik kunnen gewoon om 17:00 afzwaaien dan.

Mensen die dicht bij ons staan zijn natuurlijk al eerder welkom als gewone kraamvisite en sowieso ook nog op de borrel. Borrel is vooral voor de mensen die ik niet thuis wil ontvangen, zoals verdere vrienden, kennissen, de meeste collega’s, familie die we niet vaak zien etc.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 29 Okt 2019 07:35

Re: Kraamvisite of kraamfeest?

Ik vond de kraamvisite wel leuk eigenlijk. Plande het vaak overdag, als ik alleen thuis was met N. Dan vond ik het wel fijn om gewoon een gesprek te kunnen voeren met iemand en inderdaad ook m'n verhaal te kunnen vertellen, want de bevalling was heftig. Uiteraard kwamen er elk weekend ook wel mensen langs. Maar doordat ze nooit lang bleven hangen, vond ik het helemaal goed zo.
❤ 7 juni 2018
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 29 Okt 2019 08:34

Re: Kraamvisite of kraamfeest?

Hier ook kraamvisite gedaan. De meeste mensen begrepen dat ze niet te lang moesten blijven dus het was helemaal goed zo.. bij een eventuele 2e zou ik het weer zo doen.
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 29 Okt 2019 09:32

Re: Kraamvisite of kraamfeest?

Wij hadden kraambezoek, maar we hebben bewust de geboortekaartjes best laat verzonden zodat niet iedereen meteen in de eerste twee weken op de stoep zou staan.
Ik vind het altijd lastig om nee te zeggen en wist van veel mensen dat ze heel snel langs wilde komen. Daar zat ik echt niet op te wachten, alleen de naaste familie en beste vrienden zijn in de eerste twee weken op bezoek geweest.
10.04.17
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 29 Okt 2019 15:37

Re: Kraamvisite of kraamfeest?

Bij de eerste een kraamborrel gedaan. We woonden toen tijdelijk gehuurd en het huis was aan de krappe kant (kwam ook door onze grotere meubels), daarnaast wilden nogal veel mensen langskomen, waardoor we het zo opgelost hebben.

Nu verwachten we minder mensen en wonen we ruim zat, dus kiezen we voor kraamvisite.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 29 Okt 2019 20:30

Re: Kraamvisite of kraamfeest?

Bij de oudste hebben we kraamvisite gedaan. De laatste visite kwam toen ze ruim een half jaar was en boterhammen zat te eten. We hebben toen vrijwel ieder weekend kraamvisite gehad in de weken daarvoor. Bij de jongste een kraamborrel gedaan en dat vond ik, zeker ook voor de oudste, veel fijner. Voor haar wilden we ook graag een beetje de rust bewaren in de weekenden.
<<

Anoniem301

Bericht 30 Okt 2019 00:07

Re: Kraamvisite of kraamfeest?

Caulfield schreef:Wij hadden kraamvisite en ik had dezelfde ervaring als jij, JaneDoe. Er kwam geen einde aan. Bij de tweede kwamen er gelukkig een stuk minder :smile:
Kraamfeesf zou ik wel leuk hebben gevonden maar ik was bang dat veel mensen dan alsnog ook op kraamvisite wilden komen en je daardoor eigenlijk meer tijd eraan kwijt zou zijn.

Ja, precies wat jij zegt. Soms kwamen er nog mensen op kraamvisite toen ze al 5 maanden was, poeh. En met zo’n feest heb je inderdaad altijd mensen die dan niet kunnen en weer apart komen. Ik maakte er wel wat gezelligs van, inderdaad een borrel met hapjes maar vond het best heftig allemaal.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers