Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Werk & studie biechttopic

<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 09 Okt 2019 13:25

Re: Werk & studie biechttopic

Niekske schreef:Voor de deur ja? Hier bellen ze wel meteen op de dag na de ziekmelding.


Ja echt aan de deur.
Werk nu 10 jaar voor dit bedrijf, en ben eerder ziek geweest.
Heb nog nóóit arbo gezien of gehoord.

Nu reageerde mn leidinggevende ook wel vaag op mijn ziekmelding en het advies van de dokter. Alsof ze het niet geloofde..
Dan vind ik zo'n bezoek heel verdacht...
<<

Anoniem321

Bericht 09 Okt 2019 14:42

Re: Werk & studie biechttopic

Volgens mij wordt ziekte bij ons pas doorgegeven als je langer dan een week ziek bent. Heb nog nooit meegemaakt dat er iemand voor de deur stond of belde.
<<

Romee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 538

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:21

Bericht 09 Okt 2019 14:54

Re: Werk & studie biechttopic

Leuk Suus! Wat voor baan is het? Ik zou het sowieso proberen! Ik weet niet of ik met die reden zou bellen. Als je daarmee eigenlijk al een soort van aangeeft of je twijfelt of je in aanmerking komt, komt dat misschien niet heel positief over? Dan zou ik in ieder geval zorgen dat je ook wat andere inhoudelijke vragen hebt.
<<

Anoniem282

Bericht 09 Okt 2019 20:41

Re: Werk & studie biechttopic

Het kan per werkgever verschillen. Bij een vriend van mij staan ze dezelfde dag nog voor de deur en dat is omdat (voormalig) collega's zich in het verleden ziek hadden gemeld en dat niet waren.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 10 Okt 2019 12:41

Re: Werk & studie biechttopic

Bedankt! Ik heb ook nog wel wat vragen, dus ga toch maar even bellen. De baan sluit, in tegenstelling tot wat ik nu doe, mooi aan op mijn vooropleidingen, alleen heb ik daar de afgelopen jaren dus niks mee gedaan.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 15 Okt 2019 11:13

Re: Werk & studie biechttopic

Voor de zomervakantie was de sfeer op mijn werk niet fijn. Mijn contract verlenging werd door een conflict verkort van een jaar naar een half jaar.
Ik ben toen gaan solliciteren, heb ergens een dag meegelopen maar werd niet uitgekozen.
Na de vakantie was de sfeer wel beter, met nieuwe collega's maakten we een nieuwe start.
Nou werd ik gebeld door het bedrijf waar ik voor de vakantie had meegelopen. Ze bieden mij 3 werkdagen, op 1 of 2 verschillende locaties. Een contract van 20-30 uur. En zelfde salaris.

Ik werk nu ook 3 hele dagen.
Bij mijn huidige werk heb ik 20 uur op contract en wil ze mijn contract verlengen voor weer een half jaar. Maar niet de uren erbij geven die ik sinds september werk.

Nadeel van de andere baan is dat ik voorschoolse opvang nodig heb en dat is hier lastig te vinden.

Ik weet niet zo goed wat ik moet kiezen?
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 15 Okt 2019 19:11

Re: Werk & studie biechttopic

Hm ik zou blijven waar je nu zit en ondertussen verder solliciteren. Voorschoolse opvang zou voor mij ook wel een dingetje zijn om het niet te doen. Ook de verschillende locaties maakt het lastiger gok ik.

Maar eigenlijk denk ik dat je het al wel weet want anders was je bij dit aanbod een stuk blijer geweest.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 16 Okt 2019 13:03

Re: Werk & studie biechttopic

Hier een heel zenuwachtig biechtje.
Momenteel werk ik al 13 jaar bij dezelfde werkgever, heb vroeger alleen 2x gesolliciteerd voor een bijbaantje, mijn huidige baan "kreeg" ik gewoon zonder gesprek of wat dan ook.
Mijn werkzaamheden lopen dankzij internet en automatisering terug, steeds vaker verveel ik mij. Ik ben niet actief gaan solliciteren, maar heb mijn linkedin profiel een half jaar geleden op beschikbaar gezet.

Vorige week kreeg ik een bericht van een bedrijf hier in de buurt dat ze geïnteresseerd waren, maandag hebben we gebeld en dinsdag heb ik op verzoek van hen nog een cv gemaakt en opgestuurd. Afijn, aanstaande vrijdag heb ik een gesprek daar. De bedoeling gaat zijn dat ik 3 dagen daar ga werken en 2 dagen bij mijn huidige werk blijf, dat heb ik ook telefonisch al aangegeven en dat is geen probleem. Momenteel werk ik in een klein bedrijf, dit is een multinational met 1200 werknemers door heel Europa. Ik weet ook dat ik het kan en toch twijfel ik aan mijzelf.
Ik ben bloed zenuwachtig, heb totaal geen idee wat ik moet verwachten, wat ik aan moet doen en alle scenario's vliegen door mijn hoofd. Jullie hebben dus ook eigenlijk niks hieraan, maar ik hoop dat jullie mij wat kunnen helpen met relativeren.
<<

Anoniem277

Bericht 16 Okt 2019 18:34

Re: Werk & studie biechttopic

Wat spannend biechtje. Heel veel succes! Blijkbaar willen ze jou graag hebben dus niet zenuwachtig zijn.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 17 Okt 2019 18:07

Re: Werk & studie biechttopic

Spannend, laatste biechtje!

Ik ben uitgenodigd voor een gesprek! Ik vind het nu al spannend, haha, is woensdag pas. Aan de ene kant heb ik niks te verliezen, ik heb nu net weer een baan. Maar aan de andere kant lijkt dit me echt veel leuker, past het beter bij me en is het dichterbij. En waarschijnlijk nog betere dagen ook.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 17 Okt 2019 18:40

Re: Werk & studie biechttopic

Spannend Biechtje en Suus, veel succes allebei!!
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 28 Okt 2019 21:20

Re: Werk & studie biechttopic

Ik heb zwanger gesolliciteerd en ben aangenomen. Alleen arbeidsvoorwaardengesprek moet nog plaatsvinden. Heeft iemand een idee hoe dat nu in zijn werk gaat met opzeggen en mijn zwangerschapsverlof? Behoud ik mijn recht op zwangerschapsverlof?
Ik werk bij de overheid, maar straks is de wnra van toepassing, dus ik weet niet of dat nog iets verandert.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1384

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:24

Bericht 29 Okt 2019 07:08

Re: Werk & studie biechttopic

Zwangerschapsverlof krijg je ook gewoon in een "normale" arbeidsovereenkomst. Jij behoudt je salaris, het UWV betaalt werkgever een zwangerschapsuitkering. De vraag is alleen: meld je dit bij je arbeidsvoorwaardengesprek, nog in je proeftijd of wacht je af. Dat lijkt me een spannend moment, zeg maar. Geen idee hoeveel tijd je nog hebt :)

Gefeliciteerd, overigens, zowel met je zwangerschap als met je nieuwe baan :)
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 29 Okt 2019 07:44

Re: Werk & studie biechttopic

Bedankt!
Ik hoef het niet te melden, want ik ben overduidelijk zwanger, dus dat was ook bekend bij de gesprekken ;-) heb ik er niet duidelijk genoeg bij gezet in mijn eerdere post.

Ik vraag me dan af of de huidige werkgever gehouden kan worden aan het besluit mbt zwangerschaps- en bevallingsverlof. Nieuwe contract gaat nl. in na afloop verlof.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 29 Okt 2019 09:22

Re: Werk & studie biechttopic

Je zwangerschapsverlof wordt betaald door het uwv, dus dat maakt voor je huidige werkgever niet uit. Werkgever/jij kan kiezen of het aan werkgever wordt betaald en jij gewoon je salaria krijgt, of dat uwv rechtstreeks aan jou betaald.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 29 Okt 2019 15:42

Re: Werk & studie biechttopic

Biechtje schreef:Hier een heel zenuwachtig biechtje.
Momenteel werk ik al 13 jaar bij dezelfde werkgever, heb vroeger alleen 2x gesolliciteerd voor een bijbaantje, mijn huidige baan "kreeg" ik gewoon zonder gesprek of wat dan ook.
Mijn werkzaamheden lopen dankzij internet en automatisering terug, steeds vaker verveel ik mij. Ik ben niet actief gaan solliciteren, maar heb mijn linkedin profiel een half jaar geleden op beschikbaar gezet.

Vorige week kreeg ik een bericht van een bedrijf hier in de buurt dat ze geïnteresseerd waren, maandag hebben we gebeld en dinsdag heb ik op verzoek van hen nog een cv gemaakt en opgestuurd. Afijn, aanstaande vrijdag heb ik een gesprek daar. De bedoeling gaat zijn dat ik 3 dagen daar ga werken en 2 dagen bij mijn huidige werk blijf, dat heb ik ook telefonisch al aangegeven en dat is geen probleem. Momenteel werk ik in een klein bedrijf, dit is een multinational met 1200 werknemers door heel Europa. Ik weet ook dat ik het kan en toch twijfel ik aan mijzelf.
Ik ben bloed zenuwachtig, heb totaal geen idee wat ik moet verwachten, wat ik aan moet doen en alle scenario's vliegen door mijn hoofd. Jullie hebben dus ook eigenlijk niks hieraan, maar ik hoop dat jullie mij wat kunnen helpen met relativeren.


Ben ik weer.
Inmiddels 2x op gesprek geweest en ik ben aangenomen! Voel mij raar, leuke spanning en heel veel zin om te starten. Aan de andere kant bang voor wat gaat komen. Kan ik het wel, heb ik mijzelf niet overschat?
Startdatum moeten we nog overeen komen, want ik moet nog extra opvang regelen voor mijn kinderen, wat blijkbaar nog niet zo makkelijk is..
<<

Anoniem284

Bericht 29 Okt 2019 16:28

Re: Werk & studie biechttopic

Gefeliciteerd, wat leuk!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 29 Okt 2019 17:00

Re: Werk & studie biechttopic

Suus schreef:Spannend, laatste biechtje!

Ik ben uitgenodigd voor een gesprek! Ik vind het nu al spannend, haha, is woensdag pas. Aan de ene kant heb ik niks te verliezen, ik heb nu net weer een baan. Maar aan de andere kant lijkt dit me echt veel leuker, past het beter bij me en is het dichterbij. En waarschijnlijk nog betere dagen ook.


Suus, hoe is het gegaan?
❤ 7 juni 2018
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 29 Okt 2019 19:35

Re: Werk & studie biechttopic

Het gesprek ging goed, was een fijn gesprek, voelde niet als een vragenvuur. Ik hoor uiterlijk vrijdag meer, dus nog even afwachten.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 29 Okt 2019 20:05

Re: Werk & studie biechttopic

Oh spannend!
❤ 7 juni 2018
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 30 Okt 2019 06:49

Re: Werk & studie biechttopic

Wat tof en spannend Suus!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 01 Nov 2019 19:17

Re: Werk & studie biechttopic

Ik ben uitgenodigd voor een arbeidsvoorwaardengesprek!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 01 Nov 2019 19:23

Re: Werk & studie biechttopic

Yes wat goed! Wat voor baan is het?
❤ 7 juni 2018
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 01 Nov 2019 19:35

Re: Werk & studie biechttopic

Dy.sle.xiebeha.ndelaar. Heel wat anders dus en ik word een beetje heen en weer geslingerd tussen “Het lijkt me superleuk!” en “Ik vind het doodeng!” ?
Ik zit nu wel lekker veilig achter mijn balie en bij de tandarts, maar het is nou niet dat ik echt met plezier naar mijn werk ga.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Pitty

Bericht 01 Nov 2019 19:37

Re: Werk & studie biechttopic

Bij bedrijf C in Dr88?
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers