Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Heeft jouw kind voorkeur?

<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 20 Okt 2019 09:01

Re: Heeft jouw kind voorkeur?

De oudste is vanaf baby al gek op papa en de jongste is gek op mij.
2014 2016
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 20 Okt 2019 13:08

Re: Heeft jouw kind voorkeur?

De oudste sowieso voor mij
De middelste meer voor papa denk ik. Komt denk ik omdat ik vaak de oudste deed en vriend de middelste.
De jongste lijkt nu vooral naar mij toe. Kan als ze wat verdrietig is papa voorbij kruipen om naar mij te gaan. Of mij aankijken als papa haar vast heeft
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 20 Okt 2019 13:48

Re: Heeft jouw kind voorkeur?

Hier heeft dochter echt een enorme voorkeur voor mij. Man vindt dat niet erg, maar ik vind het dus echt niet tof. Zo kan ik eigenlijk nooit uitslapen omdat ze perse om 6 of 7 uur s’ochtends met mama wil spelen. Als man er dan uit gaat is het schreeuwen en huilen om mama. Of ze gaat zodra man even iets in de keuken doet of naar wc gaat oid gelijk naar boven om mij uit bed te halen.
Zo ook vaak drama als ik naar werk moet. Man is dan nog thuis, maar ze wil dus perse mij. Als ik eenmaal de deur uit ben is het overigens prima volgens man.
<<

Anoniem316

Bericht 20 Okt 2019 19:31

Re: Heeft jouw kind voorkeur?

Ja, onze dochter heeft echt wel de voorkeur voor mij en mijn man kan daar heel slecht mee omgaan. Dat maakt het voor mij soms ook wel heel lastig, want ik zou het voor hem ook fijn vinden als ze net zoveel kroelt met hem als dat ze met mij doet. Hij probeert het soms af te dwingen maar dat werkt juist averechts.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 20 Okt 2019 19:50

Re: Heeft jouw kind voorkeur?

Mijn dochter hangt ook erg aan mij. M’n zoon hangt er een beetje tussen, maar trekt momenteel iets meer naar m’n man.
L2014 & H2017
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1612

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 20 Okt 2019 20:56

Re: Heeft jouw kind voorkeur?

Dee schreef:Ja, onze dochter heeft echt wel de voorkeur voor mij en mijn man kan daar heel slecht mee omgaan. Dat maakt het voor mij soms ook wel heel lastig, want ik zou het voor hem ook fijn vinden als ze net zoveel kroelt met hem als dat ze met mij doet. Hij probeert het soms af te dwingen maar dat werkt juist averechts.

Dit zou ik geschreven kunnen hebben. Ik denk ook dat als man zou proberen het wat minder af te dwingen, dat t vanzelf uiteindelijk beter zou gaan. Maar ik snap zijn frustratie ook wel ergens.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 20 Okt 2019 21:14

Re: Heeft jouw kind voorkeur?

De oudste (net 3 jaar) heeft een lange periode voorkeur voor mijn man gehad. Ik mocht dan helemaal niks (geen kus, zijn drinken niet maken, of zelfs niet naar hem kijken) en hij werd snel kwaad op mij. Gelukkig gaat dit sinds een paar maanden weer beter en is de voorkeur vrijwel helemaal verdwenen.

De jongste van 1 jaar heeft nog geen voorkeur.
<<

Anoniem321

Bericht 21 Okt 2019 11:46

Re: Heeft jouw kind voorkeur?

Ja, zoon heeft een sterke voorkeur voor mij.
Als mijn vriend en ik beide thuis zijn met zoon, dan richt zoon zich compleet op mij. Hij moet naast mij aan tafel zitten, ik moet zijn brood smeren, ik moet hem troosten als hij valt of zich stoot, ik moet hem naar bed brengen en een verhaaltje voorlezen.
Als mijn vriend het doet, ontstaat er een enorme strijd. Die gaan we aan, maar niet altijd.
Ik vind het soms erg vermoeiend en vervelend voor mijn vriend. Zoon wijst hem vaak keihard af. Mijn vriend zegt er niet mee te zitten en zegt dat het een fase is. Maar die fase duurt nu al dik 2 jaar.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 21 Okt 2019 14:02

Re: Heeft jouw kind voorkeur?

Mijn oudste heeft niet echt een voorkeur, maar de middelste heeft een duidelijke voorkeur voor mij. Als ik er niet ben is papa prima, maar anders moet ik alles doen. Dat kan lang niet altijd en dan is het vaak een strijd voor mijn man om hem te helpen. De jongste heeft ook een voorkeur voor mij, maar dat vind ik nu hij nog zo klein is niet zo raar.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem291

Bericht 21 Okt 2019 17:46

Re: Heeft jouw kind voorkeur?

Zoon heeft wel voorkeur voor mij. Vraagt alles aan mij, komt bij mij zitten en wil het liefst dat ik alles doe. Dat laatste doe ik niet en dan is het vaak ook wel goed als ik aangeef dat papa hem bv naar bed brengt en ik hem zo nog een kus kom geven.
Vorige week waren we paar dagen weg met mijn ouders toen was mama ook ingeruild voor oma ?
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 21 Okt 2019 21:25

Re: Heeft jouw kind voorkeur?

Hier eigenlijk beiden mama, maar dat is ook omdat ik de afgelopen 5 jaar het merendeel thuis ben geweest en papa werkte natuurlijk.
<<

Tompouce

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 17 Jan 2019 20:39

Bericht 22 Okt 2019 15:30

Re: Heeft jouw kind voorkeur?

Hier hebben beide niet echt een voorkeur. Ook nooit gehad trouwens.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 27 Okt 2019 16:21

Re: Heeft jouw kind voorkeur?

Ons zoontje heeft dit momenteel ook heel erg, een voorkeur voor mij dus. Op zich logisch, want ik spendeer veel meer tijd met hem. Maar de afwijzing naar m'n man toe is niet leuk. M'n zoontje slaat m'n man steeds, wat natuurlijk gecorrigeerd wordt en wat dus weer eindigt in boze huilbuien. Echt zo'n negatieve spiraal dan.
Vanochtend begon de dag al goed met de mededeling dat papa niet mee naar beneden mocht, die moest maar boven blijven, doeiiiii papa.
Vond ik zo sneu en voel ik me dan ook wel verdrietig door.
M'n man is nu vanmiddag even met hem naar de speeltuin, even één op één aandacht. Dat vond ik wel een goede, positief stimulerende oplossing en hopelijk ook gewoon gezellig.
Let's discover the world together.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers