Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Autospiegel voor achterwaarts stoeltje

<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4409

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 14 Okt 2019 20:58

Autospiegel voor achterwaarts stoeltje

Ik heb vanmiddag een spiegeltje gekocht zodat ik in de auto via de achteruitkijkspiegel in dr maxi cosi kan kijken. Ik was met mijn moeder en net belt mijn vader met een heel betoog (moeder had dus verteld over dat ding) hoe onveilig dat dat wel niet is, al die afleiding en dat je dan veel te lang in je spiegels aan het kijken bent... :12:

En blijkbaar denkt mijn vriend er hetzelfde over :nopompom: we hebben voor M nooit zo'n ding gehad, maar ik ben wel vaker gestopt bij een tankstation omdat ze ontroostbaar aan het huilen was en ik toch wilde kijken wat er was. N spuugt ontzettend veel en verslikt zich er soms ook in en dat vind ik eng. Maar ik wil niet steeds de auto aan de kant hoeven zetten als het niet nodig is, dus ik heb zo'n spiegel gekocht.

Is het nu echt zo'n afleiding? Denk ik er te naïef over? Ik hoor graag jullie ervaringen!
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem304

Bericht 14 Okt 2019 21:00

Re: Autospiegel voor achterwaarts stoeltje

Wij hadden in beide auto's een spiegel. Ik keek er heel weinig in. Mijn vriend probeerde via de spiegel echt een soort interactie te krijgen en heeft die neiging nu nog steeds snel, tot mijn grote ergernis. Want dat vind ik idd gevaarlijk.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 14 Okt 2019 21:01

Re: Autospiegel voor achterwaarts stoeltje

Welnee joh. Prettig juist, gewoon één blik werpen en weer door. Doe je met een voorwaartse stoel via de achteruitkijkspiegel toch ook?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem281

Bericht 14 Okt 2019 21:02

Re: Autospiegel voor achterwaarts stoeltje

Ik had het ook, maar keek er gewoon af en toe in, als een controlemiddel, meer niet.
<<

Romee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 538

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:21

Bericht 14 Okt 2019 21:07

Re: Autospiegel voor achterwaarts stoeltje

Hier ook zo'n spiegel, werkt perfect en helemaal geen afleiding. Alleen soms even een blik om te checken of ze oké is.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11400

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 14 Okt 2019 21:21

Re: Autospiegel voor achterwaarts stoeltje

Ik kijk ook gewoon even snel. Even kijken of ze wakker is of slaapt, dat soort.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 14 Okt 2019 21:33

Re: Autospiegel voor achterwaarts stoeltje

Heb ik ook, ik doe meestal snelle checks onderweg. Ik vind het onhandiger dat ik bij de oudste, die voorwaarts zit mijn achteruitkijkspiegel om moet klappen om haar te zien. Zit verder niet te klooien, maar als er drama is, is het wel handig om te zie of het reden is om te stoppen (eigenlijk nooit).
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 14 Okt 2019 22:17

Re: Autospiegel voor achterwaarts stoeltje

Ik ben de eerste maanden ook regelmatig gestopt omdat ze ontroostbaar aan het huilen was. Maar daar maakt een spiegel toch niet voor uit?
Ondanks dat autorijden met m'n dochter een tijdlang geen pretje was, heb ik een spiegel toch niet gemist, het zou alleen maar afleiden denk ik toch wel.
<<

Anoniem284

Bericht 14 Okt 2019 22:21

Re: Autospiegel voor achterwaarts stoeltje

Ik vind een spiegel heel fijn! Even een snelle blik of het goed gaat. Ben er nooit door afgeleid. Andere spiegels kijk je ook even snel in toch. Of ik de achteruitkijkspiegel nu gebruik om door het achterraam te kijken of om naar haar spiegeltje te kijken... het is secondewerk.
<<

Anoniem284

Bericht 14 Okt 2019 22:28

Re: Autospiegel voor achterwaarts stoeltje

Oh en het lijkt me dat als jij onrust hebt over haar spugen en je niet weet of het goed gaat, je meer afgeleid bent dan als je even een seconde in je spiegel hebt gekeken of het goed gaat en weer gerust kan rijden.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5486

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 14 Okt 2019 23:12

Re: Autospiegel voor achterwaarts stoeltje

Ik had ook zo’n spiegel en het voelde niet als gevaarlijk. Ik vind achterom kijken gevaarlijker dan in je spiegeltje.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11400

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 14 Okt 2019 23:47

Re: Autospiegel voor achterwaarts stoeltje

Nan schreef:Heb ik ook, ik doe meestal snelle checks onderweg. Ik vind het onhandiger dat ik bij de oudste, die voorwaarts zit mijn achteruitkijkspiegel om moet klappen om haar te zien. Zit verder niet te klooien, maar als er drama is, is het wel handig om te zie of het reden is om te stoppen (eigenlijk nooit).


Ik heb hiervoor een spiegeltje onderaan de achteruitkijkspiegel hangen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 15 Okt 2019 08:18

Re: Autospiegel voor achterwaarts stoeltje

Joey schreef:Ik ben de eerste maanden ook regelmatig gestopt omdat ze ontroostbaar aan het huilen was. Maar daar maakt een spiegel toch niet voor uit?
Ondanks dat autorijden met m'n dochter een tijdlang geen pretje was, heb ik een spiegel toch niet gemist, het zou alleen maar afleiden denk ik toch wel.


Als het enkel ontroostbaar huilen is dan kan je daar met de spiegel niet veel mee nee. Maar je kan via de spiegel wel checken of het ontroostbaar huilen is waarbij je het beste kan doorrijden of dat er iets aan de hand is waarbij je het beste bij de dichtstbijzijnde parkeerplaats of zelfs direct kan stoppen.

Het lijkt mij ook dat een huilend kind op de achterbank waarvan je niet weet of alles goed is (en dit pas bij een tankstation kan checken) veel gevaarlijker is dan af en toe een blik werpen op een spiegel.

Als bijrijder vind ik de spiegel trouwens ook prettig :)
Laatst gewijzigd door Elska op 15 Okt 2019 08:22, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 15 Okt 2019 08:22

Re: Autospiegel voor achterwaarts stoeltje

Jip schreef:
Nan schreef:Heb ik ook, ik doe meestal snelle checks onderweg. Ik vind het onhandiger dat ik bij de oudste, die voorwaarts zit mijn achteruitkijkspiegel om moet klappen om haar te zien. Zit verder niet te klooien, maar als er drama is, is het wel handig om te zie of het reden is om te stoppen (eigenlijk nooit).


Ik heb hiervoor een spiegeltje onderaan de achteruitkijkspiegel hangen.

Huh, maar als je echt naar je kind wilt kijken dan ga je toch even wat meer recht overeind zitten zeg maar?

Daar is toch geen spiegel omklappen of extra spiegeltje voor nodig?
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 15 Okt 2019 09:34

Re: Autospiegel voor achterwaarts stoeltje

Ik vind niet kunnen zien of er iets ergs is (stikken in braaksel denk ik dan) gevaarlijker dan zo'n spiegel.

'Gelukkig' haalde ik m'n rijbewijs toen m'n jongste al 1,5 was, hij was toen net uit de maxi Cosi dus in een gewone stoel. Ik trok het als bijrijder al niet zo'n omgekeerde stoel ??
R. 2013
D. 2016
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 15 Okt 2019 11:00

Re: Autospiegel voor achterwaarts stoeltje

De vervolgstoel staat bij ons ook achteruit dus de spiegel is met 1,5 nog steeds in gebruik.

Savi schreef:
Jip schreef:
Ik heb hiervoor een spiegeltje onderaan de achteruitkijkspiegel hangen.

Huh, maar als je echt naar je kind wilt kijken dan ga je toch even wat meer recht overeind zitten zeg maar?

Daar is toch geen spiegel omklappen of extra spiegeltje voor nodig?

Verschilt per auto. Bij onze vorige auto kon mijn man de spiegel niet zien zonder de achteruitkijkspiegel om te klappen. bij de huidige auto is iets meer overeind zitten voldoende.
Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 15 Okt 2019 11:02

Re: Autospiegel voor achterwaarts stoeltje

Wij hebben toch alweer heel wat auto's versleten sinds G er is, maar ik zorg altijd dat ik gewoon wat 'hoger' in de spiegel kijk door even meer rechtop te zitten.

Omklappen doen wij sowieso niet. De lage stand is mijn stand. De hoge stand is die van m'n vriend. Dus er valt voor mij niets te klappen, iig niet met meer zicht :P

Maar het is ook maar net wat je handig vindt denk ik. Ik ga liever even verzitten dan.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron