Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vertel het met eten - een vragenlijst

<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 13 Okt 2019 23:45

Re: Vertel het met eten - een vragenlijst

Wat is het gerecht dat jij het beste klaarmaakt? Pff... Dat kunnen er aardig wat zijn. Een wok gerecht.
Wat vind jij lekker terwijl de meeste mensen het vies vinden? Boerenkoolstampot met suiker erop(super combinatie!). De suiker dus pas op je bord toevoegen.
Wat vind jij vies terwijl de meeste mensen het lekker vinden? Kaas, structuur in de mond en geur vind ik vreselijk.
Wat is je lievelingskaas? GEEN, zie antwoord hierboven (tenzij hamkaas chips van Lays telt want die vind ik wel lekker)
Als je nog maar 1 cuisine mag eten de rest van je leven, welke wordt het dan? Aziatisch endan met name Japan vanwege de sushi.
Welke hype ben jij zat? Zijn er hypes qua eten dan? Die daily fresh boxen etc zorgen ervoor dat mensen zelf niet creatief zijn in de keuken want alles wordt op een presteerblaadje voor ze afgeleverd.
Hoe kookte je toen je net op jezelf woonde? Qua variatie niet veel anders dan nu, alleen zijn er meer recepten bij gekomen.
Wat is je lievelingsrestaurant? Een goede Griek (bijv Sirenes). Ik houd van veel vlees en dan zit je bij de Griek wel goed.
Tapas: Gossimijne (bij het Zusje wordt teveel hetzelfde sausje gebruikt voor mijn gevoel)
Chinees/japans: Het Paradijs (afhaal en het buffet is daar niet zo massaal is als een grote wokzaak)
Restaurant: Montimar, check de schappelijke consumptieprijzen maar. Die kom je nergens anders in de horeca tegen en het eten is er ook nog lekker.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 13 Okt 2019 23:57

Re: Vertel het met eten - een vragenlijst

Meneer de Uil schreef:Wat is je lievelingsrestaurant?
Phoe lastig, ik heb niet echt een favoriet, maar een erg lekker restaurant hier in de buurt vind ik SOMM.


Hier heb ik al veel goeds over gehoord terwijl het daar nog niet zolang zit, maar goed de concurrentie is ook moordend qua goede horeca in de buurt. In het centrum zijn recent nog 4 nieuwe zaken open gegaan.
<<

Anoniem277

Bericht 14 Okt 2019 00:20

Re: Vertel het met eten - een vragenlijst

Wat is het gerecht dat jij het beste klaarmaakt?
Stoofvlees staat met stip op nummer 1! En daar heb ik dan ook verschillende variaties op maar het lukt altijd!
Wat vind jij lekker terwijl de meeste mensen het vies vinden?
Ik heb geen idee. Boterham met kaas en hagelslag?
Wat vind jij vies terwijl de meeste mensen het lekker vinden?
Chocoladepasta vind ik echt niet lekker. Ben gek op chocolade maar pasta op mijn brood, echt niet!
Ow en ik lust geen wijn. Ik drink sowieso geen alcohol omdat ik er niet van hou. Ook geen radler of zo.
Ik gebruik wijn wel in een stoofpotje af en toe maar drink de fles niet leeg.
Wat is je lievelingskaas?
Gewone jonge kaas 48+
Als je nog maar 1 cuisine mag eten de rest van je leven, welke wordt het dan?
De franse keuken.
Welke hype ben jij zat?
Weet ik niet. Ik trek gewoon mijn eigen plan en daarbij kijk ik niet echt naar welke hypes er zijn. Een foodtruck festival ben ik nog nooit geweest bv.
Als ik moet kiezen, alles waarbij je iets moet vervangen omdat het zogenaamd niet gezond is (en dan bedoel ik niet ivm een allergie). Bv geen melk, koolhydraten, gluten of vlees.
Hoe kookte je toen je net op jezelf woonde?
Alles uit een pakje of zakje in het begin maar dat begon al snel met recepten uitproberen en experimenteren. Denk dat ik binnen een half jaar al het meeste zelf maakte.
Wat is je lievelingsrestaurant?
Het zusje. Ik probeer dan juist de dingen die niet standaard zijn. Ik wil mijn smaak blijven ontwikkelen en dingen leren eten. Het voordeel van het zusje is dat je veel kan proberen en het maar kleine gerechten zijn. Op die manier is het niet erg als het een keer tegenvalt.
Daar heb ik bv geitenkaas leren eten.
<<

Anoniem269

Bericht 14 Okt 2019 10:12

Re: Vertel het met eten - een vragenlijst

Wat is het gerecht dat jij het beste klaarmaakt? Draadjesvlees (met wortelstamp)
Wat vind jij lekker terwijl de meeste mensen het vies vinden? Speklapjes
Wat vind jij vies terwijl de meeste mensen het lekker vinden? Alles waar paprika inzit. En Moussaka of Boboti vind ik ook niet lekker. En fruit in warm eten vind ik ook niet lekker.
Wat is je lievelingskaas? Brie, feta, kruidenkaas, oude kaas, belegen kaas, ananas kaas en noem maar op. Ik ben gek op kaas! Behalve geitenkaas.
Als je nog maar 1 cuisine mag eten de rest van je leven, welke wordt het dan? Italiaans
Welke hype ben jij zat? Vegan. Prima dat je dat wil maar soms lijkt het wel dat het je wordt opgedrongen.
Hoe kookte je toen je net op jezelf woonde? Ik probeerde gelijk heel veel dingen uit. Wereldgerechten zoals Teriyaki en kip Tandoori kende ik niet vanuit thuis.
Wat is je lievelingsrestaurant? Als het maar iets met tapas is zoals ’t Zusje
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 14 Okt 2019 20:00

Re: Vertel het met eten - een vragenlijst

Fred schreef:
Meneer de Uil schreef:Wat is je lievelingsrestaurant?
Phoe lastig, ik heb niet echt een favoriet, maar een erg lekker restaurant hier in de buurt vind ik SOMM.


Hier heb ik al veel goeds over gehoord terwijl het daar nog niet zolang zit, maar goed de concurrentie is ook moordend qua goede horeca in de buurt. In het centrum zijn recent nog 4 nieuwe zaken open gegaan.


Wel een aanrader hoor!
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem269

Bericht 14 Okt 2019 20:08

Re: Vertel het met eten - een vragenlijst

Caulfield schreef:Lekker kletsen over eten met de forumfoodies, ja toch!

Wat is het gerecht dat jij het beste klaarmaakt? Risotto met paddestoelen
Wat vind jij lekker terwijl de meeste mensen het vies vinden? Slakken
Wat vind jij vies terwijl de meeste mensen het lekker vinden? Spaghetti bolognese
Wat is je lievelingskaas? Oef... ik vind port salut echt heerlijk
Als je nog maar 1 cuisine mag eten de rest van je leven, welke wordt het dan? Ja dan toch Italiaans of Mexicaans denk ik.
Welke hype ben jij zat? Kokoswater
Hoe kookte je toen je net op jezelf woonde? Microwave popcorn. Gelukkig werkte ik bij een heel goed restaurant, waar ze me kliekjes mee gaven voor de avonden waarop ik niet werkte. Zat dus altijd aan uitstekende maaltijden.
Wat is je lievelingsrestaurant? Moeilijk! Ik ga graag voor gezelligheid. Ik vind bijvoorbeeld La Oliva heel gezellig en lekker, maar kan ook erg genieten van Worst.
<<

Anoniem269

Bericht 14 Okt 2019 20:12

Re: Vertel het met eten - een vragenlijst

Caulfield schreef:Leeuwarden is voor mij idd te ver uit de route als ik in het Noorden ben, maar dat ziet er idd goed uit! Paneer Jalfrezi, heerlijk.
Gelukkig ga ik binnenkort voor werk naar London, kan ik ff naar mijn favoriete Indiase restaurant.
Ga je dan naar Dishoom?
Ik vind Indiaas eten hier in de stad niet zo lekker. Wij zijn dit jaar 3 maanden in India geweest en was er toen echt wel even klaar mee, maar heb er sinds een tijdje weer zin in maar t valt steeds tegen.
<<

Anoniem313

Bericht 14 Okt 2019 20:36

Re: Vertel het met eten - een vragenlijst

Claire**** schreef:
Caulfield schreef:Leeuwarden is voor mij idd te ver uit de route als ik in het Noorden ben, maar dat ziet er idd goed uit! Paneer Jalfrezi, heerlijk.
Gelukkig ga ik binnenkort voor werk naar London, kan ik ff naar mijn favoriete Indiase restaurant.
Ga je dan naar Dishoom?
Ik vind Indiaas eten hier in de stad niet zo lekker. Wij zijn dit jaar 3 maanden in India geweest en was er toen echt wel even klaar mee, maar heb er sinds een tijdje weer zin in maar t valt steeds tegen.


Welke stad woon je Claire? Ik heb Indiase kennissen en die eten nooit Indiaas in NL omdat het ze overal waar ze het hebben geprobeerd is tegengevallen. Ze gaan mede daarom vaak naar London.

Ik vind Dishoom geweldig idd! Mijn absolute favoriet is Gunpowder, zit in Spitalfields maar sinds kort ook bij Tower Bridge. Maar goeie, ik ben er 3-4 dagen dus ik kan Dishoom er ook wel infietsen.
Vorige

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers