Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kattenluikje (met chip) in buitendeur

<<

Anoniem260

Bericht 06 Jan 2014 14:53

Kattenluikje (met chip) in buitendeur

Wie van jullie heeft dat en hoe bevalt dat?

Wij hebben een raampje in de bijkeuken dat we altijd open zetten als de katten naar buiten mogen, dit is ook op momenten dat wij niet thuis zijn (raampje is groot genoeg voor de katten, te klein voor boeven om naar binnen te komen :P ) en dit is altijd goed gegaan.
Alleen is dit in de winter niet handig, omdat het dan zo koud wordt in de bijkeuken. Wat we dan vaak doen, is de katten alleen naar buiten laten als we thuis zijn. We laten ze dan via de deur naar buiten en als ze naar binnen willen, miauwen ze wel (vaak vinden ze het in de winter te koud buiten)
Maar nou heeft de kat van de buren sinds een paar weken ook deze route gevonden en komt, op momenten dat wij niet thuis zijn, binnen en vreet de voerbakjes van onze katten leeg (waaronder duur blaasgruis-voer voor één van de katten). Nu houden we dus sowieso het raam maar dicht, terwijl het nog niet superkoud is, met als gevolg twee chagrijnige katten die gaan lopen etteren omdat ze zoveel binnen zitten.

Nou zitten we erover na te denken om in onze buitendeur een kattenluikje te zetten, die op chip werkt, zodat alleen onze katten naar binnen kunnen. Maar ik vraag me af hoe dit isolatie en inbreek-technisch zit. Tocht het niet langs dat kattenluikje?

Ik hoor graag jullie ervaringen en tips!
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:03

Bericht 06 Jan 2014 20:46

Re: Kattenluikje (met chip) in buitendeur

Wij hebben een kattenluik alleen zonder chip. Inbraaktechnisch is dit echt niet gevaarlijk. Het tocht wel een heel klein beetje maar echt niet heel erg hoor. Wij hebben hem gewoon in de achterdeur in de woonkamer, Dus in de bijkeuken lijkt me helemaal geen probleem. Ik vind een kattenluik sowieso ideaal. Als wij op vakantie zijn, doen de buren het luikje ook gewoon open en dicht. Zo kunnen ze gewoon naar buiten zonder dat de buren steeds de deur open hoeven doen.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5678

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 06 Jan 2014 22:17

Re: Kattenluikje (met chip) in buitendeur

Plien schreef:Wij hebben een kattenluik alleen zonder chip. Inbraaktechnisch is dit echt niet gevaarlijk. Het tocht wel een heel klein beetje maar echt niet heel erg hoor. Wij hebben hem gewoon in de achterdeur in de woonkamer, Dus in de bijkeuken lijkt me helemaal geen probleem. Ik vind een kattenluik sowieso ideaal. Als wij op vakantie zijn, doen de buren het luikje ook gewoon open en dicht. Zo kunnen ze gewoon naar buiten zonder dat de buren steeds de deur open hoeven doen.



Dit had ik getypt kunnen hebben, alleen zit het kattenluikje wel bij ons in de bijkeuken.
Wij hebben ook gekeken voor een luikje met een chip, maar toentertijd raakte ze regelmatig hun halsbandjes kwijt, dus dan werkt zo een kattenluik ook niet.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem151

Bericht 06 Jan 2014 22:20

Re: Kattenluikje (met chip) in buitendeur

Dora schreef:
Plien schreef:Wij hebben een kattenluik alleen zonder chip. Inbraaktechnisch is dit echt niet gevaarlijk. Het tocht wel een heel klein beetje maar echt niet heel erg hoor. Wij hebben hem gewoon in de achterdeur in de woonkamer, Dus in de bijkeuken lijkt me helemaal geen probleem. Ik vind een kattenluik sowieso ideaal. Als wij op vakantie zijn, doen de buren het luikje ook gewoon open en dicht. Zo kunnen ze gewoon naar buiten zonder dat de buren steeds de deur open hoeven doen.



Dit had ik getypt kunnen hebben, alleen zit het kattenluikje wel bij ons in de bijkeuken.
Wij hebben ook gekeken voor een luikje met een chip, maar toentertijd raakte ze regelmatig hun halsbandjes kwijt, dus dan werkt zo een kattenluik ook niet.


Zo'n luikje werkt op de geïmplanteerde chip, dus niet met een halsbandje. Juist geschikt voor katten zonder halsbandje
<<

Anoniem151

Bericht 06 Jan 2014 22:24

Re: Kattenluikje (met chip) in buitendeur

Ik denk dat wij deze gaan aanschaffen http://www.zooplus.nl/feedback/shop/katten/kattennet_kattenluik/kattenluik/petporte/145880 Lees er veel goeds over.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5678

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 06 Jan 2014 22:25

Re: Kattenluikje (met chip) in buitendeur

Blue Phone schreef:
Dora schreef:
Plien schreef:Wij hebben een kattenluik alleen zonder chip. Inbraaktechnisch is dit echt niet gevaarlijk. Het tocht wel een heel klein beetje maar echt niet heel erg hoor. Wij hebben hem gewoon in de achterdeur in de woonkamer, Dus in de bijkeuken lijkt me helemaal geen probleem. Ik vind een kattenluik sowieso ideaal. Als wij op vakantie zijn, doen de buren het luikje ook gewoon open en dicht. Zo kunnen ze gewoon naar buiten zonder dat de buren steeds de deur open hoeven doen.



Dit had ik getypt kunnen hebben, alleen zit het kattenluikje wel bij ons in de bijkeuken.
Wij hebben ook gekeken voor een luikje met een chip, maar toentertijd raakte ze regelmatig hun halsbandjes kwijt, dus dan werkt zo een kattenluik ook niet.


Zo'n luikje werkt op de geïmplanteerde chip, dus niet met een halsbandje. Juist geschikt voor katten zonder halsbandje


Oke, dat wist ik weer niet, zo was het ons toen verteld. Mmmm, hadden we dan misschien toch maar wel moeten doen.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 07 Jan 2014 00:03

Re: Kattenluikje (met chip) in buitendeur

Een vriendin van mij heeft zo'n luikje, zodat haar katten ook naar binnen en buiten kunnen en zij de deur niet open hoeft te laten. Alleen beuken haar katten er gewoon doorheen... Het is de bedoeling dat ze even wachten, zodat de chip-lezer in het luikje de chip kan lezen, maar daar hebben de katten het geduld niet voor...
07.12.2011
11.12.2014
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 07 Jan 2014 00:29

Re: Kattenluikje (met chip) in buitendeur

De mijne gaat door het chip-luikje in de deur van de buurvrouw naar binnen.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem260

Bericht 10 Jan 2014 11:20

Re: Kattenluikje (met chip) in buitendeur

Mickey schreef:Een vriendin van mij heeft zo'n luikje, zodat haar katten ook naar binnen en buiten kunnen en zij de deur niet open hoeft te laten. Alleen beuken haar katten er gewoon doorheen... Het is de bedoeling dat ze even wachten, zodat de chip-lezer in het luikje de chip kan lezen, maar daar hebben de katten het geduld niet voor...



Is het luikje dan zo zwak dat ze er doorheen kunnen rammen? Dan is het doel van zo'n luikje een beetje verloren :confused: Je weet zeker niet van welk merk zij zo'n luikje heeft?
(hetzelfde als wat Thunder zegt over het luikje van haar buren..!)

Het zou ook een beetje zonde zijn als we een gat in de deur zagen en het luikje vervolgens niet goed werkt...!
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 10 Jan 2014 11:26

Re: Kattenluikje (met chip) in buitendeur

Nee, geen idee welk merk ze heeft.. Ik wilde het inderdaad even melden, dat het bij haar niet helemaal werkt zoals het zou moeten, voordat jullie er veel geld en moeite in gaan steken. Schijnbaar kun je dat luik ook instellen op alleen naar binnen, maar haar katten hebben al door, hoe ze dan toch naar buiten kunnen..
07.12.2011
11.12.2014
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 13 Okt 2019 11:14

Re: Kattenluikje (met chip) in buitendeur

Ik up dit topic even. Onze katten mogen binnenkort voor het eerst naar buiten (eindelijk huis met tuin, jee!) en ben even benieuwd naar jullie ervaringen met kattenluikjes. Er lopen nu al aardig wat katten bij ons in de tuin, dus vraag me af of we een gewone zouden kunnen proberen eerst of beter meteen eentje met chip? En werken die met chip inmiddels beter dan 5 jaar geleden toen mensen in dit topic aangaven dat het niet goed werkte?
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8475

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 13 Okt 2019 11:27

Re: Kattenluikje (met chip) in buitendeur

Wij hadden in een vorig leven een kat en een luikje met chip, werkte heel goed! Alleen onze Ramses ging er naar binnen en andere katten niet. Het tochtte niet echt, het luikje sluit goed af. Als hij zijn koppie erin stak moest hij een seconde wachten en dan hoorde je een klik en kon hij het luikje open duwen. Nooit andere katten binnen gehad.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 13 Okt 2019 11:35

Re: Kattenluikje (met chip) in buitendeur

Dat klinkt goed Teun! Weet je nog welk merk / type dat was?
<<

InweCulnamo

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 370

Geregistreerd: 08 Feb 2014 15:01

Bericht 13 Okt 2019 12:09

Re: Kattenluikje (met chip) in buitendeur

Wij hebben deze van SureFlap

https://www.zooplus.nl/shop/katten/katt ... rte/334653


Heel tevreden over! Werkt op de geimplanteerde chip, maar je kunt ook een collar met rfid chip nemen als je kat niet gechipt is.
We waren destijds op zoek naar een luikje met tijdschakelaar, zodat ze savonds lekker binnen zijn. Deze is wel iets groter, maar hier geen last van tocht, luikje zit wel in de bijkeuken.
Nog nooit vreemde katten in huis gehad. Mijn 2 katten waren er snel aan gewend!

15-11-2019
14-05-2023
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 13 Okt 2019 13:18

Re: Kattenluikje (met chip) in buitendeur

Wij hebben ook sinds de zomer een kattenluik. Onze kat is 5 jaar en het kostte wat tijd om het te introduceren, maar het is wel gelukt. Onze kat staat nog weleens voor het raam of de deur om binnen of buiten gelaten te worden, dat is dan wel lollig.

Wij hebben overigens ook de SureFlap.
L2014 & H2017
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 13 Okt 2019 19:36

Re: Kattenluikje (met chip) in buitendeur

Oh dat vind ik misschien ook wel fijn inderdaad, dat ze zeker in het begin niet ook al hele nachten buiten zijn. Ik ga eens kijken naar die SureFlap!

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers