Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Groot leeftijdverschil in relatie

<<

loura

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 658

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:00

Bericht 04 Sep 2013 17:58

Groot leeftijdverschil in relatie

Gister was Je zal het maar zijn op tv. Het ging over Peter Jan Rens en zijn vriendin, zij schelen maar liefst 42 jaar. Dat betekend dat mijn toekomstige vriend over 12 jaar geboren zal worden.. Het idee! Ik zelf vind 42 jaar leeftijd verschil echt wel heel erg veel. Ik kan me ook niet voorstellen dat je dan een gelijkwaardige relatie kan hebben. Ik ben 5 jaar ouder dan mijn vriend en wij hebben soms zelfs al dingetjes waarvan je kan zien dat wij 5 jaar schelen. Wat vinden jullie van 42 jaar leeftijd verschil? En wat is voor jullie de grens?
<<

Anoniem198

Bericht 04 Sep 2013 18:27

Re: Groot leeftijdverschil in relatie

Een leeftijdsverschil van meer dan 40 jaar vind ik niet gezond.
Je kan best ouder en volwassen voor je leeftijd zijn maar het lijkt mij niet dat dat een verschil van 40 jaar of meer kan overbruggen.
Overigens moet iedereen dit voor zich weten.

Ik denk dat bij mijzelf de grens zou liggen van maximaal 20 jaar. Zelf heb ik ook voorkeur voor iemand die ouder is dan ik zelf en ik weet uit ervaring dat je het niet voor het uitkiezen hebt op wie je verliefd wordt.
Mijn vriend en ik verschillen 8 jaar in leeftijd en dat vind ik prima.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 04 Sep 2013 18:31

Re: Groot leeftijdverschil in relatie

Joh ik vind 5 jaar al veel. Maar 42! Nee dat vind ik vies en een daddy-issue en een beetje pedo-achtig. Het kan je kleinkind zijn! Iew.
<<

loura

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 658

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:00

Bericht 04 Sep 2013 18:33

Re: Groot leeftijdverschil in relatie

Ik krijg er ook een beetje de kriebels van. Hij had technisch gezien haar opa kunnen zijn :shock:
<<

Anoniem129

Bericht 04 Sep 2013 18:45

Re: Groot leeftijdverschil in relatie

Ik vind 42 jaar ook echt wel heel veel! Mijn vriend is 9 jaar ouder en daar had ik in het begin wel moeite mee, meer met het getal dan met het verschil want dat merk ik niet echt.
<<

Anoniem44

Bericht 04 Sep 2013 18:47

Re: Groot leeftijdverschil in relatie

Ach, als zij er beiden gelukkig mee zijn, wie ben ik dan om er iets negatiefs van te vinden?
<<

Anoniem75

Bericht 04 Sep 2013 18:50

Re: Groot leeftijdverschil in relatie

-ED- schreef:Ach, als zij er beiden gelukkig mee zijn, wie ben ik dan om er iets negatiefs van te vinden?


Eens. Leeftijd is maar een getal.
<<

Verde

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:04

Bericht 04 Sep 2013 19:00

Re: Groot leeftijdverschil in relatie

Ik vind 42 jaar ook wel erg veel. Inderdaad, hij zou technisch gezien haar opa kunnen zijn en makkelijk haar vader.
Heb niet het hele programma gezien gisteren, dus meer kan ik er niet over zeggen.

Maar mijn vriend is ook bijna 11 jaar ouder dan ik ben. We merken zeker wel verschillen op diverse gebieden, maar het belemmert ons eigenlijk nergens in. Scheelt wel dat een paar van zijn vrienden ook een vriendin hebben die een stuk jonger is.
<<

Anoniem 48

Bericht 04 Sep 2013 19:04

Re: Groot leeftijdverschil in relatie

Heb het programma net gezien en vond het niet echt een gezonde relatie lijken. Zij gaf ook aan dat ze een vreemde jeugd had gehad. Ze is ook de voogdij over haar zoontje kwijt die ze gekregen heeft toen ze 14 was. Een groot leeftijdsverschil heb ik geen moeite mee maar deze relatie vond ik erg scheef lijken.
<<

MeaVota

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 29

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:27

Bericht 04 Sep 2013 19:52

Re: Groot leeftijdverschil in relatie

Ik denk dat geluk voor op staat. Maar er zijn naar mijn idee wel grenzen.
Ik heb altijd gezegd 10 is voor mij de max. Ook kijkend naar mijn toekomst. Ik wil nog kinderen, maar niet direct. En ik zou zelf geen kinderen willen met iemand eind 40/50.
Ok lijkt het mij fijn om samen nog van het leven te kunnen genieten. Als jij dan bij wijze van 40 bent en je partner al in de 70 wat heb je dan aan elkaar? Als jij met pensioenn gaat is hij waarschijlijk overleden. 42 jaar vind ik absurd veel!
Alis Volat Propriis
<<

Moira

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 314

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:25

Bericht 04 Sep 2013 19:56

Re: Groot leeftijdverschil in relatie

Ieder moet het voor zich weten vind ik. Persoonlijk zou ik niet veel leeftijdsverschil willen hebben (bij ons is het 3 maanden, dus dat is helemaal weinig!). Als mijn vriend 42 jaar ouder dan ik zou zijn, zou dat waarschijnlijk betekenen dat ik een groot deel van mijn leven weduwe ben. Daar wil ik echt niet 'bewust' voor kiezen.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 04 Sep 2013 20:13

Re: Groot leeftijdverschil in relatie

Ik heb het programma niet gezien, maar 42 jaar verschil vind ik wel erg veel. Natuurlijk moeten ze het lekker zelf weten, maar ik persoonlijk zou het zelf echt niet willen. Ik kan me moeilijk voorstellen dat je dan veel met elkaar gemeen hebt.
<<

Anoniem170

Bericht 04 Sep 2013 22:20

Re: Groot leeftijdverschil in relatie

Zoveel vind ik niet echt gezond, maar ach.. Ikzelf scheel 11 jaar, ik ben 24, hij is 35. Ik heb daar nog best lang over getwijfeld of ik dat wilde maar het is maar een getal :)
<<

Nyah

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 68

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:31

Bericht 04 Sep 2013 22:37

Re: Groot leeftijdverschil in relatie

-ED- schreef:Ach, als zij er beiden gelukkig mee zijn, wie ben ik dan om er iets negatiefs van te vinden?


Mee eens! Ik wil en kan daar niet over oordelen.
<<

July

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 103

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:49

Bericht 04 Sep 2013 22:41

Re: Groot leeftijdverschil in relatie

Ik heb het programma niet gezien, maar 42 jaar is natuurlijk wel bizar veel.
Ikzelf verschil 18 jaar met mijn vriend. Is als je het zo zegt ook echt heel veel. Toch is er nog niemand in onze omgeving die dit raar vindt. Integendeel iedereen ziet hoe gek wij op elkaar zijn en bij elkaar passen en elkaar aanvullen.
Ik denk dat dit ook de fundering moet zijn voor je relatie. Natuurlijk zijn er wel eens dingetjes waardoor je merkt dat er een leeftijdsverschil is. Maar we vinden daarin altijd een middenweg en respecteren elkaars mening hierin.
Het scheelt wellicht (voor de buitenwereld) dat je hem geen 44 zou geven.
Hij is ontzettend sportief, 5x in de week. Is af en toe zo gek als een deur, maar we kunnen ook hele goede gesprekken met elkaar hebben.

Nu onze dochter er is, merk ik ook weinig van dat hij al wat ouder is. En daar was ik stiekem best wel eens bang voor. Maar nee hoor, hij is vaak fitter dan dat ik ben haha

Om een lang verhaal kort te maken. Leeftijd zegt lang niet alles. Het is een combinatie van factoren om te weten of het werkt ja of nee.
Afbeelding
<<

Anoniem58

Bericht 05 Sep 2013 06:40

Re: Groot leeftijdverschil in relatie

Minx schreef:Heb het programma net gezien en vond het niet echt een gezonde relatie lijken. Zij gaf ook aan dat ze een vreemde jeugd had gehad. Ze is ook de voogdij over haar zoontje kwijt die ze gekregen heeft toen ze 14 was. Een groot leeftijdsverschil heb ik geen moeite mee maar deze relatie vond ik erg scheef lijken.


Precies dit. Ik vind die Peter Jan Rens ook een rare gast, en deze relatie leek mij ook niet gezond. Ik vind 20 jaar verschil niet eens zo erg, mijn relaties hadden ook bijna allemaal een groot verschil (14 jaar) maar 40 jaar vind ik echt te veel. Dat zou betekenen dat mijn vriend nu 68 zou zijn :geek:
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 05 Sep 2013 07:04

Re: Groot leeftijdverschil in relatie

Ben ook even gaan 'rekenen' en dan zou ik nu een vriend van 70 jaar hebben.. Daar kan ik mij echt helemaal niks bij voorstellen. Ik ben nu net 2-3 jaar aan het werk en hij zou dan alweer 5 jaar met pensioen zijn. Opzich vind ik dat leeftijd niet uit zou moeten maken en dat iedereen gelukkig moet kunnen zijn met wie die wil. Maar 42 jaar vind ik wel een extreem groot verschil. :shock:
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Anoniem100

Bericht 05 Sep 2013 08:40

Re: Groot leeftijdverschil in relatie

Ik heb het ook gezien en als zij daar gelukkig mee zijn, nouja prima toch?! Ik ben niet degene die daarover kan/mag oordelen. Persoonlijk vind ik het verschil wel erg groot, als ik het voor het zeggen zou hebben dan vind ik 10 jaar verschil nog wel oke. Mijn vriend en ik schelen 2 jaar en een klein beetje, stelt dus niet zoveel voor.
<<

Anoniem131

Bericht 05 Sep 2013 16:06

Re: Groot leeftijdverschil in relatie

Ondanks ik graag een man heb die een stuk ouder is, vind ik dit wel een heel groot verschil.
<<

Anoniem309

Bericht 05 Sep 2013 16:29

Re: Groot leeftijdverschil in relatie

ik scheel 9 jaar met mijn vriend
Laatst gewijzigd door Anoniem309 op 30 Jan 2020 12:49, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem193

Bericht 05 Sep 2013 18:19

Re: Groot leeftijdverschil in relatie

Zelf zou ik er niet aan moeten denken, maar als zij denkt hier gelukkiger van te worden moet ze lekker doorgaan in de relatie.
<<

Blij

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 167

Geregistreerd: 04 Sep 2013 10:09

Woonplaats: Zwaag

Bericht 06 Sep 2013 08:47

Re: Groot leeftijdverschil in relatie

Mijn vriend is 11 jaar ouder. En ik merk daar weinig van. Ja soms, met liedjes of tv programmas, van voor mijn tijd ;)
42 vind ik heel veel, maar als ze goed bij elkaar passen en ze er gelukkig mee zijn denk ik: het is maar een getal.
<<

Hannah

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 27

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:20

Bericht 06 Sep 2013 20:12

Re: Groot leeftijdverschil in relatie

Ik riep altijd ''leeftijd is maar een getal''. Maar 42 jaar leeftijdsverschil vind ik wel heel veel.
Persoonlijk zou ik er zelf nooit voor kiezen. Dat zou betekenen dat ik nu een relatie zou hebben met iemand van 69.
Mijn en zijn levensverwachtingen zouden echt te ver uit elkaar liggen. Ik ben nog jong, begin net ''carrière te maken'', wil graag kinderen, nog veel van de wereld zien etc. Ik zie het niet positief in dat een man van oudere leeftijd die dromen nog met mij deelt.
Doe eens gek, maak je eigen sprookje
<<

Anoniem177

Bericht 06 Sep 2013 20:23

Re: Groot leeftijdverschil in relatie

Mijn vriend is 10 jaar ouder, op zich heb ik er geen moeite mee want in het dragelijkse leven merken wij het verschil niet, alleen als hij dan bijvoorbeeld verteld dat hij 15 jaar op een camping heeft gestaan, dan verneem ik wel echt het verschil.
<<

Anoniem73

Bericht 07 Sep 2013 18:24

Re: Groot leeftijdverschil in relatie

Mijn vriend is 13 jaar ouder. Ik vind het prima, 40 jaar zou ik persoonlijk veel te veel vinden.
Volgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers