Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welke functie linkedin

<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 07 Okt 2019 12:35

Welke functie linkedin

Mijn bevallingsverlof loopt binnenkort af, maar ik ga niet meer terug naar waar ik werkte. Vorige week heb ik daar mijn ontslag ingediend. Het beviel daar niet om meerdere redenen. Bovendien kan ik nu een stuk langer thuisblijven bij mijn kinderen, plan is dat toch wel te doen tot A minstens een half jaar is.

Nu ik geen werkgever meer heb kan ik ook minder stiekem zoeken naar een baan. Dat is fijn, want hoewel er veel vraag is naar mensen met mijn profiel, zijn parttime functies niet echt standaard. Ik zoek dus een beetje een speld in een hooiberg en dan is het makkelijker als ik gevonden word, want er zijn genoeg mensen wiens baan mij vinden is.

Nu zag ik dat veel mensen het zo doen: <gewenste functietitel (beschikbaar)>. Dat is het alleen niet helemaal. Toch wil ik dat ze mijn graag in het achterhoofd houden als er iets parttime langskomt over een aantal maanden. Jullie enig idee wat ik daar in zou kunnen vullen?
<<

Anoniem284

Bericht 07 Okt 2019 12:56

Re: Welke functie linkedin

Ik zie wel regelmatig bijvoorbeeld zoiets voorbij komen: 'Docent wiskunde op zoek naar een nieuwe uitdaging'.

Of wil je ook gelijk duidelijk maken dat je alleen parttime beschikbaar bent? Ik weet niet of ik dat in mijn functietitel zou zetten. Kan altijd nog over gepraat worden.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 07 Okt 2019 14:43

Re: Welke functie linkedin

Ja eens met Gympie, ik zou beginnen met aangeven dat je bsb bent. Je kunt ook in je profiel instellen dat recruiters met een recruiter account kunnen zien waar je precies naar op zoek bent en voor hoeveel uur. Er staan op deze pagina's een paar verschillende manieren uitgelegd: https://www.linkedin.com/help/linkedin/ ... rs?lang=nl

Succes!
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 22:22

Bericht 08 Okt 2019 15:08

Re: Welke functie linkedin

Ik zou idd meteen duidelijk zijn dat je parttime wilt.

Ik heb onlangs een plaatje gemaakt met mijn foto, contactgegevens, gewenste functie, gewenste regio, aantal uren en waar ik goed in ben. Dat heb ik met een korte begeleidende tekst op LinkedIn geplaatst. En dat is goed opgepakt.
Wellicht is dat nog een optie voor je?
22112014 / 10042019
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 08 Okt 2019 15:27

Re: Welke functie linkedin

Goed idee Oreo. Ik zou dan wel echt zorgen dat de functietitel daadwerkelijk tekst is want dan kunnen recruiters je vinden tijdens het zoeken. Als het tekst in een geplakt plaatje is werkt dat niet. Ik weet niet of het helemaal duidelijk is wat ik nu bedoel haha.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 08 Okt 2019 15:39

Re: Welke functie linkedin

Neemt niet weg dat ik recruiters niet hoog heb zitten. Vaak slecht voorbereid zijn etc., weinig kennis hebben.

De functies waar ik eventueel belangstelling voor heb staan in mijn voorstelstukje.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 08 Okt 2019 15:41

Re: Welke functie linkedin

Ik ga straks even lezen Harrison, bedankt!

Denk nu dat ik zoiets ga doen: <functietitel> weer parttime beschikbaar in 2020. Nu nog even nadenken over de gewenste functie, want de functie die ik nu heb is een beetje uit de richting van wat ik echt wil, maar wil ook niet te specifiek worden.

Sowieso wil ik deze week nog even een update posten op mijn profiel. Dat ik dus ontslag genomen heb, even thuis blijf bij de kinderen en ergens in 2020 weer aan de slag wil.

Oreo, je hebt een plaatje gedeeld dat je op zoek bent? Dat zie ik eventueel nog wel als optie, maar nu nog niet. Ik heb ooit mijn CV op Monsterboard gegooid en binnen 24 uur 20 reacties (en toen in paniek maar offline gehaald, had ik niet verwacht :laughcry: ). Da's voor nu wat veel omdat ik nog niet echt op zoek ben. Maar als er écht iets tofs langskomt wil ik dat natuurlijk niet missen.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 08 Okt 2019 15:55

Re: Welke functie linkedin

Oh! Door jullie reacties realiseer ik me nu pas dat er zo'n voorsteltekstje op mijn profiel staat. Dat is nu zo'n automatisch gegenereerd ding. Daar kan ik natuurlijk een hoop in kwijt!
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 08 Okt 2019 17:30

Re: Welke functie linkedin

Haha ja! Succes!
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1385

Geregistreerd: 11 Sep 2013 13:24

Bericht 08 Okt 2019 21:32

Re: Welke functie linkedin

Die vele reacties komen ook alleen maar uit kansen inschatten: in de huidige arbeidsmarkt willen ze allemaal kijken of ze iets aan jouw beschikbaar zijn kunnen verdienen. Zijn er geen recruiters die specifiek op jouw vakgebied opereren?
<<

Anoniem269

Bericht 08 Okt 2019 21:35

Re: Welke functie linkedin

Ik zou parttime wel specificeren naar maximaal aantal uur per week. Parttime is een redelijk breed begrip.
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 22:22

Bericht 08 Okt 2019 22:35

Re: Welke functie linkedin

Jeetje Fred, wat ben je negatief. Dan ben je de verkeerde mensen tegengekomen of het waren geen recruiters.
Ik ben net een jaar in dienst (geweest) bij een groot HR bedrijf die goede recruiters plaatst bij werkgevers. Die zijn alles behalve slecht voorbereid! Dus jouw beeld klopt echt niet Fred!

@to, als je me een pb stuurt kan ik je mijn voorbeeld wel sturen? Kunnen we eventueel meteen linken. Door mijn werkgever is mijn netwerk van recruiters echt groot (net als bij Harri denk ik). Wie weet dat iemand je profiel oppakt?
22112014 / 10042019
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 09 Okt 2019 11:00

Re: Welke functie linkedin

kerel schreef:Die vele reacties komen ook alleen maar uit kansen inschatten: in de huidige arbeidsmarkt willen ze allemaal kijken of ze iets aan jouw beschikbaar zijn kunnen verdienen. Zijn er geen recruiters die specifiek op jouw vakgebied opereren?


Die reacties waren heel specifiek. Ik zoek iets in de techniek rondom de lichtstad. Er zijn in de regio honderden recruiters die in mijn vakgebied bezig zijn. De meesten schieten met hagel, maar zo nu en dan zitten er goeie tussen.

Oreo, ik PM je zo even.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 09 Okt 2019 13:33

Re: Welke functie linkedin

@ Oreo, vaak genoeg gehad dat ze een CV of brief van een andere kandidaat bij mijn gesprek hadden liggen en ze bijv. nog terug moesten naar hun bureau om de juiste gegevens (mijn gegevens) erbij te pakken. Hoe serieus moet ik zo'n persoon dan nog nemen? Dan ga ik tijdens het gesprek al twijfelen of hij/zij mijn gegevens uberhaupt wel heeft gelezen van te voren. Zeker ook als ze ter plekke nog rustig mijn brief en CV lezen in het bij zijn van mij en dan pas vragen gaan bedenken.

Een goed voorbereide recruiter heeft de opvallendste zaken waar hij/zij vragen over heeft over mijn brief en CV al vooraf genoteerd of aangestipt. Ik kom maar al te vaak tegen dat dit niet is gebeurd en ja, mij interesseert hoe goed of slecht de recruiter zijn werk doet niet. Echter ik ben helaas niet in de positie om daar iets over te zeggen, want doe ik dat wel dan heb ik een min-streepje achter mijn naam en kan ik de interessante baan waar ik voor kom wel vergeten.

@ Nan, ik vind het wel stoer dat je opzegt, waardoor je geen recht op WW hebt.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers