Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Avondeten drama

<<

Anoniem332

Bericht 04 Okt 2019 21:05

Re: Avondeten drama

Ik bedenk mij net dat we van de zomer een goede hack hadden. Wortels met banaan gepureerd, in bakjes gedaan, ingevroren rietjes afgeknipt als stokjes hierin gestoken en in de vriezer gezet. Helemaal door het dolle dat ze een ijsje kreeg hihi
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 13:48

Bericht 05 Okt 2019 20:41

Re: Avondeten drama

Die van mij is nog nooit een grote eter geweest. Als baby wou ze geen fles. Als eenjarige ging het beter at avondeten (geprakt) maar dat wou ze opeens ook niet meer toen maar op potjes over gegaan dat at ze tenminste maar ging ook steeds slechter tot zover dat ze alleen maar at met een filmpje erbij.
Ze heeft al vanaf haar geboorte ondergewicht waar de dokters zich behoorlijk zorgen over maken. En waarbij ik heel erg gepusht ben om er maar eten in te krijgen liefst 2 keer op 1 dag avondeten eten eten eten draaide alles om. Ze hebben ook gezegd in het begin ze moet echt meer eten anders moet ze aan de sondevoeding. Ook omdat ze qua ontwikkeling achter liep maakte ze zich extra zorgen. Toen ze 1 jaar was is ze ook erg ziek geweest, 1 week in ziekenhuis gelegen en is toen erg afgevallen. Rond 19 a 20 maanden ben ik ontploft/ingestort ik werd gek! Alles was niet goed aan mijn kind zelfs zo erg dat ze naar een speciaal Kinderdagverblijf moest van de kinderarts nou echt niet !!!. Ze heeft wel eet therapie gehad omdat dat eten met filmpje zat was, ze wou alleen gevoerd worden en at amper gewoon eten, at alleen potjes. Ook brood fruit ect at ze weinig van. We hebben geleerd hou het gezellig en praat niet over het eten en push niet. Maar omdat we zo gedrild waren door die kinderarts is dus heel wat mis gegaan. Ik heb zo vaak gehuild moedeloos geweest ect. Maar ze is nu 2 ze eet smorgens pap, 2 broodjes meestal fruit en s'avonds heel weinig avondeten.
Ze krijgt een beker speciale melk na omdat ze nog steeds ondergewicht heeft en ik vind het best. Ze moeten echt niet meer gaan zeuren bij een controle het is goed zo !

Ze is gek op kaas en natuurlijk alles wat zoet is ;).
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 05 Okt 2019 21:28

Re: Avondeten drama

Mijn oudste was/is ook drama. Hij wil niks proeven, doet alsof hij moet overgeven en zit te zuchten en te steunen.

We hebben jarenlang alles geprobeerd maar niks hielp. Het werd alleen maar meer een ding en het was nooit gezellig.

Nu zetten we een timer van 25 minuten en dan gaat het eten weg. Heb je je bord leeg dan krijg je vla, anders Griekse yoghurt met fruit.

Hij eet er niet beter van maar de sfeer is wel een stuk beter. Want echt niks hielp, hij at gewoon niet.

Nu krijgt hij elke dag een enorme lunch om het te compenseren maar hij heeft helaas nog wel ernstig ondergewicht.
R. 2013
D. 2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 08 Okt 2019 12:07

Re: Avondeten drama

Hoe gaat het nu Housebird?

Mijn zoontje heeft gisteren een vega burger en een wortel gegeten. Was zo blij!

En momenteel gaat er een groen 'Krokodillen Ei' in, een omeletje van ei met spinazie (even door de blender). Samen gemaakt en hij eet het heerlijk op!
Let's discover the world together.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 08 Okt 2019 12:17

Re: Avondeten drama

Mijn beste vriendin haar 2.5 jarige zoontje is net zoals jullie beschrijven en ze stuurde me net sms dat ze sinds 4 dagen hem tijdens het eten voorlezen en hij alles eet tijdens het lezen. Moest meteen aan dit topic denken en hoewel misschien helemaal niet een goede tip maar wilde toch even delen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 08 Okt 2019 12:22

Re: Avondeten drama

Ja doen wij ook wel eens maar geeft helaas geen garantie. Wel vaak vieze boeken dus niet met bieb boekjes doen.
Hij heeft overigens ook nog een restje van mijn soep op maar dan alleen de noodles (hij noemde het spaghetti) met taugé ertussen waarvan hij ook dacht dat het spaghetti was. Prima knul! ?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem332

Bericht 09 Okt 2019 07:56

Re: Avondeten drama

@marin, fijn dat hij wat gegeten heeft!

Ik denk dat ik eerder dit topic had moeten openen ? ging best goed deze week.

Gister zuurkool stamppot gemaakt, dat vloog erin. Eergister heeft ze een paar mini stuken hartige taart op, die falafel ballen van vorige week en een Kruidvat potje.

We gaven haar nu 1 bakje yoghurt als toetje, geen extra lading meer als ze erom vraagt.

@marsy, dat is het proberen ook waard. Onbewust pakt ze soms wel eens een boekje erbij dan probeer ik nog wat in haar mond te stoppen maar lukt niet. Misschien wel als het bewust wordt.
Laatst gewijzigd door Anoniem332 op 09 Okt 2019 09:33, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 09 Okt 2019 07:59

Re: Avondeten drama

Haha wat grappig dat uitgerekend zuurkool er dan wel goed in gaat. Gekke kindjes. Maar dat is hartstikke gezond dus dat is mooi binnen!
Let's discover the world together.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers