Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vaccineren van huisdieren

<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 13:58

Bericht 04 Okt 2019 11:02

Vaccineren van huisdieren

Laten jullie dat (jaarlijks) doen? Waarom wel/niet?
<<

Anoniem304

Bericht 04 Okt 2019 11:57

Re: Vaccineren van huisdieren

Nee. Geen idee waarom niet.
<<

Anoniem271

Bericht 04 Okt 2019 12:00

Re: Vaccineren van huisdieren

Savi schreef:Nee. Geen idee waarom niet.


Dit. Bij mijn vorige kat in ieder geval. Weet niet wat we nu gaan doen omdat ik eigenlijk nog niet weet wat mijn vriend wil.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 04 Okt 2019 12:30

Re: Vaccineren van huisdieren

Ja tegen de ziekte van weil. Wij komen met de hond vaak in natuur/buiten gebieden. Daar drinkt ze uit water of loopt door water.
2014 2016
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 01:06

Bericht 04 Okt 2019 14:09

Re: Vaccineren van huisdieren

Ja. Wij krijgen automatisch een oproep van de dierenarts. Hij heeft de vaccinaties sowieso nodig voor het pension waar hij naartoe gaat als we op vakantie gaan.
<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:19

Bericht 04 Okt 2019 14:47

Re: Vaccineren van huisdieren

Ja wij doen het jaarlijks, anders zijn ze niet welkom in het pension.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 04 Okt 2019 14:55

Re: Vaccineren van huisdieren

Wij doen het niet, want ze komen ons huis niet uit. Daarmee besparen we ze meteen een stressvol ritje. Als er eentje toch zou moeten omdat hij ziek is zou het wel kunnen dat we het in een moeite door doen.
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 13:58

Bericht 04 Okt 2019 15:00

Re: Vaccineren van huisdieren

Nan schreef:Wij doen het niet, want ze komen ons huis niet uit. Daarmee besparen we ze meteen een stressvol ritje. Als er eentje toch zou moeten omdat hij ziek is zou het wel kunnen dat we het in een moeite door doen.


Begrijpelijk wanneer ze geheel niet buiten komen. Vaccinaties worden trouwens niet gezet als een dier al een verminderde weerstand heeft. Dat zou dan sowieso een losse afspraak zijn.
<<

Anoniem288

Bericht 04 Okt 2019 15:17

Re: Vaccineren van huisdieren

.
Laatst gewijzigd door Anoniem288 op 28 Aug 2020 19:32, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Annouk.

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 152

Geregistreerd: 06 Okt 2013 19:37

Bericht 04 Okt 2019 16:26

Re: Vaccineren van huisdieren

Mijn hond heb ik twee jaar geleden laten titeren en die is voor drie jaar afgetekend, dus laat ik niet vaccineren. De konijnen laat ik wel jaarlijks vaccineren. Stel dat ze een virus oplopen terwijl ze hier niet tegen gevaccineerd zijn, gaan een een zeer pijnlijke dood tegemoet. Met vaccinatie is de kans op overleven van zo’n virus aanwezig.
Stand up for what you believe in, even if you're standing alone.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 04 Okt 2019 17:14

Re: Vaccineren van huisdieren

nee alleen eerste jaar gedaan. Ze komen hier niet buiten.
Afbeelding
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 08 Okt 2019 12:33

Re: Vaccineren van huisdieren

Ja, elk jaar, maar dat is ook verplicht als je gastgezin wil zijn voor de Dierenbescherming.

Onze kat is ook een binnenkat, maar je kunt je eigen kat ook besmetten als je met andere katten in aanraking komt en je zo'n virus onder je schoenen, op je kleding of aan je handen krijgt.

Daarnaast krijgt hij dan een volledige check-up. Ze kijken z'n gebit na, z'n oren, ze voelen aan z'n buik en luisteren naar z'n hart en longen. Hij bleek vorig jaar last te hebben van een rotte kies, daar waren we anders zelf pas achtergekomen als het al veel te laat was. Ik wil ook echt geen kat met chronische snot, dat is zo vies en zielig, en wat is nou 35 euro op een jaar.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 08 Okt 2019 12:59

Re: Vaccineren van huisdieren

Nee, tot haar vierde gedaan. Nu al jaren niet meer.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem284

Bericht 08 Okt 2019 13:08

Re: Vaccineren van huisdieren

Ja, mijn hond wordt elk jaar gevaccineerd. Hij komt (logisch) veel buiten. En gaat ook op de buitenlandvakanties met ons mee. En waarom? Ik wil niet dat hij ziek wordt.
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1297

Geregistreerd: 09 Sep 2013 17:27

Bericht 08 Okt 2019 13:21

Re: Vaccineren van huisdieren

Ja onze katten worden beiden gevaccineerd ook al zijn het binnenkatten. Ivm de redenen die hierboven al genoemd zijn. Ze krijgen dan ook altijd een check-up. Ook worden ze 4x per jaar met een pipet tegen vlooien wormen en teken ingesmeerd. Als er tussendoor iets is gaan we ook altijd langs bij de dierenarts, maar dat was vooral in het eerste jaar.
<<

Anoniem269

Bericht 08 Okt 2019 14:16

Re: Vaccineren van huisdieren

De eerste 5-6 jaar wel en daarna niet meer. Nu sinds twee jaar weer wel. Ook al blijft hij binnen en in onze eigen tuin komen er heel soms andere katten in onze tuin. Hij is ook al oud (13) dus dan is hij ook vatbaarder voor dingen. Plus heeft hij al wat andere mankementjes. En ik vind het ook gewoon wel fijn dat hij 1x per jaar goed nageken wordt.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers