Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ga/ging jij weleens alleen uit?

<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 04 Okt 2019 11:44

Ga/ging jij weleens alleen uit?

Eigenlijk denk ik dat ik gewoon even peptalk nodig heb. Maar: ga of ging jij wel eens alleen uit?

Er is zaterdag een heel leuk salsa feestje in de Westergas. Maar de mensen waar ik normaal mee naar Summer Breeze ga willen niet omdat het echt voor salsa/bachata dansen is. En de mensen die ik via dansles ken gaan niet of naar andere feestjes.

En eigenlijk wil ik gewoon gaan. Maar toch voelt dat raar ofzo. Ik heb er denk ik zo'n zielige-alleenstaande-dronken-mannetjes-van-middelbare-leeftijd-die-aan-de-bar-hangenassociatie bij. Wat echt onzin is want 1) ik reis alleen, ik sport alleen, ik ga alleen naar de film, waarom zou ik dit niet alleen doen? En 2) als ik met vrienden ga, zie je ze toch niet want je bent de hele avond met anderen aan het dansen (of jij niet en zij wel of andersom) en in de praktijk spreek je elkaar veel als je 2x samen een drankje haalt.

Waarom voel ik dan toch die drempel? Net als uit eten of lunchen, dat doe ik ook niet alleen hier (wel op vakantie).

Wie geeft mij een schop?
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2525

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 04 Okt 2019 11:49

Re: Ga/ging jij weleens alleen uit?

Ik geef een schop! Je hebt geen reden om niet te gaan, behalve een soort angst. Ik denk dat je je daar niet door hoeft te laten belemmeren. Als het vreselijk is, hoef je namelijk niet te overleggen en kun je gewoon gaan. Je leert er dus altijd iets van. Je leert of dat je dit dus inderdaad ook heel leuk vindt in je eentje of dat het misschien toch niet past en dan hoef je je dat ook nooit meer af te vragen.

Veel plezier!
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 04 Okt 2019 11:53

Re: Ga/ging jij weleens alleen uit?

Gewoon gaan! Concertjes ging ik vroeg erg vaak alleen naar toe oa Doornroosje in Nijmegen goedkoop via korting op de studentenkaart.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2088

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 04 Okt 2019 17:36

Re: Ga/ging jij weleens alleen uit?

Ik vind 't argument van June wel een goede: als het niks is hoef je ook niet verplicht te blijven, dus gewoon gaan!
Uit lunchen doe ik ook wel alleen. Natuurlijk is met z'n tweeen gezelliger/anders. Maar het heeft geen zin om daarmee te vergelijken, want die optie is er niet. Dus weeg vooral af: zit ik liever alleen thuis of probeer ik een leuke avond te hebben? Dan lijkt de keuze een stuk simpeler :)
<<

Anoniem282

Bericht 04 Okt 2019 17:42

Re: Ga/ging jij weleens alleen uit?

In dit geval zou ik wel alleen gaan (alleen zelf niet willen, omdat ik het saai zou vinden om alleen te gaan), maar ik zou bijv. niet alleen naar een kroeg gaan waarvan ik weet dat er bekenden zijn. Dan heb ik voor mezelf het idee: "als die mensen hadden gewild dat we de avond samen zouden doorbrengen, hadden ze me wel gevraagd, of omgekeerd."
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 04 Okt 2019 17:58

Re: Ga/ging jij weleens alleen uit?

Ik zou gewoon gaan, vind je het niet leuk, ga je weer weg. Dadelijk is het hartstikke leuk!

Ik ga weleens alleen naar de kroeg maar dat telt niet want dat is onze stamkroeg waarvan ik ook de eigenaar goed ken en dan gezellig aan de bar ga zitten kletsen. Ik ga graag alleen de stad in om te shoppen..
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 04 Okt 2019 18:58

Re: Ga/ging jij weleens alleen uit?

Ja, ik zeg ook: gewoon gaan!

Ik ga weleens naar een bordspellenavond en de eerste keer vond ik dat ook heel spannend want ja.. dan ken je daar niemand en mag ik dan wel met iemand meedoen etc... Ik ben toch maar gegaan en het was heel gezellig! Ik werd meteen bij een groepje gevraagd en sindsdien ga ik elke maand en ken ik de vaste bezoekers inmiddels ook al een beetje.
<<

Anoniem307

Bericht 04 Okt 2019 20:13

Re: Ga/ging jij weleens alleen uit?

Vroeger bijna elke week. Ik kwam mijn bekenden tegen in de disco/kroeg. Ik vond het als voordeel dat 'samen uit, samen thuis' niet gold. Als ik er klaar mee was dan ging ik naar huis.
<<

Anoniem313

Bericht 04 Okt 2019 20:20

Re: Ga/ging jij weleens alleen uit?

Als je naar de lokale kroeg gaat waar je mensen kent is dat toch wel wat anders dan wat TO beschrijft.
Maar ik zou gewoon gaan - al zou ik het heus ook spannend vinden. Het is iets wat je doet voor de activiteit (het dansen) en niet zozeer voor het bijpraten met vrienden oid. Ik dans zelf niet maar ik zou bv wel in mn eentje naar een bandje in de kroeg gaan kijken als er niemand mee wilde. Dat is denk ik een beetje vergelijkbaar.
En inderdaad, is het niks, dan ben je zo weer thuis en kun je trots zijn op je stoere zelf.
<<

Anoniem313

Bericht 08 Okt 2019 06:35

Re: Ga/ging jij weleens alleen uit?

Ben je nog gegaan TO? Hoe was het?

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers