Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


WW aanvragen

<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 01 Okt 2019 18:09

Re: WW aanvragen

Heb je je WW niet stop gezet toen je weer werk had?
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 01 Okt 2019 18:13

Re: WW aanvragen

Begrijp ik het goed Bliss dat je op je contract wat tot vandaag liep aanvullend ww kreeg? Althans de 1e maand? Want in dat geval klinkt het logisch dat je tot aan deze maand inkomsten moest doorgeven.
Maar dit is slechts een vermoeden, sowieso bellen.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 01 Okt 2019 18:17

Re: WW aanvragen

Tom schreef:Heb je je WW niet stop gezet toen je weer werk had?


Ja ik heb het stopgezet en doorgegeven dat ik werk had. Die baan begon op 7 mei, dus ik had nog recht op wat aanvulling. Maand erna kreeg ik volgens mij ook nog een beetje en daarna niet meer.

Luisa, klopt. Waarom klinkt dat logisch?
❤ 7 juni 2018
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 01 Okt 2019 18:23

Re: WW aanvragen

Ja sorry, was kort door bocht want kind begon aan me te hangen.

Logisch omdat je bij vorige baan invaller was toch? En daarom in theorie wisselende inkomsten kan hebben. Dat heeft zich ook bewezen omdat je maand 1 dus nog wel voor een deel werkloos was. Daarom, ook als je geen invaller was, wil uwv per maand bekijken of je wel of geen recht op ww hebt.

Nu ga je denk ik een vast aantal uren werken die gelijk aan of meer zijn dan je baan waarin je in eerste instantie ww recht kreeg en ben he ook niet meer deels werkloos.


Hmm bedenk me nu dat er tegenwoordig gekeken wordt naar loon ipv uren. Blijft denk ik verder verhaal hetzelfde.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 01 Okt 2019 19:11

Re: WW aanvragen

Ik werkte gewoon een vast aantal uren op dezelfde school, hetzelfde aantal als bij de baan daarvoor. Nou ja ik bel deze week wel even hoe het precies zit, want ik vind het maar ingewikkeld.
❤ 7 juni 2018
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5683

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 01 Okt 2019 20:04

Re: WW aanvragen

Ik moest het geloof ik tot een 6 maanden nadien doorgeven. Dit omdat het er mee had te maken dat het salaris of het aantal uur (of beide) minder was dan je vorige baan.
Het was bij mij toen ook een hoop gedoe, dus ik zou er voor de zekerheid wel even achteraan bellen. Helaas heb ik er straks waarschijnlijk ook weer last van.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem288

Bericht 01 Okt 2019 20:06

Re: WW aanvragen

.
Laatst gewijzigd door Anoniem288 op 28 Aug 2020 20:30, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 01 Okt 2019 20:30

Re: WW aanvragen

Huh maar Bliss waarom kreeg he dan de 1e maand wel ww? Nou ja, je hoort het morgen wel.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 01 Okt 2019 20:35

Re: WW aanvragen

Ik heb dit destijds niet zo goed aangepakt. Had namelijk werk, heb dat doorgegeven, maar daarna geen inkomstenopgave meer gedaan. Want ik hoefde ook niks meer te ontvangen, had tenslotte weer werk. (en verder stelde ik het een beetje uit, vergat het ook te doen, werd opgeslokt door mijn werk) Maar toen kreeg ik dus vanzelf bericht dat mijn uitkering gestopt was omdat ik geen inkomen meer had doorgegeven en het eventueel gevolgen kon hebben voor ww in de toekomst :S Geen idee wat, zien we dan wel weer, heb in ieder geval niet te veel ontvangen of zo waar ik geen recht op had.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 01 Okt 2019 20:43

Re: WW aanvragen

Luisa schreef:Huh maar Bliss waarom kreeg he dan de 1e maand wel ww? Nou ja, je hoort het morgen wel.


In april + eerste week mei was ik werkloos. Heb morgen en donderdag geen tijd om te bellen ivm nieuwe baan, dus vrijdag maar even doen.
❤ 7 juni 2018
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 01 Okt 2019 20:49

Re: WW aanvragen

Ooo, je was een deel van de maand werkloos. Dat verklaart het! Nou ja niet zo zeer waarom je die inkomsten nog telkens moet doorgeven, maar dat is kennelijk het beleid zoals nightowl ( dacht ik) ook postte. Irritant wel trouwens lijkt me, en een gedoe.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 03 Okt 2019 06:40

Re: WW aanvragen

Ik ben geen expert maar volgens mij zou je dat alleen hoeven invullen als je nog (gedeeltelijk) ww krijgt. Zou dus even bellen.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 03 Okt 2019 11:59

Re: WW aanvragen

Harrison schreef:Ik ben geen expert maar volgens mij zou je dat alleen hoeven invullen als je nog (gedeeltelijk) ww krijgt. Zou dus even bellen.


Zo was het bij mij in ieder geval wel.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers