Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Curly Girl Method - topic!

<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 20 Aug 2019 09:03

Re: Curly Girl Method - topic!

Ik had knippen/wassen/drogen (die van €64). Ook omdat m'n haar wel gewoon goed healthy is, had zelf niet het idee veel meer nodig te hebben.
#teammaple🍁
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 20 Aug 2019 14:00

Re: Curly Girl Method - topic!

Thanks voor de reacties! Krijg je daarbij ook advies over de verzorging?
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 20 Aug 2019 14:12

Re: Curly Girl Method - topic!

Yes! Ze kan je sowieso iets vertellen over je elasticiteit en je porositeit en welke producten daar bij passen. En ze verteldenbij mijn bezoek iedere stap tijdens de behandeling (dus welke cleanser, hoe ze dat aanbrengt, wat het doet, etc) en aan het einde van de rit zette ze alle producten nog even op een rijtje voor extra overzicht.
#teammaple🍁
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 20 Aug 2019 14:25

Re: Curly Girl Method - topic!

Ik heb een afspraak gemaakt! Begin november ben ik aan de beurt.
Erg benieuwd, ik vind jullie resultaten echt super en vind het ook fijn om advies te krijgen.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 21 Aug 2019 11:44

Re: Curly Girl Method - topic!

Heerlijk topic dit. Afgelopen week mijn haar weer eens flink laten knippen en nu zit er weer heerlijk krul in. Nu wil ik het ook weer goed gaan onderhouden. Ik heb topic doorgelezen. Maar ik heb nu nog één vraag. De Final wash en het wassen daarna met de juiste producten, gebeurt dit in één wasbeurt of doe je dit een paar dagen later?
10-08-2017 ♥
<<

Anoniem301

Bericht 21 Aug 2019 11:48

Re: Curly Girl Method - topic!

Isolt schreef:Heerlijk topic dit. Afgelopen week mijn haar weer eens flink laten knippen en nu zit er weer heerlijk krul in. Nu wil ik het ook weer goed gaan onderhouden. Ik heb topic doorgelezen. Maar ik heb nu nog één vraag. De Final wash en het wassen daarna met de juiste producten, gebeurt dit in één wasbeurt of doe je dit een paar dagen later?

Je kunt een final wash doen en in diezelfde wasbeurt je cg-conditioner of masker, gel etc gebruiken. De wasbeurt daarna gebruik je dan als eerste je cg-shampoo.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 21 Aug 2019 11:49

Re: Curly Girl Method - topic!

Wel even een maskertje doen na je final wash misschien!
#teammaple🍁
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 21 Aug 2019 11:50

Re: Curly Girl Method - topic!

Oke, prima. Dank je!
10-08-2017 ♥
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 27 Aug 2019 21:40

Re: Curly Girl Method - topic!

Dankzij jullie foto's in het kapseltopic wil ik dit ook gaan proberen. Ik zag nml mensen met kapsels die erg op die van mij lijken die toch ineens wel hele mooie glanzende krullen hebben:) Moeite van het proberen waard dus! Ik ben alvast begonnen met te proberen maar 1x per week shampoo te gebruiken en de andere keren conditioner. Maar ik wil ook wel wat speciale CG producten aanschaffen. Mijn 'eis' is alleen dat ik ze gewoon hier in de winkel wil kunnen kopen (kruidvat, action of supermarkt). Hebben jullie tips welke producten daar gewoon verkrijgbaar zijn, maar wel aan de richtlijnen voldoen?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 27 Aug 2019 22:05

Re: Curly Girl Method - topic!

#teammaple🍁
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 27 Aug 2019 22:35

Re: Curly Girl Method - topic!

Thanks! Ik had al wel wat lijstjes gevonden, maar nog geen een met makkelijk verkrijgbare producten.
<<

Anoniem326

Bericht 28 Aug 2019 08:09

Re: Curly Girl Method - topic!

Ik heb van de producten die UN gebruik een hele allergische reactie gekregen. Jeuk en heel veel schilfers, rode hoofdhuid en ook wondjes, maar het laatste waarschijnlijk omdat ik toch een beetje gekrabd heb. Ik heb al eerder een shampoo zonder sulfaten en parabenen gebruikt en toen gebeurde het ook al. Ben benieuwd welk ingrediënten deze shampoos dan gebruiken en waar mijn hoofdhuid zo heftig op reageert. Mijn poging is alweer gestaakt dus.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 29 Aug 2019 21:09

Re: Curly Girl Method - topic!

Oh nee HG wat jammer! Welke producten heb je nu staan? Zal ik ze van je overkopen?
#teammaple🍁
<<

Anoniem326

Bericht 29 Aug 2019 21:43

Re: Curly Girl Method - topic!

Boucleme hydrating shampoo en Sebastián effortless reset shampoo. Maar die mag je gewoon gratis hebben.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 29 Aug 2019 22:27

Re: Curly Girl Method - topic!

Oh die Sebastián ken ik niet, maar de boucleme neem ik met liefde van je over! En die is nieuw €22 dus daar wil ik echt wel wat voor betalen, zo zonde voor jou ook.
#teammaple🍁
<<

Jasmina

Noob

Berichten: 75

Geregistreerd: 10 Sep 2013 19:44

Bericht 02 Okt 2019 20:07

Re: Curly Girl Method - topic!

Wat erg fijn is voor krullend haar is het merk CurlyEllie, ik gebruik de producten voor het krullende haar van mijn dochter. Het is zeker niet goedkoop, maar ik vind het erg belangrijk dat er geen rotzooi in zit. :)
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 12 Okt 2019 20:40

Re: Curly Girl Method - topic!

Ik ben nu al een paar weken onderweg, maar ben op zoek naar wat meer ervaringen. Ten eerste merk ik niet echt aan mijn haar dat het van binnenuit gezonder wordt. Het wordt ook niet vettig oid trouwens. Moet ik mijn haar dan meer voeden oid en zo ja, waarmee?
En ten tweede merk ik dat mijn hoofdhuid op bepaalde plekken behoorlijk veel schilfers heeft. Ik weet niet of dat opgedroogde gelresten zijn of een droge huid.

Heeft iemand hier ervaring mee en hebben jullie tips hoe ik mijn haar glanzender/minder droog krijg?
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 09 Nov 2019 00:04

Re: Curly Girl Method - topic!

Ik ben vorige week bij TryShy geweest. De adviezen vond ik heel fijn, die ga ik zeker uittesten. Ze heeft het ook geknipt en gestyled, dat viel natuurlijk erg mooi. Alleen nu ik het zelf weer doe, vind ik het toch nog wat te lang. Ik krijg mijn haar lang niet zo ver ingekruld als zij het had.
Daarbij blijf ik aanlopen tegen ene korte hold wanneer ik de gelcast eruit heb gehaald. Het zit een uurtje prachtig en dan zakt al het volume eruit, komt er pluis in, definitie is weg.

Ik kreeg het advies om 2x per maand een proteïne treatment (masker) te doen. Iemand tips voor een fijn product?
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 09 Nov 2019 10:03

Re: Curly Girl Method - topic!

Ik niet, maar ik wilde nog wel even reageren wamt ik zag die foto van je op insta, bij het hunebed, en ik vind je haar echt prachtig daar!

Ik herken wat je zegt dat tryshy het verder ingekruld krijgt, maar hey, ze is een uur aan het föhnen he. Dat ga ik thuis echt niet doen.

En dan nog over die gelcast die niet houdt, ja dat is wel echt vervelend. Ik heb het ook wel hoor. Het wordt gewoon erg snel droog en ongedefinieerd. Ik heb voor mezelf nu ontdekt dat als ik, wanneer ik klaar ben met crunchen, één drup olie in m’n handen wrijf en dat over m’n haar verdeel, m’n haar iets langer goed blijft. Ik denk omdat de olie het een klein beetje sealt en ik zo minder vocht verlies. Ik heb nu olie van een proefmonstertje van jessicurl, maar ik ga een flesje jojoba-olie kopen. Dat is geloof ik de lichtste olie.
#teammaple🍁
<<

Tompouce

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 17 Jan 2019 19:39

Bericht 09 Nov 2019 19:08

Re: Curly Girl Method - topic!

Ik heb geen tips, helaas. Mijn haar krult als een malle maar is ook een stuk korter en dunner en dus minder zwaar.

Heb wel een andere tip!
35% Korting op o.a. Bouclème en Shea Moisture via The Curls Cult - NL op Facebook: https://www.facebook.com/groups/499787087144532/
<<

Libelle'

Kwebbel

Berichten: 404

Geregistreerd: 04 Nov 2016 12:06

Bericht 08 Dec 2019 13:35

Re: Curly Girl Method - topic!

Ik ben nu ongeveer 5 maanden cg, merk wel dat mn haar echt al veel minder pluist, het zit gewoon beter.
Kruldefinitie is wel al meer dan in het begin, maar heb meer waves.
Met blackfriday heb ik de party styling van Boucleme besteld, deze;
https://www.lookfantastic.nl/boucleme-t ... 97719.html
Die paarse gel daaruit is echt fantastisch!

@Taeda, die Morocco argan masker van Holland and Barret is heel fijn.
Wat ook goed helpt, een gelatinemasker maken.
<<

Saar

Noob

Berichten: 87

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:42

Bericht 17 Dec 2019 09:49

Re: Curly Girl Method - topic!

Ik heb het hele topic doorgelezen en ik heb gisteren de final wash gedaan. Daarna het banana masker van Garnier hier een half uur laten intrekken. Deze uitgespoeld en vervolgens gewassen met conditioner. Hierna de Taft gel.

Ik denk dat ik 2a/b ben, dus meer waves/krullen. Ik heb wel beschadigd haar. Ik merkte gisteravond dat mijn haar maar nat bleef en de gel werd niet hard. Tevens zakten de krullen uit.

Denken jullie dat het helpt om meer gel te gebruiken of eventueel te combineren met een mouse oid? Sowieso wil ik vandaag een diffuser kopen, omdat ik denk dat het sneller uitzakt bij mijn haar.

Ik probeer een foto te plaatsen maar ik ben er nog niet achter hoe haha
<<

Anoniem301

Bericht 17 Dec 2019 10:00

Re: Curly Girl Method - topic!

Saar schreef:Ik heb het hele topic doorgelezen en ik heb gisteren de final wash gedaan. Daarna het banana masker van Garnier hier een half uur laten intrekken. Deze uitgespoeld en vervolgens gewassen met conditioner. Hierna de Taft gel.

Ik denk dat ik 2a/b ben, dus meer waves/krullen. Ik heb wel beschadigd haar. Ik merkte gisteravond dat mijn haar maar nat bleef en de gel werd niet hard. Tevens zakten de krullen uit.

Denken jullie dat het helpt om meer gel te gebruiken of eventueel te combineren met een mouse oid? Sowieso wil ik vandaag een diffuser kopen, omdat ik denk dat het sneller uitzakt bij mijn haar.

Ik probeer een foto te plaatsen maar ik ben er nog niet achter hoe haha

Met jouw waves zou ik je aanraden een milde shampoo te gebruiken en daar je haar mee te wassen ipv met conditioner. En en diffuse inderdaad!
<<

Saar

Noob

Berichten: 87

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:42

Bericht 17 Dec 2019 10:22

Re: Curly Girl Method - topic!

Afbeelding

Bedankt Carrie! Wordt mijn haar alleen niet te droog zonder conditioner?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 17 Dec 2019 11:42

Re: Curly Girl Method - topic!

Hoi saar! Ik heb vergelijkbaar haar. Een diffuser is inderdaad een goed idee, want onze waves zakken snel uit en zeker met jouw lengte heb je dan té lang nat haar hangen en dat trekt je wave/Krul er weer uit. Hoe sneller het droog is hoe beter dus.

Ik was m’n haar 1 keer per week met een milde shampoo (ik gebruik die van boucleme). En 1 keer per week ‘was’ ik het met conditioner (ik gebruik andrelon kokosboost).
Die keer dat ik met shampoo was doe ik er meteen m’n masker achteraan (heb ook lang die banana hairfood gebruikt, lekker hè? Nu heb ik een masker van novex).

Ik denk dat die diffuser je al gaat helpen en dan wordt het daarna vooral uitproberen wat je met je product moet doen. Meer leave-in, minder leave-in, meer gel, minder gel.. je gaat het vanzelf merken. Mijn ervaring is wel dat ik met meer leave in nauwelijks een cast krijg.
#teammaple🍁
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers