Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mijn vader is boos?

<<

Anoniem307

Bericht 20 Sep 2019 21:09

Mijn vader is boos?

Wij zijn sinds vandaag definitief over naar het nieuwe huis. Het huis is een wirwar van dozen en dus gewoon een troep. Toch is het zoete inval, want iedereen is benieuwd naar ons huis. Behalve mijn vader.

Een paar maanden geleden was zijn vrouw jarig, maar ondanks dat we er wel waren, is het cadeautje geven uitgebleven. Ik wist niet wat ik moest kopen, en ik was gewoon te druk geweest om er echt mee bezig te zijn. Ze is gewoon zoveel eisend en daar heb ik niet altijd zin in.

Een dag later kochten we ons huidige bed. Gekocht op papier, want betaling is bij aflevering. Mijn vader en zijn vrouw waren hevig teleurgesteld, want nieuw bed gaat kennelijk voor shoppen voor cadeautje van mijn stiefmoeder. Eerlijk? Ja! De lol is er gewoon snel vanaf met haar. Boekenbon? Ze heeft nog voldoende om te lezen. Actionbon? Ze is die prullaria wel zat. Dure badzout? Zonde van het geld en wanneer ligt ze in bad.. . Bloemen? Tja, die gaan dood. Het moet altijd een hoog bedrag zijn wat ze krijgt, wat ze overigens ook geeft, maar het is nooit wat ze wil hebben. Zelfs een vvv-bon is niet leuk, want niet overal inwisselbaar.

Wij hebben beloofd er later op terug te komen en nee, dat heb ik niet gedaan. Want al snel kreeg ik telefoon dat we wel een bed kopen, maar het niet konden opbrengen haar een cadeau te geven. Maar ik wil haar de wereld geven, écht, maar zij vindt niets leuk.

Mijn man heeft vijf keer mijn vader gebeld en pas met privé nummer nam hij op. Op de uitnodiging om ons huis te zien, wilde hij niet ingaan.

En dan? Mijn man is er klaar mee. Maar hij is mijn vader. Ik doe dan al mijn hele leven alles verkeerd, maar hij blijft mijn vader. Ik wil hem niet de deur wijzen, want hij is 60 jaar en wat als hij straks overlijdt? Maar ik wil dit ook niet meer. En wil mijn man eigenlijk ook steunen in zijn ongenoegen. Praten lukt overigens niet. Ik zit fout, hij heeft gelijk en mijn man een klootviool. Tja.

Moet ik er nog bijzeggen dat mijn stiefmoeder tien jaar geleden is geopereerd aan een hersentumor en het leven sindsdien sowieso kut is. Ze had een compagnon in mijn man, want beiden bijna dood, maar nu hij werkt vindt ze hem niets meer. En mij mocht ze sowieso al niet.

Moet je nog willen redden wat er te redden valt? Of zet je er een streep onder?
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 20 Sep 2019 21:14

Re: Mijn vader is boos?

Vreselijk zulke mensen, maar ik zou de eer aan mezelf houden en haar dan heel saai om een verlanglijstje vragen. Gezeik voorkomen. Zonder cadeau aankomen op een verjaardag vind ik ook niet leuk, maar staat los van jullie huis en een bed kopen idd. Flauw.
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 20 Sep 2019 21:16

Re: Mijn vader is boos?

Overigens snap ik niet waarom is man dan probeert te bellen met hem, het is toch jouw vader?
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Anoniem307

Bericht 20 Sep 2019 21:21

Re: Mijn vader is boos?

Als ik geen tijd heb gehad om mijn moeder een cadeautje te kopen, niet veeleisend, wel zeer specifiek, dan geef ik haar eerst een bos bloemen. Moet ik niet bij mijn stiefmoeder proberen, want gaat dood en waar blijft dat echte cadeau? Mijn moeder neem ik op jacht mee naar haar cadeau, maar mijn stiefmoeder kan me niet luchten of zien, dus dat doen we maar niet. Maar dat ze het niet op kunnen brengen blij te zijn voor ons.. dat steekt... Vooral van mijn vader, zij interesseert me niet zoveel. ?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 20 Sep 2019 21:21

Re: Mijn vader is boos?

Oh vervelend van die mensen waarbij niks goed is. Daar zou ik me niets van aan trekken (hoe lastig ook), want goed kun je het dan toch niet doen. In een ander topic schreef ik ook al dat ik echt niet weet wat ik aan cadeautjes zou willen, maar ik sta altijd open voor als mensen zelf iets bedenken, hartstikke leuk toch. En ik vind het bed inderdaad los staan van een cadeau aan haar.
Laatst gewijzigd door Marin op 21 Sep 2019 08:10, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem307

Bericht 20 Sep 2019 21:23

Re: Mijn vader is boos?

Reva schreef:Overigens snap ik niet waarom is man dan probeert te bellen met hem, het is toch jouw vader?


Ik ken mijn vader al heel lang. En als hij zelf niet belt, dan weet ik genoeg. Mijn man gaat uit van de goedheid in de mens en wil mij dat dan laten zien. Maar het is altijd een I hold you so.
<<

Anoniem279

Bericht 20 Sep 2019 22:11

Re: Mijn vader is boos?

Maar waarom bel je zelf niet om dingen uit te spreken dan?
<<

Anoniem307

Bericht 20 Sep 2019 22:45

Re: Mijn vader is boos?

Flo schreef:Maar waarom bel je zelf niet om dingen uit te spreken dan?

Omdat ik bang voor hem ben. Hij heeft de kunst in handen om me tot op het diepste van mijn zijn te kunnen raken. Omdat ik dat niet wil, bel ik nooit uit mezelf. Ja, EMDR voor gehad. Helpt niet zoveel.
<<

Anoniem282

Bericht 20 Sep 2019 22:48

Re: Mijn vader is boos?

Je zegt dat je man er klaar mee is, maar jij hem niet de deur wilt wijzen. Leuk voor je man, maar het is jouw vader. Jouw man heeft hier feitelijk niets mee te maken.

En verder zou ik geen beloftes maken die je niet nakomt; je weet immers met wat voor vrouw je te maken hebt. Dat vind ik geen slimme zet van je.

Ik zou doen waar jij je het beste bij voelt, zonder inmenging van jouw man of jouw stiefmoeder. Het gaat om de band tussen jou en je vader en als je die in tact wilt houden, zou ik me daar voor gaan inzetten. Als je dat niet zou willen, zou ik even niets meer doen en dan zal de tijd vanzelf uitwijzen hoe en of dit nog een vervolg krijgt.

Edit: ik zie nu dat je bang bent voor je vader. Dan zou ik het voorlopig zo laten. Hierbij heb je dan toch niets te winnen om het toch goed te krijgen tussen jullie? Het is namelijk niet écht goed; je bent bang voor hem.
<<

Anoniem307

Bericht 21 Sep 2019 04:14

Re: Mijn vader is boos?

Goed punt, Guat. Ik heb jarenlang gevochten voor zijn goedkeuring en nu ik alsnog mijn eigen weg ga, is het ook niet goed. Misschien moet ik het maar laten zijn voor wat het is.

Mijn moeder vroeg zich hardop af of vader misschien jaloers is op zijn eigen kind. Ik heb mijn huis verkocht (de zijne staat al 10 jaar te koop), heb negen maanden op een vakantiepark gewoond (daar wil hij zich het liefst permanent vestigen) en... Zie geen enkele reden voor het jaloerse. Dus dat zal het ook niet zijn.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 21 Sep 2019 07:14

Re: Mijn vader is boos?

Waarom niet? Mijn tante was nog jaloers op d’r zus (mijn moeder) als er een nieuwe wasmachine in huis was ?. Dan schreef ze hele lelijke brieven en laters e-mails.
L2014 & H2017
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3728

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 21 Sep 2019 18:29

Re: Mijn vader is boos?

Isles schreef:Goed punt, Guat. Ik heb jarenlang gevochten voor zijn goedkeuring en nu ik alsnog mijn eigen weg ga, is het ook niet goed. Misschien moet ik het maar laten zijn voor wat het is.

Mijn moeder vroeg zich hardop af of vader misschien jaloers is op zijn eigen kind. Ik heb mijn huis verkocht (de zijne staat al 10 jaar te koop), heb negen maanden op een vakantiepark gewoond (daar wil hij zich het liefst permanent vestigen) en... Zie geen enkele reden voor het jaloerse. Dus dat zal het ook niet zijn.


Mijn situatie met mijn vader is totaal anders qua inhoud maar ik heb ervoor gekozen om niet het contact te verbreken maar daarnaast niet te investeren om de teleurstelling te voorkomen. Hij is dus wel in mijn leven maar eigenlijk ook weer niet. Vanuit zijn kant komt namelijk niks. Ik heb leren accepteren dat hij is wie hij is, dit kun je niet veranderen maar wel hoe je er zelf mee omgaat. Ik kies er dus voor om het contact niet aan te gaan en het te laten zoals het is. Geeft mij veel innerlijke rust, niks hoeven te verwachten en dus ook geen teleurstellingen meer hoeven te verwerken. Wat maakt dat jij nog in ze investeert?
<<

Anoniem307

Bericht 21 Sep 2019 19:38

Re: Mijn vader is boos?

Ik kan me niet voorstellen dat hij jaloers is. Mijn broertje heeft het veel beter voor elkaar en hoewel hij daar de deur ook niet plat loopt, denkt hij wel altijd met hem mee hoe mijn broertje zijn geld uit moet geven. Trekt mijn broertje zich overigens niets van aan.

Mijn vader en ik zijn geen match. Terwijl ik als kind bezig was met school en leren, wilde hij graag dat ik het huishouden deed. Hij was van de traditionele rolverdeling, waarbij ik mijn moeder moest helpen/ontzien. Ik ging daar tegenin, omdat ik het niet eerlijk vond en als ik hem durfde tegen te spreken, sloeg hij net zolang tot zijn handen zeer deden.

Ik wil alsnog een band met mijn vader. Erkenning voor wie ik ben. Maar ik denk dat ik moet leren dat de erkenning nooit van hem gaat komen. En is dat erg? Ja. En zolang ik daar ja op blijf zeggen wordt het niet beter voor mezelf.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 21 Sep 2019 21:42

Re: Mijn vader is boos?

Isles hier dezelfde vorm van contact met mijn vader als fantine. We appen bij verjaardagen en heel zelden krijg ik een berichtje n Toen het me lukte er bij neer te leggen dat de verhoudingen zijn zoals ze zijn gaf dat veel rust. Natuurlijk is het af en toe pijnlijk en verdrietig maar de constante strijd om zijn goedkeuring is wel enorm verminderd.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3728

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 22 Sep 2019 08:41

Re: Mijn vader is boos?

Bolus26 schreef:Isles hier dezelfde vorm van contact met mijn vader als fantine. We appen bij verjaardagen en heel zelden krijg ik een berichtje n Toen het me lukte er bij neer te leggen dat de verhoudingen zijn zoals ze zijn gaf dat veel rust. Natuurlijk is het af en toe pijnlijk en verdrietig maar de constante strijd om zijn goedkeuring is wel enorm verminderd.



Hier idem inderdaad. Het ligt niet aan mij, hij is zo en ik kan daar niks aan doen. Deze acceptatie heeft mij geholpen om los te laten dat ik zou moeten veranderen, meer moet investeren in hem etc. Isles ik denk inderdaad niet dat je ooit die erkenning gaat krijgen. Ik kies er zelf voor om niet het gesprek met mijn vader aan te gaan. Ik ga het niet "winnen" en nooit de reacte krijgen die ik zou willen.
<<

Anoniem307

Bericht 24 Sep 2019 19:55

Re: Mijn vader is boos?

Gisteren stonden mijn vader en zijn vrouw opeens voor de deur. Ze wilden het huis bewonderen. We hebben het nergens over gehad, ze waren gewoon zichzelf en ik heb ze de rondleiding gegeven. Ze kwamen nog wel een keer weer als mijn man ook thuis was. Okido. Geen probleem.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 26 Sep 2019 13:51

Re: Mijn vader is boos?

Fijn dat ze geweest zijn

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers