Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wanneer verhuizing doorgeven bij nieuwe gemeente?

<<

Anoniem271

Bericht 25 Sep 2019 19:17

Wanneer verhuizing doorgeven bij nieuwe gemeente?

Wanneer moet ik dit doen? 18 oktober krijgen we de sleutel, we zullen er dan al veel zijn om te klussen, maar voordat echt alles is mee verhuisd is het 26/27 oktober hopen we. Ik heb nu nog geen idee wanneer we er al gaan slapen. Ik denk dat ik de verhuisdatum dan op 26/27 oktober moet zetten toch?

Op Google heb ik ook van alles gevonden, maar mijn ervaring is dat hier alles kort maar krachtig duidelijk wordt voor mij. :smile:
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 25 Sep 2019 19:22

Re: Wanneer verhuizing doorgeven bij nieuwe gemeente?

Ik zou de verhuisdatum op 18 oktober zetten. Kan het niet via internet?
<<

Anoniem313

Bericht 25 Sep 2019 19:30

Re: Wanneer verhuizing doorgeven bij nieuwe gemeente?

Wij verhuizen ws de 17e, ik heb het per 1-10 gedaan. Online idd.
<<

Anoniem271

Bericht 25 Sep 2019 19:38

Re: Wanneer verhuizing doorgeven bij nieuwe gemeente?

Jawel kan online. Maar dan wonen we daar dus nog niet, dat is niet erg dan?
<<

Anoniem277

Bericht 25 Sep 2019 20:08

Re: Wanneer verhuizing doorgeven bij nieuwe gemeente?

Nee fijn juist, kan de post alvast die kant opgestuurd worden. Duurt altijd even voordat het rond is.
<<

Anoniem271

Bericht 25 Sep 2019 20:10

Re: Wanneer verhuizing doorgeven bij nieuwe gemeente?

Oke ik heb het op de 18e gezet. Bedankt voor jullie antwoorden.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 25 Sep 2019 20:41

Re: Wanneer verhuizing doorgeven bij nieuwe gemeente?

Wij hebben ons toen juist op de dag van de verhuizing pas op het nieuwe adres ingeschreven ivm de parkeervergunning die we hadden bij het oude huis en die zou vervallen als we verhuisde. Parkeren was daar enorm duur en waar we nu wonen maar een euro per dag, dus die keus was snel gemaakt.

Misschien even bedenken of je dat soort zaken hebt om rekening mee te houden.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem271

Bericht 25 Sep 2019 20:48

Re: Wanneer verhuizing doorgeven bij nieuwe gemeente?

We hebben wat dat soort dingen betreft helemaal niks om rekening mee te houden.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2198

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 25 Sep 2019 21:25

Re: Wanneer verhuizing doorgeven bij nieuwe gemeente?

Ik zou het doen op de datum dat je alle spullen verhuist. Je verzekeringen ook per die datum.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 25 Sep 2019 22:02

Re: Wanneer verhuizing doorgeven bij nieuwe gemeente?

MissBitchy schreef:Ik zou het doen op de datum dat je alle spullen verhuist. Je verzekeringen ook per die datum.


Neee je verzekeringen per de dag van de sleuteloverdracht! Straks fikt je huis af in de tussentijd en dan ben je niet verzekerd. Je kunt ook tijdelijk twee huizen verzekeren als je de verzekering inlicht.

Ik zou de verhuizing ook per die dag doorgeven als je verder nergens rekening mee hoeft te houden, dan is het maar alvast geregeld.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2198

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 25 Sep 2019 22:05

Re: Wanneer verhuizing doorgeven bij nieuwe gemeente?

Scandic schreef:
MissBitchy schreef:Ik zou het doen op de datum dat je alle spullen verhuist. Je verzekeringen ook per die datum.


Neee je verzekeringen per de dag van de sleuteloverdracht! Straks fikt je huis af in de tussentijd en dan ben je niet verzekerd. Je kunt ook tijdelijk twee huizen verzekeren als je de verzekering inlicht.

Ik zou de verhuizing ook per die dag doorgeven als je verder nergens rekening mee hoeft te houden, dan is het maar alvast geregeld.


Daarom juist wanneer je spullen overgaan toch?
Spullen in oude huis—> ingeschreven en verzekerd op oude adres. Spullen in nieuwe huis —> ingeschreven en verzekerd op nieuwe adres.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 25 Sep 2019 22:14

Re: Wanneer verhuizing doorgeven bij nieuwe gemeente?

MissBitchy schreef:
Scandic schreef:
Neee je verzekeringen per de dag van de sleuteloverdracht! Straks fikt je huis af in de tussentijd en dan ben je niet verzekerd. Je kunt ook tijdelijk twee huizen verzekeren als je de verzekering inlicht.

Ik zou de verhuizing ook per die dag doorgeven als je verder nergens rekening mee hoeft te houden, dan is het maar alvast geregeld.


Daarom juist wanneer je spullen overgaan toch?
Spullen in oude huis—> ingeschreven en verzekerd op oude adres. Spullen in nieuwe huis —> ingeschreven en verzekerd op nieuwe adres.


En je opstalverzekering dan? Jij hebt het nu over inboedel, maar sowieso moet je tijdelijk een dubbele opstalverzekering hebben (indien vorige huis ook koop was natuurlijk). Ik zou dan meteen voor zeker gaan en inboedel ook dubbel doen, want je nieuwe huis is bijna nooit compleet ‘leeg’.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2198

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 25 Sep 2019 22:27

Re: Wanneer verhuizing doorgeven bij nieuwe gemeente?

Ohja sorry ik dacht alleen maar vanuit huur en niet vanuit koop...
<<

Anoniem271

Bericht 26 Sep 2019 06:28

Re: Wanneer verhuizing doorgeven bij nieuwe gemeente?

Verzekeringen hebben wij zo geregeld dat allebei de huizen verzekerd zijn. Nieuwe huis vanaf de sleuteloverdracht, oude huis tot de dag dat we de sleutel in gaan leveren.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 26 Sep 2019 07:28

Re: Wanneer verhuizing doorgeven bij nieuwe gemeente?

De inboedelverzekering dekt een bepaalde periode beide locaties. Opstal zul je misschien we dubbel moeten oversluiten. Gewoon even bellen met je verzekeraar, je bent niet de eerste met deze situatie.
08/2018
05/2021
<<

Anoniem300

Bericht 26 Sep 2019 08:20

Re: Wanneer verhuizing doorgeven bij nieuwe gemeente?

Wij krijgen ook 18 oktober de sleutel van ons nieuwbouw huis, en wij verhuizen 5 weken daarna, wij geven pas dan de verhuizing door. Je kunt niet op 2 plaatsen tegelijk ingeschreven staan.
<<

Anoniem316

Bericht 26 Sep 2019 08:21

Re: Wanneer verhuizing doorgeven bij nieuwe gemeente?

Officieel moet je het doen binnen 5 werkdagen nadat je er je hoofdverblijf hebt. Maar volgens mij maakt het niet zoveel uit hoor..
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11420

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 26 Sep 2019 09:31

Re: Wanneer verhuizing doorgeven bij nieuwe gemeente?

Hier kan het 4 weken ervoor tm 5 dagen erna.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers