Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Angst dat er geen 2e komt...

<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 19:23

Bericht 18 Sep 2019 10:44

Angst dat er geen 2e komt...

Even delen, voor onze kinderwens zijn we afhankelijk van donor.

Nu hebben we hier al een mooie dochter door. We willen onwijs graag een 2e kindje, maar na 4 pogingen nog geen resultaat.
We doen iui.

Mijn dochter is nu 2 en ik ben zo bang dat het niet lukt, dat de fases die we nu doormaken de laatste keer zal zijn. En ik zou haar zo graag een broertje of zusje gunnen. Ben zelf alleen op gegroeid en onze wens was altijd een groter gezin.
Ik weet dat het geen garanties geeft op geluk.

Maar toch zou ik haar nu graag klein willen houden en elke stap is weer een steek in mijn hart. Naar de peuterspeelzaal, box uit huis dat soort dingen. Natuurlijk ook onwijs trots dat zij het zo goed doet!

Ik kan heel goed bedenken dat het leven niet maakbaar is. Maar mijn doet me echt pijn in mijn hart die wens los te moeten laten.

We hebben nog 2 pogingen met deze donor. Daarna moeten we kijjen wat we kunnen en nog willen. Mijn man neigt erna te stoppen.
Maandag was onze 4e mislukte poging dus het is ook nog vers, maar ik kan het bijna niet loslaten.
En ik wil oom gewoon genieten van mijn dochter.

Volgende week hebben we gesprek met onze arts.
Herkenbaar? Tips om er makkelijker mee om te gaan?
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 18 Sep 2019 11:51

Re: Angst dat er geen 2e komt...

Wat ontzettend rot en verdrietig dat je je zo voelt, ik kan me indenken dat deze angst soms heel akelig moet zijn. Helaas geen tips, maar ik wil je wel veel sterkte wensen en ik hoop dat jullie wens voor een tweede kind uit mag komen.
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:03

Bericht 18 Sep 2019 13:47

Re: Angst dat er geen 2e komt...

Wat ontzettend rot summerbeach? mijn wens voor een 2e was groter dan voor de eerste, juist omdat ik door de eerste ervaar hoe bijzonder het is. Ik kan me dan ook voorstellen dat je er veel verdriet van hebt. Dikke knuffel.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 18 Sep 2019 13:56

Re: Angst dat er geen 2e komt...

Wat een verdrietige situatie voor jullie. Ik snap je angst, onzekerheid en verlangen heel goed.
Sterkte!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 18 Sep 2019 14:05

Re: Angst dat er geen 2e komt...

Wat verdrietig SB :( geen tips, wel herkenning.
Ook de angst gehad dat tweede er nooit ging komen en tegelijkertijd wil je niet dat het je leven teveel gaat overheersen want je wilt ook gewoon blij zijn met je eerste en de ontwikkeling die zij doormaakt.

Wij kwamen er ook niet uit hoelang we door zouden gaan met proberen en wanneer t genoeg zou zijn geweest. Dat vond ik zelf heel lastig, steeds in tweestrijd. Toen ik voor 4e keer zwanger was (daarvoor dus 3 miskramen) vond ik de eerste weken tot de echo zo pikzwart. Zo onzeker, verdrietig en bang. Toen wist ik ook als het dit keer weer misgaat is het klaar, we kunnen niet verder hierna. En dat gaf vreemd genoeg wat rust. Gelukkig ging die 4e uiteindelijk wél goed en hebben we dus nooit echt de keuze hoeven maken.

Ik hoop voor jullie ook dat de wens voor een 2e ‘gewoon’ in vervulling gaat. Sowieso nog 2 pogingen en daarna hoef je nog geen definitieve keuze te maken? Miss even pauze mocht het zo ver komen?
<<

Anoniem308

Bericht 18 Sep 2019 19:36

Re: Angst dat er geen 2e komt...

Ik dacht dat jij een zoontje had Summerbeach?

Veel sterkte met dit traject.
Laatst gewijzigd door Anoniem308 op 18 Sep 2019 20:22, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 18 Sep 2019 19:39

Re: Angst dat er geen 2e komt...

*Weg*

Ik hoop dat jullie wens voor een 2e in vervulling mag gaan en ik denk dat het heel belangrijk is om met elkaar in gesprek te blijven, elkaar niet kwijt te raken.
Laatst gewijzigd door Uffe op 25 Sep 2019 09:51, in totaal 2 keer gewijzigd.
⁠♡♡♡
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 18 Sep 2019 19:39

Re: Angst dat er geen 2e komt...

Wat heftig zeg! Ik hoop zo voor je dat je snel zwanger mag worden.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 18 Sep 2019 19:48

Re: Angst dat er geen 2e komt...

He AMM ik dacht idd ook zoontje, maar dacht zal wel verkeerd onthouden hebben. Toevallig. Had je nou een jongen of een meisje SB? ?
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 18 Sep 2019 19:51

Re: Angst dat er geen 2e komt...

Vaag dit, ik twijfelde namelijk ook. Ik heb even gezocht en verder heeft ze het altijd over haar zoontje....
⁠♡♡♡
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 18 Sep 2019 20:13

Re: Angst dat er geen 2e komt...

Uffe schreef:Vaag dit, ik twijfelde namelijk ook. Ik heb even gezocht en verder heeft ze het altijd over haar zoontje....


Ja inderdaad, heel apart dit.
❤ 7 juni 2018
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 18 Sep 2019 20:26

Re: Angst dat er geen 2e komt...

<--- doet haar avatar eindelijk weer eens eer aan...
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 18 Sep 2019 20:29

Re: Angst dat er geen 2e komt...

Joh misschien wilde ze gewoon wat anoniemer zijn ofzo tegenover mogelijke meelezers, dat ze het iets (nou ja, een geslacht) verdraaide. Zou er niet te veel achter zoeken.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 18 Sep 2019 21:00

Re: Angst dat er geen 2e komt...

Marin schreef:Joh misschien wilde ze gewoon wat anoniemer zijn ofzo tegenover mogelijke meelezers, dat ze het iets (nou ja, een geslacht) verdraaide. Zou er niet te veel achter zoeken.

Dat is toch niet echt logisch als je het in je historie steeds over een zoon hebt?
<<

Anoniem315

Bericht 18 Sep 2019 21:17

Re: Angst dat er geen 2e komt...

Je kan dan toch ook je kind onzijdig benoemen? Dit komt wel een tikkeltje bijzonder over.
<<

Anoniem316

Bericht 18 Sep 2019 22:14

Re: Angst dat er geen 2e komt...

Das wel vaag ja...
<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 19:23

Bericht 23 Sep 2019 14:33

Re: Angst dat er geen 2e komt...

Sorry als ik iemand er een probleem mee heeft, voor mij veranderd het verhaal er niet door.
Dank voor de lieve reacties.

Gelukkig zakt de rollercoaster wat, maar toch speelt het nog snel weer op dat ik er heel verdrietig van raak.
We zullen geduld moeten hebben :-(
<<

Anoniem304

Bericht 23 Sep 2019 14:38

Re: Angst dat er geen 2e komt...

Maar waarom dan?
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 23 Sep 2019 15:33

Re: Angst dat er geen 2e komt...

Sterkte. Lijkt mij erg onzeker.

Denk dat niemand er een probleem mee heeft of je nu een zoon of een dochter hebt. Voor het verhaal maakt dat niets uit inderdaad. Voor je geloofwaardigheid wel een beetje.
2016
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 23 Sep 2019 15:48

Re: Angst dat er geen 2e komt...

Ik snap even niet waarom je nog 2 kansen hebt bij deze donor? Stopt de man in kwestie er daarna mee met het leveren van zijn zaad?
<<

Anoniem284

Bericht 23 Sep 2019 20:03

Re: Angst dat er geen 2e komt...

Volgens mij is bij IUI 6 pogingen over het algemeen een soort van richtlijn waarna er gekeken wordt ‘wat dan’ als het niet geslaagd is na deze pogingen. Misschien bedoelt ze dat?
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 24 Sep 2019 20:34

Re: Angst dat er geen 2e komt...

Salome schreef:Sterkte. Lijkt mij erg onzeker.

Denk dat niemand er een probleem mee heeft of je nu een zoon of een dochter hebt. Voor het verhaal maakt dat niets uit inderdaad. Voor je geloofwaardigheid wel een beetje.


Dit inderdaad..
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 24 Sep 2019 23:03

Re: Angst dat er geen 2e komt...

Maar SB waaróm heb je het dan ene keer over een zoon andere keer over een dochter? En over terugplaatsingen terwijl je iui doet? Idd geloofwaardigheid dat beetje minder wordt, ik begin daar nu wel twijfels bij te krijgen en dat voelt voor mij even extra zuur omdat ik ook vorige keer zo meegeleefd heb en zelf veel persoonlijke info gedeeld om je hart onder de riem te steken. Dus hoop gewoon alsnog dat je goede reden hebt waarom en je hier ook wat duidelijkheid in wilt geven, desnoods via een privé bericht!
<<

Anoniem316

Bericht 25 Sep 2019 06:35

Re: Angst dat er geen 2e komt...

Hier hetzelfde inderdaad Sophie. Summerbeach schrijft ook mee in het moeilijk zwanger worden topic en krijg daar toch een beetje een naar gevoel over..
<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 19:23

Bericht 25 Sep 2019 20:14

Re: Angst dat er geen 2e komt...

De volgende keer zal ik het over een kind hebben. Had ik misschien beter kunnen doen.
Maar gezien herkenning in sommige verhalen, laat ik het liever iets minder dichtbij komen.
(Niet wetende dat jullie het allemaal goed bijhouden, ik kan het nl niet onthouden van iedereen).

Ons ziekenhuis heeft het altijd over terugplaatsing?
Insemineren vind ik misschien daarom ook een woord wat mij niet eigen is. En heb ook een naar idee bij dit woord. Maar is mijn gevoel.

Sorry voor alle onduidelijkheden! Bedankt voor jullie reacties.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers