Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Steriliseren

<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 24 Sep 2019 11:20

Steriliseren

Wij hebben gister het eerste gesprek gehad in het Z-H. Mocht ik op wat voor manier een keizersnede krijgen mogen ze mij ook gelijk gaan steriliseren. Dat wordt dan met klemmetjes. En anders wordt het 3maanden na de bevalling verwijdering van de eileiders.
Wie heeft hier ervaring mee?
<<

Druifje

Kwebbel

Berichten: 437

Geregistreerd: 23 Okt 2017 14:39

Bericht 24 Sep 2019 12:16

Re: Steriliseren

Wat goed dat je hier zo over nadenkt!

Ik had gewild dat ik hier voor gekozen had, naja dan de hele baarmoeder verwijderen..
Ik kreeg na de bevalling van de derde een levensbedreigende fluxus en toen hebben ze mij wel geopereerd maar kon de baarmoeder net behouden worden, nu vier jaar later en elke maar erge menstruaties en een standaard laag Hb had ik gewild dat ze mijn baarmoeder gewoon meteen verwijderd hadden.. :12:
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 24 Sep 2019 13:24

Re: Steriliseren

Ja, de vierde zwangerschap is ons (soort van) overkomen. En uiteraard nu hartstikke welkom, maar toch het is voor mij wel duidelijk dat ik nooit weer zwanger wil zijn, en voor mijn vriend is het geen optie om zich te laten steriliseren. Dus wij hebben alle opties besproken.

Oef ja, kan mij voorstellen dat je wou dat ze meteen ingegrepen hebben. En verwijdering van de baarmoeder is nu geen optie meer?
In mijn geval is het alleen dat de eicel niet meer zijn weg kan volgen als ik voor die 2e optie kies. Voor de rest behoud ik gewoon de standaard hormonen wat met zich mee brengt bij menstruaties....
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 24 Sep 2019 13:58

Re: Steriliseren

Ik lees mee. Zodra we hier compleet zijn wil ik mij ook laten helpen.
10-08-2017 ♥
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9772

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 24 Sep 2019 14:12

Re: Steriliseren

Waarom is het voor je vriend geen optie?
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 24 Sep 2019 15:27

Re: Steriliseren

Tabbie schreef:Waarom is het voor je vriend geen optie?


Omdat hij al vele operaties heeft gehad in dat gebied.
<<

Anoniem294

Bericht 24 Sep 2019 15:36

Re: Steriliseren

Ik ben ook benieuwd. Ik laat het in het nieuwe jaar doen. Het zit nu niet in mijn vergoedingspakket dus die ga ik eerst veranderen per 1 januari. En dan zo snel als ik terecht kan het laten doen.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 24 Sep 2019 16:53

Re: Steriliseren

Verwijdering van de eileiders gelijk?! Dat lijkt me wat overdreven, dan ga je nl in de overgang.

Maar ik ben gesteriliseerd (en in de chemische overgang) Wat wil je weten?
30-04-2017
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 24 Sep 2019 17:19

Re: Steriliseren

Wat raar, dat heeft de gyn gister niet gezegd. Die zei je houd je menstruaties met alle golven van emoties door de hormonen. Alleen na een eisprong gaat de eicel niet via de eileiders maar wordt opgelost door het lichaam. Tenminste dat waren haar woorden.

Mijn verzekering dekt het nu ook niet. Maar mocht ik op de ok liggen ivm keizersnede mogen ze het dan gewoon mee nemen. En anders wacht ik dus tot het nieuwe jaar.

Kees, heb jij de klemmetjes? Of heb je nog de veertjes laten plaatsen die ze nu niet meer doen? Of welke ingreep hebben ze gedaan?
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 25 Sep 2019 06:12

Re: Steriliseren

Als ze je eileiders verwijderen heb je geen menstruatie meer (en ook geen eitjes). Ze doen dat ook niet zomaar want de overgang heeft nogal wat gevolgen voor je lichaam.
Bij mij zijn ze doorgebrand. Er veranderd verder niks idd. Alleen je eitje komt niet meer in de baarmoeder aan maar wordt opgelost door het lichaam. Heb er verder ook geen last van gehad.
30-04-2017
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 25 Sep 2019 07:47

Re: Steriliseren

Je eierstokken bevatten toch de eitjes, niet de eileider?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 25 Sep 2019 09:28

Re: Steriliseren

Zora schreef:Je eierstokken bevatten toch de eitjes, niet de eileider?


Oh shit, natuurlijk.... Sorry.
Eileiders verwijderen is wel een vorm van sterilisatie ja. Sorry voor de verwarring! ?
30-04-2017
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 25 Sep 2019 10:29

Re: Steriliseren

Ik dacht al steeds, wat heeft de gyn mij vergeten te vertellen. Maar niks dus. Duidelijk.

En jij kon meteen alles weer of heb je wel even 2 weken wat rustiger aan moeten doen? Geen last verder van gehad in de zin van ontstekingen of weet ik het. Bij dichtbranden is de kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap ook niet aanwezig of wel? Met die klemmetjes is dat wel het geval.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 25 Sep 2019 11:40

Re: Steriliseren

Silver schreef:Ik dacht al steeds, wat heeft de gyn mij vergeten te vertellen. Maar niks dus. Duidelijk.

En jij kon meteen alles weer of heb je wel even 2 weken wat rustiger aan moeten doen? Geen last verder van gehad in de zin van ontstekingen of weet ik het. Bij dichtbranden is de kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap ook niet aanwezig of wel? Met die klemmetjes is dat wel het geval.


Ik ben na de ingreep 1 dag thuis gebleven, in totaal dus 2, en dat was niet echt heel erg nodig maar wel lekker. Ik had een wondje in mn navel wat een klein beetje is gaan ontsteken. Kans op BMM heb ik eigenlijk geen idee van als ik eerlijk ben. Volgens mij nihil/geen.
Heb er echt geen last van gehad verder.
30-04-2017
<<

Anoniem331

Bericht 14 Dec 2019 13:47

Re: Steriliseren

Hé Kees!

Even een vraagje. Zat deze operatie in je verzekeringspakket? Of heb je vantevoren gekeken waar je je het beste kunt verzekeren?

Ik heb al een poosje het idee hier informatie over in te winnen, en nu de nuvaring tot eind januari niet verkrijgbaar is ben ik helemaal op het punt er wat mee te doen.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 14 Dec 2019 14:25

Re: Steriliseren

Het zat in mn pakket ja. Had voor mn zwangerschap een uitgebreid pakket, ben in april bevallen en ben bewust nog dat jaar naar gynaecoloog gegaan zodat het nog vergoed zou worden.
Ben in okt/nog naar de huisarts gegaan, dec gynaecoloog en januari geholpen.
30-04-2017
<<

Anoniem331

Bericht 14 Dec 2019 14:31

Re: Steriliseren

Hmmm dan zal ik me daar even in verdiepen. Is nog wel interessant dus. Je bent dan je eigen risico natuurlijk kwijt, maar die zou ik gelijk al maandelijks af kunnen laten schrijven. Maar even voor gaan zitten dus.
Bij wie was jij verzekerd? Ik zit nu bij Univé. Maar voor mijn collectiviteitskorting kan ik beter overstappen.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 14 Dec 2019 14:32

Re: Steriliseren

Pfff Ik zat vlgs mij bij delta Lloyd maar vlgs mij is de dekking hiervoor overal gelijk.
Gelijk in de zin van of wel verzekerd (€1250) of niet.
30-04-2017
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 14 Dec 2019 16:16

Re: Steriliseren

De bevalling is achter de rug, dus ik ga mij ook meer verdiepen in welke zorgverzekeraar ik het beste kan hebben. In ieder geval niet stad Holland, die vergoed maar tot 300,- een vergoeding tot 1250,- is iig al aantrekkelijker.
<<

Anoniem331

Bericht 14 Dec 2019 17:47

Re: Steriliseren

Geen keizersnee dus? Gefeliciteerd!!

Zo irritant. De nuvaring is tot eind januari niet leverbaar, daar gaat mijn anticonceptie. En hoe ouder ik word hoe groter de angst voor ongewenst zwanger worden is. Ik wil gewoon echt nooit meer een baby. Zal eens horen wat een tussenoplossing is. En gelijk een balletje bij de huisarts opgooien wat sterilisatie betreft.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 14 Dec 2019 18:05

Re: Steriliseren

CZ gezinnen vergoed 1250,- ik overweeg het ook te laten doen, maar twijfel nog te veel omdat ik dan weer heftig ongesteld zal worden en dat weer elke 3 weken.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Anoniem298

Bericht 16 Dec 2019 12:39

Re: Steriliseren

Ik heb me laten steriliseren dmv klemmetjes op de eileiders. De ingreep viel me mee, ik was alleen heel naar van de narcose. Ik heb de dag van de ingreep en die erna rustig aan gedaan, daarna voorzichtig weer eea opgepakt. De eerste twee weken was het wondje op m’n bikinilijn erg gevoelig en m’n buik bleef lang opgezet waardoor ik me niet prettig voelde. Al met al is het me wel enorm meegevallen. Voor de operatie heb ik mijn verzekering aangepast naar CZ Direct, die heeft €1250,- vergoed.
<<

Anoniem331

Bericht 16 Dec 2019 12:48

Re: Steriliseren

Bleef er voor jezelf nog iets over om bij te betalen Jet?
<<

Anoniem298

Bericht 16 Dec 2019 12:57

Re: Steriliseren

Volgens mij niet, dat zou ik even moeten uitzoeken. Kom ik op terug!

Edit: ik heb het gelijk nagekeken, ik heb niks extra hoeven betalen, ook geen eigen risico.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 16 Dec 2019 14:01

Re: Steriliseren

Jet schreef:Volgens mij niet, dat zou ik even moeten uitzoeken. Kom ik op terug!

Edit: ik heb het gelijk nagekeken, ik heb niks extra hoeven betalen, ook geen eigen risico.


Ik heb ook niks hoeven te betalen en ER gaat niet af voor dingen uit je aanvullende pakket.
30-04-2017
Volgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers