Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Boodschappen budget

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43721

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 23 Sep 2019 09:49

Re: Boodschappen budget

Ja toch wel luxe producten hoor. Zalm voor de lunch inderdaad toevallig vorige week, haha precies jouw voorbeeld :palm:
Het is bij ons met name heel veel groenten en andere versproducten. Ik koop eigenlijk bijna nooit diepvries (dat zou ik best kunnen doen) en potten (dat vind ik gewoon niet lekker, behalve bonen enzo).

Nou moet ik wel zeggen dat ik dit keer drie pakken Pampers mee heb besteld, want er is een actie dat je daarmee drie maanden gratis bezorging krijgt. Die luiers komen sowieso wel op, en op die manier heb ik geen bezorgkosten a 7-9 euro per keer voor drie maanden (en daarna misschien eens de bezorgbundel aan zetten of toch weer boodschappen in de winkel doen).

En deze week eten we de kelder leeg, dus dat scheelde ook wel!
Laatst gewijzigd door Marin op 23 Sep 2019 09:54, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 23 Sep 2019 09:52

Re: Boodschappen budget

Klop wat Savi zegt. Bijv 4 pistoletjes bij de Plus kosten 80 cent. Dat kopen we denk ik 1x in maand en de filet american halen we bij de Jumbo. Die is daar weer goedkoper (soort van 4 kant bakje, dus niet de verse want die is duurder). Wij zien dat nog steeds als een traktatie voor ons zelf bij het ontbijt en bij 1x per maand of minder blijft dat ook zo.

Noten (verpakt) zijn helaas wel duur. Deze eet ik gemiddeld 3x in de week in de yoghurt, notenmix met honing. Dat is erg lekker en gezonder dan bij meuslie etc.
<<

Anoniem269

Bericht 23 Sep 2019 10:12

Re: Boodschappen budget

Bij ons komt het hoge bedrag omdat we elke dag vers en kwalitatief willen eten. Geen pakjes, geen ingevroren producten etc. Daarnaast kiezen we veel voor biologisch. We gaan niet voor de kilo knallers.
Daarnaast hebben wij ook veel luxe producten zoals wijn, speciaal biertjes, kaasjes, vis van de visboer etc.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43721

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 23 Sep 2019 10:21

Re: Boodschappen budget

Wijn heb ik nog niet eens meegerekend ? even gerekend, dit weekend was dat 82 euro (gekocht en direct gedronken). En ik heb even de abn app erbij gepakt voor de overige boodschappen dit weekend (kaasboer, AH, groenteboer) en dat was 74 euro. Plus de 130 van ma-do dus afgelopen week hebben we 286 euro uitgegeven aan boodschappen. Wat gênant.
Nou was dit wel een heel extreem weekend maar anderzijds hebben we zaterdag bij vrienden gegeten en dus eens niet betaald aan 't eten (wel de wijn dus). Negen van de tien keer entertainen we thuis en komt er zo nog honderd euro aan eten bovenop.


En nu ga ik verse broodjes bij de bakker halen en filet Americain bij de slager, want ik vind dat gewoon écht lekkerder.

Maar ik vind 't wel best confronterend dus ik ga wel voor de week boodschappen echt proberen dat lager te krijgen. Weekend oké, weet je maar doordeweekse maaltijden móeten goedkoper kunnen.
Let's discover the world together.
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 23 Sep 2019 10:32

Re: Boodschappen budget

Ik vind overigens wel dat de boodschappen echt een stuk duurder zijn geworden. Ik merk gewoon prijsverschillen van 2x zo duur (over bijv boterhamzakjes - van 60 cent naar 119 cent). Dat scheelt ook echt wel heel erg dat de boodschappen zoveel duurder zijn.

Ik geef ook veel te veel uit aan boodschappen, kom met gemak op de 150 euro per week denk ik. Daar zit dan ook wel eens een keer bier bij in, en standaard elke week een 4pack coca cola, maar dan nog. Ik vind vlees, groente, brood, kaas & worst echt heel erg prijzig. Wij zijn wel als gezin altijd thuis, ook qua eten tussen de middag etc, dus het is wel voor een volle week.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 23 Sep 2019 10:37

Re: Boodschappen budget

Mijn vaste AH was gesloten wegens verbouwing, dus ik heb twee weken lang alles bij de Lidl gehaald, dat is toch echt wel een groot verschil! Ik denk dat het €20,0 per week scheelde. (Of meer)
Ik ben nu van plan om 1x per week naar Lidl te gaan, en 1x naar de ah (of minder), sommige dingen vind ik echt wel lekkerder bij ah, zoals de pasta bijvoorbeeld en koffie.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 23 Sep 2019 10:40

Re: Boodschappen budget

Hier ook geen pakjes hoor en meestal verse groente. Potjes Hak staan er meer voor de nood, als we echt geen vers groente voor handen hebben. Biologische groente geloof ik niet zo in. Van mij mogen ze bijv wel misvormde groente in de schappen gaan leggen voor de helft van de prijs of zo (en dan bedoel ik niet die bij AH, want die profiteren bizar van die afdankertjes). Bij een paprikaboer in de buurt van mijn ouders worden alle misvormde parika's tegen een spotprijs verkocht. 1 kilo voor 1 euro. Je snijd paprika's toch klein, dus of ze misvormd zijn maakt niet uit. Tevens liggen daar wel groene paprika's bij die helaas in de supermarkt bijna niet meer standaard in een stoplicht verkrijgbaar zijn omdat het merendeel van de mensen blijkbaar geen groene paprika's eten terwijl wij die juist nodig hebben voor oa chili concarne en mexicaanse gehaktschotel.

@ Parel, waarvoor zou je boterhamzakjes gebruiken? Een boterhamtrommel mee naar het werk of school is milieuvriendelijker.

Wijn koop ik nooit. Die krijg ik toch al voldoende rond de kerst en gemiddeld drinken wij 1 a 2 flessen wijn per jaar.
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 23 Sep 2019 10:47

Re: Boodschappen budget

Fred schreef:Hier ook geen pakjes hoor en meestal verse groente. Potjes Hak staan er meer voor de nood, als we echt geen vers groente voor handen hebben. Biologische groente geloof ik niet zo in. Van mij mogen ze bijv wel misvormde groente in de schappen gaan leggen voor de helft van de prijs of zo (en dan bedoel ik niet die bij AH, want die profiteren bizar van die afdankertjes). Bij een paprikaboer in de buurt van mijn ouders worden alle misvormde parika's tegen een spotprijs verkocht. 1 kilo voor 1 euro. Je snijd paprika's toch klein, dus of ze misvormd zijn maakt niet uit. Tevens liggen daar wel groene paprika's bij die helaas in de supermarkt bijna niet meer standaard in een stoplicht verkrijgbaar zijn omdat het merendeel van de mensen blijkbaar geen groene paprika's eten terwijl wij die juist nodig hebben voor oa chili concarne en mexicaanse gehaktschotel.

@ Parel, waarvoor zou je boterhamzakjes gebruiken? Een boterhamtrommel mee naar het werk of school is milieuvriendelijker.

Wijn koop ik nooit. Die krijg ik toch al voldoende rond de kerst en gemiddeld drinken wij 1 a 2 flessen wijn per jaar.


Omdat ik kleine kinderen heb Fred, die willen nogal eens even snel een zakje nodig hebben :) Ik heb genoeg dingen die ik nog even voorverpak in een kleiner zakje en dat dichtknoop alvorens het in de vuilniszak te gooien. Ze heten dan wel boterhamzakjes, voor boterhammen gebruik ik ze eigenlijk niet.
<<

Tompouce

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 17 Jan 2019 20:39

Bericht 23 Sep 2019 11:13

Re: Boodschappen budget

Wij moeten deze maand voor het eerst rondkomen van alleen mijn man zijn salaris. Nu we zo'n grote kelder hebben en veel meer ruimte in de keuken én bijkeuken, slaan we meer aanbiedingen in. We hebben hier alleen een dure buurtsuper dus daar haal ik alleen in nood wat boodschappen. De wekelijkse boodschappen haalt mijn man na zijn werk bij de Boni, Coop en Lidl. De laatste keer (hij haalt de boodschappen op donderdag) had hij voor € 75.- boodschappen gedaan.

1x per 2 weken gaan we naar Duitsland. Tanken en boodschappen doen. Sommige dingen schelen echt veel. Een pak spaghetti voor 0.28 i.p.v. 0.79 en Philadelphia variërend van € 1.- tot 1.50 (toevallig laatst bij de Boni in de aanbieding 2 voor 3.- maar dat is niet zo vaak).

We hadden € 100.- (per week) ingecalculeerd voor 2 volwassenen, 2 kinderen en 1 poes.
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 23 Sep 2019 11:20

Re: Boodschappen budget

Ik wil het elke week doen met €90/100 (ik pin altijd €90) en over het algemeen lukt dat wel (2 volwassenen en een hond). Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik dit net een goeie maand doe omdat ik daarvoor écht geen idee had waar het allemaal heen ging. Gekeken en het bleek dat wij zo rond €200 per week uitgaven aan boodschappen, drogisterij en onzin aankopen :palm: Dat vond ik echt veel te veel en vooral ook zonde geld.. en ik denk dat het hem daarin zit: Neem ik even Marin als voorbeeld (vind je niet erg hoop ik) waarin ze aangeeft bijna €300 aan boodschappen uitgegeven te hebben, als je daar zelf geen probleem mee hebt dan lekker doen haha toch? Alleen ik vind het écht zonde geld (wij gaven ook maanden rond de €200 uit) dus dat moest minder vond ik. Moet wel bekennen dat ik het soms best lastig vind hoor! Ik ben wel snel geneigd om nog even dit mee te nemen en nog even dat, ben ik het op dat moment of die week écht nodig.. vaak niet haha
Wat als het lukt
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43721

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 23 Sep 2019 11:29

Re: Boodschappen budget

Nee hoor vind ik niet erg en alleen maar fijn om jouw voorbeeld te lezen. Ik vind het juist goed om daar kritisch op te blijven, ook al kan het. Dat is ook waarom ik er nu weer naar wil kijken. Een tijdje terug ging het beter en dus weet ik dat 't kan, maar ik vind het zelf dan zo lastig om terug te zien waar dat dan aan ligt. Dus ik wil het meer doen voor m'n eigen bewust zijn.

Ik was zonet bij de Etos voor medicijnen (want verkoudheid is toegeslagen in dit huis) en ik had van 't weekend lekkere scrub gebruikt bij een vriendin. Etos huismerk dus vast niet zo duur. Maar ik heb nog scrub staan dus ik heb 'm toch laten staan, want NU nog niet nodig. En ik moet zelf dan dus leren om bijv op te letten wanneer deze een keer in de aanbieding is, zodat ik 'm dan voordeliger kan kopen. Dat laatste stukje vergeet ik dus vaak. Ik kijk ook nooit folders, hoewel ik bij de AH wel op de bonus let, een beetje. Maar ik vind 't ook weer overdreven om dan in te gaan slaan met sommige producten. Dan geef je uiteindelijk alleen maar meer geld uit per keer. Ik vind die balans vaak lastig, hoe weet je nou of iets een goede aankoop is of dat je 't maar koopt omdat het toevallig nu goedkoper is maar eigenlijk koop je dan alleen maar meer?

Hoe heb jij het terug gebracht Pannetoet? Waar let jjj op?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem313

Bericht 23 Sep 2019 11:40

Re: Boodschappen budget

Ik let alleen maar op bonusaanbiedingen van producten die ik ook echt gebruik, en dan koop ik misschien 1-2 dingen extra maar meer niet. Noten bijvoorbeeld, en wasmiddel, en wijn :smile:
Wij kopen weinig vlees, veel groenten van het seizoen, nauwelijks frisdrank, chips en koek (wel wat voor de kinderen), en al helemaal geen Wereldgerechten en Knorr mixen en Snack-a-Jacks en weet ik het allemaal. Eigenlijk bijna niets waar een merkje op staat. We gaan wel alleen naar de AH omdat we geen tijd hebben om verschillende winkels te doen. En kaas altijd van de kaasboer, daar sta ik op.
<<

Anoniem304

Bericht 23 Sep 2019 11:58

Re: Boodschappen budget

Marin schreef: Maar ik vind 't ook weer overdreven om dan in te gaan slaan met sommige producten. Dan geef je uiteindelijk alleen maar meer geld uit per keer. Ik vind die balans vaak lastig, hoe weet je nou of iets een goede aankoop is of dat je 't maar koopt omdat het toevallig nu goedkoper is maar eigenlijk koop je dan alleen maar meer?


Als je het koopt omdat het een goede aanbieding is, maar niet gaat gebruiken dan heeft het geen zin. En ook weer door aanbiedingen te vergelijken weet je of het een goede aanbieding is of niet. Als het een heel goede aanbieding is kan je dan inslaan.
En goed opletten. Zo heeft Kruidvat bijvoorbeeld enkele keren per jaar een XXXL Color Reus doos (100 wasbeurten) waspoeder in de aanbieding voor €10. Maar ze hebben ook regelmatig de XXL (70 wasbeurten) en XL (45 wasbeurten) in de aanbieding voor jawel, €10.
Dan word je dus gewoon genaaid he :smile:

En voor WC papier en vaatwastabletten kan je bijvoorbeeld (als je een merk gebruikt) een prijs per tablet/rol in je hoofd nemen. Zo koop ik alleen Sun of Finish vaatwastabletten als ze goedkoper zijn dan 10ct per stuk. Ja ik zou ook huismerk kunnen gebruiken, maar daar ben ik niet zo tevreden over.
En Witte Reus WC blokjes alleen als ze 10 voor €10 zijn. De aanbieding van 4 voor €5 sla ik dus over.
Laatst gewijzigd door Anoniem304 op 23 Sep 2019 12:01, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Tompouce

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 17 Jan 2019 20:39

Bericht 23 Sep 2019 12:00

Re: Boodschappen budget

Wij kopen ook geen aanbiedingen om het kopen hoor. Maar net zoals wc papier, daar nemen we dan 2 of 3 pakken van mee. We hebben het (uiteindelijk) nodig en gaat niet over de datum. Net zoals wasmiddel, vaatwastabletten etc. En waar wel een datum aanhangt, dan letten we op dat het nog ver genoeg weg is. Zoals Ranja, flessen/pakken drinken etc.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 23 Sep 2019 12:09

Re: Boodschappen budget

Wwoooowww €200 / €300 pw?! Dat vind ik echt bizar hahaha. Waar geef je het dan allemaal aan uit? Dit kan toch haast niet alleen eten zijn?
Wij eten ook gewoon gezond en vers en zonder pakjes / zakjes / bakjes.
Ons brood komt van de bakker (best een dure denk ik) en incl luiers en doekjes komen we nog steeds niet bij de €75.
30-04-2017
<<

Anoniem304

Bericht 23 Sep 2019 12:19

Re: Boodschappen budget

Ik vind het wel heel leuk dat dit topic weer actief is!
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 23 Sep 2019 12:27

Re: Boodschappen budget

Wij doen het tegenovergestelde van jullie Savi?. Halen sinds een paar weken alles weer bij de Albert Heijn ipv Lidl en AH, omdat het voor ons idee toch niet zoveel scheelt.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 23 Sep 2019 12:33

Re: Boodschappen budget

Wij geven 90-140 euro uit aan boodschappen. Als het voornamelijk eten is zitten we rond de 90 euro en als we andere dingen moeten of voorraadje ergens van halen soms veel hoger. Ik vind het veel, het was voorheen wel minder. We merken ik ook wel dat het duurder is geworden. Ik vind goed en lekker eten belangrijk en voor minder kan het nog wel vers, maar wel echt minder lekker vind ik. Het liefst zou ik er juist meer aan uitgeven en alles biologisch willen halen, vis altijd bij de visboer, kaas altijd bij de kaasboer etc, maar dat hebben we er nu binnen ons budget nog niet voor over.
<<

Anoniem304

Bericht 23 Sep 2019 12:37

Re: Boodschappen budget

Joey schreef:Wij doen het tegenovergestelde van jullie Savi?. Halen sinds een paar weken alles weer bij de Albert Heijn ipv Lidl en AH, omdat het voor ons idee toch niet zoveel scheelt.

Ik kan me zo voorstellen dat er bij jullie in de stad meer prijs gevochten wordt ook? Buiten de landelijke/regio aanbiedingen om kunnen ze alles natuurlijk prijzen hoe ze willen. Daar zit soms wel flink verschil in, afhankelijk ook hoe dicht de concurrentie in de buurt zit. Dat ze daardoor allemaal vrij dicht bij elkaar in de buurt zitten qua prijs?
Jumbo hebben jullie ook al niet, dus ik kan me voorstellen dat de Lidl en AH dan dichter bij elkaar zitten qua prijs.

De Jumbo hier zit eigenlijk met elk product onder de AH prijs. En de Lidl dan dus nog goedkoper.

Het enige tricky punt bij de Lidl is dat ze zoveel aparte dingen hebben die je niet mis wilt lopen.
Gierige Gerda schreef er toevallig dit weekend nog over; https://gierigegerda.nl/2019-09-22/lidl_meer_kost/
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 23 Sep 2019 12:39

Re: Boodschappen budget

Marin schreef: Maar ik vind 't ook weer overdreven om dan in te gaan slaan met sommige producten. Dan geef je uiteindelijk alleen maar meer geld uit per keer. Ik vind die balans vaak lastig, hoe weet je nou of iets een goede aankoop is of dat je 't maar koopt omdat het toevallig nu goedkoper is maar eigenlijk koop je dan alleen maar meer?

Ik denk dat dit bij veel mensen het geval is. Dat groot inslaan leidt tot het stelselmatig kopen van meer spullen. En dan het heel moeilijk te berekenen is of je dan daadwerkelijk wat bespaart. Ja, op het aangekochte product kun je het uitrekenen. Maar als je regelmatig producten grote in slaat, ben je ook vaak veel in één keer kwijt?
Bij aanbiedingen van producten die ik altijd gebruik koop ik wel wat extra, beetje op de manier zoals Caulfield het omschrijft.
<<

Anoniem304

Bericht 23 Sep 2019 12:46

Re: Boodschappen budget

Joey schreef:
Marin schreef: Maar ik vind 't ook weer overdreven om dan in te gaan slaan met sommige producten. Dan geef je uiteindelijk alleen maar meer geld uit per keer. Ik vind die balans vaak lastig, hoe weet je nou of iets een goede aankoop is of dat je 't maar koopt omdat het toevallig nu goedkoper is maar eigenlijk koop je dan alleen maar meer?

Ik denk dat dit bij veel mensen het geval is. Dat groot inslaan leidt tot het stelselmatig kopen van meer spullen. En dan het heel moeilijk te berekenen is of je dan daadwerkelijk wat bespaart. Ja, op het aangekochte product kun je het uitrekenen. Maar als je regelmatig producten grote in slaat, ben je ook vaak veel in één keer kwijt?
Bij aanbiedingen van producten die ik altijd gebruik koop ik wel wat extra, beetje op de manier zoals Caulfield het omschrijft.

Maar dan bespaar je toch alsnog? Want die uitgave hoef je dan in de weken/maanden daarna niet te doen.

Tenzij je het weggooit of ineens 10x zoveel gaat gebruiken. Als je shampoo 1+1 gratis is en je slaat 6 flessen in en je gebruikt vervolgens ineens dubbel zoveel shampoo, dan heeft het kopen in de aanbieding ook geen zin.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 23 Sep 2019 12:47

Re: Boodschappen budget

Savi schreef:
Joey schreef:Wij doen het tegenovergestelde van jullie Savi?. Halen sinds een paar weken alles weer bij de Albert Heijn ipv Lidl en AH, omdat het voor ons idee toch niet zoveel scheelt.

Ik kan me zo voorstellen dat er bij jullie in de stad meer prijs gevochten wordt ook? Buiten de landelijke/regio aanbiedingen om kunnen ze alles natuurlijk prijzen hoe ze willen. Daar zit soms wel flink verschil in, afhankelijk ook hoe dicht de concurrentie in de buurt zit. Dat ze daardoor allemaal vrij dicht bij elkaar in de buurt zitten qua prijs?
Jumbo hebben jullie ook al niet, dus ik kan me voorstellen dat de Lidl en AH dan dichter bij elkaar zitten qua prijs.

De Jumbo hier zit eigenlijk met elk product onder de AH prijs. En de Lidl dan dus nog goedkoper.

Het enige tricky punt bij de Lidl is dat ze zoveel aparte dingen hebben die je niet mis wilt lopen.
Gierige Gerda schreef er toevallig dit weekend nog over; https://gierigegerda.nl/2019-09-22/lidl_meer_kost/

Oh leuk artikel Savi. Dat principe is eigenlijk ook wat ik bedoel met waarom ik denk dat veel mensen met groot inslaan gewoon meer kopen ipv effectiever.

Wij hebben twee jumbo's, dus hoe je daar bijkomt ?? Maar wij moeten naar ah voor het beste glutenvrij assortiment en we vinden het de fijnste winkel. Ik vind Jumbo ook prima, maar dan moeten we dus alsnog naar ah. Lidl is hier nog wel wat goedkoper uiteindelijk denk ik, maar voor ons niet meer genoeg om naar twee winkels te gaan die ook niet bepaald naast elkaar liggen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43721

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 23 Sep 2019 12:51

Re: Boodschappen budget

Ja precies Joey. En ik ken inslaan met aanbiedingen ook niet van huis uit dus ik weet ook niet zo goed hoe en wanneer dat dan nuttig is en wanneer je dan echt goede aankopen doet.
Wasmiddel en afwasblokjes haal ik idd wel eens in de zoveel tijd bij 't Kruitvat. Maar als daar dan net geen goede aanbieding is, koop ik 't alsnog (of wat Savi zegt dus, dan ben ik dus zo iemand die die actie van minder blokjes voor evengoed 10 euro koopt en dan denkt dat dat een goede deal is).
Bedankt voor je uitleg trouwens Savi! Ik doe dat idd echt niet, terug naar één product berekenen en vergelijken.


Bij dingen zoals koffie en kwark probeer ik wel op de bonus te letten. Ik koop vier a vijf bakken kwark per week, maar 't maakt me niet veel uit of 't nou AH, Campina of Lindahls is bijvoorbeeld (ja qua smaak wel). Maar dan kijk ik welke in de bonus is en die koop ik dan, daar heb je vaak 2 voor de prijs van 1 acties voor. Dat doe ik dan dus wel. Maar soms is er niks in de bonus en dan hebben we 't alsnog nodig natuurlijk.


Savi, ja maar je geeft dan dus wel in één keer meer uit. En ik ben zo iemand die dan vergeet dat ik 't in huis heb. Mijn man is ook nogal van het shelf principe, dat je dus altijd iets in de voorraad moet hebben en zodra er eentje weg gaat, moet je 't weer aanvullen. Ik vergeet dat en koop dan zodra de douchegel in de douche zelf op is nieuwe, terwijl er dus nog tien (bij wijze van) lagen. Ik heb in m'n hoofd het is op dus ik moet nieuwe kopen. Niet ik moet in de voorraad kijken. Terwijl 't er dus voor een deel wel ligt ? maar omdat we dit niet consequent doen, hebben we van sommige producten overdaad en van sommige niet. Zo was laatst de Bertolli Spray in de aanbieding. Oh handig, daar koop ik er meer van, dacht ik! Maar we hadden er dus ook nog twee in de kelder staan. En nu dus vier. Dan had ik 't dus eigenlijk beter niet kunnen uitgeven. Ja op termijn heb ik dan dus een paar cent bespaard, dat is wat jij bedoelt. Maar ik heb nu dus eigenlijk vier euro (ofzo) uitgegeven terwijl 't eigenlijk nog niet nodig was. Snap je? Dat vind ik lastig aan aanbiedingen.
Let's discover the world together.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 23 Sep 2019 12:51

Re: Boodschappen budget

Savi schreef:
Joey schreef:Ik denk dat dit bij veel mensen het geval is. Dat groot inslaan leidt tot het stelselmatig kopen van meer spullen. En dan het heel moeilijk te berekenen is of je dan daadwerkelijk wat bespaart. Ja, op het aangekochte product kun je het uitrekenen. Maar als je regelmatig producten grote in slaat, ben je ook vaak veel in één keer kwijt?
Bij aanbiedingen van producten die ik altijd gebruik koop ik wel wat extra, beetje op de manier zoals Caulfield het omschrijft.

Maar dan bespaar je toch alsnog? Want die uitgave hoef je dan in de weken/maanden daarna niet te doen.

Tenzij je het weggooit of ineens 10x zoveel gaat gebruiken. Als je shampoo 1+1 gratis is en je slaat 6 flessen in en je gebruikt vervolgens ineens dubbel zoveel shampoo, dan heeft het kopen in de aanbieding ook geen zin.


Behalve als je dan andere haarproducten gaat kopen omdat je geen shampoo hoeft te kopen. Ik denk dat mensen eerder geneigd zijn om iets anders/extra te kopen dan en dus meer kopen ipv alleen maar besparen.
<<

Anoniem304

Bericht 23 Sep 2019 12:53

Re: Boodschappen budget

Joey schreef:
Savi schreef:Ik kan me zo voorstellen dat er bij jullie in de stad meer prijs gevochten wordt ook? Buiten de landelijke/regio aanbiedingen om kunnen ze alles natuurlijk prijzen hoe ze willen. Daar zit soms wel flink verschil in, afhankelijk ook hoe dicht de concurrentie in de buurt zit. Dat ze daardoor allemaal vrij dicht bij elkaar in de buurt zitten qua prijs?
Jumbo hebben jullie ook al niet, dus ik kan me voorstellen dat de Lidl en AH dan dichter bij elkaar zitten qua prijs.

De Jumbo hier zit eigenlijk met elk product onder de AH prijs. En de Lidl dan dus nog goedkoper.

Het enige tricky punt bij de Lidl is dat ze zoveel aparte dingen hebben die je niet mis wilt lopen.
Gierige Gerda schreef er toevallig dit weekend nog over; https://gierigegerda.nl/2019-09-22/lidl_meer_kost/

Oh leuk artikel Savi. Dat principe is eigenlijk ook wat ik bedoel met waarom ik denk dat veel mensen met groot inslaan gewoon meer kopen ipv effectiever.

Wij hebben twee jumbo's, dus hoe je daar bijkomt ?? Maar wij moeten naar ah voor het beste glutenvrij assortiment en we vinden het de fijnste winkel. Ik vind Jumbo ook prima, maar dan moeten we dus alsnog naar ah. Lidl is hier nog wel wat goedkoper uiteindelijk denk ik, maar voor ons niet meer genoeg om naar twee winkels te gaan die ook niet bepaald naast elkaar liggen.

Ohjaaaaaaaaa. Die ene is natuurlijk sowieso een Jumbo nu, daar ben ik zelfs wel eens geweest. Die bij het centrum. Mijn baas zat jarenlang klagen dat er geen Jumbo was en dat had ik nog in gedachten, haha. Nou dan gaat mijn reactie maar gedeeltelijk op. :palm:
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers