Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Boodschappen budget

<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 07 Mei 2019 11:01

Re: Boodschappen budget

Nouu het kwartje valt hier ook waarom onze boodschappen duurder zijn geworden terwijl we geen andere dingen doen. De BTW natuurlijk..
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 07 Mei 2019 11:05

Re: Boodschappen budget

Ik zit momenteel op een heel krap budget qua boodschappen van 20-30 euro per week voor alleen mezelf. Dit is voor mij alleen haalbaar omdat ik ook nog wel een goed gevulde voorraadkast heb/had. Hierdoor hoef ik vaak alleen maar verse groente en een vleesvervanger toe te voegen. Daarnaast heb ik voor de momenten dat ik 's avonds op mijn werk eet nog genoeg kliekjes in de vriezer liggen.

Normaal probeer ik ongeveer 40 euro per week kwijt te zijn aan boodschappen, daarnaast ben ik zo'n 20 euro per maand kwijt aan verzorgingsspullen en zo'n 35 euro per maand aan kattenvoer en kattenbakvulling.

Ik heb ook het idee dat met de BTW verhoging de prijzen in de supermarkt ook extra omhoog zijn gegaan, meer dan alleen de BTW verhoging in elk geval. Houdbare dingen, schoonmaakmiddelen, verzorgingsproducten etc. koop ik altijd in de aanbieding in bulk. Dus eigenlijk altijd een 1+1 gratis aanbieding omdat het nogal wat scheelt.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 07 Mei 2019 12:27

Re: Boodschappen budget

Ze hebben nu bij Kruidvat ga producenten voor 1 euro. Ik heb even flink ingeslagen. Normaal zijn ze 3.50 per stuk. Scheelt nogal. Misschien een tip voor jullie
Afbeelding
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 12:15

Bericht 07 Mei 2019 12:29

Re: Boodschappen budget

Dee schreef:Toevallig had ik dat bij een zakje puntpaprika's bij de Lidl. Het is wel 500 gram, dus tenopzichte van een AH alsnog goedkoper maar die waren voorheen € 1,99 en gisteren heb ik er € 2,89 voor betaald. Dat is een beste prijs verhoging.


Maar dat ligt niet perse aan de btw-verhoging, maar omdat groente en fruit sowieso dagprijzen hebben.
Soms koop je een courgette voor 0.39 maar in de maanden dat ze slechter verkrijgbaar zijn kosten ze zo 1,19
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 07 Mei 2019 13:02

Re: Boodschappen budget

Ik geef best veel uit aan boodschappen. Precies weet ik het niet maar ik denk we zo’n 500 euro in de maand. Nu besparen wij ook niet op boodschappen en had het heel wat goedkoper gekund.
2015 💙
<<

Geel

Bericht 07 Mei 2019 13:26

Re: Boodschappen budget

Inderdaad, weeklijstjes maken scheelt. Maar je moet dan wel flink je best doen nu, pfoe!
Ik laat mijn boodschappen bezorgen en voorheen had ik dan voor €100 ruim een week boodschappen. Nu moet ik echt mijn bestellijst drie keer doorkijken en alle overbodige dingen schrappen om op €100 uit te komen. Bij dat bedrag zitten dan ook luiers en schoonmaakmiddelen. Vaak koop ik door de week toch nog losse dingen, net als jullie: bloemen, vers fruit als het goedkoop is, verse vis omdat ik zwanger ben etc. Maar zeker richting het einde van de maand sla ik dat ook over.

Ik merk wel dat het scheelt in geld om minder vlees te eten. Dus bij minder maaltijden, maar wij nemen ook altijd het kleinste stukje, ik zoek dan het laagste bedrag uit of de kleinste hoeveelheid.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 07 Mei 2019 13:32

Re: Boodschappen budget

Ik probeer op zaterdag al m'n groente en fruit op de markt te halen. Dan ben ik meestal voor de hele week klaar voor 15 euro. Ik koop nooit vlees, wel vervangers maar falafel is 1,59 per bakje en daar kan ik 2 keer mee doen. Dan gril ik wat groente, doe ik wat huttekase op (0.56ct) en dus half bakje falafel, eet ik vrij goedkoop. Probeer 30 euro per week te redden qua eten en drinken. Maar ik geef dan ook vrij weinig om alleen eten en ben veel geld kwijt aan vaste lasten en hobby.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 07 Mei 2019 22:24

Re: Boodschappen budget

Ik merk ook echt wel verschil. Waar ik vroeger veel boodschappen deed in Nederland, is dat de laatste tijd echt veel minder geworden. Ik ben voor het merendeel van de producten die ik koop in België toch voordeliger uit. Ik ga nu enkel nog voor aanbiedingen en bepaalde producten die we hier niet hebben naar Nederland.

Geen idee wat wij per maand uitgeven aan boodschappen eigenlijk. Ik kan er ook niet echt een realistisch beeld van krijgen omdat wij ook vaak inslaan bij goede aanbiedingen en een goed gevulde voorraadkast/kelder/vriezer hebben.
2012 & 2016
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 22 Sep 2019 08:49

Re: Boodschappen budget

Even een upje voor dit topic! Ik wil de komende vier weken maximaal €70 per week uitgeven aan boodschappen. Wordt voor ons nogal een klus omdat we gemakkelijk naar de slager, bakker en chcoladewinkel gaan. De komende maand slaan we die laatste dus even over. We willen graag zes dagen per week gezond eten met veel groente en dan mag het eenmaal per week best wat ongezonder zijn zoals friet, pizza of pannenkoeken. Ons gezin bestaat uit twee volwassenen, een kleuter en een peuter. Iemand nog tips?
<<

Anoniem335

Bericht 22 Sep 2019 08:56

Re: Boodschappen budget

Tips geven is lastig als je niet weet wat jullie normaal uitgeven. Maar geen (fris)drank, snoep, chips, koek kopen. Niet elke dag vlees eten helpt ook. Seizoensgroentes kopen en de goedkopere groentes eten. Rode kool uit de vriezer, zuurkool, bonen uit blik, met wat aardappels erbij en een ei of klein stukje vlees heb je een goedkope maaltijd. Voorraad op maken en niet nieuw kopen. 70 euro per week lijkt mij wel lastig met zijn 4en, wij geven dat gemiddeld uit met zijn 2en maar halen dan af en toe ook wat lekkers.
<<

Anoniem313

Bericht 22 Sep 2019 09:00

Re: Boodschappen budget

Van het seizoen eten! Ook nog eens goed qua milieubelasting. Dan denk ik aan stamppot andijvie, pompoensoep, spaghetti a la Norma, ovenschotel met rode kool, gehakt en aardappelpuree, nasi met veel groenten en een eitje. Oh en 1 dag per week restjesdag, waarbij je je hele groentenla leeg haalt en daar een frittata van maakt.
<<

Anoniem304

Bericht 22 Sep 2019 09:04

Re: Boodschappen budget

Wij gaan iig sinds 2 weken weer naar de Lidl.

Toen ik zwanger was van G gingen we altijd naar de Lidl en naar de Jumbo voor wat merk dingetjes. Ergens toen ze een baby was er het gedoe werd zijn we overgestapt op alleen Jumbo. We waren toen eigenlijk niet duurder uit per week. Maar de laatste tijd zaten we steeds rond de €90 en dat vond ik echt de spuigaten uit lopen, zeker omdat we halverwege de week ook nog wel op €10/€20 zaten voor kleine dingetjes.

Dus vorige week zijn we naar de Lidl weer geweest. 62 euro, hele week boodschappen (incl wel wat lekkers) was verdeeld als 42 bij de Lidl en 20 bij de Jumbo. En gisteren weer voor €59 bij de Lidl (ook weer wat lekkers erbij) en we hoeven niks van de Jumbo deze week.

De Lidl bon heb ik gisteren meegenomen en vergeleken met de Jumbo prijzen. Ben toch wel geschrokken.
Jumbo, L eieren, 10 stuks €2,95
Lidl, L eieren, 12 stuks €1,95

Als ik hetzelfde had gehaald bij de Jumbo was ik 17 euro meer kwijt geweest.
<<

Anoniem281

Bericht 22 Sep 2019 09:06

Re: Boodschappen budget

Slager en bakker skippen helpt al heel veel, denk ik! Wij redden het met 75€ en zijn met z'n drieën. Wel met poezen!

Wij hebben nog ingrediënten voor pastasaus in huis, maar verder ga ik op de aanbiedingen af komende week. Dus we eten hutspot, zuurkool schotel en k haal boerenkool voor in de vriezer. Die kosten nu namelijk 1€ per zak/verpakking groenten.

Verder maak ik ballen gehakt en sucadelappen als vlees. Rode kool en spinazie uit de vriezer is niet heel duur. Onze supermarkt heeft een redelijk goede bakkerij, dus 2 broden erbij.

Kruiden e.d. heb ik wel, dus op zich is het avondeten rond.

Dan nog melk, wat toetjes voor Tobias, mss iets van beleg, heb nu alleen nog kaas en zoetigheid in huis.

Eieren haal ik elke week wel, nieuwe Croma.. ik drink graag crystal clear, dus daar twee flessen van en verder een fles limonade.

Dan kijk ik tijdens het zelfscannen naar het totaalbedrag en als het meevalt, haal ik wat luxere dingen voor lunch of het wordt een broodje kaas deze week ?

Meestal zit ik qua eten e.d. op 60€ en komt er dan nog een zak kattenvoer bij, toiletpapier, een fles allesreiniger.. zoiets. Maar het is voor ons goed te doen om binnen die 75€ te blijven.

Nu nog leren niet een broodje kaas mee te nemen naar m'n werk, om vervolgens toch een broodje bij de lunchroom te halen...
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 22 Sep 2019 17:01

Re: Boodschappen budget

Ik denk dat wij momenteel wel rond de 150 euro per week zitten ?. De prijzen zijn omhoog gegaan en mijn puberzonen eten steeds meer!
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 18:33

Bericht 22 Sep 2019 21:41

Re: Boodschappen budget

Wij zitten ook rond de 150 euro per week. Ene week redden we het met 125, heel soms uitschieters naar de 200 euro.
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Anoniem307

Bericht 22 Sep 2019 21:53

Re: Boodschappen budget

Ons budget is € 150 voor twee personen en nu met hond. Ik ga er meestal overheen. Boodschappen zijn duur geworden en wij zijn, inclusief Jack, veelvraats.ik wil dit wel echt aanpassen, want ik vind 150 euro voor eten en drinken echt een ruim budget en daar is prima van te leven.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 23 Sep 2019 06:00

Re: Boodschappen budget

Wow Isles, €150 voor 2 pers en een (kleine) hond is echt bizar veel! Ik zou niet weten wat ik allemaal moest kopen.
Wij geven gemiddeld €60 uit voor 2 volwassenen, kind van 2 en een kat. Het is alleen excl luiers en billendoekjes, verder all-in.
30-04-2017
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 23 Sep 2019 06:29

Re: Boodschappen budget

@ Savi, dat de prijzen van eieren hoog zijn in de winkels blijkt uit je post. Ik betaal bij een boerderijwinkel voor 10 stuks 1,10 euro. Ik denk dat je overal buiten in de Randstad eieren wel ergens goedkoper kunt halen. Met aardappelen en Nederlandse groente is het zelfde. Zorg dat je het ergens haalt waar er geen tussenhandel bij is geweest en dat scheelt al veel.

Echt een budget gebruiken wij niet. Meestal is het voor in de week zo'n 40 euro bij de Plus (voor de aanbiedingen) en 10 euro bij de Jumbo (van sommige producten is het eigen Jumbomerk lekkerder dan de Plus) en zo'n 10 a 15 euro per maand bij de boerderijwinkel.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 23 Sep 2019 06:38

Re: Boodschappen budget

Op de vorige pagina schreef ik nog dat ik tussen de 80 en 90 euro per week zat voor twee volwassenen, een peuter en een kleuter. Dat is de laatste tijd wat gedaald, ik zit nu bijna altijd rond de 70 euro, met soms een uitschieter omhoog en maar zelden omlaag, dit terwijl mijn man tegenwoordig lunch van thuis mee neemt en eerst op zijn werk at.
Die 70 euro is inclusief shampoo, tandpasta, luiers, schoonmaakmiddelen ed.

Ik bestel tegenwoordig elke week bij Albert, daarnaast haal ik luiers en Coca cola bij de Nettorama omdat dat echt veel goedkoper is maar verder ga ik tussendoor niet meer naar de winkel. Ik maak dan een weeklijstje qua boodschappen en wat we eten. Als iets op is dan zet ik het in de notities van mijn telefoon en bestel ik het de volgende bestelling mee, ik ga er niet speciaal voor naar de winkel tussendoor ( brood, melk en yoghurt zijn allemaal altijd op voorraad).
De kostenbesparing zit hem bij ons in het veel minder eten van vlees en maar zelden kant en klare vleesvervangers kopen, geen koekjes en chocola ed. meer (beide niet om kosten te besparen maar voor het milieu en de lijn maar dat het geld scheelt is toch weer mooi meegenomen), inderdaad rekening houden met seizoens groenten en fruit, maar dat deed ik altijd al en is vaak ook gewoon het lekkerst en de Bonus aanbiedingen in de gaten houden.

Brood zit bij ons altijd in de vriezer en halen we er in delen uit. Mijn man neemt brood met vleeswaren mee naar zijn werk, wil graag wat verschillend beleg maar ik en de kinderen eten dat niet dus gaan er ook kleine porties vleeswaren de vriezer in zodat er niks weg gegooid wordt.
Ik koop eigenlijk zelden voorgesneden groenten en altijd gewoon een zak winterwortelen bijvoorbeeld en schil die even met de dunschiller i.p.v. wortels die geschild en gewassen zijn. Zo ook met aardappels, er ligt gewoon een zak aardappels in de trapkast, meestal eten we ze gewoon met de schil op. Mijn voornaamste reden om dat zo te doen is dat deze producten ook veel langer houdbaar zijn op deze manier en de voedselverspilling veel kleiner is, maar het is ook aanzienlijk goedkoper. Ik eet meestal salades voor lunch als ik moet werken, zo maak ik alle restjes uit de groentenla op.

En ik maak veel zelf, vooral omdat ik dat leuk vind hoor, maar ik heb een huishoudmachine die ook kan kneden en bak daarmee standaard zelf pitabroodjes bijvoorbeeld, of even een brood gevuld met olijven en geroosterde paprika voor bij de soep, anders zou ik een verse focaccia kopen voor erbij bijvoorbeeld wat al snel neer komt op 3 a 4 euro voor ons vieren.
Vaak eten we ook wel 1 dag in de week verse soep. Relatief goedkoop, makkelijk want het kan een dag eerder gemaakt worden en is ideaal voor drukke werkdagen en een prima manier om wat extra groenten in de kinderen te krijgen.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 23 Sep 2019 07:19

Re: Boodschappen budget

Het is hier echt nog steeds zo hoog. Rond de 120 euro voor maandag tm donderdag en dan in 't weekend wil ik 't niet eens weten.

Ik wil de komende tijd ook weer echt beter opletten omdat ik 't gewoon belachelijk vind.

Maar ik heb laatst eens boodschappen gedaan bij de Lidl en kwam eigenlijk niet heel veel goedkoper uit. Dat viel dan weer tegen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 23 Sep 2019 07:56

Re: Boodschappen budget

Fred schreef:@ Savi, dat de prijzen van eieren hoog zijn in de winkels blijkt uit je post. Ik betaal bij een boerderijwinkel voor 10 stuks 1,10 euro. Ik denk dat je overal buiten in de Randstad eieren wel ergens goedkoper kunt halen. Met aardappelen en Nederlandse groente is het zelfde. Zorg dat je het ergens haalt waar er geen tussenhandel bij is geweest en dat scheelt al veel.

Ik weet het Fred, maar als ik speciaal naar de boerderij winkel moet rijden voor eieren dan worden de eieren alsnog duur en echt goed voor het milieu is het ook niet.
<<

Anoniem269

Bericht 23 Sep 2019 08:03

Re: Boodschappen budget

Marin schreef:Het is hier echt nog steeds zo hoog. Rond de 120 euro voor maandag tm donderdag en dan in 't weekend wil ik 't niet eens weten.

Ik wil de komende tijd ook weer echt beter opletten omdat ik 't gewoon belachelijk vind.

Maar ik heb laatst eens boodschappen gedaan bij de Lidl en kwam eigenlijk niet heel veel goedkoper uit. Dat viel dan weer tegen.

Hier ook hoor en wij zijn maar met z'n 2-en.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 23 Sep 2019 08:10

Re: Boodschappen budget

@ minnepoes... Nettorama, is een fijne winkel. Echt jammer dat die hier op 10 km afstand zit in een paar andere plaatsen.

Veel invriezen doen wij ook. Met name vlees dat in de reclame is. Bijv. een kilo rundergehakt in 3 a 4 porties verdelen en daar kunnen we dus dan 3 a 4 keer van eten.
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1960

Geregistreerd: 18 Nov 2013 20:57

Bericht 23 Sep 2019 08:22

Re: Boodschappen budget

Isles schreef:Ons budget is € 150 voor twee personen en nu met hond. Ik ga er meestal overheen. Boodschappen zijn duur geworden en wij zijn, inclusief Jack, veelvraats.ik wil dit wel echt aanpassen, want ik vind 150 euro voor eten en drinken echt een ruim budget en daar is prima van te leven.


Je hebt je hond 3 dagen en daarbij mag ik hopen dat je hem gewoon de hoeveelheid voeding geeft die hij mag hebben?
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Anoniem304

Bericht 23 Sep 2019 08:27

Re: Boodschappen budget

Marin schreef:Het is hier echt nog steeds zo hoog. Rond de 120 euro voor maandag tm donderdag en dan in 't weekend wil ik 't niet eens weten.

Ik wil de komende tijd ook weer echt beter opletten omdat ik 't gewoon belachelijk vind.

Maar ik heb laatst eens boodschappen gedaan bij de Lidl en kwam eigenlijk niet heel veel goedkoper uit. Dat viel dan weer tegen.

Haal je dan hele dure (luxe) producten of heel veel eten? Wel goed om daar inzicht in te hebben.

Voor de 1 is een hard bolletje met zalm etc. een heel normale lunch en voor de ander is dat een super de luxe 2x per jaar dingetje. Bijvoorbeeld dus he.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers