Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Biechttopic #2

<<

Anoniem284

Bericht 13 Aug 2019 07:35

Re: Biechttopic #2

Biechtje schreef:Het koopcontract hebben we getekend, nu willen ze dus komen kijken ‘omdat ze zo enthousiast zijn’, maar voor mij voelt het alsof ze willen kijken of we wel een ‘goed’ huis hebben gekocht, waar zij dus niks over te beslissen hebben in mijn ogen. Ik vind het gewoon raar en wil hier dus ook niet in mee gaan.

Ja Gympie dat lijkt me dus ook heel apart, of was je laatste zin niet sarcastisch? Ik vind gewoon dat ze net als iedereen kunnen wachten tot we de sleutel hebben.


Haha, was sarcastisch inderdaad ;).

Dan lekker zo doen toch! Tot die tijd kunnen ze de foto’s bekijken.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 02 Sep 2019 15:59

Re: Biechttopic #2

Het is geen biecht ofzo maar ook zeker geen topic waard.

Ik had een tijd een vriendinnen groepje, we spraken zo weleens af en als er iemand jarig was dan gingen we met z'n 4en iets doen en hielden we de jarige vrij.
Laatste maanden is het contact echt heel erg verwaterd en met 1 heb ik een soort van ruzie gehad. Of nouja, geen ruzie maar blijkbaar is tussen ons de koek gewoon op, onze levens zijn te verschillend.
Nou kreeg ik een appje of ik haar erbij wilde met het vieren van m'n verjaardag. Wat mij betreft vieren we helemaal mijn verjaardag niet met z'n 4en (of 3en) want ik ben dus de laatste maanden/jaar echt wel door een vreselijke hel gegaan qua gevoelens enzo (dikke echt vet heftige pms) en het voelt voor mij of hun me gewoon hebben laten vallen. Sinds maart hebben we nl nauwelijks contact gehad.
Heus, ik was echt geen leuk mens om mee om te gaan maar het was wel iets waar ik heel open over was en alles aan deed om het beter te maken. En inmiddels is het dus beter omdat ik de (chemische) overgang ben gebracht.
Ik weet nu eigenlijk niet goed of ik met z'n 4en mijn verjaardag wil vieren en dat we het daar misschien wel kunnen uitpraten of dat ik gewoon vriendelijk bedank en het zo laat.
Soms is het gewoon op natuurlijk.
30-04-2017
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 02 Sep 2019 16:31

Re: Biechttopic #2

Heftig Kees, gelukkig gaat het nu beter met je. Ik zou zeker wel afspreken om dit bespreekbaar te maken. Vriendschappen hoeven niet altijd probleemloos te verlopen, het is goed dat jullie hierover blijven praten.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 02 Sep 2019 16:35

Re: Biechttopic #2

Ik sluit me aan bij SoGood. :)
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 04 Sep 2019 11:08

Re: Biechttopic #2

Dank jullie. Ik heb aangegeven dat ik low-key gewoon met z'n 4en wel wil afspreken.
Je laatste zin vind ik mooi SG, heel waardevol en waar.
30-04-2017
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 11 Sep 2019 11:29

Re: Biechttopic #2

Vandaag is echt Kut met hoofdletter K. En eigenlijk niet alleen vandaag, maar de afgelopen maanden.
Ik ben bekend met recidiverende depressies. maar de afgelopen jaren (sinds ik kinderen heb) gaat het best goed. In de winter vaak een moeilijkere tijd en af en toe tussendoor een paar weken. Maar geen depressieve maanden of jaren meer zoals eerder.
Nu gaat het dus alweer een maand of 3 echt slecht (maar 3 maanden ervoor gingen ook al slechter), en in de zomer dus nog wel. De winter moet nog komen en ik ben bang er voor die tijd niet uit te komen en dus weer een lange tijd depressief te zijn als het zo door gaat.
Ik doe alles om er uit te blijven/komen, meer kan ik denk ik niet doen, maar het lijkt alsof ik verder en verder afglijd.
Het lastige is dat ik nu kinderen heb, en je die niet even op pauze zetten kan. Ook heb ik het gevoel dat de (dierbare) mensen om me heen vergeten zijn hoe het met mij kan gaan in een depressie, en dat ze me ook niet serieus nemen telkens als ik het aan geef. Ik waarschuw nu al maanden voor dat het mis aan het gaan is.
Ik weet even echt niet meer wat ik moet doen, voel enorm de verantwoordelijkheid om voor de kinderen te zorgen maar dat red ik eigenlijk niet meer.
Wilde dit even van me afschrijven, bedankt voor het lezen.
<<

Anoniem313

Bericht 11 Sep 2019 13:08

Re: Biechttopic #2

Joh, wat rot! Heb je contact met je huisarts of een andere zorgverlener hierover?
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 11 Sep 2019 13:18

Re: Biechttopic #2

Ben een paar maanden geleden bij de huisarts geweest. Heb toen gevraagd om medicatie die ik vroeger slikte (slik ook nog andere medicatie) maar ze wilde eerst proberen zonder medicatie maar met hulp van POH. Die heeft me even helpen 'herinneren' aan hoe ik moet blijven zorgen voor ritme, structuur enzo. Met wat tips ben ik daar na 2 keer weer naar huis gestuurd. Dan vond ik toen ook prima omdat ik jarenlang therapie gehad heb, en eigenlijk niks nieuws hoorde. Wel fijn om even herinnerd worden en heb toen ook wel echt die tips gebruikt.
Ik mocht terug komen en zou dan wel die medicatie krijgen waar ik om vroeg als het alsnog niet ging. Maar terug ben ik niet meer gegaan.
Misschien is dat wel (deels) de oplossing, terug naar de huisarts gaan. Maar tot nu toe heeft me tegengehouden dat m'n man er niet zo achter staat dat ik weer die medicatie gebruiken ga (staat bekend als 'rotzooi' en dat is het eigenlijk ook wel, ware niet dat ik weet dat 't voor mij goed helpt). Daarnaast is m'n oudste kind sinds dit schooljaar naar de basisschool en valt er daarmee ook een last van m'n schouders. Ik heb steeds gedacht dat het daarna wel beter zou worden omdat ik meer lucht zou krijgen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 18 Sep 2019 08:41

Re: Biechttopic #2

‘Leuk’ dat je man het rotzooi vindt maar ik snap dat nooit zo goed. Alle medicatie is rotzooi maar niemand zou het in zijn hoofd halen om tegen iemand met diabetes te zeggen joh weet je wel wat voor rommel insuline is misschien moet je het maar niet nemen. Als je hier goede ervaringen mee hebt waarom dan niet gebruiken. Het is niet det je voor de lol aan de antidepressiva wil.
2015 💙
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 21 Sep 2019 08:39

Re: Biechttopic #2

Ik zit al een tijd in mijn maag met de relatie met mijn soort van beste vriendin. We hebben jaren heel intensief contact gehad maar zijn de laatste jaren steeds verder uit elkaar gegroeid. Nu we niet meer dicht in de buurt wonen van elkaar, en onze levens verder uit elkaar groeien, was al een tijdje het contact voornamelijk via app, maar dan nog wel veel en met veel details.

De laatste maanden/jaren kost de vriendschap me echter steeds meer energie. Ze kan me best kwetsen met sommige opmerkingen, deelt steeds minder met me, vindt het lastig om met me af te spreken etc. Tegelijkertijd houdt ze het (oppervlakkige) appen wel vol, zodat het toch niet echt doodbloedt en we elkaar toch wel af en toe weer goed proberen te zien. Ik blijf toch wel investeren. Misschien for old times sake ofzo.

Het gaat nu al een tijd niet goed met haar. Vanaf het begin van die periode heb ik echt van alles geprobeerd om iig mijn gevoelens over de situatie even op de achtergrond te laten, zij even belangrijker. Ontelbare keren aangeboden haar kinderen op te halen, op te passen, haarzelf mee op pad te nemen, lieve pakketjes en kaartjes gestuurd, juist even niet teveel pushen en haar initiatief laten nemen, luisterend oor zijn etc. Steeds hield ze de boot af, en soms gaf ze wel aan het heel moeilijk te vinden hulp te accepteren (ook wel deels het probleem van haar moeilijke periode nu). Ze gaf ook wel soms aan dat ze echt nog niet toe is aan op pad gaan, of om even iets te lunchen ofzo samen.

De laatste weken doet ze echter weleens weer wat met ‘vriendinnen’. Voorheen had ze geen andere vriendinnen die ik niet kende maar blijkbaar heeft ze daar dus wel ruimte voor gekregen. Dat kwetst me heel erg. Ik wil er ook zo graag voor haar zijn. Of, dat het klaar is de vriendschap. Want dit er tussenin is zo kwetsend. Ze vraagt soms wel naar mij maar het gaat nooit echt verder.

Onlangs was ik een weekend weg met vriend zonder onze kinderen. Dan maakt ze eerst een opmerkingen over dat we de kinderen alweer (?) uit logeren hebben, en vervolgens reageert ze op mijn enthousiaste verhalen alleen met ‘oh leuk’ en vervolgens vertelt ze weer over haar zware weekend.

Het houdt me zo bezig dat ik er zelfs over droom.

Ik heb al weleens eerder met haar gesproken over het verwateren, en over haar problemen met aangeven hoe het echt gaat, en hulp accepteren. Maar dan gaat het niet echt verder dan ‘ja ik vind het moeilijk’

Eigenlijk denk ik dat het einde van onze vriendschap er wel al een tijdje inzit. Maar, hoe nu verder. Zeker in deze moeilijke periode voor haar wil ik niet zo heel definitief zijn ofzo. Maar het duurt nu al maanden en ik heb er elke dag last van hoe het gaat. Hoe doe ik dit nou? Is er een ‘aardige’ manier, en dan ook nog via app ? om aan te geven dat ze me kwetst? Het blijft geen leuke boodschap natuurlijk.

Bedankt lief dagboek :)
<<

Anoniem309

Bericht 21 Sep 2019 08:58

Re: Biechttopic #2

Oei, dat is een moeilijke. Ik ben zelf ooit eens enorm gekwetst door een vriendin die de jarenlange vriendschap als een soort abonnementje heeft opgezegd via de app. Dat was in de moeilijkste periode van mijn leven en ik kan je vertellen dat dat echt niet leuk is.
Ze heeft zelf toch niet de neiging om jou veel op te zoeken gezien ze ook andere vriendinnen heeft. Is het mogelijk om het voorlopig nog oppervlakkig te houden totdat het weer wat beter met haar gaat? Je zegt dat ze geen hulp lijkt te willen en vooral zelf ook oppervlakkige appjes stuurt. Dus op zich moet het niet zo moeilijk zijn om dat vol te houden.
Ik snap dat dat niet hetgene is wat jij uit een vriendschap wilt halen, maar mogelijk is dit tijdelijk door de problemen die ze nu heeft. En zo niet en blijft het ook zodra het weer wat beter gaat, kan je alsnog met haar in gesprek gaan en kijken of er nog een vriendschap in zit of niet.
Ik hoop dat dit een optie voor je is, maar zo niet, snap ik ook dat je aan jezelf moet denken als je hier teveel mee zit.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 22 Sep 2019 07:47

Re: Biechttopic #2

Wat een lieve reactie, dank je wel! Goed om te lezen hoe jij dat hebt ervaren, maar wel heel verdrietig voor je zeg.

Ik denk eigenlijk, of hoop misschien wel, dat ze met die andere vriendinnen niet veel deelt hoe het met haar gaat, dat ze ook met hen niet heel inhoudelijk contact heeft. Dat ze gewoon meer toe is aan een beetje keuvelen over kids enzo. En dat snap ik ook heel goed. Dat ze daar meer aan toe is.

Ik vind het best een optie hoor! Haar periode is hierin wel belangrijker vind ik. Dank voor je inzicht.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 09 Okt 2019 12:27

Re: Biechttopic #2

Ik typ dit even bij persoonlijk omdat ik niet zo goed weet bij welke pijler anders. Het raakt mij persoonlijk. Ik heb onlangs wat dingen meegemaakt die wat invloed hebben op mijn leven. Hierdoor ben ik logischerwijs wat sneller boos of chagrijnig. Maar op dit moment zit ik zelf wel goed in m'n vel, naar de omstandigheden. En juist nu krijg ik opeens heel veel commentaar van mensen. Ik zie zelf echt niet in wat ik fout doe. Zo heb ik een vriendin en haar man is/was best heftig ziek en zij heeft dus de zorg voor hem en hun kindje en niet echt een vangnet. Ik heb voor mijn gevoel vaak gevraagd hoe het gaat en mijn hulp aangeboden maar ik app niet elke dag, zo zit ik niet in elkaar. Ik reageer op dingen die zij op Facebook of Instagram zet. Maar nu heeft zij dus aan gegeven dat zij het vervelend vind dat ik reageer op haar en dan daarna iets over mijn kindje zeg. Dus bijvoorbeeld haar kind eet met een vork en dat ik dan vraag of het goed gaat en dat ik zeg dat mijn kindje het prikken wel lastig vind en dat hij dan gefrustreerd raakt. Is dit een soort ongeschreven regel of zo dat je alleen reageert en verder zelf niks zegt? Of hoe zit dat?
Ik heb dit vaker gehoord namelijk, en vraag me af of ik nou gek ben of dat het toch een normaal iets is om een gesprek gaande te houden. Ik zeg niet altijd iets over mijn eigen kindje hoor haha maar bij zulke dingen wel.
Verder is er onlangs een andere soort vriendschap stuk gelopen omdat ik veel bezig was met dat wat in mijn leven speelde en ik daar vaak over wou praten. Dit was ook te negatief werd mij toen meegedeeld. Dat heeft mij wel pijn gedaan toen, en ondertussen krijg ik het gevoel dat ik maar gewoon met niemand meer iets kan delen over de minder leuke dingen in een leven.

Afgelopen weekend ook ruzie met mijn moeder gehad omdat ik chagrijnig was op m'n kindje wat niet wilde eten en dus schoof ik hem een stukje aan de kant. Nou ze heeft daarna niet letterlijk gezegd dat ik m'n kind mishandel maar zo kwam het wel op mij over. En dat soort dingen heeft ze vaker, ze kan heel extreem reageren op dingen en geeft mij daarmee een rot gevoel.

Weet niet goed wat ik met dit verhaal moet maar wilde het in elk geval even kwijt.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 09 Okt 2019 14:55

Re: Biechttopic #2

Wat vervelend, dus door reacties van anderen ga jij nu twijfelen aan jezelf. Het is natuurlijk niet op afstand in te schatten hoe het zit met die reacties. Maar wat ik wel lees is dat de feedback die je krijgt heel helder is, eigenlijk. Die vriendin die aangeeft dat ze het vervelend vindt dat je vrij snel over iets van jezelf begint. Of dat nou klopt of niet dat weet ik niet. Maar het is wel iets waar je rekening mee zou kunnen houden als je zou willen: meer luisteren en aansluiten bij het verhaal van de ander ipv over jezelf beginnen wanneer iemand iets vertelt. Wel vraag ik me af of dit wel real life gesprekken zijn, want je hebt het over dat jij reageert op iets wat je op fb leest. Zijn het digitale gesprekken (whatsapp)? Dus dan post zij iets op fb, en jij reageert dan via whatsapp? Start ze ook wel eens zelf het gesprek via whatsapp? Of zendt ze alleen info via fb? Want als dat laatste zo is zou ik niet meer telkens reageren denk ik. Maar ik weet niet hoe het zit.
#teammaple🍁
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 09 Okt 2019 15:07

Re: Biechttopic #2

Klopt, tot nu toe is het via Instagram met die vriendin en via WhatsApp. Zoals ik terug lees heb ik vaak gewoon gereageerd op dingen en probeer ook mee te denken als zij ergens tegen aan loopt.
Zie mezelf niet heel vaak het gesprek overnemen.
Maar inderdaad, ik kan er zeker rekening mee houden. Maar voor mij geef dit steeds meer het gevoel alsof er geen plek is voor wanneer ik me rot voel. Het moet allemaal alleen maar positief zijn en ik merk dat ik daar moeite mee heb. Het gaat op het moment met ups en downs en wil ook gewoon de downs kunnen delen.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 09 Okt 2019 15:31

Re: Biechttopic #2

Is het voor jou een normale manier van contact onderhouden, dat je iets op social media leest van een vriendin en dat je er dan per whatsapp/insta op reageert? Want als dat voor jou prima is dan heb je weinig aan mijn mening.
Zelf zou ik dit niet prettig vinden. Als een vriend of vriendin ergens mee zit dan praat ik daar liever irl over, en natuurlijk kan het eens voorkomen dat ik iets op social media lees maar meestal is dat toch niet de bron waar ik iets tegenkom. BIj mij komt daardoor de vraag naar boven: ziet zij jou als een vriendin? Waarom moet jij info van social media plukken en vertelt ze je de dingen niet zelf in privésfeer?
#teammaple🍁
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 09 Okt 2019 16:16

Re: Biechttopic #2

Ik denk dat het ook aan de manier waarop je het zegt kan liggen. Als iemand ff trots is of hart wil luchten wil je niet altijd direct daar een reactie over iemand zelf op. Beetje het ja, maar is nee idee. Als mensen steeds het gevoel krijgen dat wat zij vertellen er niet toe doet omdat er altijd of in ieder geval vaak wat overheen komt is dat niet fijn. En zeker negativiteit blijft langer hangen dan positieve dingen. En dat mensen het aan durven geven is al heel wat want vaak wordt het niet eens gezegd.
2015 💙
<<

Anoniem277

Bericht 09 Okt 2019 19:01

Re: Biechttopic #2

Ik denk dat iedereen dat wel eens doet. Na een opmerking beginnen over je eigen kind, zolang het maar met mate is.
Ik had dit zelf laatst ook met een vriendin, zij doet dat heel erg. Ik wil jou best de andere kant van het gesprek uitleggen maar dan wel via pb. Dus als je wil mag je een pb sturen. Ik zet het liever hier niet neer.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 11 Okt 2019 09:10

Re: Biechttopic #2

Mijn schoonvader is eind december 2015 overleden.
Heel plotseling en heel jong. Dol op onze kinderen maar contact werd erg tegengehouden door zijn partner.
Pas na zijn dood bleek hoeveel hij met ons bezig was. (Helaas).
Partner heeft zich bij de uitvaart regelen ook erg boos gemaakt op mijn man (enig kind) als hij een voorstel deed voor bijvoorbeeld muziek.
Uiteindelijk uitvaart helemaal gedaan zoals partner dat wilde.
Mijn man wilde graag een aandenken aan zijn vader, zijn werktas. Partner ontkende dat hij ooit een werktas had gehad. Helaas moesten we van familie horen dat partner alle spullen van m'n schoonvader had weg gedaan zonder overleg met mijn man.
Al met al veel verdriet. Na een paar dagen moesten we bij de notaris komen ivm testament.
Iets waar ons hoofd totaal niet naar stond maar hoorde er nou eenmaal bij.
Notaris zei letterlijk tegen ons: ik weet niet wat jullie hier doen, maar hier valt voor jullie niks te halen.
(Nu ik erop terug kijk denk ik eraan om een klacht in te dienen, zo schokkend vind ik die opmerking maar daarover gaat deze biecht niet.)

Mijn man bleek niet genoemd in het testament. Hij heeft pas ergens 'recht' op als partner overlijdt. Partner van schoonvader leeft er inmiddels enorm op los, allerlei stedentrips en geeft etentjes etc.
Allemaal prima maar ergens steekt het. Zijn vader heeft jaren lang zo hard gewerkt en was ook vaak weg van z'n gezin.
Mijn man heeft teveel verdriet gehad en is te soft om er iets mee te willen (destijds). Hij wilde geen gedoe veroorzaken. Totaal begrijpelijk.

Toch vragen we ons nu af of we er nog iets mee kunnen. We hebben een zorgbehoevend kind en kunnen net rond komen. Het is ons nooit om het geld gegaan maar het is zoals eerder gezegd wel pijnlijk dat partner erop los leeft van schoonvaders geld en m'n man met lege handen staat.

Kunnen we bijvoorbeeld een second opinion aanvragen bij een andere notaris? Of een kopie van het testament bij de huidige notaris?
Iemand hier tips of ideeën over?
<<

Anoniem307

Bericht 11 Okt 2019 09:26

Re: Biechttopic #2

Persoonlijk denk ik dat je er weinig mee kunt. Ook in ons geval is het zo dat de langstlevende van het huwelijk het geld houdt. Pas als de langstlevende overlijdt, komt er iets voor ons kinderen vrij. Het kindsdeel dat niet vrij kwam bij overlijden vader, komt wel vrij bij overlijden partner/langstlevende.
<<

Anoniem304

Bericht 11 Okt 2019 09:33

Re: Biechttopic #2

Ik ben bang dat je schoonvader dit anders had moeten regelen, hoe rot het ook is :(
<<

Anoniem321

Bericht 11 Okt 2019 09:39

Re: Biechttopic #2

Ik sluit me aan bij Isles.
Mijn vriend heeft in een vergelijkbare situatie gezeten.
Er kwam pas iets los na overlijden van zijn stiefmoeder.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 11 Okt 2019 10:02

Re: Biechttopic #2

Ik zou dit wel even laten uitzoeken. Toen mijn opa overleed heeft mijn moeder met al haar broers en zussen namelijk moeten tekenen voor het feit dat zij hun kindsdeel nu niet zouden opeisen. Dat betekende dat alles naar mijn oma ging, en de kinderen er pas recht op hebben na haar overlijden. Maar zij hebben hier dus wel expliciet toestemming voor moeten geven.
Hoe dat wettelijk precies zit weet ik niet, maar het zou de moeite waard kunnen zijn om dit uit te zoeken.
<<

Anoniem309

Bericht 11 Okt 2019 10:28

Re: Biechttopic #2

Bedoel je met een second opinion dat je nooit inzage in het testament hebt gehad en dit dus alsnog wilt inzien? Als er een testament is (hoewel niet iedereen dat heeft natuurlijk, dan gelden de wettelijke regels) is dit volgens mij via een advocaat op te vragen bij een soort testamenten database. In dat geval is het wellicht handig om met een advocaat gespecialiseerd in erfrecht te kijken of dit op te vragen is en wat je kan doen. Echter zeg je net rond te kunnen komen, dus houd er wel rekening mee dat hier wel kosten aan verbonden zitten (die je mogelijk wel weer goed kunt betalen mocht er wel een uitkering van de erfenis uitkomt). Wellicht is het dus verstandig eerst advies in te winnen over de mogelijkheden en de kosten die daarmee gepaard gaan.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 11 Okt 2019 12:04

Re: Biechttopic #2

Isles schreef:Persoonlijk denk ik dat je er weinig mee kunt. Ook in ons geval is het zo dat de langstlevende van het huwelijk het geld houdt. Pas als de langstlevende overlijdt, komt er iets voor ons kinderen vrij. Het kindsdeel dat niet vrij kwam bij overlijden vader, komt wel vrij bij overlijden partner/langstlevende.


Klopt, alleen het gekke vonden wij dat hij dus wel alles tot op de laatste cent mag opmaken? Klopt dat? En er zit maar 11 jaar leeftijdsverschil tussen partner en m'n man. Daar was geloof ik ook iets mee.. maar alles is destijds een beetje in een waas voorbij gegaan.
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers