Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Uien snijden zonder tranen (of zo min mogelijk)

<<

Anoniem271

Bericht 18 Sep 2019 10:14

Uien snijden zonder tranen (of zo min mogelijk)

Iemand de gouden tip?

Ik moet flink wat uien snijden straks, meestal houd ik het een halve ui vol zonder tranen, dus ik ben benieuwd of het op de een of andere manier ook zonder tranen kan?
<<

Anoniem321

Bericht 18 Sep 2019 10:16

Re: Uien snijden zonder tranen (of zo min mogelijk)

https://www.margriet.nl/in-en-om-het-huis/koken/uien-snijden-zonder-te-huilen/

Deze link had ik al een keer opgeslagen nadat bij mij laatst ook weer de tranen over mijn wangen stroomden. It happens Every Single Time!
Heb de tips overigens nog niet uitgeprobeerd.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 18 Sep 2019 10:41

Re: Uien snijden zonder tranen (of zo min mogelijk)

Ik gooi ze tegenwoordig in de huishoudmachine als ik echt veel uien nodig heb voor bijvoorbeeld uiensoep of stoofvlees en zet er dan een mes in die ze keurig in dunne plakjes snijdt. Alleen even de schil en de twee uiteinden er af snijden, machine doet de rest ??
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem271

Bericht 18 Sep 2019 10:43

Re: Uien snijden zonder tranen (of zo min mogelijk)

Olifant schreef:https://www.margriet.nl/in-en-om-het-huis/koken/uien-snijden-zonder-te-huilen/

Deze link had ik al een keer opgeslagen nadat bij mij laatst ook weer de tranen over mijn wangen stroomden. It happens Every Single Time!
Heb de tips overigens nog niet uitgeprobeerd.


Ik ga wel wat dingen uit dit artikel proberen zo, ben benieuwd of het echt werkt.
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1960

Geregistreerd: 18 Nov 2013 20:57

Bericht 18 Sep 2019 10:45

Re: Uien snijden zonder tranen (of zo min mogelijk)

Vriendin van mij draagt een zwembril ?
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Anoniem271

Bericht 18 Sep 2019 12:31

Re: Uien snijden zonder tranen (of zo min mogelijk)

Ik denk dat ik ook maar een zwembril ga kopen. De kaarsen, uien in de vriezer, scherp mes en snijplank nat maken hebben niet echt geholpen. Het was wel minder dan anders, maar nog steeds erg pijnlijk en vervelend ?
<<

Anoniem315

Bericht 18 Sep 2019 12:46

Re: Uien snijden zonder tranen (of zo min mogelijk)

Reva schreef:Vriendin van mij draagt een zwembril ?


Dat wou ik ook zeggen: duikbril opzetten! ??
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 18 Sep 2019 12:53

Re: Uien snijden zonder tranen (of zo min mogelijk)

Hoor wel vaker dat mensen een duikbril opzetten.

Bij mij prikken de ogen als ik tussendoor een slokje water drink dan heb ik er geen last van.
2014 2016
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3159

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 18 Sep 2019 13:38

Re: Uien snijden zonder tranen (of zo min mogelijk)

Met contactlenzen heb ik er ook geen last van. Van het weekend ging ik echter uien snijden met mijn bril op Mn neus, drama!
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 18 Sep 2019 13:44

Re: Uien snijden zonder tranen (of zo min mogelijk)

Een vriendin van mij zet ook een duikbril op ja.

Ik heb echt nooit traanogen als ik uien snij. Gelukkig maar. Ik denk dat het door mn lenzen komt.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 18 Sep 2019 13:58

Re: Uien snijden zonder tranen (of zo min mogelijk)

Oh vreselijk ja, ik heb er ook zo'n last van. Misschien maar eens een duikbril ergens opduikelen :wink:
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 18 Sep 2019 15:19

Re: Uien snijden zonder tranen (of zo min mogelijk)

Ik heb er zelf af en toe last van maar dan loop ik gewoon even weg. Meestal snijd ik de uien zo snel dat 't in de pan zit voor 't gaat prikken. Maar bij grote aantallen werkt dat natuurlijk niet.

M'n man heeft er last van sinds hij z'n ogen heeft laten laseren. Lenzen hielpen zeker!

Ik heb wel eens gehoord om uien onder water te snijden. Maar zie niet helemaal voor me hoe dat werkt.

Wat wij wel doen is na het snijden (als we het rauw verwerken in een salade bijv) in een bakje met ijswater leggen, dan gaat 't scherpe er ook een beetje af voor de smaak.
Laatst gewijzigd door Marin op 18 Sep 2019 16:15, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem277

Bericht 18 Sep 2019 15:21

Re: Uien snijden zonder tranen (of zo min mogelijk)

Ik snij naast de kookplaat met de afzuigkap heel hard aan. Weet niet of het daaraan ligt of aan de uien maar laatste tijd heb ik er minder last van.
<<

Anoniem269

Bericht 18 Sep 2019 15:45

Re: Uien snijden zonder tranen (of zo min mogelijk)

Even een andere tip. Ik gebruik altijd rode ui. Die zijn wat milder en daar krijg ik geen tranen van.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 18 Sep 2019 16:06

Re: Uien snijden zonder tranen (of zo min mogelijk)

Bloom schreef:Met contactlenzen heb ik er ook geen last van. Van het weekend ging ik echter uien snijden met mijn bril op Mn neus, drama!

Haha, herkenbaar! Ik snapte het probleem ook nooit zo goed, maar laatst met bril wist ik het weer.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 19 Sep 2019 07:58

Re: Uien snijden zonder tranen (of zo min mogelijk)

June schreef:
Bloom schreef:Met contactlenzen heb ik er ook geen last van. Van het weekend ging ik echter uien snijden met mijn bril op Mn neus, drama!

Haha, herkenbaar! Ik snapte het probleem ook nooit zo goed, maar laatst met bril wist ik het weer.

Het lijkt ook achter je bril te blijven hangen ofzo. Ik moet iig altijd even m'n bril afzetten en dan is het gelijk minder, alleen ik zie verdomd weinig zonder bril :laughcry:
30-04-2017
<<

Anoniem279

Bericht 19 Sep 2019 08:37

Re: Uien snijden zonder tranen (of zo min mogelijk)

Geen idee of het echt zou werken of dat het tussen mijn oren zit, maar mijn ogen tranen minder als ik m’n handen of de ui eerst flink inwrijf met citroensap. Ik dacht het ooit ergens gelezen te hebben en sinds ik dat doe, gaat het bij mij beter. Maar ik ben sowieso wel gevoelig voor placebo-effecten volgens mij dus misschien zit het wel gewoon tussen m’n oren ?‍♀️

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers