Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Afvaltopic 2020

<<

Anoniem300

Bericht 17 Sep 2019 13:00

Re: Afvaltopic 2019

Wauw lejow goed bezig.

Niet weinig te melden al zit ik nu qua voeding wel echt op de goede weg. Suis mijn bezoek aan de diëtist en de gewijzigde dag schema's geen honger meer gehad(nu kleine week bezig) dus kei blij dat ik ben geweest.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 17 Sep 2019 13:05

Re: Afvaltopic 2019

Ooo jullie praten iets teveel om alles bij te houden.

Ik had 2 weken vakantie, heb ook (te) veel en slecht gegeten en was ongesteld dus +2,2 kilo was echt niet leuk maar wel verklaarbaar. Gisteren weer strak qua eten en veel water drinken en vanmorgen was er alweer 1,1 kilo af dus was ook vocht en voelde me ook opgeblazen. Nu dus weer lekker verder de komende weken ook met wandelen & fietsen. Hopelijk deze week Apple watch weer terug (scherm was kapot gevallen) dan weet ik weer hoeveel ik beweeg en aan kcal verbrand.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 17 Sep 2019 13:50

Re: Afvaltopic 2019

Ja, die Apple Watch voelt dan toch wel redelijk onmisbaar hè?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 18 Sep 2019 16:00

Re: Afvaltopic 2019

Ik had zo'n smartwatch via Ali besteld, maar vind het met slapen erg irritant zitten, dus doe hem dan af, en vergeet hem weer om te doen enz enz. Dus uiteindelijk ligt zo'n ding dan stof te happen :palm:

Wat goed dat er alweer een kilo af was Pippa! De rest is er vast ook zo weer af.

Ik heb de afgelopen 4 dagen zo'n 48 km gefietst, dat is meer dan ik überhaupt in de afgelopen 4 jaar gefietst heb :banaan:
Moet zeggen dat mijn lichaam me nu wel even terug fluit. Gelukkig heb ik nu 'weekend', dus kan mijn lichaam even bijkomen.
Ben ook weer irritant elke dag op de weegschaal aan het staan, moet dat eigenlijk echt niet doen, maja het geeft toch een kick als er weer wat vanaf is..
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6198

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 21 Sep 2019 12:13

Re: Afvaltopic 2019

Hoe gaat het nu Lejow? En bij de anderen?

Hier niet zo goed. Komt nog steeds door slaapgebrek. Dochter slaapt nu wel redelijk, nu ik nog :). Eten gaat ook redelijk, niet heel slecht. Maar een paar keer buiten de deur gegeten en dan koos ik wel ongezonde dingen. Vanochtend toch maar weer even op de weegschaal en dat was 77.3. Ik was bang dat ik aangekomen was, en dat valt dus mee. Zolang ik niet goed slaap, stel ik mezelf ook maar geen doelen wb afvallen. Ik wil het eten zo wel gewoon vol blijven houden, dat is nu eerst maar gewoon het doel dan!
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 21 Sep 2019 12:33

Re: Afvaltopic 2019

Hier gaat het best wel slecht. Ik doe enorm mijn best en sport veel (in vergelijking met 4 weken geleden) , en toch ben ik ten opzichte van een week geleden 900gr aangekomen ??.
Ik ga dapper door en heb nog steeds veel motivatie. Maar ik wil dan ook iets zien op de weegschaal natuurlijk!
Ik ga zo ook ff een nieuwe batterij in de weegschaal doen. Misschien doet hij het daardoor niet goed of zo??.

Oké, daar lag het dus niet aan?
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6198

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 21 Sep 2019 12:41

Re: Afvaltopic 2019

Wat balen Olive! Als je een dag na het sporten weegt, kun je wel zwaarder zijn...
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 21 Sep 2019 12:44

Re: Afvaltopic 2019

Ja, maar het is al de hele week zo...
Vorige week zaterdag had ik crematie en heb ik cake, kroketten en patat gegeten, maar dat is de enige dag geweest dat ik echt over mijn calorieëngrens heen ging.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 21 Sep 2019 13:13

Re: Afvaltopic 2019

Je lijf naait je echt waar je bij staat.
Ik was van de een op andere dag een kilo zwaarder.. en had niks buiten mn punten gegeten.
Ondertussen ben ik alweer 7 ons lichter dan afgelopen maandag. Had ik me tussendoor niet gewogen had ik dat dus ook niet geweten :palm:

Best kans dat als je morgen weegt het er weer van af is..

Gaat redelijk hier, werd ook nog grieperig en dochter is sinds do ziek :(
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 21 Sep 2019 13:15

Re: Afvaltopic 2019

Olive, spieren wegen zwaarder dan vet. Je moet dus niet alleen naar de weegschaal kijken maar ook naar je lichaam. Zie je je vormen veranderen, zitten je kleren beter? Als dat het geval is, doe je wel degelijk iets heel goed en komt het afvallen in kilo’s vanzelf.

Joey, jouw baby is nog best jong toch? Gun jezelf wat meer tijd. Je bent nog volop aan het ontzwangeren. Zolang je een beetje normaal eet, komt de rest vanzelf wel.

Hier gaat het ook matig. Schommel alweer een weekje rond de 65.9 ipv 64.9. Heb ook veel te veel leuke dingen staan deze periode. Mijn afscheid op mijn werk, waarbij trakteerde op taart. Een etentje. Nu een weekendje Landal met wijn, chips en BBQ. Aankomende week nog een nachtje weg met mijn man, waar we dan ook lekker uit eten gaan en wijntjes drinken. En volgend weekend een nachtje naar een vriendin in Haarlem met ook weer een etentje en de nodige borrels. Ik probeer het maar te compenseren door veel te sporten. Gisteren getraind met mijn trainer en vanochtend hardgelopen. Ik zou vijf km doen maar raakte verdwaald dus het werden er uiteindelijk tien ?. Aankomende week ben ik nog vrij en kan ook wel veel sporten. Ik zie dat mijn lichaam wel echt veranderd is dus dat is positief :).
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 21 Sep 2019 13:46

Re: Afvaltopic 2019

Maar het kan toch niet zo zijn dat die laad spieren nu al zwaarder wegen dan al mijn vet? Ik merk nog niets aan mijn kleren en zie al helemaal geen spieren. Maar ik heb wel het gevoel dat mijn gezicht iets slanker is geworden.

Jouw weken klinken erg gezellig Lady! Hopelijk vind je weer een goede balans! Je was op vakantie zo enorm goed bezig!!

@Lejow: gelukkig is er nu weer 700gr af. Echt lullig hé, als je ineens zwaarder bent. Toch moet ik wel elke dag wegen, want als ik het niet weet vind ik het nog moeilijker!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 21 Sep 2019 14:19

Re: Afvaltopic 2019

Olíve schreef:Maar het kan toch niet zo zijn dat die laad spieren nu al zwaarder wegen dan al mijn vet? Ik merk nog niets aan mijn kleren en zie al helemaal geen spieren. Maar ik heb wel het gevoel dat mijn gezicht iets slanker is geworden.

Jouw weken klinken erg gezellig Lady! Hopelijk vind je weer een goede balans! Je was op vakantie zo enorm goed bezig!!

@Lejow: gelukkig is er nu weer 700gr af. Echt lullig hé, als je ineens zwaarder bent. Toch moet ik wel elke dag wegen, want als ik het niet weet vind ik het nog moeilijker!


Ja dat, ik ga elke dag op dat stomme dingen staan :palm:

Geniet er van Lady, het klinkt heel gezellig. Wat goed dat je zover hard gelopen hebt!
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 21 Sep 2019 16:04

Re: Afvaltopic 2019

Haha ik weeg ook elke dag, slechte gewoonte, maar op 100 gram na alles alweer kwijt wat ik aangekomen was. Heb goede week qua eten, lunch met geitenyoghurt en fruit en meergranen muesli, gisteren als afwisseling vanille soya yoghurt met speculaas verkruimeld. Van de week woensdag wel heel flauw geworden ineens en echt honger dus moet wel goed naar schema kijken of ik niet iets te weinig eet nu, maar zit wel ik goede flow weer op het moment. Wil nog 2 kg kwijt iig, daarna hoeft het niet meer. 1 okt is jaar geleden dat ik begonnen ben!
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6198

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 21 Sep 2019 21:06

Re: Afvaltopic 2019

Je hebt gelijk Lady, ik mag nog wel wat meer geduld hebben. Ik hoef ook nog maar 3 zwangerschapskilo's maar ik was eigenlijk al gefocust op nog wat meer afvallen ?.
Lekker dat je zoveel aan het sporten bent. En dat je zoveel leuke dingen hebt verder!

Goed gedaan in een jaar Pippa, heel knap! Fijn om te zien denk ik dat die extra kilo's er dan ook zo weer af zijn, dat dat niet direct zoveel extra vet is.

Lejow die schommelingen heb ik ook, ik geloof heel veel vrouwen. Ik vind elke dag wegen daarom juist fijn, stel je hebt die kilo anders op een wekelijks weegmoment, dan weet je niet of je verder wel lager zat. Gelukkig dat er sinds maandag weer wat af is, 700gr vind ik veel!
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 21 Sep 2019 21:51

Re: Afvaltopic 2019

Joey, dat is ook mijn reden dat ik vaker dan 1x per week op de weegschaal sta.

Hier qua eten ging het afgelopen week wat minder, wat meer gesnoept dan had gewild. Maar toch weer ruime halve kilo er af. Nu wil ik het ook eens aan mn lichaam gaan zien..
(Maar dat zal na vandaag niet lukken, want we hebben op t terras avondeten gehad:p)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem284

Bericht 22 Sep 2019 00:46

Re: Afvaltopic 2019

Ik ga hier ook mee lezen en schrijven als dat lukt. Net terug van vakantie en me flink laten gaan. Daarvoor ging het ook al niet lekker. Ik was mijn zwangerschapskilo’s kwijt en zit er nu weer kilo’s bij te eten helaas. Ik was voor mijn zwangerschap al zwaarder dan ik ooit geweest was. Ik woog gister 74,4 kg. Ik wil minimaal naar de 67kg.

Om te beginnen moet ik echt veel minder snoepen en meer bewegen.
<<

Stuiterbal

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 29 Dec 2018 19:08

Bericht 23 Sep 2019 18:10

Re: Afvaltopic 2019

Goed gedaan Pippa!

@Gympie; myfitnesspal helpt al heel erg om bewust te worden wat je precies eet op een dag. Misschien is dat al een tip om mee te beginnen? Ik ben nu 3 weken bezig en hiermee 2 kilo kwijt. Ik sport ook maar nog niet regelmatig wegens wisseldiensten.

Ik had gedacht niet te zijn afgevallen maar was enorm verrast vanmorgen. 74,3 gaf de weegschaal aan en dat beteken dat ik nu sinds begin sept toch al bijna 2 volle kilo's kwijt ben. Gisteren avond een dip momentje waarbij een wat chips heb gehad. Maar ik merk wel dat de behoefte erna echt enorm is afgenomen en dat vind ik een hele fijne ontwikkeling. :yes:
For evigt, måske for evigt
Skal vi sammen, samme vej
Og når I morgen får øjne, og natten hviler sig
Skal vi for evigt måske samme vej
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 23 Sep 2019 20:52

Re: Afvaltopic 2019

Blutsj, dat mag ook gewoon he. Je moet soms echt jezelf wat lekkers gunnen hoor!!
Ik heb net een klein bakje unicorn kruidnoten van de kruidvat op :P
Wat goed dat er 2 kilo af is, super netjes!

Gympie, we hebben ongeveer hetzelfde doel! Mijn droom is om naar de 65 te gaan, ben benieuwd of dat me lukt ;)
Goed dat je het weer opgepakt hebt!

Goed gedaan Pippa, die zijn er vast zo af! Wil je delen hoeveel je in totaal kwijt bent?


Ik heb vanmorgen weer gewogen. 73.3 Dat betekent dat er wéér 1.2 kilo af is in een week. Mijn lichaam houdt me écht voor de gek!
Heb even niet zo leuk nieuws gekregen mbt mn ex, dus ben onwijs geneigd me compleet vol te vreten, maar ergens geeft me ook weer de power om NOG harder door te zetten en straks echt een slanke sexy lexy single bitch te zijn hahahaha
<<

Anoniem284

Bericht 23 Sep 2019 21:17

Re: Afvaltopic 2019

Thanks voor de tip Blutsj, zei mijn vriend ook al. Alleen ik vind het niet leuk om het allemaal bij te moeten houden in een app. Ik ga het eerst even zo proberen. Goed dat je 2kg kwijt bent!

Lejow, zou leuk zijn als het lukt hè! Dat gewicht was zo’n beetje wat ik had toen ik mijn vriend leerde kennen en dat is een gewicht waar ik me goed bij voel. Wat goed dat je weer wat kwijt bent! En niet leuk van dat bericht, maar hopelijk kan je er inderdaad een positieve draai aan geven en niet terugvallen in snoepen.

Ik ben al 2 dagen snoepvrij ?. Klinkt als een hele prestatie maar niet heus, maar voor mij is dat heel wat als ik kijk hoe erg ik heb gesnoept sinds ik ben bevallen (elke dag chocola enz). Toen kreeg ik ineens weer een enorme eetlust wat dus een beetje uit de hand is gelopen.

Ik neem nu als ontbijt 3 speltboterhammen. Wel 1 met hagelslag, daar bezuinig ik niet op ?. Als lunch 3 of 4 rijstewafels met iets van kipfilet. En avondeten gewoon zoals gewoonlijk, vandaag was dat noedels met groente en beef teriyaki. Tussendoor een halve mango en een kiwi op. Een saai biscuitje bij de thee. En misschien kook ik zo nog een ei om met een vol buikje naar bed te gaan.

Ik heb mezelf toegezegd dat ik bij 5kg eraf nieuwe schoenen mag kopen (heb ze al uitgezocht ?).
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 23 Sep 2019 21:38

Re: Afvaltopic 2019

Goed bezig dames, toch afvallen!

Ik zit (nog steeds) op 25,2 kilo eraf en weeg 76.9 kilo momenteel, wil naar 75 kg.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem284

Bericht 23 Sep 2019 21:39

Re: Afvaltopic 2019

Zo wat goed zeg, Pippa!
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 23 Sep 2019 21:45

Re: Afvaltopic 2019

Maar nu wil lijf niet echt meer, blijf elke keer rond de 77, is ook prima voor mijn lengte (1.83). Dan BMI van 23, wat ik oké vind. Maar heb dat getal gewoon in hoofd en wilde dat graag 1-10 gehaald hebben, maar lukt denk ik niet. Maar wel trots dat het zo is na een jaar, nu vooral zo houden.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem284

Bericht 23 Sep 2019 22:03

Re: Afvaltopic 2019

Ja snap ik. Voor jouw lengte lijkt me dat inderdaad heel prima! En ook als je kijkt waar je dan vandaan komt, echt knap.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 24 Sep 2019 06:54

Re: Afvaltopic 2019

Gympie, 2 dagen zijn er meer als 0 en je moet ergens beginnen!

Pippa, frustrerend is dat, als je lichaam blijft hangen. Hoorde dat bij WW ook vaak. Sommige bleven weken op dat ene gewicht hangen...
Maar hou vol!
En echt super goed dat er al zoveel af is!
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6198

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 24 Sep 2019 07:05

Re: Afvaltopic 2019

Jammer dat het laatste er niet af wil Pippa. Maar voor je lengte idd prima gewicht en je hebt het zo goed gedaan afgelopen jaar!

Lejow, wat fijn dat er weer wat af is. Rot van je stomme nieuws, laat het zoals je zegt nog meer motivatie geven ?.

Blutsj, ook al 2 kilo kwijt, wauw!

Gympie, ik heb ook ongeveer hetzelfde doel ? alleen ik moet eerst maar es naar onder de 70. En al 2 dagen snoeperij, it's start!

Ik ben gestopt met de borstvoeding en ik merk al snel dat ik minder honger heb en kleinere porties eet. Ik had eerst natuurlijk ook meer nodig maar ik ben benieuwd wat dit voor m'n gewicht doet. Ik blijf nog steeds op 77 hangen, en voor mijn lengte is dat niet prima ? .
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers